Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka
REKLAMA
REKLAMA
Czy auto dostawcze po pewnych modyfikacjach może pełnić rolę rodzinnego samochodu? Jest to trudne pytanie. Tego typu modyfikacje zawsze wiążą się z pewnymi kompromisami. Trudno bowiem zamienic jedno z najlepszych aut użytkowych na świecie w pojazd, który stanie się rewelacyjnym środkiem lokomocji dla dużej rodziny.
REKLAMA
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: nadwozie
Volkswagen postanowił stworzyć jednak takie auto i w ten oto sposób powstało Cross Caddy. Ta specjalna odmiana zaskakuje już przy pierwszym kontakcie wzrokowym. Jasnozielony kolor lakieru przywodzi namyśl ostentacyjne i niezwykle szybkie auta Lamborghini, zwiększony prześwit (do 16 cm) nawiązuje do pojazdów terenowych, a ogromny przedział pasażerski z przesuwnymi drzwiami karze uważać go za pojazd dostawczy. W połączeniu z bardzo oryginalnymi, przyciemnionymi przednimi reflektorami oraz plastikowymi nakładkami zderzaków i nadkoli Cross Caddy wyróżnia się na drodze jako pojazd wielofunkcyjny o ogromnych możliwościach.
Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: wnętrze
Wnętrze Cross Caddy to połączenie wyszukanej technologii z czysto funkcjonalnymi rozwiązaniami. Wśród połaci taniego i twardego plastiku znalazło się miejsce dla świetnie wyprofilowanej, 37-centymetrowej kierownicy pokrytej skórą, dwustrefowej automatycznie sterowanej klimatyzacji czy multimedialnego systemy nawigacyjnego znanego m.in. tańszych modeli Skody. Sterowanie poszczególnymi funkcjami auta jest proste za sprawą dużych i wygodnych w obsłudze przycisków i pokręteł (tych jest aż pięć), a w ulokowaniu drobnych przedmiotów pomagają liczne schowki rozsiane po całej kabinie pojazdu (nawet pod stopami pasażerów tylnej kanapy). Tuż pod ręką znalazło się również miejsce dla dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów DSG. Szkoda, że przestrzeń pod dachem auta nie została lepiej zagospodarowana.
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: bagażnik
Osoby zainteresowane VW Caddy jako pojazdem służącym do przewożenia rodziny wraz z wakacyjnym bagażem powinny być zachwycone ogromnymi możliwościami transportowymi tego pojazdu. Każda z pięciu osób może cieszyć się swobodą ruchów, a 750-litrowy bagażnik jest stanie pomieści w całości nawet wózek dziecięcy. Wrażenie robi także ładowność rzędu 780 kg! Jest to możliwe za sprawą odpowiedniej konstrukcji zawieszenia pojazdu.
Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: zawieszenie
Z przodu zawieszenie VW Caddy oparte zostało na kolumnach MacPhersona, trójkątnych wahaczach poprzecznych i stabilizatorze, natomiast z tyłu pracują resory piórowe z poziomo ustawionymi amortyzatorami. Specyficzna konstrukcja tylnej osi od lat sprawdza się w każdej kolejnej generacji Caddy zapewniając autu z jednej strony ogromne możliwości transportowe, a z drugiej wysoką trwałość. Co ciekawe kierowcy trudno jest narzekać na jakość prowadzenia, a stabilność w zakrętach czy w trakcie gwałtownych manewrów po prostu zaskakuje. Prowadzenie jest dużo pewniejsze niż np. Citroenie Berlingo 1.6 HDI 92 KM. Na dodatek auto nie jest wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Przeszkadza tylko silne dobijanie tylnej osi w trakcie przejeżdżania przez poprzeczne nierówności.
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: układ kierowniczy
Praca układu kierowniczego jest bardzo wyważona. Trzy obroty pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy i płynna reakcja auta na każdy jej ruch stanowią udany kompromis pomiędzy pewnym manewrowaniem w mieście (średnica zawracania 11,1 m) a wygodą w trakcie długiej jazdy autem na autostradzie.
Zobacz też: Test Dacia Logan MCV 1.2 16V 75 KM LPG
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: silnik
Dwulitrowy silnik Diesla TDI o mocy 140 KM zapewnia VW Cross Caddy dobre przyspieszenie nawet wtedy, gdy auto jest mocno obciążone ładunkiem. Jednostka napędowa przekazuje napęd na wszystkie cztery koła poprzez 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów DSG. Podczas zmiany przełożeń kierowca praktycznie nie odczuwa przerw w dostarczaniu mocy na koła, a chwila wyboru biegu jest nieodczuwalna. Odgłos pracy silnika wysokoprężnego jest słyszalny, ale głównie przy małych prędkościach i nierozgrzanym motorze. Przy 140 km/h motor ma zaledwie 2200 obr./min, a w kabinie słychać tylko lekki szum powietrza. Spalanie nie jest niskie, w mieście trzeba liczyć się ze żużyciem paliwa na poziomie 9-11 litrów, w trasie ok. 7,0 l na 100 km.
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: napęd 4x4
Wpływ na podwyższone spalanie ma zapewne m.in. napęd 4x4 oparty na sprzęgle Haldex piątej generacji. Układ zapewnia jednak autu świetną trakcję, zwłaszcza gdy samochód jest mocno załadowany, a trzeba podjechać nim pod strome wzniesienie o mało przyczepnej nawierzchni.
Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: reflektory bi-ksenonowe
Na osobne słowa pochwały zasługują przednie reflektory bi-ksenonowe. To jedne z najlepszych rozwiązań tego typu na rynku. Nocne testy wykazały ogromną skuteczność ich działania. Kierowca nie odczuwa potrzeby włączania świateł drogowych (długich) z uwagi ma fakt, że nawet na światłach mijania poboczne jest świetnie oświetlone, a wiązka światła sięga daleko przed maskę samochodu. Na dodatek jej strumień jest niezwykle jasny.
Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: okiem przedsiębiorcy
Volkswagen Cross Caddy to interesujące auto dla osób prowadzących działalność gospodarczą, tym bardziej że producent przewidział wersję adresowaną specjalnie dla nich tzw. Cross Caddy Furgon. Ogromne możliwości transportowe, regularny kształt przestrzeni bagażowej, wysoko poprowadzona linia dachu i szeroko otwierane podwójne tylne drzwi umożliwiają przewożenie nawet dużych gabarytowo przedmiotów. Objętość przestrzeni bagażowej w przypadku Cross Caddy Furgon wynosi aż 3200 l, a ładowność 760 kg.
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: gwarancja
Właściciele flot powinni zwrócić uwagę na odpowiedni wybór skrzyni biegów. Manualna przekładnia Volkswagena działa precyzyjnie i z przyjemnych oporem, do tego ryzyko jej potencjalnej usterki będzie niższe niż w przypadku skrzyni automatycznej (zwłaszcza w aucie, które notorycznie transportuje ciężkie ładunki). Nawet gdyby auto wymagało jednak jakiś napraw mechanicznych, to każdy egzemplarz objęty jest 2-letnią gwarancją producenta bez limitów kilometrów. Gwarancja na lakier trwa 3 lata a na perforację nadwozia 12 lat. Producent podkreśla również fakt, że nadwozie auta jest w 90% ocynkowane, co jego zdaniem jest najlepszym rezultatem w tej klasie pojazdów.
Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: ceny
Prezentowany egzemplarz VW Cross Caddy został bardzo bogato wyposażony co przełożyło się na jego wysoką cenę. 149 327 zł za auto wywodzące się z pojazdu dostawczego nie jest małą sumą, ale na jego pokładzie znajduje się właściwie kompletne wyposażenie. Nawigacja GPS, reflektory bi-ksenonowe, napęd 4x4, automatyczna skrzynia biegów DSG, system automatycznego parkowania (równolegle i prostopadle), kamera cofania, pakiet Cross (dopłata ok. 12 000 zł), podgrzewane i regulowane na wysokość przednie fotele, komplet poduszek powietrznych i i systemów wspomagających kierowcę czy 17-calowe aluminiowe felgi to tylko niewielka jego część.Cena ta wystarczy co prawda na zakup lepiej wykończonego SUV-a typu Tiguan, ale Caddy oferuje nieproporcjonalnie większe możliwości transportowe. A ta cecha jest często nie do przecenienia, zwłaszcza dla osób prowadzących działalność gospodarczą.
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: opinia
Volkswagen Cross Caddy to multifunkcjonalny pojazd o szerokim spektrum możliwości. Z jednej strony oferuje ogromną przestrzeń bagażową, którą można w pełni wykorzystać za sprawą regularnych kształtów wnętrza i ogromnej ładowności, skuteczny napęd 4x4 pomocny na śliskiej nawierzchni i bardzo bogate wyposażenie, z drugiej przeszkadzać w nim może mało komfortowe na nierównościach zawieszenie czy przeciętne materiały wykończeniowe. Kompilacja jego zalet trudna jest jednak do podważenia tym bardziej, jeśli na auto spojrzy klient flotowy. Rozsądnie wyposażony pojazd może pełnić nie tylko narzędzie do wykonywania pracy, ale z uwagi na bardzo ciekawy wygląd wersji Cross, także swoistą wizytówkę firmy.
Samochód | Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 140 KM DSG6 |
Rodzaj silnika | wysokoprężny z turbodoładowaniem VTG |
Położenie silnika | z przodu, poprzecznie, przed osią |
Wtrysk paliwa | common rail 1800 bar |
Liczba cylindrów | 4 |
Pojemność skokowa | 1 968 cm3 |
Układ cylindrów | rzędowy |
Moc maksymalna | 103/140 kW/KM przy 4200 obr/.min |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min |
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): | b.d. |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | dwusprzęgłowa automatyczna 6. biegowa |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h | b.d. |
Prędkość maksymalna | 183 km/h |
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) | 8,1/,5,2/6,3 l |
Zawieszenie kół przednich: | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie kół tylnych: | resory piórowe i skośnie ustawione amortyzatory |
Tarcze hamulcowe przód | tarcze wentylowane, 312 mm |
Tarcze hamulcowe tył | tarcze lite, 272 mm |
Wymiary (dług./szer./wys.) | 4428 / 1794 / 1855 mm |
Rozstaw osi | 2 681 mm |
Masa własna | 1 497 kg |
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. | 750/3200 l |
Ładowność | 780 kg |
Liczba obrotów kierownicy | 3 |
Średnica zawracania | 11,1 m |
Pojemność baku | 60 l |
Cena egzemplarza testowego | 149 327 zł |
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA