REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

REKLAMA

REKLAMA

VW Cross Caddy przekonuje do siebie "na papierze" pojemnym bagażnikiem, napędem 4x4 i oszczędnym silnikiem Diesla. Jak wypadł ten model w redakcyjnym teście?

Czy auto dostawcze po pewnych modyfikacjach może pełnić rolę rodzinnego samochodu? Jest to trudne pytanie. Tego typu modyfikacje zawsze wiążą się z pewnymi kompromisami. Trudno bowiem zamienic jedno z najlepszych aut użytkowych na świecie w pojazd, który stanie się rewelacyjnym środkiem lokomocji dla dużej rodziny.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: nadwozie

Volkswagen postanowił stworzyć jednak takie auto i w ten oto sposób powstało Cross Caddy. Ta specjalna odmiana zaskakuje już przy pierwszym kontakcie wzrokowym. Jasnozielony kolor lakieru przywodzi namyśl ostentacyjne i niezwykle szybkie auta Lamborghini, zwiększony prześwit (do 16 cm) nawiązuje do pojazdów terenowych, a ogromny przedział pasażerski z przesuwnymi drzwiami karze uważać go za pojazd dostawczy. W połączeniu z bardzo oryginalnymi, przyciemnionymi przednimi reflektorami oraz plastikowymi nakładkami zderzaków i nadkoli Cross Caddy wyróżnia się na drodze jako pojazd wielofunkcyjny o ogromnych możliwościach.

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!

REKLAMA

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: wnętrze

Wnętrze Cross Caddy to połączenie wyszukanej technologii z czysto funkcjonalnymi rozwiązaniami. Wśród połaci taniego i twardego plastiku znalazło się miejsce dla świetnie wyprofilowanej, 37-centymetrowej kierownicy pokrytej skórą, dwustrefowej automatycznie sterowanej klimatyzacji czy multimedialnego systemy nawigacyjnego znanego m.in. tańszych  modeli Skody. Sterowanie poszczególnymi funkcjami auta jest proste za sprawą dużych i wygodnych w obsłudze przycisków i pokręteł (tych jest aż pięć), a w ulokowaniu drobnych przedmiotów pomagają liczne schowki rozsiane po całej kabinie pojazdu (nawet pod stopami pasażerów tylnej kanapy). Tuż pod ręką znalazło się również miejsce dla dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów DSG. Szkoda, że przestrzeń pod dachem auta nie została lepiej zagospodarowana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: bagażnik

Osoby zainteresowane VW Caddy jako pojazdem służącym do przewożenia rodziny wraz z wakacyjnym bagażem powinny być zachwycone ogromnymi możliwościami transportowymi tego pojazdu. Każda z pięciu osób może cieszyć się swobodą ruchów, a 750-litrowy bagażnik jest stanie pomieści w całości nawet wózek dziecięcy. Wrażenie robi także ładowność rzędu 780 kg! Jest to możliwe za sprawą odpowiedniej konstrukcji zawieszenia pojazdu.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: zawieszenie

Z przodu zawieszenie VW Caddy oparte zostało na kolumnach MacPhersona, trójkątnych wahaczach poprzecznych i stabilizatorze, natomiast z tyłu pracują resory piórowe z poziomo ustawionymi amortyzatorami. Specyficzna konstrukcja tylnej osi od lat sprawdza się w każdej kolejnej generacji Caddy zapewniając autu z jednej strony ogromne możliwości transportowe, a z drugiej wysoką trwałość. Co ciekawe kierowcy trudno jest narzekać na jakość prowadzenia, a stabilność w zakrętach czy w trakcie gwałtownych manewrów po prostu zaskakuje. Prowadzenie jest dużo pewniejsze niż np. Citroenie Berlingo 1.6 HDI 92 KM. Na dodatek auto nie jest wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Przeszkadza tylko silne dobijanie tylnej osi w trakcie przejeżdżania przez poprzeczne nierówności.

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: układ kierowniczy

Praca układu kierowniczego jest bardzo wyważona. Trzy obroty pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy i płynna reakcja auta na każdy jej ruch stanowią udany kompromis pomiędzy pewnym manewrowaniem w mieście (średnica zawracania 11,1 m) a wygodą w trakcie długiej jazdy autem na autostradzie.

Zobacz też: Test Dacia Logan MCV 1.2 16V 75 KM LPG

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: silnik

Dwulitrowy silnik Diesla TDI o mocy 140 KM zapewnia VW Cross Caddy dobre przyspieszenie nawet wtedy, gdy auto jest mocno obciążone ładunkiem. Jednostka napędowa przekazuje napęd na wszystkie cztery koła poprzez 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów DSG. Podczas zmiany przełożeń kierowca praktycznie nie odczuwa przerw w dostarczaniu mocy na koła, a chwila wyboru biegu jest nieodczuwalna. Odgłos pracy silnika wysokoprężnego jest słyszalny, ale głównie przy małych prędkościach i nierozgrzanym motorze. Przy 140 km/h motor ma zaledwie 2200 obr./min, a w kabinie słychać tylko lekki szum powietrza. Spalanie nie jest niskie, w mieście trzeba liczyć się ze żużyciem paliwa na poziomie 9-11 litrów, w trasie ok. 7,0 l na 100 km.

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: napęd 4x4

Wpływ na podwyższone spalanie ma zapewne m.in. napęd 4x4 oparty na sprzęgle Haldex piątej generacji. Układ zapewnia jednak autu świetną trakcję, zwłaszcza gdy samochód jest mocno załadowany, a trzeba podjechać nim pod strome wzniesienie o mało przyczepnej nawierzchni.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: reflektory bi-ksenonowe

Na osobne słowa pochwały zasługują przednie reflektory bi-ksenonowe. To jedne z najlepszych rozwiązań tego typu na rynku. Nocne testy wykazały ogromną skuteczność ich działania. Kierowca nie odczuwa potrzeby włączania świateł drogowych (długich) z uwagi ma fakt, że nawet na światłach mijania poboczne jest świetnie oświetlone, a wiązka światła sięga daleko przed maskę samochodu. Na dodatek jej strumień jest niezwykle jasny.

Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: okiem przedsiębiorcy

Volkswagen Cross Caddy to interesujące auto dla osób prowadzących działalność gospodarczą, tym bardziej że producent przewidział wersję adresowaną specjalnie dla nich tzw. Cross Caddy Furgon. Ogromne możliwości transportowe, regularny kształt przestrzeni bagażowej, wysoko poprowadzona linia dachu i szeroko otwierane podwójne tylne drzwi umożliwiają przewożenie nawet dużych gabarytowo przedmiotów. Objętość przestrzeni bagażowej w przypadku Cross Caddy Furgon wynosi aż 3200 l, a ładowność 760 kg.

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: gwarancja

Właściciele flot powinni zwrócić uwagę na odpowiedni wybór skrzyni biegów. Manualna przekładnia Volkswagena działa precyzyjnie i z przyjemnych oporem, do tego ryzyko jej potencjalnej usterki będzie niższe niż w przypadku skrzyni automatycznej (zwłaszcza w aucie, które notorycznie transportuje ciężkie ładunki). Nawet gdyby auto wymagało jednak jakiś napraw mechanicznych, to każdy egzemplarz objęty jest 2-letnią gwarancją producenta bez limitów kilometrów. Gwarancja na lakier trwa 3 lata a na perforację nadwozia 12 lat. Producent podkreśla również fakt, że nadwozie auta jest w 90% ocynkowane, co jego zdaniem jest najlepszym rezultatem w tej klasie pojazdów.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: ceny

Prezentowany egzemplarz VW Cross Caddy został bardzo bogato wyposażony co przełożyło się na jego wysoką cenę. 149 327 zł za auto wywodzące się z pojazdu dostawczego nie jest małą sumą, ale na jego pokładzie znajduje się właściwie kompletne wyposażenie. Nawigacja GPS, reflektory bi-ksenonowe, napęd 4x4, automatyczna skrzynia biegów DSG, system automatycznego parkowania (równolegle i prostopadle), kamera cofania, pakiet Cross (dopłata ok. 12 000 zł), podgrzewane i regulowane na wysokość przednie fotele, komplet poduszek powietrznych i i systemów wspomagających kierowcę czy 17-calowe aluminiowe felgi to tylko niewielka jego część.Cena ta wystarczy co prawda na zakup lepiej wykończonego SUV-a typu Tiguan, ale Caddy oferuje nieproporcjonalnie większe możliwości transportowe. A ta cecha jest często nie  do przecenienia, zwłaszcza dla osób prowadzących działalność gospodarczą.

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4: opinia

Volkswagen Cross Caddy to multifunkcjonalny pojazd o szerokim spektrum możliwości. Z jednej strony oferuje ogromną przestrzeń bagażową, którą można w pełni wykorzystać za sprawą regularnych kształtów wnętrza i ogromnej ładowności, skuteczny napęd 4x4 pomocny na śliskiej nawierzchni i bardzo bogate wyposażenie, z drugiej przeszkadzać w nim może mało komfortowe na nierównościach zawieszenie czy przeciętne materiały wykończeniowe. Kompilacja jego zalet trudna jest jednak do podważenia tym bardziej, jeśli na auto spojrzy klient flotowy. Rozsądnie wyposażony pojazd może pełnić nie tylko narzędzie do wykonywania pracy, ale z uwagi na bardzo ciekawy wygląd wersji Cross, także swoistą wizytówkę firmy.

Samochód Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 140 KM DSG6
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbodoładowaniem VTG
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa common rail 1800 bar
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1 968 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 103/140 kW/KM przy 4200 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): b.d.
Napęd  4x4
Skrzynia biegów dwusprzęgłowa automatyczna 6. biegowa 
Przyspieszenie 0 - 100 km/h b.d.
Prędkość maksymalna 183 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 8,1/,5,2/6,3 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: resory piórowe i skośnie ustawione amortyzatory
Tarcze hamulcowe przód tarcze wentylowane, 312 mm
Tarcze hamulcowe tył tarcze lite, 272 mm
Wymiary (dług./szer./wys.)  4428 / 1794 / 1855 mm
Rozstaw osi 2 681 mm
Masa własna  1 497 kg
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 750/3200 l
Ładowność 780 kg
Liczba obrotów kierownicy 3
Średnica zawracania 11,1 m 
Pojemność baku 60 l
Cena egzemplarza testowego 149 327 zł

Volkswagen Cross Caddy 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014 deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014 schowki
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014 bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014 prędkościomierz
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014 skrzynia DSG
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014 nawigacja GPS
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Cross Caddy 2014
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA