REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów widywanych na polskich drogach. Trzecia generacja czeskiego kompaktu imponuje dojrzałością i jakością konstrukcji. A co oferuje Skoda Octavia III z napędem na obie osie?

Skoda Octavia 4x4 występuje jedynie z nadwoziem kombi i zasadniczo nie różni się pod względem stylizacji od wersji z napędem na jedną oś.
Mimo, że trzecia generacja modelu prezentuje się o wiele atrakcyjniej od poprzednika trudno doszukać się w wyglądzie kompaktowej Skody interesujących detali. To po prostu dobrze skrojona bryła, której daleko do nowoczesności czy ekstrawagancji.
Octavia w wersji kombi to model, który nie zrazi do siebie wyglądem większości kierowców i o to zdaje się chodziło producentowi.

REKLAMA

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM – wnętrze

Przepastny i bardzo wysoko oceniany pod względem jakości wykończenia przedział pasażerski Skody Octavii zapewnia komfortowe warunki podróży dla czterech dorosłych osób. Nawet wysokie osoby bez trudu odnajdą odpowiednią pozycję za kierownicą. Nie będą też  narzekały na ciasnotę na tylnej kanapie.
Intuicyjne rozplanowanie tablicy przyrządów ułatwia pierwszy kontakt z Octavią, a rozmieszczenie wszelkich przełączników i włączników czyni prowadzenie Octavii bardziej komfortowym.
Bagażnik ma pojemność 610 l, a po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń na bagaże można powiększyć do 1740 l.
Ale to co dla jednych jest atutem, dla innych może się okazać nieatrakcyjne. Stonowana stylizacja tablicy przyrządów i smutna kolorystyka wnętrza pozostawi wśród gadżeciarzy niedosyt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM – napęd/układ jezdny

Octavia 4x4 może być napędzana przez jedną z trzech zarezerwowanych dla tej wersji jednostek napędowych. Podstawowa odmiana z napędem na obie osie jest napędzana przez wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 105 KM. Najmocniejszą wersją 4x4 jest wyposażona w benzynowy silnik z serii TSI o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 180 KM. Niemalże w tej samej cenie można nabyć recenzowaną odmianę z kolejnym z dostępnych silników – wysokoprężnym TDI o pojemności 2 l, rozwijającym moc maksymalną 150 KM.
Według danych producenta 150-konna Octavia 4x4 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s. To bardzo dobry wynik, ale pamiętamy z obcowania z innymi odmianami Octavii, że Skoda z ciężkim silnikiem umieszczonym z przodu ma tendencję do podsterowności. Czy zatem czeskie kombi jest jedynie mistrzem prostej?
Okazuje się, że nie. Właściwości trakcyjne w stosunku do przednionapędowych odmian poprawia m.in. system napędu na obie osie HALDEX piątej generacji.
Komputer sterujący układem działa bardzo sprawnie i w razie potrzeby w mgnieniu oka przekazuje moment obrotowy na tylną oś.
Trzeba przyznać, że system dodaje kierowcy pewności.

Ale lepsze zachowanie na drodze to nie tylko zasługa sprawnie działającego napędu.
W modelu 4x4 producent zastosował z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Tym samym m.in. znacznie poprawiono komfort tłumienia nierówności.
Układ kierowniczy jest mniej czuły niż w Volkswagenach, ale nadal czuć w zestrojeniu siły wspomagania niemiecki sznyt.
Skoda Octavia 4x4 zapewnia pasażerom wysoki komfort jazdy. Dobrze wyciszona i elastyczna jednostka napędowa sprawdza się zarówno podczas jazdy w trasie, czy w ruchu miejskim.
Biorąc pod uwagę masę pojazdu (1380 kg), pojemność skokową silnika, wielkość nadwozia oraz fakt, że Octavia jest wyposażona w napęd na obie osie, cieszy niskie zużycie paliwa. Około 7 l na 100 km w ruchu miejskim to dobry wynik, choć znacznie przekraczający deklarację producenta.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM – podsumowanie

Przestronność przedziału pasażerskiego i bagażowego, sprawny i stosunkowo oszczędny napęd, a także swojskość marki nie kojarzącej się z ekstrawagancją to na polskim rynku wciąż atuty trudne do przebicia w walce o masowego odbiorcę.
Octavia na polskim rynku jest szczególnie lubiana, a trzecia generacja modelu przewyższa poprzedników pod każdym względem więc można się spodziewać, że grono zwolenników modelu się powiększy. Niestety miłośnicy muszą się przyzwyczaić również do faktu, że wzrost jakości pociąga za sobą wzrost ceny. Octavia oferuje wiele, ale nie jest tania. Oczywiście 100 700 zł to jak na porządnie wykonane auto z napędem na obie osie i przestronnym wnętrzem cena rozsądna. Ale biorąc pod uwagę fakt, że najtańsza w cenniku Octavia (z napędem na jedną oś) kosztuje 59 500 zł, dla wielu polskich kierowców  sto tysięcy złotych może być ceną zaporową.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM - dane techniczne

Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 610/1740 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465,9/181,4/146,5 cm
Rozstaw osi 268,6 cm
V-max 213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 5,9/4,3/4,9 l/100 km
Cena od  100 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany


Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI/150 KM
Skoda
Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI/150 KM
Skoda
Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI/150 KM
Skoda
Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI/150 KM
Skoda
Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI/150 KM
Skoda
Uporządkowana tablica przyrządów Skody Octavii 4x4 jest wykonana z materiałów wysokiej jakości.
Skoda
Fotele w Skodzie Octavii 4x4 2.0 TDI/150 KM sprzyjają długim podróżom i zapewniają dobre tzw. trzymanie boczne.
Skoda
Na tylnej kanapie Skody Octavii 4x4 miejsca nie zabraknie nawet wysokim pasażerom
Skoda
Bagażnik Skody Octavii 4x4 ma objętość 610 l.
Redakcja
Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI/150 KM
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA