REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Hondy CR-V nie jest samochodem, którym można zapuścić się daleko w teren. To komfortowy rodzinny pojazd, który dowiezie nas co najwyżej na grzyby. W teście Honda CR-V 2.2 i-DTEC.

Napiszmy to na wstępie. Mimo że Honda CR-V swoim wyglądem sugeruje, że ma wysoki prześwit i jest wstanie pokonać średniej trudności teren, lepiej nie zjeżdżajcie nią zbyt daleko z utwardzonych nawierzchni. Przyglądając się danym technicznym najnowszej CR-V i porównując ją do innych samochodów szybko dojdziecie do wniosku, że obecna generacja japońskiego SUV-a to tak naprawdę podwyższone kombi z napędem na obie osie.

REKLAMA

Prześwit obecnej generacji CR-V to jedynie 16,5 cm - o centymetr więcej niż mają tradycyjne samochody osobowe. To zaskakujące, zwłaszcza gdy damy się zwieść wyglądowi podwyższonej Hondy sugerującym, że mamy do czynienia z rasowym SUV-em i weźmiemy pod uwagę fakt, że poprzednie generacje modelu miały prześwit większy.

Nie bez znaczenia dla odbioru sylwetki auta jest też wysokość pojazdu – 169 cm to jeden z większych wyników w klasie.

Zobacz też: Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - wnętrze

Przedział pasażerski Hondy CR-V jest przestronny i wykonany z materiałów dobrej jakości. Pozycja za kierownicą jest wysoka, choć widoczność do tyłu ogranicza wysoka krawędź tylnej szyby. Niemniej podczas parkingowych manewrów z pomocą kierowcy przychodzą czujniki cofania i kamera.

Cieszy ergonomia kokpitu. Wszelkiego rodzaju przełączniki są rozmieszczone intuicyjnie, ale śmieszą archaiczne już wyświetlacze systemu audio i komputera pokładowego.

Kierownica świetnie leży w dłoniach, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają odpowiednie podparcie i wysoki komfort. Z tyłu nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni.

Przestrzeń bagażowa Hondy CR-V ma objętość 589 l i można ją powiększyć do niebagatelnych 1669 l. Po rozłożeniu tylnej kanapy uzyskamy płaską podłogę, ale mankamentem jest zbyt nisko unoszona pokrywa bagażnika. Honda CR-V z dieslem o mocy 150 KM ma także niezbyt dużą ładowność – 547 kg to mniej niż są w stanie udźwignąć konkurenci.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - napęd/układ jezdny

Pracujący pod maską Hondy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm od 2000 obr./min stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1653 kg CR-V.

Jednostka napędowa jest elastyczna i charakteryzuje się cichą i bardzo kulturalną pracą. Po wciśnięciu gazu samochód ochoczo prze do przodu nie tracąc wigoru aż do górnych zakresów obrotomierza. Co więcej jednostka napędowa nie dokucza przy tym nadmiernym hałasem.
Z napędem świetnie współgra układ kierowniczy z odpowiednio dobraną siłą wspomagania oraz umiejscowienie (tuż pod ręką) dźwigni manualnej przekładni. Sama zmiana biegów w CR-V to przyjemność, skok dźwigni jest krótki i precyzyjny.

REKLAMA

Komfortowo zestrojone zawieszenie sprawdza się na polskich drogach ale powoduje, że podczas nagłych skrętów kierownicą nadwozie dość mocno się przechyla. Z drugiej strony trudno jest wytrącić japońskiego SUV-a z toru jazdy. Honda jest na tyle przewidywalna w prowadzeniu, że nawet w razie wystąpienia podsterowności nie zaskakuje tym prowadzącego.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w napęd na obie osie. Jest to mechanizm załączający się automatycznie (w razie poślizgu przednich kół dołączana jest tylna oś), przy czym na tylną oś może być przekazane maksymalnie 35% napędu. Nie trzeba nikogo przekonywać, że takie rozwiązanie sprawdzi się co najwyżej na drogach dojazdowych do leśnych parkingów, czy mokrych drogach gruntowych.

Mocną stroną silnika CR-V jest umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim Honda zużywała około 8 l oleju napędowego na 100 km. To dobry wynik biorąc pod uwagę masę samochodu.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - podsumowanie

Najnowsza generacja CR-V z mocnym silnikiem Diesla i napędem na obie osie doskonale wpisuje się w potrzeby zamożniejszych rodzin. Przestronność przedziału pasażerskiego w połączeniu z mnogością praktycznych schowków i oszczędnym silnikiem sprzyjają wakacyjnym podróżom. W ruchu miejskim będzie przeszkadzał stosunkowo spory promień skrętu. Poza tym minusem jest cena. W wyniku obłożenia tej wersji wysokim podatkiem akcyzowym koszt zakupu podstawowej odmiany CR-V z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l i (będącym w wyposażeniu standardowym) napędem na obie osie sięga minimum 130 tys. zł. Sporo, ale pocieszeniem może być niska utrata wartości.  

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.0 2WD

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - dane techniczne

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/2000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589/1669 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/169 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7
Zużycie paliwa* 6,5/5,1/5,6 l/100 km
Cena od 130 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA