REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Hondy CR-V nie jest samochodem, którym można zapuścić się daleko w teren. To komfortowy rodzinny pojazd, który dowiezie nas co najwyżej na grzyby. W teście Honda CR-V 2.2 i-DTEC.

Napiszmy to na wstępie. Mimo że Honda CR-V swoim wyglądem sugeruje, że ma wysoki prześwit i jest wstanie pokonać średniej trudności teren, lepiej nie zjeżdżajcie nią zbyt daleko z utwardzonych nawierzchni. Przyglądając się danym technicznym najnowszej CR-V i porównując ją do innych samochodów szybko dojdziecie do wniosku, że obecna generacja japońskiego SUV-a to tak naprawdę podwyższone kombi z napędem na obie osie.

REKLAMA

Prześwit obecnej generacji CR-V to jedynie 16,5 cm - o centymetr więcej niż mają tradycyjne samochody osobowe. To zaskakujące, zwłaszcza gdy damy się zwieść wyglądowi podwyższonej Hondy sugerującym, że mamy do czynienia z rasowym SUV-em i weźmiemy pod uwagę fakt, że poprzednie generacje modelu miały prześwit większy.

Nie bez znaczenia dla odbioru sylwetki auta jest też wysokość pojazdu – 169 cm to jeden z większych wyników w klasie.

Zobacz też: Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - wnętrze

Przedział pasażerski Hondy CR-V jest przestronny i wykonany z materiałów dobrej jakości. Pozycja za kierownicą jest wysoka, choć widoczność do tyłu ogranicza wysoka krawędź tylnej szyby. Niemniej podczas parkingowych manewrów z pomocą kierowcy przychodzą czujniki cofania i kamera.

Cieszy ergonomia kokpitu. Wszelkiego rodzaju przełączniki są rozmieszczone intuicyjnie, ale śmieszą archaiczne już wyświetlacze systemu audio i komputera pokładowego.

Kierownica świetnie leży w dłoniach, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają odpowiednie podparcie i wysoki komfort. Z tyłu nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni.

Przestrzeń bagażowa Hondy CR-V ma objętość 589 l i można ją powiększyć do niebagatelnych 1669 l. Po rozłożeniu tylnej kanapy uzyskamy płaską podłogę, ale mankamentem jest zbyt nisko unoszona pokrywa bagażnika. Honda CR-V z dieslem o mocy 150 KM ma także niezbyt dużą ładowność – 547 kg to mniej niż są w stanie udźwignąć konkurenci.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - napęd/układ jezdny

Pracujący pod maską Hondy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm od 2000 obr./min stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1653 kg CR-V.

Jednostka napędowa jest elastyczna i charakteryzuje się cichą i bardzo kulturalną pracą. Po wciśnięciu gazu samochód ochoczo prze do przodu nie tracąc wigoru aż do górnych zakresów obrotomierza. Co więcej jednostka napędowa nie dokucza przy tym nadmiernym hałasem.
Z napędem świetnie współgra układ kierowniczy z odpowiednio dobraną siłą wspomagania oraz umiejscowienie (tuż pod ręką) dźwigni manualnej przekładni. Sama zmiana biegów w CR-V to przyjemność, skok dźwigni jest krótki i precyzyjny.

REKLAMA

Komfortowo zestrojone zawieszenie sprawdza się na polskich drogach ale powoduje, że podczas nagłych skrętów kierownicą nadwozie dość mocno się przechyla. Z drugiej strony trudno jest wytrącić japońskiego SUV-a z toru jazdy. Honda jest na tyle przewidywalna w prowadzeniu, że nawet w razie wystąpienia podsterowności nie zaskakuje tym prowadzącego.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w napęd na obie osie. Jest to mechanizm załączający się automatycznie (w razie poślizgu przednich kół dołączana jest tylna oś), przy czym na tylną oś może być przekazane maksymalnie 35% napędu. Nie trzeba nikogo przekonywać, że takie rozwiązanie sprawdzi się co najwyżej na drogach dojazdowych do leśnych parkingów, czy mokrych drogach gruntowych.

Mocną stroną silnika CR-V jest umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim Honda zużywała około 8 l oleju napędowego na 100 km. To dobry wynik biorąc pod uwagę masę samochodu.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - podsumowanie

Najnowsza generacja CR-V z mocnym silnikiem Diesla i napędem na obie osie doskonale wpisuje się w potrzeby zamożniejszych rodzin. Przestronność przedziału pasażerskiego w połączeniu z mnogością praktycznych schowków i oszczędnym silnikiem sprzyjają wakacyjnym podróżom. W ruchu miejskim będzie przeszkadzał stosunkowo spory promień skrętu. Poza tym minusem jest cena. W wyniku obłożenia tej wersji wysokim podatkiem akcyzowym koszt zakupu podstawowej odmiany CR-V z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l i (będącym w wyposażeniu standardowym) napędem na obie osie sięga minimum 130 tys. zł. Sporo, ale pocieszeniem może być niska utrata wartości.  

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.0 2WD

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - dane techniczne

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/2000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589/1669 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/169 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7
Zużycie paliwa* 6,5/5,1/5,6 l/100 km
Cena od 130 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA