REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Hondy CR-V nie jest samochodem, którym można zapuścić się daleko w teren. To komfortowy rodzinny pojazd, który dowiezie nas co najwyżej na grzyby. W teście Honda CR-V 2.2 i-DTEC.

Napiszmy to na wstępie. Mimo że Honda CR-V swoim wyglądem sugeruje, że ma wysoki prześwit i jest wstanie pokonać średniej trudności teren, lepiej nie zjeżdżajcie nią zbyt daleko z utwardzonych nawierzchni. Przyglądając się danym technicznym najnowszej CR-V i porównując ją do innych samochodów szybko dojdziecie do wniosku, że obecna generacja japońskiego SUV-a to tak naprawdę podwyższone kombi z napędem na obie osie.

REKLAMA

REKLAMA

Prześwit obecnej generacji CR-V to jedynie 16,5 cm - o centymetr więcej niż mają tradycyjne samochody osobowe. To zaskakujące, zwłaszcza gdy damy się zwieść wyglądowi podwyższonej Hondy sugerującym, że mamy do czynienia z rasowym SUV-em i weźmiemy pod uwagę fakt, że poprzednie generacje modelu miały prześwit większy.

Nie bez znaczenia dla odbioru sylwetki auta jest też wysokość pojazdu – 169 cm to jeden z większych wyników w klasie.

REKLAMA

Zobacz też: Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - wnętrze

Przedział pasażerski Hondy CR-V jest przestronny i wykonany z materiałów dobrej jakości. Pozycja za kierownicą jest wysoka, choć widoczność do tyłu ogranicza wysoka krawędź tylnej szyby. Niemniej podczas parkingowych manewrów z pomocą kierowcy przychodzą czujniki cofania i kamera.

Cieszy ergonomia kokpitu. Wszelkiego rodzaju przełączniki są rozmieszczone intuicyjnie, ale śmieszą archaiczne już wyświetlacze systemu audio i komputera pokładowego.

Kierownica świetnie leży w dłoniach, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają odpowiednie podparcie i wysoki komfort. Z tyłu nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni.

Przestrzeń bagażowa Hondy CR-V ma objętość 589 l i można ją powiększyć do niebagatelnych 1669 l. Po rozłożeniu tylnej kanapy uzyskamy płaską podłogę, ale mankamentem jest zbyt nisko unoszona pokrywa bagażnika. Honda CR-V z dieslem o mocy 150 KM ma także niezbyt dużą ładowność – 547 kg to mniej niż są w stanie udźwignąć konkurenci.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - napęd/układ jezdny

Pracujący pod maską Hondy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm od 2000 obr./min stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1653 kg CR-V.

Jednostka napędowa jest elastyczna i charakteryzuje się cichą i bardzo kulturalną pracą. Po wciśnięciu gazu samochód ochoczo prze do przodu nie tracąc wigoru aż do górnych zakresów obrotomierza. Co więcej jednostka napędowa nie dokucza przy tym nadmiernym hałasem.
Z napędem świetnie współgra układ kierowniczy z odpowiednio dobraną siłą wspomagania oraz umiejscowienie (tuż pod ręką) dźwigni manualnej przekładni. Sama zmiana biegów w CR-V to przyjemność, skok dźwigni jest krótki i precyzyjny.

Komfortowo zestrojone zawieszenie sprawdza się na polskich drogach ale powoduje, że podczas nagłych skrętów kierownicą nadwozie dość mocno się przechyla. Z drugiej strony trudno jest wytrącić japońskiego SUV-a z toru jazdy. Honda jest na tyle przewidywalna w prowadzeniu, że nawet w razie wystąpienia podsterowności nie zaskakuje tym prowadzącego.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w napęd na obie osie. Jest to mechanizm załączający się automatycznie (w razie poślizgu przednich kół dołączana jest tylna oś), przy czym na tylną oś może być przekazane maksymalnie 35% napędu. Nie trzeba nikogo przekonywać, że takie rozwiązanie sprawdzi się co najwyżej na drogach dojazdowych do leśnych parkingów, czy mokrych drogach gruntowych.

Mocną stroną silnika CR-V jest umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim Honda zużywała około 8 l oleju napędowego na 100 km. To dobry wynik biorąc pod uwagę masę samochodu.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - podsumowanie

Najnowsza generacja CR-V z mocnym silnikiem Diesla i napędem na obie osie doskonale wpisuje się w potrzeby zamożniejszych rodzin. Przestronność przedziału pasażerskiego w połączeniu z mnogością praktycznych schowków i oszczędnym silnikiem sprzyjają wakacyjnym podróżom. W ruchu miejskim będzie przeszkadzał stosunkowo spory promień skrętu. Poza tym minusem jest cena. W wyniku obłożenia tej wersji wysokim podatkiem akcyzowym koszt zakupu podstawowej odmiany CR-V z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l i (będącym w wyposażeniu standardowym) napędem na obie osie sięga minimum 130 tys. zł. Sporo, ale pocieszeniem może być niska utrata wartości.  

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.0 2WD

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - dane techniczne

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/2000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589/1669 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/169 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7
Zużycie paliwa* 6,5/5,1/5,6 l/100 km
Cena od 130 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA