REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Hondy CR-V nie jest samochodem, którym można zapuścić się daleko w teren. To komfortowy rodzinny pojazd, który dowiezie nas co najwyżej na grzyby. W teście Honda CR-V 2.2 i-DTEC.

Napiszmy to na wstępie. Mimo że Honda CR-V swoim wyglądem sugeruje, że ma wysoki prześwit i jest wstanie pokonać średniej trudności teren, lepiej nie zjeżdżajcie nią zbyt daleko z utwardzonych nawierzchni. Przyglądając się danym technicznym najnowszej CR-V i porównując ją do innych samochodów szybko dojdziecie do wniosku, że obecna generacja japońskiego SUV-a to tak naprawdę podwyższone kombi z napędem na obie osie.

REKLAMA

Prześwit obecnej generacji CR-V to jedynie 16,5 cm - o centymetr więcej niż mają tradycyjne samochody osobowe. To zaskakujące, zwłaszcza gdy damy się zwieść wyglądowi podwyższonej Hondy sugerującym, że mamy do czynienia z rasowym SUV-em i weźmiemy pod uwagę fakt, że poprzednie generacje modelu miały prześwit większy.

Nie bez znaczenia dla odbioru sylwetki auta jest też wysokość pojazdu – 169 cm to jeden z większych wyników w klasie.

Zobacz też: Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - wnętrze

Przedział pasażerski Hondy CR-V jest przestronny i wykonany z materiałów dobrej jakości. Pozycja za kierownicą jest wysoka, choć widoczność do tyłu ogranicza wysoka krawędź tylnej szyby. Niemniej podczas parkingowych manewrów z pomocą kierowcy przychodzą czujniki cofania i kamera.

Cieszy ergonomia kokpitu. Wszelkiego rodzaju przełączniki są rozmieszczone intuicyjnie, ale śmieszą archaiczne już wyświetlacze systemu audio i komputera pokładowego.

Kierownica świetnie leży w dłoniach, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają odpowiednie podparcie i wysoki komfort. Z tyłu nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni.

Przestrzeń bagażowa Hondy CR-V ma objętość 589 l i można ją powiększyć do niebagatelnych 1669 l. Po rozłożeniu tylnej kanapy uzyskamy płaską podłogę, ale mankamentem jest zbyt nisko unoszona pokrywa bagażnika. Honda CR-V z dieslem o mocy 150 KM ma także niezbyt dużą ładowność – 547 kg to mniej niż są w stanie udźwignąć konkurenci.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - napęd/układ jezdny

Pracujący pod maską Hondy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm od 2000 obr./min stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1653 kg CR-V.

Jednostka napędowa jest elastyczna i charakteryzuje się cichą i bardzo kulturalną pracą. Po wciśnięciu gazu samochód ochoczo prze do przodu nie tracąc wigoru aż do górnych zakresów obrotomierza. Co więcej jednostka napędowa nie dokucza przy tym nadmiernym hałasem.
Z napędem świetnie współgra układ kierowniczy z odpowiednio dobraną siłą wspomagania oraz umiejscowienie (tuż pod ręką) dźwigni manualnej przekładni. Sama zmiana biegów w CR-V to przyjemność, skok dźwigni jest krótki i precyzyjny.

REKLAMA

Komfortowo zestrojone zawieszenie sprawdza się na polskich drogach ale powoduje, że podczas nagłych skrętów kierownicą nadwozie dość mocno się przechyla. Z drugiej strony trudno jest wytrącić japońskiego SUV-a z toru jazdy. Honda jest na tyle przewidywalna w prowadzeniu, że nawet w razie wystąpienia podsterowności nie zaskakuje tym prowadzącego.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w napęd na obie osie. Jest to mechanizm załączający się automatycznie (w razie poślizgu przednich kół dołączana jest tylna oś), przy czym na tylną oś może być przekazane maksymalnie 35% napędu. Nie trzeba nikogo przekonywać, że takie rozwiązanie sprawdzi się co najwyżej na drogach dojazdowych do leśnych parkingów, czy mokrych drogach gruntowych.

Mocną stroną silnika CR-V jest umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim Honda zużywała około 8 l oleju napędowego na 100 km. To dobry wynik biorąc pod uwagę masę samochodu.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - podsumowanie

Najnowsza generacja CR-V z mocnym silnikiem Diesla i napędem na obie osie doskonale wpisuje się w potrzeby zamożniejszych rodzin. Przestronność przedziału pasażerskiego w połączeniu z mnogością praktycznych schowków i oszczędnym silnikiem sprzyjają wakacyjnym podróżom. W ruchu miejskim będzie przeszkadzał stosunkowo spory promień skrętu. Poza tym minusem jest cena. W wyniku obłożenia tej wersji wysokim podatkiem akcyzowym koszt zakupu podstawowej odmiany CR-V z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l i (będącym w wyposażeniu standardowym) napędem na obie osie sięga minimum 130 tys. zł. Sporo, ale pocieszeniem może być niska utrata wartości.  

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.0 2WD

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - dane techniczne

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/2000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589/1669 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/169 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7
Zużycie paliwa* 6,5/5,1/5,6 l/100 km
Cena od 130 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA