REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Hondy CR-V nie jest samochodem, którym można zapuścić się daleko w teren. To komfortowy rodzinny pojazd, który dowiezie nas co najwyżej na grzyby. W teście Honda CR-V 2.2 i-DTEC.

Napiszmy to na wstępie. Mimo że Honda CR-V swoim wyglądem sugeruje, że ma wysoki prześwit i jest wstanie pokonać średniej trudności teren, lepiej nie zjeżdżajcie nią zbyt daleko z utwardzonych nawierzchni. Przyglądając się danym technicznym najnowszej CR-V i porównując ją do innych samochodów szybko dojdziecie do wniosku, że obecna generacja japońskiego SUV-a to tak naprawdę podwyższone kombi z napędem na obie osie.

REKLAMA

Prześwit obecnej generacji CR-V to jedynie 16,5 cm - o centymetr więcej niż mają tradycyjne samochody osobowe. To zaskakujące, zwłaszcza gdy damy się zwieść wyglądowi podwyższonej Hondy sugerującym, że mamy do czynienia z rasowym SUV-em i weźmiemy pod uwagę fakt, że poprzednie generacje modelu miały prześwit większy.

Nie bez znaczenia dla odbioru sylwetki auta jest też wysokość pojazdu – 169 cm to jeden z większych wyników w klasie.

Zobacz też: Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - wnętrze

Przedział pasażerski Hondy CR-V jest przestronny i wykonany z materiałów dobrej jakości. Pozycja za kierownicą jest wysoka, choć widoczność do tyłu ogranicza wysoka krawędź tylnej szyby. Niemniej podczas parkingowych manewrów z pomocą kierowcy przychodzą czujniki cofania i kamera.

Cieszy ergonomia kokpitu. Wszelkiego rodzaju przełączniki są rozmieszczone intuicyjnie, ale śmieszą archaiczne już wyświetlacze systemu audio i komputera pokładowego.

Kierownica świetnie leży w dłoniach, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają odpowiednie podparcie i wysoki komfort. Z tyłu nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni.

Przestrzeń bagażowa Hondy CR-V ma objętość 589 l i można ją powiększyć do niebagatelnych 1669 l. Po rozłożeniu tylnej kanapy uzyskamy płaską podłogę, ale mankamentem jest zbyt nisko unoszona pokrywa bagażnika. Honda CR-V z dieslem o mocy 150 KM ma także niezbyt dużą ładowność – 547 kg to mniej niż są w stanie udźwignąć konkurenci.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - napęd/układ jezdny

Pracujący pod maską Hondy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm od 2000 obr./min stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1653 kg CR-V.

Jednostka napędowa jest elastyczna i charakteryzuje się cichą i bardzo kulturalną pracą. Po wciśnięciu gazu samochód ochoczo prze do przodu nie tracąc wigoru aż do górnych zakresów obrotomierza. Co więcej jednostka napędowa nie dokucza przy tym nadmiernym hałasem.
Z napędem świetnie współgra układ kierowniczy z odpowiednio dobraną siłą wspomagania oraz umiejscowienie (tuż pod ręką) dźwigni manualnej przekładni. Sama zmiana biegów w CR-V to przyjemność, skok dźwigni jest krótki i precyzyjny.

REKLAMA

Komfortowo zestrojone zawieszenie sprawdza się na polskich drogach ale powoduje, że podczas nagłych skrętów kierownicą nadwozie dość mocno się przechyla. Z drugiej strony trudno jest wytrącić japońskiego SUV-a z toru jazdy. Honda jest na tyle przewidywalna w prowadzeniu, że nawet w razie wystąpienia podsterowności nie zaskakuje tym prowadzącego.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w napęd na obie osie. Jest to mechanizm załączający się automatycznie (w razie poślizgu przednich kół dołączana jest tylna oś), przy czym na tylną oś może być przekazane maksymalnie 35% napędu. Nie trzeba nikogo przekonywać, że takie rozwiązanie sprawdzi się co najwyżej na drogach dojazdowych do leśnych parkingów, czy mokrych drogach gruntowych.

Mocną stroną silnika CR-V jest umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim Honda zużywała około 8 l oleju napędowego na 100 km. To dobry wynik biorąc pod uwagę masę samochodu.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - podsumowanie

Najnowsza generacja CR-V z mocnym silnikiem Diesla i napędem na obie osie doskonale wpisuje się w potrzeby zamożniejszych rodzin. Przestronność przedziału pasażerskiego w połączeniu z mnogością praktycznych schowków i oszczędnym silnikiem sprzyjają wakacyjnym podróżom. W ruchu miejskim będzie przeszkadzał stosunkowo spory promień skrętu. Poza tym minusem jest cena. W wyniku obłożenia tej wersji wysokim podatkiem akcyzowym koszt zakupu podstawowej odmiany CR-V z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l i (będącym w wyposażeniu standardowym) napędem na obie osie sięga minimum 130 tys. zł. Sporo, ale pocieszeniem może być niska utrata wartości.  

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.0 2WD

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - dane techniczne

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/2000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589/1669 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/169 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7
Zużycie paliwa* 6,5/5,1/5,6 l/100 km
Cena od 130 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V - przód
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA