REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Civic słynie oprócz kontrowersyjnego wyglądu z wysokiej jakości wykonania, która przekłada się na świetne właściwości jezdne i duże walory użytkowe. W teście Civic z najnowszym sinikiem Diesla o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM.

Rzadko się zdarza, żeby model o tak kontrowersyjnym wyglądzie jak najnowszy Civic, który w dodatku wygląda gorzej niż jego nie mniej wyrazisty poprzednik zaskarbił sobie sympatię tak szerokiej rzeszy kierowców.
Wszystko dlatego, że kompaktowy model Hondy broni się świetnym napędem i bardzo użytkowym wnętrzem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – wnętrze

Nowatorsko wyglądający kokpit Civica jest rozplanowany ergonomicznie i nie sprawia problemów podczas obsługi. Wszelkiego rodzaju wyświetlacze i wskaźniki są przejrzyste, a przełączniki znajdują się w zasięgu dłoni kierowcy.
Bardzo wygodnie wyprofilowane fotele uprzyjemniają dłuższe podróże, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej oraz fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra o ile patrzymy do przodu i na boki. Widok do tyłu ogranicza konstrukcja tylnej klapy bagażnika. W obecnej generacji modelu producent zdecydował się co prawda zainstalować wycieraczkę na wyższej części szyby, co poprawiło widoczność podczas opadów, ale nadal dobrym pomysłem jest zainwestowanie w czujniki parkowania.
Na tylnej kanapie miejsca jest wręcz zaskakująco dużo i nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni w okolicach kolan.
Bagażnik? Tu jeszcze większe zaskoczenie, bo z wynikiem 477 l pięciodrzwiowa Honda może stawać w szranki z samochodami z nadwoziem kombi.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – napęd/układ jezdny

Pracująca pod maską prezentowanego Civica jednostka napędowa to najnowsza konstrukcja japońskiego producenta. Czterocylindrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc maksymalną 120 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, jaki rozwija wspomniana jednostka napędowa to 300 Nm, dostępne od 2000 obr./min. Według danych producenta Civic 1.6 i-DTEC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s i może się rozpędzić do 207 km/h.
Nie są to oszałamiające osiągi, ale w praktyce okazuje się, że jazda Civicem jest o wiele przyjemniejsza niż mogłoby się wydawać wnioskując po danych technicznych. Przede wszystkim jednostka napędowa dysponuje wystarczającą do płynnej jazdy po mieście werwą już od dolnych zakresów obrotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Opel Astra sedan 1.7 CDTi 130 KM

Ale to co najbardziej zaskakuje podczas jazdy japońskim kompaktem to bardzo wysoka kultura pracy silnika oraz cicha praca jednostki napędowej bez względu na to na jak wysokich obrotach pracuje silnik. Podróżujących Hondą Civic nie nuży nieprzyjemny dźwięk typowego silnika Diesla ani nie męczą nieprzyjemne wibracje. Doskonałe wyciszenie pracy jednostki napędowej to zasługa nowatorskiego pomysłu. Konstruktorzy zastosowali system o nazwie Active Noise Cancellation, który rejestruje poziom hałasu w przedziale pasażerskim i w razie potrzeby wytwarza (automatycznie) przeciwdźwięk, który emitowany jest przez głośniki systemu audio.
Znawcy charakterystyki benzynowych jednostek napędowych Hondy będą zaskoczeni sposobem pracy najnowszego diesla. Oprócz tego, że auto płynnie przyspiesza od dolnych zakresów obrotów (nie ma efektu nagłego wciskania w fotel po przekroczeniu pewnej wysokości obrotów), to jeszcze w tym przypadku styl jazdy ma niewielki wpływ na zużycie paliwa. Gdy jeździmy nie wyróżniając się z potoku poruszających się dookoła nas samochodów bez trudu możemy osiągnąć wynik zużycia paliwa w ruchu miejskim na poziomie 5,5 l/100 km. Z kolei, gdy zaczniemy korzystać z górnego zakresu obrotów wtedy zużycie paliwa wzrośnie do około 6 l/100 km. Rewelacja.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Układ kierowniczy jest precyzyjny, a kierownica kręci się z odpowiednim oporem. Zawieszenie Hondy sprawnie pochłania nierówności nawierzchni zachowując optymalną sztywność podczas jazdy po ciasnych łukach. Przy czym opisywana generacja Hondy Civic z silnikiem wysokoprężnym bardziej neutralnie zachowuje się podczas skrętów niż wyposażona w silnik Diesla poprzednia generacja modelu. To m.in. dzięki znacznemu odchudzeniu konstrukcji (w tym silnika). Przód samochodu jest teraz lżejszy i auto ma mniejsze tendencje do podsterowności.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – podsumowanie

Gdzie są minusy Hondy Civic, skoro dotąd można przeczytać same superlatywy? Minusem jest cena, która znacząco zbliża Civica z silnikiem wysokoprężnym do kosztów aut segmentu Premium. Podstawowa wersja wyposażeniowa Hondy Civic 1.6 i-DTEC kosztuje 82 tys. zł.
Dokładając do tej ceny koszt wyposażenia opcjonalnego, bez trudu przekroczymy kwotę 90 tys. zł. Zatem potencjalni nabywcy Civica z opisywanym silnikiem będą mieli dylemat – czy kupić Hondę, czy np. Volvo V40. Japoński kompakt broni się świetną jednostką napędową, właściwościami jezdnymi, obszernością bagażnika i przedziału pasażerskiego. Jednak do zakupu tej wersji Civica trzeba będzie bardzo zdecydowanego klienta, który nie ulegnie sile magnesu, którym przyciągają marki Premium.

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Honda Civic 1.6 i-DTEC - dane techniczne

Honda Civic 1.6 i-DTEC
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1597 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 477 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/177/147 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 207 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Zużycie paliwa* 4,1/3,5/3,7 l/100 km
Cena od 82 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda Civic - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    REKLAMA

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    REKLAMA