REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Civic słynie oprócz kontrowersyjnego wyglądu z wysokiej jakości wykonania, która przekłada się na świetne właściwości jezdne i duże walory użytkowe. W teście Civic z najnowszym sinikiem Diesla o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM.

Rzadko się zdarza, żeby model o tak kontrowersyjnym wyglądzie jak najnowszy Civic, który w dodatku wygląda gorzej niż jego nie mniej wyrazisty poprzednik zaskarbił sobie sympatię tak szerokiej rzeszy kierowców.
Wszystko dlatego, że kompaktowy model Hondy broni się świetnym napędem i bardzo użytkowym wnętrzem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – wnętrze

Nowatorsko wyglądający kokpit Civica jest rozplanowany ergonomicznie i nie sprawia problemów podczas obsługi. Wszelkiego rodzaju wyświetlacze i wskaźniki są przejrzyste, a przełączniki znajdują się w zasięgu dłoni kierowcy.
Bardzo wygodnie wyprofilowane fotele uprzyjemniają dłuższe podróże, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej oraz fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra o ile patrzymy do przodu i na boki. Widok do tyłu ogranicza konstrukcja tylnej klapy bagażnika. W obecnej generacji modelu producent zdecydował się co prawda zainstalować wycieraczkę na wyższej części szyby, co poprawiło widoczność podczas opadów, ale nadal dobrym pomysłem jest zainwestowanie w czujniki parkowania.
Na tylnej kanapie miejsca jest wręcz zaskakująco dużo i nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni w okolicach kolan.
Bagażnik? Tu jeszcze większe zaskoczenie, bo z wynikiem 477 l pięciodrzwiowa Honda może stawać w szranki z samochodami z nadwoziem kombi.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM

REKLAMA

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – napęd/układ jezdny

Pracująca pod maską prezentowanego Civica jednostka napędowa to najnowsza konstrukcja japońskiego producenta. Czterocylindrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc maksymalną 120 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, jaki rozwija wspomniana jednostka napędowa to 300 Nm, dostępne od 2000 obr./min. Według danych producenta Civic 1.6 i-DTEC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s i może się rozpędzić do 207 km/h.
Nie są to oszałamiające osiągi, ale w praktyce okazuje się, że jazda Civicem jest o wiele przyjemniejsza niż mogłoby się wydawać wnioskując po danych technicznych. Przede wszystkim jednostka napędowa dysponuje wystarczającą do płynnej jazdy po mieście werwą już od dolnych zakresów obrotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Opel Astra sedan 1.7 CDTi 130 KM

Ale to co najbardziej zaskakuje podczas jazdy japońskim kompaktem to bardzo wysoka kultura pracy silnika oraz cicha praca jednostki napędowej bez względu na to na jak wysokich obrotach pracuje silnik. Podróżujących Hondą Civic nie nuży nieprzyjemny dźwięk typowego silnika Diesla ani nie męczą nieprzyjemne wibracje. Doskonałe wyciszenie pracy jednostki napędowej to zasługa nowatorskiego pomysłu. Konstruktorzy zastosowali system o nazwie Active Noise Cancellation, który rejestruje poziom hałasu w przedziale pasażerskim i w razie potrzeby wytwarza (automatycznie) przeciwdźwięk, który emitowany jest przez głośniki systemu audio.
Znawcy charakterystyki benzynowych jednostek napędowych Hondy będą zaskoczeni sposobem pracy najnowszego diesla. Oprócz tego, że auto płynnie przyspiesza od dolnych zakresów obrotów (nie ma efektu nagłego wciskania w fotel po przekroczeniu pewnej wysokości obrotów), to jeszcze w tym przypadku styl jazdy ma niewielki wpływ na zużycie paliwa. Gdy jeździmy nie wyróżniając się z potoku poruszających się dookoła nas samochodów bez trudu możemy osiągnąć wynik zużycia paliwa w ruchu miejskim na poziomie 5,5 l/100 km. Z kolei, gdy zaczniemy korzystać z górnego zakresu obrotów wtedy zużycie paliwa wzrośnie do około 6 l/100 km. Rewelacja.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Układ kierowniczy jest precyzyjny, a kierownica kręci się z odpowiednim oporem. Zawieszenie Hondy sprawnie pochłania nierówności nawierzchni zachowując optymalną sztywność podczas jazdy po ciasnych łukach. Przy czym opisywana generacja Hondy Civic z silnikiem wysokoprężnym bardziej neutralnie zachowuje się podczas skrętów niż wyposażona w silnik Diesla poprzednia generacja modelu. To m.in. dzięki znacznemu odchudzeniu konstrukcji (w tym silnika). Przód samochodu jest teraz lżejszy i auto ma mniejsze tendencje do podsterowności.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – podsumowanie

Gdzie są minusy Hondy Civic, skoro dotąd można przeczytać same superlatywy? Minusem jest cena, która znacząco zbliża Civica z silnikiem wysokoprężnym do kosztów aut segmentu Premium. Podstawowa wersja wyposażeniowa Hondy Civic 1.6 i-DTEC kosztuje 82 tys. zł.
Dokładając do tej ceny koszt wyposażenia opcjonalnego, bez trudu przekroczymy kwotę 90 tys. zł. Zatem potencjalni nabywcy Civica z opisywanym silnikiem będą mieli dylemat – czy kupić Hondę, czy np. Volvo V40. Japoński kompakt broni się świetną jednostką napędową, właściwościami jezdnymi, obszernością bagażnika i przedziału pasażerskiego. Jednak do zakupu tej wersji Civica trzeba będzie bardzo zdecydowanego klienta, który nie ulegnie sile magnesu, którym przyciągają marki Premium.

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Honda Civic 1.6 i-DTEC - dane techniczne

Honda Civic 1.6 i-DTEC
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1597 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 477 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/177/147 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 207 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Zużycie paliwa* 4,1/3,5/3,7 l/100 km
Cena od 82 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda Civic - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA