REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Malibu to klasyka amerykańskiej motoryzacji. Od jakiegoś czasu jest dostępny także na polskim rynku. Sprawdziliśmy, jak jeździ flagowy okręt Chevroleta napędzany z natury europejskim silnikiem - Diesla o mocy 160 KM.

Wymiary zewnętrze Chevroleta Malibu są imponujące, jak na europejskie warunki i segment D. Samochód mierzy 486,5 cm długości i 185,5 cm szerokości. O pół centymetra jest od niego dłuższa tylko Mazda6, z kolei krótsza jest nawet Skoda Superb.
Mimo że na europejski rynek model jest produkowany w Korei Południowej, wygląd Malibu nie pozostawia wątpliwości, że auto zostało zaprojektowane przez Amerykanów.
Długa maska, łagodnie opadająca linia dachu i zaokrąglone boki to cechy łączące większość amerykańskich krążowników szos. Najciekawszym smaczkiem stylizacyjnym Malibu są tylne lampy jednoznacznie kojarzące się z emocjonującym modelem Camaro.

REKLAMA

Zobacz też: Test Kia Optima 2.0 DOHC: Komfort przede wszystkim

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – wnętrze

Tablica przyrządów Chevroleta Malibu prezentuje się okazale. Kanciaste tuby, w których umieszczono prędkościomierz i obrotomierz są ponownym nawiązaniem do sportowego modelu Camaro. Z kolei obszerna środkowa konsola jest naszpikowana przyciskami, a na jej szczycie dumnie błyszczy kolorowy, dotykowy wyświetlacz. Całość prezentuje się ładnie i współgra z linią nadwozia.
Jednak jakość spasowania i tworzyw sztucznych użytych do wykończenia kokpitu i wnętrza są na średnim poziomie, choć akurat charakter Malibu sprawia, że nie jest to dla prowadzącego irytujące.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Fotele przednie są obszerne i bardzo wygodne. W przedniej części przedziału pasażerskiego nikt nie powinien narzekać na ciasnotę. Zaskoczeniem jest stosunkowo mała ilość miejsca z tyłu. Wysokim pasażerom z pewnością będzie brakować miejsca w okolicach kolan, stóp i nad głową.
Przedział bagażowy ma objętość 545 l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – napęd/układ jezdny

Pod maską testowego egzemplarza Malibu pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm od 1750 obr./min.
Według danych producenta ważące niespełna 1600 kg Malibu rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s.
Od razu po uruchomieniu jednostki napędowej do uszu kierowcy dociera dość nieprzyjemny klekot silnika wysokoprężnego. Ale po ruszeniu z miejsca złe wrażenie mija. Po pierwsze dlatego, że znacznie wzrasta kultura pracy jednostki napędowej, po drugie w przedziale pasażerskim robi się cicho, a po trzecie pozytywne odczucia potęguje praca dźwigni manualnej przekładni – jej skok jest krótki i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Zawieszenie Malibu zostało zestrojone komfortowo. Tym samym wszelkiego rodzaju nierówności są pochłaniane bezszelestnie bez ujmy w komforcie jazdy. Chevrolet świetnie sobie radzi sunąc po koleinach.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM

Prowadzący Malibu musi się przyzwyczaić do lekkości działania elektrycznie wspomaganego układu kierowniczego. Niewprawieni kierowcy mogą mieć na początku problem z tzw. myszkowaniem po drodze.
Komfortowe, czytaj miękkie zawieszenie skutkuje tym, że przy gwałtownych ruchach kierownicą samochód znacznie się przechyla. Nie powoduje to zaskakującego kierowcę poślizgu, ale wrażenie jest nieprzyjemne.
Chevrolet Malibu w wersji z silnikiem wysokoprężnym bardzo dobrze plasuje się w kategorii zużycia paliwa. Podczas jazdy w trasie we czwórkę i z bagażami bez problemu można osiągnąć zużycie paliwa na poziomie poniżej 6 l/100 km i to poruszając się z prędkościami autostradowymi. Z kolei w ruchu miejskim jeżdżąc przeciętnie dynamicznie bez trudu osiągniemy wynik na poziomie ok. 7 l/100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – podsumowanie

Najtańsza odmiana Malibu z silnikiem wysokoprężnym kosztuje około 100 000 zł. Najbogatsza odmiana LTZ 15 tys. zł drożej. Przy czym w wersji najbogatszej w standardzie są nawet reflektory biksenonowe, a dopłaty wymaga jedynie nawigacja (4000 zł), elektrycznie otwierane okno dachowe (3000 zł) i lakier metalizowany (2400 zł). Cóż, na pewno Malibu nie jest propozycją dla każdego, ale jest ciekawą propozycją dla indywidualistów szukających alternatywy dla samochodów typu Ford Mondeo, Volkswagen Passat, czy Opel Insignia.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM - dane techniczne

Chevrolet Malibu 2.0 D/160 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 160 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 545 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 486,5/185,5/146,5 cm
Rozstaw osi 273,7 cm
V-max 213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Cena od 100 390 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chevrolet Malibu
Chevrolet
Chevrolet Malibu - przód
Chevrolet
Chevrolet Malibu - tył
Chevrolet
W tylnej części, charakterystycznym elementem nadwozia Chevroleta Malibu są lampy tylne nawiązujące stylem do tych z modelu Camaro.
Chevrolet
Zawieszenie Chevroleta Malibu jest zestrojone miękko.
Chevrolet
Chevrolet Malibu - kokpit
Chevrolet
Bagażnik Chevroleta Malibu ma 545 l pojemności.
Chevrolet
Chevrolet
Zestaw "zegarów" Chevroleta Malibu nawiązuje do stylu sportowego Camaro.
Chevrolet
Chevrolet Malibu - schowek w konsoli centralnej.
Chevrolet
Przednie fotele Chevroleta Malibu są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom.
Chevrolet
Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.
Chevrolet
Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.
Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    REKLAMA

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

    Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

    REKLAMA

    Zakaz wjazdu do Polski i UE dla samochodów zarejestrowanych w Rosji

    Samochody zarejestrowane w Rosji dostały właśnie zakaz wjazdu na teren UE. 17 września 2023 r. stosowne przepisy zaczęły obowiązywać w Polsce. Co oznaczają? Czy przewidują jakieś wyjątki? O tym w naszym poradniku.

    Darmowe OC dla kupujących auta (nowe i używane) przed wyborami. Warto złapać okazję, bo niedługo będzie drożej!

    Duża obniżka stóp procentowych dokonana na początku września przez Radę Polityki Pieniężnej, wskutrek czego stopa WIBOR „zjechała” poniżej 6%, spowodowało zauważalny spadek raty za samochód nowy i używany – wynika z symulacji Carsmile i Otomoto Klik. Obniżka raty jest już na tyle znacząca, że pozwala pokryć koszt ubezpieczenia OC. Korzyść ta może jednak okazać się krótkotrwała, bo za chwilę auta znów zaczną drożeć – ostrzegają eksperci. 

    REKLAMA