Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM
REKLAMA
REKLAMA
Wymiary zewnętrze Chevroleta Malibu są imponujące, jak na europejskie warunki i segment D. Samochód mierzy 486,5 cm długości i 185,5 cm szerokości. O pół centymetra jest od niego dłuższa tylko Mazda6, z kolei krótsza jest nawet Skoda Superb.
Mimo że na europejski rynek model jest produkowany w Korei Południowej, wygląd Malibu nie pozostawia wątpliwości, że auto zostało zaprojektowane przez Amerykanów.
Długa maska, łagodnie opadająca linia dachu i zaokrąglone boki to cechy łączące większość amerykańskich krążowników szos. Najciekawszym smaczkiem stylizacyjnym Malibu są tylne lampy jednoznacznie kojarzące się z emocjonującym modelem Camaro.
REKLAMA
Zobacz też: Test Kia Optima 2.0 DOHC: Komfort przede wszystkim
Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – wnętrze
Tablica przyrządów Chevroleta Malibu prezentuje się okazale. Kanciaste tuby, w których umieszczono prędkościomierz i obrotomierz są ponownym nawiązaniem do sportowego modelu Camaro. Z kolei obszerna środkowa konsola jest naszpikowana przyciskami, a na jej szczycie dumnie błyszczy kolorowy, dotykowy wyświetlacz. Całość prezentuje się ładnie i współgra z linią nadwozia.
Jednak jakość spasowania i tworzyw sztucznych użytych do wykończenia kokpitu i wnętrza są na średnim poziomie, choć akurat charakter Malibu sprawia, że nie jest to dla prowadzącego irytujące.
Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem
Fotele przednie są obszerne i bardzo wygodne. W przedniej części przedziału pasażerskiego nikt nie powinien narzekać na ciasnotę. Zaskoczeniem jest stosunkowo mała ilość miejsca z tyłu. Wysokim pasażerom z pewnością będzie brakować miejsca w okolicach kolan, stóp i nad głową.
Przedział bagażowy ma objętość 545 l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.
Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM
Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – napęd/układ jezdny
Pod maską testowego egzemplarza Malibu pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm od 1750 obr./min.
Według danych producenta ważące niespełna 1600 kg Malibu rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s.
Od razu po uruchomieniu jednostki napędowej do uszu kierowcy dociera dość nieprzyjemny klekot silnika wysokoprężnego. Ale po ruszeniu z miejsca złe wrażenie mija. Po pierwsze dlatego, że znacznie wzrasta kultura pracy jednostki napędowej, po drugie w przedziale pasażerskim robi się cicho, a po trzecie pozytywne odczucia potęguje praca dźwigni manualnej przekładni – jej skok jest krótki i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Zawieszenie Malibu zostało zestrojone komfortowo. Tym samym wszelkiego rodzaju nierówności są pochłaniane bezszelestnie bez ujmy w komforcie jazdy. Chevrolet świetnie sobie radzi sunąc po koleinach.
Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM
Prowadzący Malibu musi się przyzwyczaić do lekkości działania elektrycznie wspomaganego układu kierowniczego. Niewprawieni kierowcy mogą mieć na początku problem z tzw. myszkowaniem po drodze.
Komfortowe, czytaj miękkie zawieszenie skutkuje tym, że przy gwałtownych ruchach kierownicą samochód znacznie się przechyla. Nie powoduje to zaskakującego kierowcę poślizgu, ale wrażenie jest nieprzyjemne.
Chevrolet Malibu w wersji z silnikiem wysokoprężnym bardzo dobrze plasuje się w kategorii zużycia paliwa. Podczas jazdy w trasie we czwórkę i z bagażami bez problemu można osiągnąć zużycie paliwa na poziomie poniżej 6 l/100 km i to poruszając się z prędkościami autostradowymi. Z kolei w ruchu miejskim jeżdżąc przeciętnie dynamicznie bez trudu osiągniemy wynik na poziomie ok. 7 l/100 km.
Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4
Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – podsumowanie
Najtańsza odmiana Malibu z silnikiem wysokoprężnym kosztuje około 100 000 zł. Najbogatsza odmiana LTZ 15 tys. zł drożej. Przy czym w wersji najbogatszej w standardzie są nawet reflektory biksenonowe, a dopłaty wymaga jedynie nawigacja (4000 zł), elektrycznie otwierane okno dachowe (3000 zł) i lakier metalizowany (2400 zł). Cóż, na pewno Malibu nie jest propozycją dla każdego, ale jest ciekawą propozycją dla indywidualistów szukających alternatywy dla samochodów typu Ford Mondeo, Volkswagen Passat, czy Opel Insignia.
Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!
Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM - dane techniczne
Chevrolet Malibu 2.0 D/160 KM | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1956 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 160 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm/1750 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 545 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 486,5/185,5/146,5 cm |
Rozstaw osi | 273,7 cm |
V-max | 213 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,7 s |
Zużycie paliwa* | 6,6/4,2/5,1 l/100 km |
Cena od | 100 390 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.