REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kompaktowa Honda została niedawno zmodernizowana. Jak jeździ napędzana przez wysokoprężny silnik o mocy 120 KM?

Konstruktorzy Hondy powściągliwie podeszli do kwestii modernizacji kompaktowego modelu. Nic dziwnego. Z jednej strony Civic wciąż „pachniał” nowością, z drugiej, z pewnością byli zajęci pracami nad emocjonującą odmianą Type-R, która właśnie debiutuje na światowych rynkach.

REKLAMA

Niemniej wprawne oko dojrzy w nadwoziu Civica zmienione reflektory (wyposażone w światła do jazdy dziennej LED) oraz lekko zmodyfikowane lampy tylne. W ofercie pojawiły się też nowe wzory felg ze stopów lekkich oraz nowe kolory nadwozia.

Trzeba przyznać, że te drobne zmiany wpłynęły korzystnie na wygląd kompaktowej Hondy, która wciąż prezentuje się nietuzinkowo. Zwłaszcza bryła nadwozia odmiany Tourer, czyli kombi wygląda oryginalnie.

Zobacz też: Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC - wnętrze

Nowością we wnętrzu jest pojawienie się systemu Honda Connect. Nowy system multimedialny zapewnia dostęp do funkcji radia AM/FM, DAB, radia internetowego i Bluetooth. Za jego pośrednictwem można przeglądać strony internetowe, korzystać z nawigacji satelitarnej oraz kamery wspomagającej parkowanie tyłem.

Producent zdecydował się również na zastosowanie lepszych materiałów wykończeniowych (tapicerki, wyższej jakości wykończenia drzwi oraz kokpitu).

REKLAMA

Nie zmienił się za to design tablicy przyrządów. Nietuzinkowy kształt deski rozdzielczej i wygląd „zegarów” nie wpływa źle na czytelność. Szkoda tylko, że przy okazji modernizacji, producent nie zdecydował się na zmianę interfejsu komputera pokładowego. Jego obsługa jest dość skomplikowana mimo niewielkiej ilości funkcji, które obsługuje.

Przedział pasażerski Hondy Civic Tourer jest przeciętnie przestronny. Co prawda z przodu, nie będą narzekać na brak przestrzeni nawet wysokie osoby, ale z tyłu sytuacja nie jest aż tak „różowa”. Pod tym względem kompaktowa Honda plasuje się na przeciętnym miejscu w klasie.

Za to zdecydowanie ponad przeciętną plasuje się rozmiar bagażnika i możliwości przewozowe Tourera. Według danych producenta przedział bagażowy ma objętość aż 624 l.

Ciekawostką jest, że pod podłogą bagażnika wygospodarowano miejsce na duży schowek, w który zmieści się spora walizka. Uzyskanie przepastnej przestrzeni bagażowej było możliwe m.in. dzięki przesunięciu baku paliwa do przodu, pod przednie fotele.

Ale na tym nie koniec. Civic (poza podstawową odmianą wyposażeniową) został wyposażony w system składania tylnej kanapy w taki sposób, że można nie tylko rozłożyć oparcia uzyskując tym samym płaską powierzchnię będącą przedłużeniem podłogi bagażnika. Siedziska da się unieść do pionu, dzięki czemu łatwo jest kompaktową Hondą przewieźć telewizor, czy iglaki w doniczkach. Dodatkowo pakowanie samochodu ułatwia nisko umieszczony próg załadunku.

Zobacz też: Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC – napęd/układ jezdny

W ofercie Hondy, do modelu Civic przewidziano tylko jeden silnik wysokoprężny. To czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,6 l, która rozwija moc maksymalną 120 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 300 Nm od 2000 obr./min.

Silnik nieźle radzi sobie z napędzaniem nawet obciążonego pojazdu, a co więcej wykazuje się zaskakująca elastycznością.

Jednostka szybko reaguje na gaz i jest świetnie wyciszona. Z jednej strony dobre wytłumienie znacznie podnosi komfort jazdy, ale z drugiej, jest przyczyną niespotykanego zjawiska. Przesunięcie baku z paliwem w okolice przednich foteli sprawiło że w przypadku, gdy pojazd jest zatankowany do pełna, kierowca i pasażer siedzący z przodu, podczas ruszania lub zatrzymywania auta, słyszą chlupot paliwa. Co ciekawe, odgłos znika, gdy poziom paliwa w zbiorniku zmniejszy się o około jedną trzecią.

A chwilę to trwa, bo Civic Tourer to mistrz oszczędności. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 5 l na 100 km!

REKLAMA

Pomijając radość kierowcy z niskiego „spalania”, także układ jezdny dostarcza kierowcy frajdy. Od wersji wyposażenia Lifestyle jest dostępne zawieszenie z amortyzatorami z system adaptacyjnego tłumienia (ADS). W zależności od potrzeb prowadzący może zmiękczyć, bądź usztywnić pracę zawieszenia. Nie trudno się domyślić, że tłumienie nierówności nawierzchni przebiega miękko, bez zbędnych stuków.

Cieszy układ kierowniczy, precyzyjny dający pełne poczucie kontroli nad pojazdem. Ale trzeba się liczyć z faktem, że podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach, Honda ma tendencję do podsterowności.

Doskonale pracuje dźwignia zmiany biegów. Ma krótki skok, precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia i jest umiejscowiona „tuż pod ręką”.

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC – podsumowanie

Honda Civic Tourer z silnikiem Diesla jest dostępna od 75 400 zł. Za tę kwotę dostaniemy auto wyposażone m.in. w tempomat, radioodtwarzacz CD z MP3, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Za około 10 tys zł więcej możemy nabyć wersję m.in. z automatyczną dwustrefową klimatyzacją, czy podgrzewanymi przednimi fotelami.

Ceny wydają się wysokie, ale po sprawdzeniu wyposażenia standardowego bogatszych wersji kształtują się na przeciętnym poziomie. Najmocniejszymi atutami Hondy Civic Tourer są ponadprzeciętnie oszczędny silnik oraz ponadprzeciętne możliwości przewozowe opakowane w atrakcyjny, wręcz młodzieżowy design. Dodatkowym plusem jest stosunkowo niska utrata wartości.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC – dane techniczne

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 120 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1597 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 624/1668 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 453,5/177/148 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 4,3/3,7/3,9 l/100 km
Cena od 86 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - deska rozdzielcza
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA