REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kompaktowa Honda została niedawno zmodernizowana. Jak jeździ napędzana przez wysokoprężny silnik o mocy 120 KM?

Konstruktorzy Hondy powściągliwie podeszli do kwestii modernizacji kompaktowego modelu. Nic dziwnego. Z jednej strony Civic wciąż „pachniał” nowością, z drugiej, z pewnością byli zajęci pracami nad emocjonującą odmianą Type-R, która właśnie debiutuje na światowych rynkach.

REKLAMA

REKLAMA

Niemniej wprawne oko dojrzy w nadwoziu Civica zmienione reflektory (wyposażone w światła do jazdy dziennej LED) oraz lekko zmodyfikowane lampy tylne. W ofercie pojawiły się też nowe wzory felg ze stopów lekkich oraz nowe kolory nadwozia.

Trzeba przyznać, że te drobne zmiany wpłynęły korzystnie na wygląd kompaktowej Hondy, która wciąż prezentuje się nietuzinkowo. Zwłaszcza bryła nadwozia odmiany Tourer, czyli kombi wygląda oryginalnie.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC - wnętrze

Nowością we wnętrzu jest pojawienie się systemu Honda Connect. Nowy system multimedialny zapewnia dostęp do funkcji radia AM/FM, DAB, radia internetowego i Bluetooth. Za jego pośrednictwem można przeglądać strony internetowe, korzystać z nawigacji satelitarnej oraz kamery wspomagającej parkowanie tyłem.

Producent zdecydował się również na zastosowanie lepszych materiałów wykończeniowych (tapicerki, wyższej jakości wykończenia drzwi oraz kokpitu).

Nie zmienił się za to design tablicy przyrządów. Nietuzinkowy kształt deski rozdzielczej i wygląd „zegarów” nie wpływa źle na czytelność. Szkoda tylko, że przy okazji modernizacji, producent nie zdecydował się na zmianę interfejsu komputera pokładowego. Jego obsługa jest dość skomplikowana mimo niewielkiej ilości funkcji, które obsługuje.

Przedział pasażerski Hondy Civic Tourer jest przeciętnie przestronny. Co prawda z przodu, nie będą narzekać na brak przestrzeni nawet wysokie osoby, ale z tyłu sytuacja nie jest aż tak „różowa”. Pod tym względem kompaktowa Honda plasuje się na przeciętnym miejscu w klasie.

Za to zdecydowanie ponad przeciętną plasuje się rozmiar bagażnika i możliwości przewozowe Tourera. Według danych producenta przedział bagażowy ma objętość aż 624 l.

Ciekawostką jest, że pod podłogą bagażnika wygospodarowano miejsce na duży schowek, w który zmieści się spora walizka. Uzyskanie przepastnej przestrzeni bagażowej było możliwe m.in. dzięki przesunięciu baku paliwa do przodu, pod przednie fotele.

Ale na tym nie koniec. Civic (poza podstawową odmianą wyposażeniową) został wyposażony w system składania tylnej kanapy w taki sposób, że można nie tylko rozłożyć oparcia uzyskując tym samym płaską powierzchnię będącą przedłużeniem podłogi bagażnika. Siedziska da się unieść do pionu, dzięki czemu łatwo jest kompaktową Hondą przewieźć telewizor, czy iglaki w doniczkach. Dodatkowo pakowanie samochodu ułatwia nisko umieszczony próg załadunku.

Zobacz też: Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC – napęd/układ jezdny

W ofercie Hondy, do modelu Civic przewidziano tylko jeden silnik wysokoprężny. To czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,6 l, która rozwija moc maksymalną 120 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 300 Nm od 2000 obr./min.

Silnik nieźle radzi sobie z napędzaniem nawet obciążonego pojazdu, a co więcej wykazuje się zaskakująca elastycznością.

Jednostka szybko reaguje na gaz i jest świetnie wyciszona. Z jednej strony dobre wytłumienie znacznie podnosi komfort jazdy, ale z drugiej, jest przyczyną niespotykanego zjawiska. Przesunięcie baku z paliwem w okolice przednich foteli sprawiło że w przypadku, gdy pojazd jest zatankowany do pełna, kierowca i pasażer siedzący z przodu, podczas ruszania lub zatrzymywania auta, słyszą chlupot paliwa. Co ciekawe, odgłos znika, gdy poziom paliwa w zbiorniku zmniejszy się o około jedną trzecią.

A chwilę to trwa, bo Civic Tourer to mistrz oszczędności. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 5 l na 100 km!

Pomijając radość kierowcy z niskiego „spalania”, także układ jezdny dostarcza kierowcy frajdy. Od wersji wyposażenia Lifestyle jest dostępne zawieszenie z amortyzatorami z system adaptacyjnego tłumienia (ADS). W zależności od potrzeb prowadzący może zmiękczyć, bądź usztywnić pracę zawieszenia. Nie trudno się domyślić, że tłumienie nierówności nawierzchni przebiega miękko, bez zbędnych stuków.

Cieszy układ kierowniczy, precyzyjny dający pełne poczucie kontroli nad pojazdem. Ale trzeba się liczyć z faktem, że podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach, Honda ma tendencję do podsterowności.

Doskonale pracuje dźwignia zmiany biegów. Ma krótki skok, precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia i jest umiejscowiona „tuż pod ręką”.

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC – podsumowanie

Honda Civic Tourer z silnikiem Diesla jest dostępna od 75 400 zł. Za tę kwotę dostaniemy auto wyposażone m.in. w tempomat, radioodtwarzacz CD z MP3, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Za około 10 tys zł więcej możemy nabyć wersję m.in. z automatyczną dwustrefową klimatyzacją, czy podgrzewanymi przednimi fotelami.

Ceny wydają się wysokie, ale po sprawdzeniu wyposażenia standardowego bogatszych wersji kształtują się na przeciętnym poziomie. Najmocniejszymi atutami Hondy Civic Tourer są ponadprzeciętnie oszczędny silnik oraz ponadprzeciętne możliwości przewozowe opakowane w atrakcyjny, wręcz młodzieżowy design. Dodatkowym plusem jest stosunkowo niska utrata wartości.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC – dane techniczne

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 120 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1597 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 624/1668 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 453,5/177/148 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 4,3/3,7/3,9 l/100 km
Cena od 86 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - deska rozdzielcza
Honda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA