REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda - Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Oferta Hondy została właśnie poszerzona o kompaktowe kombi. Nowatorsko wyglądający Civic Tourer ma bagażnik o pojemności 624 l!

Kompaktowy model Hondy – Civic w wersji hatchback przez ostatnie lata stał się synonimem samochodu o nowatorskim designie zarówno nadwozia, jak i tablicy przyrządów. Wygląd nadwozia i kokpitu pięciodrzwiowego Civica to zdecydowana odpowiedź na potrzeby kierowców, którzy oczekują zaakcentowania postępu technologicznego również w wyglądzie samochodów. I wbrew pozorom nie jest to propozycja skierowana jedynie do fanów gier komputerowych, bo Civic jest niezwykle popularny również w grupie seniorów.

REKLAMA

Mimo, że pięciodrzwiowy hatchback był chwalony za obszerną przestrzeń bagażową i praktyczne nadwozie producent zdecydował się wyjść naprzeciw rynkowym trendom i uzupełnił port folio o z natury praktyczne kompaktowe kombi. Jednak i w tym przypadku Honda postanowiła na futurystyczny kształt udowadniając, że samochody w których z natury liczy się przede wszystkim praktyczność nadwozia, nie muszą być nijakie.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Honda Civic Tourer  - wygląd

Nietuzinkowa linia nadwozia Hondy Civic Tourer „rzuca się w oczy” wysyłając jasny komunikat, że jest to oferta dla osób szczególnie ceniących emocje podczas prowadzenia auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projektantom udało się ładnie spiąć tylną część nadwozia z charakterystycznymi drzwiami z ukrytymi klamkami i łagodnie schodzącą linią przedniej części nadwozia. Najciekawszym elementem stylizacyjnym tylnej części Tourera są zachodzące na boki lampy połączone ze sobą czerwoną listwą.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Honda Civic Tourer  - wnętrze

Przedział pasażerski Civica Tourer jest odrobinę przestronniejszy od kabiny wersji hatchback. Różnica dotyczy przestrzeni nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Dzięki wyżej poprowadzonej linii dachu pasażerowie Tourera mają jej więcej.

REKLAMA

Na wzór wersji 5-drzwiowej, zbiornik paliwa w modelu Civic Tourer umieszczono centralnie pod przednimi fotelami, dzięki czemu możliwe było zastosowanie „Magic Seats”. To system umożliwiający składanie tylnej kanapy na wiele sposobów optymalizując przestrzeń bagażową.

Projektantom najnowszej wersji Hondy Civic udało się wygospodarować dużą przestrzeń na bagaże. Tourer jest jedynie o 235 mm dłuższy od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo tego, przy podniesionych oparciach przedział bagażowy pomieści 624 litrów ładunku (pomiar do wysokości rolety bagażnika), a po złożeniu siedzeń, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1668 litrów (pomiar do linii dachu).

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Honda Civic Tourer  - napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych Civica Tourer znalazły się dwa silniki. Tańszą opcją jest dobrze znana benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,8 l, rozwijająca moc maksymalną 142 KM. Z kolei droższą jest stosunkowo nowa jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc maksymalną 120 KM.

REKLAMA

Nowością zastosowaną w układzie zawieszenia jest system  adaptacyjnych tylnych  amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia tylnych amortyzatorów do warunków jazdy. System może pracować w trzech trybach – komfortowym, standardowym i dynamicznym.

Amortyzatory wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia. Aby uzyskać optymalną charakterystykę tłumienia i komfort jazdy, jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika rejestrującego odchylenia w trzech płaszczyznach.  Jednostka sterująca ECU wykorzystuje informacje dostarczone poprzez magistralę CAN-BUS, a następnie, po analizie danych, odpowiednio koryguje charakterystykę tłumienia.

Jeśli wybrany zostanie tryb Comfort, wyjściowe ustawienie charakterystyki tłumienia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje bardziej miękko. Po wybraniu opcji Dynamic, amortyzatory utwardzają się. Niezależnie od wybranego trybu, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia zawsze dostosowuje siłę tłumienia do stylu jazdy kierowcy oraz warunków jazdy.

Honda Civic w wersji hatchback jest ceniona m.in. za doskonałe właściwości jezdne i odpowiednio wyważony układ kierowniczy. Czy projektując bardziej praktyczną odmianę konstruktorzy nie poszli na kompromis i nie zwiększyli użyteczności kosztem przyjemności prowadzenia?

Na krótkiej przejażdżce mieliśmy okazję sprawdzić, czy dumnie zapowiadana przez konstruktorów modyfikacja układu kierowniczego pod kątem wersji Tourer, czy zwiększenie sztywności nadwozia odmiany kombi rzeczywiście przyniosły rezultat i najnowsza wersja Civica wciąż zasługuje na miano jednego z najprzyjemniejszych w prowadzeniu modeli w klasie.

Okazuje się, że kierowca Tourera rzeczywiście nie czuje wydłużonego i wyższego w tylnej części nadwozia. Podczas szybkich skrętów, jazdy slalomem, czy na ciasnych łukach samochód zachowuje odpowiednią sztywność. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a wspomaganie ma odpowiednio dobraną siłę. Kierowcy ze sportową żyłką wciąż będą z prowadzenia Civica zadowoleni.

To co zostało bez zmian to również spora średnica zawracania oraz dość twarde tłumienie nierówności przedniego zawieszenia.

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

Honda Civic Tourer  - podsumowanie

Honda Civic Tourer to obecnie jeden z najciekawszych modeli na rynku. Nietuzinkowa linia nadwozia nie czyni z wersji kombi propozycji jedynie dla seniorów, a jednocześnie nie przeszkodziła w zachowaniu ponadprzeciętnej użyteczności Tourera. Konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by Civic Tourer nie stracił nowatorskiego stylu i nie rozczarowywał jakością prowadzenia. Wyposażyli też samochód w szereg systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy na miarę współczesnych zdobyczy techniki.

I tradycyjnie dla Hondy, Civic Tourer nie należy do najtańszych modeli na rynku. Podstawowa wersja wyposażona w benzynowy silnik 1.8/142 KM, jest dostępna od 81 tys. zł. W bogatym wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. tempomat, automatyczną klimatyzację, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, cztery elektrycznie podnoszone szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radioodtwarzacz CD z MP3, czy system „Magic Seats”.  

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM - dane techniczne

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 142 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika* 624/1668 m3
Wymiary (dł./szer./wys.) 453,5/177/148 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,5/6,4 l/100 km
Cena od  81 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Źródło: Materiały prasowe Honda

Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - deska rozdzielcza
Honda
Honda Civic Tourer - system Magic seats
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bok
Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA