REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda - Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Oferta Hondy została właśnie poszerzona o kompaktowe kombi. Nowatorsko wyglądający Civic Tourer ma bagażnik o pojemności 624 l!

Kompaktowy model Hondy – Civic w wersji hatchback przez ostatnie lata stał się synonimem samochodu o nowatorskim designie zarówno nadwozia, jak i tablicy przyrządów. Wygląd nadwozia i kokpitu pięciodrzwiowego Civica to zdecydowana odpowiedź na potrzeby kierowców, którzy oczekują zaakcentowania postępu technologicznego również w wyglądzie samochodów. I wbrew pozorom nie jest to propozycja skierowana jedynie do fanów gier komputerowych, bo Civic jest niezwykle popularny również w grupie seniorów.

REKLAMA

Mimo, że pięciodrzwiowy hatchback był chwalony za obszerną przestrzeń bagażową i praktyczne nadwozie producent zdecydował się wyjść naprzeciw rynkowym trendom i uzupełnił port folio o z natury praktyczne kompaktowe kombi. Jednak i w tym przypadku Honda postanowiła na futurystyczny kształt udowadniając, że samochody w których z natury liczy się przede wszystkim praktyczność nadwozia, nie muszą być nijakie.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Honda Civic Tourer  - wygląd

Nietuzinkowa linia nadwozia Hondy Civic Tourer „rzuca się w oczy” wysyłając jasny komunikat, że jest to oferta dla osób szczególnie ceniących emocje podczas prowadzenia auta.

Projektantom udało się ładnie spiąć tylną część nadwozia z charakterystycznymi drzwiami z ukrytymi klamkami i łagodnie schodzącą linią przedniej części nadwozia. Najciekawszym elementem stylizacyjnym tylnej części Tourera są zachodzące na boki lampy połączone ze sobą czerwoną listwą.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Honda Civic Tourer  - wnętrze

Przedział pasażerski Civica Tourer jest odrobinę przestronniejszy od kabiny wersji hatchback. Różnica dotyczy przestrzeni nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Dzięki wyżej poprowadzonej linii dachu pasażerowie Tourera mają jej więcej.

REKLAMA

Na wzór wersji 5-drzwiowej, zbiornik paliwa w modelu Civic Tourer umieszczono centralnie pod przednimi fotelami, dzięki czemu możliwe było zastosowanie „Magic Seats”. To system umożliwiający składanie tylnej kanapy na wiele sposobów optymalizując przestrzeń bagażową.

Projektantom najnowszej wersji Hondy Civic udało się wygospodarować dużą przestrzeń na bagaże. Tourer jest jedynie o 235 mm dłuższy od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo tego, przy podniesionych oparciach przedział bagażowy pomieści 624 litrów ładunku (pomiar do wysokości rolety bagażnika), a po złożeniu siedzeń, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1668 litrów (pomiar do linii dachu).

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Honda Civic Tourer  - napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych Civica Tourer znalazły się dwa silniki. Tańszą opcją jest dobrze znana benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,8 l, rozwijająca moc maksymalną 142 KM. Z kolei droższą jest stosunkowo nowa jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc maksymalną 120 KM.

REKLAMA

Nowością zastosowaną w układzie zawieszenia jest system  adaptacyjnych tylnych  amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia tylnych amortyzatorów do warunków jazdy. System może pracować w trzech trybach – komfortowym, standardowym i dynamicznym.

Amortyzatory wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia. Aby uzyskać optymalną charakterystykę tłumienia i komfort jazdy, jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika rejestrującego odchylenia w trzech płaszczyznach.  Jednostka sterująca ECU wykorzystuje informacje dostarczone poprzez magistralę CAN-BUS, a następnie, po analizie danych, odpowiednio koryguje charakterystykę tłumienia.

Jeśli wybrany zostanie tryb Comfort, wyjściowe ustawienie charakterystyki tłumienia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje bardziej miękko. Po wybraniu opcji Dynamic, amortyzatory utwardzają się. Niezależnie od wybranego trybu, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia zawsze dostosowuje siłę tłumienia do stylu jazdy kierowcy oraz warunków jazdy.

Honda Civic w wersji hatchback jest ceniona m.in. za doskonałe właściwości jezdne i odpowiednio wyważony układ kierowniczy. Czy projektując bardziej praktyczną odmianę konstruktorzy nie poszli na kompromis i nie zwiększyli użyteczności kosztem przyjemności prowadzenia?

Na krótkiej przejażdżce mieliśmy okazję sprawdzić, czy dumnie zapowiadana przez konstruktorów modyfikacja układu kierowniczego pod kątem wersji Tourer, czy zwiększenie sztywności nadwozia odmiany kombi rzeczywiście przyniosły rezultat i najnowsza wersja Civica wciąż zasługuje na miano jednego z najprzyjemniejszych w prowadzeniu modeli w klasie.

Okazuje się, że kierowca Tourera rzeczywiście nie czuje wydłużonego i wyższego w tylnej części nadwozia. Podczas szybkich skrętów, jazdy slalomem, czy na ciasnych łukach samochód zachowuje odpowiednią sztywność. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a wspomaganie ma odpowiednio dobraną siłę. Kierowcy ze sportową żyłką wciąż będą z prowadzenia Civica zadowoleni.

To co zostało bez zmian to również spora średnica zawracania oraz dość twarde tłumienie nierówności przedniego zawieszenia.

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

Honda Civic Tourer  - podsumowanie

Honda Civic Tourer to obecnie jeden z najciekawszych modeli na rynku. Nietuzinkowa linia nadwozia nie czyni z wersji kombi propozycji jedynie dla seniorów, a jednocześnie nie przeszkodziła w zachowaniu ponadprzeciętnej użyteczności Tourera. Konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by Civic Tourer nie stracił nowatorskiego stylu i nie rozczarowywał jakością prowadzenia. Wyposażyli też samochód w szereg systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy na miarę współczesnych zdobyczy techniki.

I tradycyjnie dla Hondy, Civic Tourer nie należy do najtańszych modeli na rynku. Podstawowa wersja wyposażona w benzynowy silnik 1.8/142 KM, jest dostępna od 81 tys. zł. W bogatym wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. tempomat, automatyczną klimatyzację, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, cztery elektrycznie podnoszone szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radioodtwarzacz CD z MP3, czy system „Magic Seats”.  

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM - dane techniczne

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 142 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika* 624/1668 m3
Wymiary (dł./szer./wys.) 453,5/177/148 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,5/6,4 l/100 km
Cena od  81 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Źródło: Materiały prasowe Honda

Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - deska rozdzielcza
Honda
Honda Civic Tourer - system Magic seats
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bok
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    REKLAMA

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    REKLAMA