REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda - Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Oferta Hondy została właśnie poszerzona o kompaktowe kombi. Nowatorsko wyglądający Civic Tourer ma bagażnik o pojemności 624 l!

Kompaktowy model Hondy – Civic w wersji hatchback przez ostatnie lata stał się synonimem samochodu o nowatorskim designie zarówno nadwozia, jak i tablicy przyrządów. Wygląd nadwozia i kokpitu pięciodrzwiowego Civica to zdecydowana odpowiedź na potrzeby kierowców, którzy oczekują zaakcentowania postępu technologicznego również w wyglądzie samochodów. I wbrew pozorom nie jest to propozycja skierowana jedynie do fanów gier komputerowych, bo Civic jest niezwykle popularny również w grupie seniorów.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo, że pięciodrzwiowy hatchback był chwalony za obszerną przestrzeń bagażową i praktyczne nadwozie producent zdecydował się wyjść naprzeciw rynkowym trendom i uzupełnił port folio o z natury praktyczne kompaktowe kombi. Jednak i w tym przypadku Honda postanowiła na futurystyczny kształt udowadniając, że samochody w których z natury liczy się przede wszystkim praktyczność nadwozia, nie muszą być nijakie.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

REKLAMA

Honda Civic Tourer  - wygląd

Nietuzinkowa linia nadwozia Hondy Civic Tourer „rzuca się w oczy” wysyłając jasny komunikat, że jest to oferta dla osób szczególnie ceniących emocje podczas prowadzenia auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projektantom udało się ładnie spiąć tylną część nadwozia z charakterystycznymi drzwiami z ukrytymi klamkami i łagodnie schodzącą linią przedniej części nadwozia. Najciekawszym elementem stylizacyjnym tylnej części Tourera są zachodzące na boki lampy połączone ze sobą czerwoną listwą.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Honda Civic Tourer  - wnętrze

Przedział pasażerski Civica Tourer jest odrobinę przestronniejszy od kabiny wersji hatchback. Różnica dotyczy przestrzeni nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Dzięki wyżej poprowadzonej linii dachu pasażerowie Tourera mają jej więcej.

Na wzór wersji 5-drzwiowej, zbiornik paliwa w modelu Civic Tourer umieszczono centralnie pod przednimi fotelami, dzięki czemu możliwe było zastosowanie „Magic Seats”. To system umożliwiający składanie tylnej kanapy na wiele sposobów optymalizując przestrzeń bagażową.

Projektantom najnowszej wersji Hondy Civic udało się wygospodarować dużą przestrzeń na bagaże. Tourer jest jedynie o 235 mm dłuższy od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo tego, przy podniesionych oparciach przedział bagażowy pomieści 624 litrów ładunku (pomiar do wysokości rolety bagażnika), a po złożeniu siedzeń, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1668 litrów (pomiar do linii dachu).

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Honda Civic Tourer  - napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych Civica Tourer znalazły się dwa silniki. Tańszą opcją jest dobrze znana benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,8 l, rozwijająca moc maksymalną 142 KM. Z kolei droższą jest stosunkowo nowa jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc maksymalną 120 KM.

Nowością zastosowaną w układzie zawieszenia jest system  adaptacyjnych tylnych  amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia tylnych amortyzatorów do warunków jazdy. System może pracować w trzech trybach – komfortowym, standardowym i dynamicznym.

Amortyzatory wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia. Aby uzyskać optymalną charakterystykę tłumienia i komfort jazdy, jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika rejestrującego odchylenia w trzech płaszczyznach.  Jednostka sterująca ECU wykorzystuje informacje dostarczone poprzez magistralę CAN-BUS, a następnie, po analizie danych, odpowiednio koryguje charakterystykę tłumienia.

Jeśli wybrany zostanie tryb Comfort, wyjściowe ustawienie charakterystyki tłumienia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje bardziej miękko. Po wybraniu opcji Dynamic, amortyzatory utwardzają się. Niezależnie od wybranego trybu, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia zawsze dostosowuje siłę tłumienia do stylu jazdy kierowcy oraz warunków jazdy.

Honda Civic w wersji hatchback jest ceniona m.in. za doskonałe właściwości jezdne i odpowiednio wyważony układ kierowniczy. Czy projektując bardziej praktyczną odmianę konstruktorzy nie poszli na kompromis i nie zwiększyli użyteczności kosztem przyjemności prowadzenia?

Na krótkiej przejażdżce mieliśmy okazję sprawdzić, czy dumnie zapowiadana przez konstruktorów modyfikacja układu kierowniczego pod kątem wersji Tourer, czy zwiększenie sztywności nadwozia odmiany kombi rzeczywiście przyniosły rezultat i najnowsza wersja Civica wciąż zasługuje na miano jednego z najprzyjemniejszych w prowadzeniu modeli w klasie.

Okazuje się, że kierowca Tourera rzeczywiście nie czuje wydłużonego i wyższego w tylnej części nadwozia. Podczas szybkich skrętów, jazdy slalomem, czy na ciasnych łukach samochód zachowuje odpowiednią sztywność. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a wspomaganie ma odpowiednio dobraną siłę. Kierowcy ze sportową żyłką wciąż będą z prowadzenia Civica zadowoleni.

To co zostało bez zmian to również spora średnica zawracania oraz dość twarde tłumienie nierówności przedniego zawieszenia.

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

Honda Civic Tourer  - podsumowanie

Honda Civic Tourer to obecnie jeden z najciekawszych modeli na rynku. Nietuzinkowa linia nadwozia nie czyni z wersji kombi propozycji jedynie dla seniorów, a jednocześnie nie przeszkodziła w zachowaniu ponadprzeciętnej użyteczności Tourera. Konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by Civic Tourer nie stracił nowatorskiego stylu i nie rozczarowywał jakością prowadzenia. Wyposażyli też samochód w szereg systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy na miarę współczesnych zdobyczy techniki.

I tradycyjnie dla Hondy, Civic Tourer nie należy do najtańszych modeli na rynku. Podstawowa wersja wyposażona w benzynowy silnik 1.8/142 KM, jest dostępna od 81 tys. zł. W bogatym wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. tempomat, automatyczną klimatyzację, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, cztery elektrycznie podnoszone szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radioodtwarzacz CD z MP3, czy system „Magic Seats”.  

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM - dane techniczne

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 142 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika* 624/1668 m3
Wymiary (dł./szer./wys.) 453,5/177/148 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,5/6,4 l/100 km
Cena od  81 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Źródło: Materiały prasowe Honda

Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - deska rozdzielcza
Honda
Honda Civic Tourer - system Magic seats
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bok
Honda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA