Nowa Honda HR-V - dane i ceny
REKLAMA
REKLAMA
Nowa Honda HR-V - wyposażenie
Projektanci najnowszej Hondy HR-V decydowali się na zastosowanie znanego zabiegu stylizacyjnego mającego na celu ukrycie klamek tylnych drzwi. Bagażnik najnowszego modelu Hondy ma objętość 470 litrów przy uniesionych oparciach tylnych foteli oraz 1533 litrów – po ich złożeniu. Auto jest wyposażone opracowany przez Hondę system Magic Seats, który znacznie poprawia możliwosci przewozowe samochodu.
REKLAMA
Tradycyjnie dla modeli japońskiego producenta, HR-V będzie dostępna w trzech wersjach wyposażenia.
Już w podstawowej – Comfort – klienci otrzymają bez dopłaty klimatyzację, tempomat oraz automatyczne reflektory.
REKLAMA
Średnia wersja wyposażenia – Elegance – oferowana w cenie od 84 000 zł, zawiera dodatkowo automatyczne wycieraczki, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system audio z sześcioma głośnikami. Ponadto, opracowana przez Hondę koncepcja „Smart Touch” obejmuje dotykowy panel klimatyzacji.
W najbogatszej wersji wyposażenia – Executive (od 96 500 zł) – znajdzie się również skórzana tapicerka, system komfortowego dostępu oraz kamera cofania. Poczucie przestronności wnętrza potęguje niespotykane w tej klasie elektrycznie otwierane i uchylane panoramiczne okno dachowe. Uzupełnieniem całości są 17-calowe obręcze aluminiowe.
Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!
Zaawansowany system multimedialny Honda Connect
Klienci, którzy wybiorą wersję Elegance lub Executive, będą również mogli skorzystać ze standardowego systemu multimedialnego Honda Connect, który działa w oparciu o system operacyjny Android, dzięki czemu wszystkie operacje można wykonywać za pomocą dotyku. Nowy system zapewnia łatwą obsługę aplikacji za pośrednictwem siedmiocalowego ekranu dotykowego umieszczonego w desce rozdzielczej.
Ponadto, system Honda Connect jest oferowany z fabrycznie zainstalowanymi aplikacjami i umożliwia dodawanie aplikacji za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center. System daje szybki dostęp do usług internetowych, takich jak przeglądarka, wiadomości podawane w czasie rzeczywistym, informacje o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do serwisów społecznościowych i stacji muzycznych.
Zintegrowana nawigacja Garmin została standardowo zainstalowana w wersji Executive i jest dostępna opcjonalnie w wersji Elegance.
Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi
Honda HR-V - systemy bezpieczeństwa
Nowa Honda HR-V została zaprojektowana pod kątem uzyskania maksymalnej liczby pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych instytutu Euro NCAP, dlatego wszystkie europejskie wersje tego modelu będą wyposażone standardowo w opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA). Ponadto, odmiany Elegance oraz Executive otrzymają pakiet rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa o nazwie Advanced Driver Assist System, działających w oparciu o szereg specjalnych czujników. W jego skład wchodzą takie rozwiązania, jak system ostrzegania przed kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz system automatycznych świateł drogowych.
Zobacz też: Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage
Honda HR-V - silniki i skrzynie biegów
W gamie napędowej Hondy HR-V znajdą się dwie jednostki napędowe – silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra i-DTEC i mocy maksymalnej 120 KM oraz silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i-VTEC, rozwijający moc maksymalną 130 KM.
Honda HR-V dostępna będzie zarówno w manualną skrzynią sześciobiegową, jak i nowoopracowaną przekładnią CVT (tylko w połączeniu z silnikiem benzynowym). Emisja CO2 w tym modelu rozpoczyna się już od 104 g/km. Układ sterowania przekładnią CVT został zaprojektowany specjalnie z uwzględnieniem wymagań europejskich klientów.
REKLAMA
Wiesław Kołodziej, Prezes Zarządu polskiego oddziału Honda Motor Europe, powiedział: „Szesnaście lat temu zadebiutowała pierwsza generacja Hondy HR-V, która dała początek segmentowi niewielkich crossoverów. Obecnie wprowadzamy na rynek następcę tego modelu, który oferuje nowoczesny design, przestronne wnętrze, nowej generacji silniki i szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych. Mamy nadzieję, że będzie on cieszył się dużym zainteresowaniem.”
„2015 rok to dla nas bardzo intensywny okres, gdyż niemal wszystkie modele samochodów z aktualnej oferty firmy zostały odświeżone lub są zupełnie nowe. Cieszę się, że za pośrednictwem tych niezwykle atrakcyjnych produktów będziemy mogli przypomnieć o zaletach Hondy naszym lojalnym klientom i dać je poznać tym nowym.”
Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC
Cennik nowej Hondy HR-V
Model |
Silnik |
Skrzynia biegów |
CO2 (g/km) |
Zużycie paliwa (l/100km) |
Cena (zł) |
Comfort |
1,5 litra i-VTEC |
Manualna |
130 |
5,6 |
77 000 |
Comfort |
1,6 litra i-DTEC |
Manualna |
104 |
4,0 |
86 000 |
Elegance |
1,5 litra i-VTEC |
Manualna |
130 |
5,6 |
84 000 |
Elegance |
1,5 litra i-VTEC |
CVT |
120 |
5,2 |
89 000 |
Elegance |
1,6 litra i-DTEC |
Manualna |
104 |
4,0 |
93 000 |
Executive |
1,5 litra i-VTEC |
Manualna |
134 |
5,7 |
96 500 |
Executive |
1,5 litra i-VTEC |
CVT |
125 |
5,2 |
101 500 |
Executive |
1,6 litra i-DTEC |
Manualna |
108 |
4,1 |
105 500 |
Źródło: Materiały prasowe Honda
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA