REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V 2.0 2WD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Czy zakup przednionapędowego SUV-a ma sens? Sprawdziliśmy to w teście Hondy CR-V z benzynowym silnikiem o mocy 155 KM.

Honda CR-V to jeden z pionierów klasy kompaktowych SUV-ów i jednocześnie jeden z najbardziej cenionych przedstawicieli gatunku. CR-V to niemalże synonim kompaktowego SUV-a, czyli samochodu kojarzącego się z masywną sylwetką, zwiększonym prześwitem i napędem na obie osie. Tymczasem jednym ze sposobów na obniżenie ceny SUV-a jest ograniczenie napędu do jednej osi. Czy tym samym producent oferuje nam produkt SUV-o podobny? Niekoniecznie.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Test Honda CR-V – nadwozie

Od jakiegoś czasu projektanci Hondy tworzą samochody o kontrowersyjnych kształtach. Raz skutkuje to interesującym  nowatorskim wyglądem jak w przypadku modelu Civic, innym razem wychodzi nieco pokracznie jak w przypadku CR-V. Niemniej samochód jest proporcjonalny i na pewno rzuca się w oczy, a to dla wielu potencjalnych nabywców jest plusem.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

Test Honda CR-V – wnętrze

Przedział pasażerski CR-V jest obszerny i wykończony na wysokim poziomie. Producent zadbał o komfort podróżowania tak drobiazgowo, że na bokach konsoli środkowej (tam gdzie zazwyczaj kierowca lub pasażer opierają kolano) umieszczono miękkie poduszeczki.
Fotele są odpowiednio wyprofilowane, a ich siedziska wystarczająco obszerne. Także na tylnej kanapie miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów, a komfort podróży podnosi też całkowicie płaska podłoga w drugim rzędzie (brak tunelu środkowego).
Tablica przyrządów została zaprojektowana z polotem, ale jest przy tym rozplanowana ergonomicznie. Zwłaszcza umiejscowienie dźwigni zmiany biegów jest bardzo wygodne.
Za to wyjęte nie z tej epoki są wyświetlacze rozmieszczone przy „zegarach” oraz na górze środkowej konsoli. Klasyczna grafika rodem z komputerów Atari stanowi interesujący smaczek, bo czytelności nie mamy nic do zarzucenia.
Przedział bagażowy CR-V według danych producenta ma objętość 589 l. To świetny wynik nawet w tej klasie pojazdów. Cieszy też wygodny dostęp do przedziały pasażerskiego, drzwi uchylają się szeroko, ale rozczarowuje zbyt niskie odchylenie klapy bagażnika po otwarciu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Test Honda CR-V – napęd/układ jezdny

Dwulitrowy, czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy ma typową dla produkcji hondowskich charakterystykę. Moc maksymalną – 155 KM - osiąga dopiero przy 6500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy (192 Nm) przy 4300 obr./min.
Zatem CR-V nie rozpędza się jednostajnie, tylko w sposób bardziej przypominający samochody napędzane silnikami z turbiną. Po wciśnięciu gazu auto nabiera prędkości dość spokojnie, by przy wartości ok. 4 tys. obr./min znacznie wyrwać do przodu. Pierwsze biegi są dość krótkie, wyższe znacznie dłuższe.
CR-V zazwyczaj mało pali. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim, ważący 1456 kg SUV zużywał około 9 l/100 km. To zasługa m.in. wyeliminowania napędu na obie osie, ale kierowcy z tzw. ciężką nogą bez trudu osiągną w ruchu miejskim wynik zużycia paliwa o 3 l/100 km wyższy. W trasie bez wyrzeczeń można osiągnąć wynik spalania na poziomie 7,2 l/100 km.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Układ kierowniczy nawiązuje do sportowego usposobienia marki, jest precyzyjny, a wspomaganie nie nazbyt aktywne. Całość dobrze współgra z zawieszeniem, które jest podobne to tego z poprzedniej generacji modelu – rewelacyjnie radzi sobie z pochłanianiem nierówności i z jazdą po koleinach. Nieco gorzej wypada podczas jazdy po ciasnych łukach. Wtedy  nadwozie CR-V ma tendencję do przechyłów, ponadto japoński SUV jest przewidywalnie podsterowny.
Dość niewielki prześwit i brak napędu na obie osie sprawiają, że nowa Honda nie zachęca do terenowych przepraw. Kierowca CR-V nie straci za to wigoru podjeżdżając pod wysokie krawężniki lub przemierzając drogi szutrowe, a dokładając do tego fakt, że Honda bardzo dobrze sprawdza się także w roli autostradowego cruisera rysuje nam się obraz samochodu uniwersalnego, jak na potrzeby przeciętnej rodziny.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Test Honda CR-V – podsumowanie

Podstawowa odmiana Hondy CR-V z napędem na jedną oś kosztuje 96 200 zł. To dużo, ale poziom cen na polskim rynku nigdy nie był najmocniejszą stroną Hondy. Wersja z napędem na obie osie jest ok. 15 tys. zł droższa, a wtedy koszt zakupu CR-V rośnie do ok. 111 tys. zł.
Przy czym warto zaznaczyć, że praktyka pokazuje, że modele Hondy, a zwłaszcza CR-V są jednymi z najmniej tracących na wartości. Tym samym za wspomnianą kwotę otrzymamy świetnie wykonany pojazd, który swoją uniwersalnością (nawet bez napędu na obie osie) urzeka kierowcę w codziennym użytkowaniu i którego pod warunkiem właściwego serwisowania odsprzedamy ze stosunkowo niewielką stratą.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Honda CR-V - dane techniczne:

Honda CR-V 2.0 2WD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 155 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/168,5 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s
Zużycie paliwa* 8,9/6,2/7,2 l/100 km
Cena od 96 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA