REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Czy zakup przednionapędowego SUV-a ma sens? Sprawdziliśmy to w teście Hondy CR-V z benzynowym silnikiem o mocy 155 KM.

Honda CR-V to jeden z pionierów klasy kompaktowych SUV-ów i jednocześnie jeden z najbardziej cenionych przedstawicieli gatunku. CR-V to niemalże synonim kompaktowego SUV-a, czyli samochodu kojarzącego się z masywną sylwetką, zwiększonym prześwitem i napędem na obie osie. Tymczasem jednym ze sposobów na obniżenie ceny SUV-a jest ograniczenie napędu do jednej osi. Czy tym samym producent oferuje nam produkt SUV-o podobny? Niekoniecznie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Test Honda CR-V – nadwozie

Od jakiegoś czasu projektanci Hondy tworzą samochody o kontrowersyjnych kształtach. Raz skutkuje to interesującym  nowatorskim wyglądem jak w przypadku modelu Civic, innym razem wychodzi nieco pokracznie jak w przypadku CR-V. Niemniej samochód jest proporcjonalny i na pewno rzuca się w oczy, a to dla wielu potencjalnych nabywców jest plusem.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

REKLAMA

Test Honda CR-V – wnętrze

Przedział pasażerski CR-V jest obszerny i wykończony na wysokim poziomie. Producent zadbał o komfort podróżowania tak drobiazgowo, że na bokach konsoli środkowej (tam gdzie zazwyczaj kierowca lub pasażer opierają kolano) umieszczono miękkie poduszeczki.
Fotele są odpowiednio wyprofilowane, a ich siedziska wystarczająco obszerne. Także na tylnej kanapie miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów, a komfort podróży podnosi też całkowicie płaska podłoga w drugim rzędzie (brak tunelu środkowego).
Tablica przyrządów została zaprojektowana z polotem, ale jest przy tym rozplanowana ergonomicznie. Zwłaszcza umiejscowienie dźwigni zmiany biegów jest bardzo wygodne.
Za to wyjęte nie z tej epoki są wyświetlacze rozmieszczone przy „zegarach” oraz na górze środkowej konsoli. Klasyczna grafika rodem z komputerów Atari stanowi interesujący smaczek, bo czytelności nie mamy nic do zarzucenia.
Przedział bagażowy CR-V według danych producenta ma objętość 589 l. To świetny wynik nawet w tej klasie pojazdów. Cieszy też wygodny dostęp do przedziały pasażerskiego, drzwi uchylają się szeroko, ale rozczarowuje zbyt niskie odchylenie klapy bagażnika po otwarciu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Test Honda CR-V – napęd/układ jezdny

Dwulitrowy, czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy ma typową dla produkcji hondowskich charakterystykę. Moc maksymalną – 155 KM - osiąga dopiero przy 6500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy (192 Nm) przy 4300 obr./min.
Zatem CR-V nie rozpędza się jednostajnie, tylko w sposób bardziej przypominający samochody napędzane silnikami z turbiną. Po wciśnięciu gazu auto nabiera prędkości dość spokojnie, by przy wartości ok. 4 tys. obr./min znacznie wyrwać do przodu. Pierwsze biegi są dość krótkie, wyższe znacznie dłuższe.
CR-V zazwyczaj mało pali. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim, ważący 1456 kg SUV zużywał około 9 l/100 km. To zasługa m.in. wyeliminowania napędu na obie osie, ale kierowcy z tzw. ciężką nogą bez trudu osiągną w ruchu miejskim wynik zużycia paliwa o 3 l/100 km wyższy. W trasie bez wyrzeczeń można osiągnąć wynik spalania na poziomie 7,2 l/100 km.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Układ kierowniczy nawiązuje do sportowego usposobienia marki, jest precyzyjny, a wspomaganie nie nazbyt aktywne. Całość dobrze współgra z zawieszeniem, które jest podobne to tego z poprzedniej generacji modelu – rewelacyjnie radzi sobie z pochłanianiem nierówności i z jazdą po koleinach. Nieco gorzej wypada podczas jazdy po ciasnych łukach. Wtedy  nadwozie CR-V ma tendencję do przechyłów, ponadto japoński SUV jest przewidywalnie podsterowny.
Dość niewielki prześwit i brak napędu na obie osie sprawiają, że nowa Honda nie zachęca do terenowych przepraw. Kierowca CR-V nie straci za to wigoru podjeżdżając pod wysokie krawężniki lub przemierzając drogi szutrowe, a dokładając do tego fakt, że Honda bardzo dobrze sprawdza się także w roli autostradowego cruisera rysuje nam się obraz samochodu uniwersalnego, jak na potrzeby przeciętnej rodziny.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Test Honda CR-V – podsumowanie

Podstawowa odmiana Hondy CR-V z napędem na jedną oś kosztuje 96 200 zł. To dużo, ale poziom cen na polskim rynku nigdy nie był najmocniejszą stroną Hondy. Wersja z napędem na obie osie jest ok. 15 tys. zł droższa, a wtedy koszt zakupu CR-V rośnie do ok. 111 tys. zł.
Przy czym warto zaznaczyć, że praktyka pokazuje, że modele Hondy, a zwłaszcza CR-V są jednymi z najmniej tracących na wartości. Tym samym za wspomnianą kwotę otrzymamy świetnie wykonany pojazd, który swoją uniwersalnością (nawet bez napędu na obie osie) urzeka kierowcę w codziennym użytkowaniu i którego pod warunkiem właściwego serwisowania odsprzedamy ze stosunkowo niewielką stratą.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Honda CR-V - dane techniczne:

Honda CR-V 2.0 2WD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 155 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/168,5 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s
Zużycie paliwa* 8,9/6,2/7,2 l/100 km
Cena od 96 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA