REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Czy zakup przednionapędowego SUV-a ma sens? Sprawdziliśmy to w teście Hondy CR-V z benzynowym silnikiem o mocy 155 KM.

Honda CR-V to jeden z pionierów klasy kompaktowych SUV-ów i jednocześnie jeden z najbardziej cenionych przedstawicieli gatunku. CR-V to niemalże synonim kompaktowego SUV-a, czyli samochodu kojarzącego się z masywną sylwetką, zwiększonym prześwitem i napędem na obie osie. Tymczasem jednym ze sposobów na obniżenie ceny SUV-a jest ograniczenie napędu do jednej osi. Czy tym samym producent oferuje nam produkt SUV-o podobny? Niekoniecznie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Test Honda CR-V – nadwozie

Od jakiegoś czasu projektanci Hondy tworzą samochody o kontrowersyjnych kształtach. Raz skutkuje to interesującym  nowatorskim wyglądem jak w przypadku modelu Civic, innym razem wychodzi nieco pokracznie jak w przypadku CR-V. Niemniej samochód jest proporcjonalny i na pewno rzuca się w oczy, a to dla wielu potencjalnych nabywców jest plusem.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

REKLAMA

Test Honda CR-V – wnętrze

Przedział pasażerski CR-V jest obszerny i wykończony na wysokim poziomie. Producent zadbał o komfort podróżowania tak drobiazgowo, że na bokach konsoli środkowej (tam gdzie zazwyczaj kierowca lub pasażer opierają kolano) umieszczono miękkie poduszeczki.
Fotele są odpowiednio wyprofilowane, a ich siedziska wystarczająco obszerne. Także na tylnej kanapie miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów, a komfort podróży podnosi też całkowicie płaska podłoga w drugim rzędzie (brak tunelu środkowego).
Tablica przyrządów została zaprojektowana z polotem, ale jest przy tym rozplanowana ergonomicznie. Zwłaszcza umiejscowienie dźwigni zmiany biegów jest bardzo wygodne.
Za to wyjęte nie z tej epoki są wyświetlacze rozmieszczone przy „zegarach” oraz na górze środkowej konsoli. Klasyczna grafika rodem z komputerów Atari stanowi interesujący smaczek, bo czytelności nie mamy nic do zarzucenia.
Przedział bagażowy CR-V według danych producenta ma objętość 589 l. To świetny wynik nawet w tej klasie pojazdów. Cieszy też wygodny dostęp do przedziały pasażerskiego, drzwi uchylają się szeroko, ale rozczarowuje zbyt niskie odchylenie klapy bagażnika po otwarciu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Test Honda CR-V – napęd/układ jezdny

Dwulitrowy, czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy ma typową dla produkcji hondowskich charakterystykę. Moc maksymalną – 155 KM - osiąga dopiero przy 6500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy (192 Nm) przy 4300 obr./min.
Zatem CR-V nie rozpędza się jednostajnie, tylko w sposób bardziej przypominający samochody napędzane silnikami z turbiną. Po wciśnięciu gazu auto nabiera prędkości dość spokojnie, by przy wartości ok. 4 tys. obr./min znacznie wyrwać do przodu. Pierwsze biegi są dość krótkie, wyższe znacznie dłuższe.
CR-V zazwyczaj mało pali. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim, ważący 1456 kg SUV zużywał około 9 l/100 km. To zasługa m.in. wyeliminowania napędu na obie osie, ale kierowcy z tzw. ciężką nogą bez trudu osiągną w ruchu miejskim wynik zużycia paliwa o 3 l/100 km wyższy. W trasie bez wyrzeczeń można osiągnąć wynik spalania na poziomie 7,2 l/100 km.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Układ kierowniczy nawiązuje do sportowego usposobienia marki, jest precyzyjny, a wspomaganie nie nazbyt aktywne. Całość dobrze współgra z zawieszeniem, które jest podobne to tego z poprzedniej generacji modelu – rewelacyjnie radzi sobie z pochłanianiem nierówności i z jazdą po koleinach. Nieco gorzej wypada podczas jazdy po ciasnych łukach. Wtedy  nadwozie CR-V ma tendencję do przechyłów, ponadto japoński SUV jest przewidywalnie podsterowny.
Dość niewielki prześwit i brak napędu na obie osie sprawiają, że nowa Honda nie zachęca do terenowych przepraw. Kierowca CR-V nie straci za to wigoru podjeżdżając pod wysokie krawężniki lub przemierzając drogi szutrowe, a dokładając do tego fakt, że Honda bardzo dobrze sprawdza się także w roli autostradowego cruisera rysuje nam się obraz samochodu uniwersalnego, jak na potrzeby przeciętnej rodziny.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Test Honda CR-V – podsumowanie

Podstawowa odmiana Hondy CR-V z napędem na jedną oś kosztuje 96 200 zł. To dużo, ale poziom cen na polskim rynku nigdy nie był najmocniejszą stroną Hondy. Wersja z napędem na obie osie jest ok. 15 tys. zł droższa, a wtedy koszt zakupu CR-V rośnie do ok. 111 tys. zł.
Przy czym warto zaznaczyć, że praktyka pokazuje, że modele Hondy, a zwłaszcza CR-V są jednymi z najmniej tracących na wartości. Tym samym za wspomnianą kwotę otrzymamy świetnie wykonany pojazd, który swoją uniwersalnością (nawet bez napędu na obie osie) urzeka kierowcę w codziennym użytkowaniu i którego pod warunkiem właściwego serwisowania odsprzedamy ze stosunkowo niewielką stratą.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Honda CR-V - dane techniczne:

Honda CR-V 2.0 2WD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 155 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/168,5 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s
Zużycie paliwa* 8,9/6,2/7,2 l/100 km
Cena od 96 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA