REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM I napędem na obie osie dostępny jest tylko w wersji z kontrowersyjną przekładnią CVT. Poniżej test nowego Outlandera.

Najnowsza wersja Mitsubishi Outlandera została stworzona, jakby w kontrze do obecnie panujących trendów. W czasach, w których nacisk na atrakcyjny wygląd kładą nawet producenci puszek, sylwetka Outlandera wzbudza kontrowersje. Tym bardziej, że mamy do czynienia z samochodem jak na polskie warunki dość drogim.

REKLAMA

REKLAMA

Duża bryła o regularnym kształcie wygląda nieproporcjonalnie na kołach z małymi felgami i oponami o wysokim profilu. Nie można nie odnieść wrażenia, że poprzednia generacja modelu Outlander była zgrabniejsza.

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

Mitsubishi Outlander test – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski japońskiego Suv-a jest bardzo przestronny. Konstruktorzy Outlandera zastosowali we wnętrzu lepszej jakości materiały wykończeniowe,  a design kokpitu (mimo że jest nadal prosty) dużo zyskał na atrakcyjności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ładnie podświetlono „zegary”, a wszelkiego rodzaju wyświetlacze są czytelne. Intuicyjność obsługi tablicy przyrządów jest na dobrym poziomie. Kierownica w przeciwieństwie do tej z modelu poprzedniej generacji da się teraz regulować w dwóch płaszczyznach, co znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o różnym wzroście.

Outlander  widoczny na fotografiach jest samochodem siedmioosobowym. Dwa dodatkowe miejsca są chowane w podłodze bagażnika i nie da się ukryć, że wygodnie tam usiądą jedynie dzieci. Na tylnej kanapie i przednich fotelach nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni, czy niewygodę.

Przedział bagażowy Outlandera nieco się skurczył w porównaniu do poprzednika i ma objętość 145 l w opcji siedmioosobowej, 502 l w opcji pięcioosobowej oraz 1625 l po złożeniu tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!

Mitsubishi Outlander test – napęd, układ jezdny

Dwulitrowa, benzynowa jednostka napędowa Mitsubishi Outlandera rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 4100 obr./min.

Napęd współpracuje z bezstoponiową przekładnią CVT i niestety jest to niefortunne połączenie. Tym bardziej, że chcąc posiadać czteronapędowego Outlandera z silnikiem benzynowym nie mamy innego wyboru poza przekładnią CVT.

Praca zestawu - silnik plus bezstopniowa skrzynia - jest specyficzna. Charakteryzuje się irytującą ospałością w dolnych zakresach obrotów. Samochód leniwie rusza z miejsca, a dynamika poprawia się dopiero w górnych zakresach obrotów. Niestety, bo wtedy we wnętrzu SUV-a Mitsubishi robi się zbyt głośno. Takie przyspieszanie przy wyciu silnika zaburza odczucia względem dynamiki, bo według danych technicznych Outlander wcale nie wypada najgorzej – według producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,6 s, co jest wynikiem umiarkowanym, ale subiektywne odczucia kierowcy są takie, jakby przyspieszał do „setki” w co najmniej 15 sekund.

Marnie, jak na europejskie standardy jest ustawiony układ kierowniczy – stwarzający wrażenie zbyt „luźnego”. Tak naprawdę, jak dotąd charakterystyka Outlandera bardziej wpisuje go w gusta kierowców z USA i Kanady. Podobne odczucia mamy w kwestii ustawienia zawieszenia.

Mitsubishi Outlander to samochód bardzo komfortowy. Zawieszenie miękko pochłania wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni, a podczas szybszej jazdy po łukach nadwozie wyraźnie się przechyla. Dokładając do tego zniechęcający do dynamicznej jazdy układ napędowy, niezły napęd na obie osie i spory prześwit (21,5 cm) maluje nam się obraz samochodu, którego konstruktorzy najbardziej liczą na sukces na rynkach północnoamerykańskich.  

Także na wyniki zużycia paliwa łaskawszym okiem spojrzą kierowcy zza Oceanu. Według danych producenta Mitsubishi Outlander z opisywanym silnikiem średnio zużywa 7 l benzyny na 100 km. Podczas jazd w warunkach miejskich bez problemu osiągaliśmy wynik na poziomie przekraczającym 11 l/100 km, przy średnim zużyciu z komputera pokładowego na poziomie 9 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Mitsubishi Outlander test – podsumowanie

Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM i napędem na obie osie kosztuje (po odjęciu promocyjnego rabatu w wysokości 10 tys. zł) ok. 105 tys. zł. Widoczna na fotografiach wersja Intense jest  wyposażona m.in. w tempo mat, automatyczną, dwustrefową klimatyzację z nawiewami dla tylnego rzędu siedzeń, czujniki parkowania i zestaw audio. Dodatkowo w standardzie znajdą się systemy stabilizacji toru jazdy i wspomagania ruszania na wzniesieniu. Ponadto ta wersja Outlandera jest wyposażona w sprawny napęd na obie osie.    

Nie da się ukryć, że najnowsze Mitsubishi Outlander nie jest propozycją dla ceniących estetykę i wysoką precyzję prowadzenia (nawet w SUV-ach) klientów. To raczej ukłon w stronę osób o stonowanym temperamencie ceniącym wygodę podróżowania, napęd na obie osie i spory prześwit między podłogą, a podłożem. A tego typu propozycji jest na rynku coraz mniej.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Mitsubishi Outlander - dane techniczne:

Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC CVT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm/4100-4200 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut./bezstopniowa
Pojemność bagażnika 502/1625 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465/180/165 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6 s
Zużycie paliwa* 8,2/5,9/6,7 l/100 km
Cena od 105 190 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mitsubishi Outlander - tył
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Mitsubish Outlander - przód
Fot. Mitsubishi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA