REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM I napędem na obie osie dostępny jest tylko w wersji z kontrowersyjną przekładnią CVT. Poniżej test nowego Outlandera.

Najnowsza wersja Mitsubishi Outlandera została stworzona, jakby w kontrze do obecnie panujących trendów. W czasach, w których nacisk na atrakcyjny wygląd kładą nawet producenci puszek, sylwetka Outlandera wzbudza kontrowersje. Tym bardziej, że mamy do czynienia z samochodem jak na polskie warunki dość drogim.

REKLAMA

Duża bryła o regularnym kształcie wygląda nieproporcjonalnie na kołach z małymi felgami i oponami o wysokim profilu. Nie można nie odnieść wrażenia, że poprzednia generacja modelu Outlander była zgrabniejsza.

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

Mitsubishi Outlander test – wnętrze

Przedział pasażerski japońskiego Suv-a jest bardzo przestronny. Konstruktorzy Outlandera zastosowali we wnętrzu lepszej jakości materiały wykończeniowe,  a design kokpitu (mimo że jest nadal prosty) dużo zyskał na atrakcyjności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Ładnie podświetlono „zegary”, a wszelkiego rodzaju wyświetlacze są czytelne. Intuicyjność obsługi tablicy przyrządów jest na dobrym poziomie. Kierownica w przeciwieństwie do tej z modelu poprzedniej generacji da się teraz regulować w dwóch płaszczyznach, co znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o różnym wzroście.

Outlander  widoczny na fotografiach jest samochodem siedmioosobowym. Dwa dodatkowe miejsca są chowane w podłodze bagażnika i nie da się ukryć, że wygodnie tam usiądą jedynie dzieci. Na tylnej kanapie i przednich fotelach nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni, czy niewygodę.

Przedział bagażowy Outlandera nieco się skurczył w porównaniu do poprzednika i ma objętość 145 l w opcji siedmioosobowej, 502 l w opcji pięcioosobowej oraz 1625 l po złożeniu tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!

Mitsubishi Outlander test – napęd, układ jezdny

Dwulitrowa, benzynowa jednostka napędowa Mitsubishi Outlandera rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 4100 obr./min.

Napęd współpracuje z bezstoponiową przekładnią CVT i niestety jest to niefortunne połączenie. Tym bardziej, że chcąc posiadać czteronapędowego Outlandera z silnikiem benzynowym nie mamy innego wyboru poza przekładnią CVT.

REKLAMA

Praca zestawu - silnik plus bezstopniowa skrzynia - jest specyficzna. Charakteryzuje się irytującą ospałością w dolnych zakresach obrotów. Samochód leniwie rusza z miejsca, a dynamika poprawia się dopiero w górnych zakresach obrotów. Niestety, bo wtedy we wnętrzu SUV-a Mitsubishi robi się zbyt głośno. Takie przyspieszanie przy wyciu silnika zaburza odczucia względem dynamiki, bo według danych technicznych Outlander wcale nie wypada najgorzej – według producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,6 s, co jest wynikiem umiarkowanym, ale subiektywne odczucia kierowcy są takie, jakby przyspieszał do „setki” w co najmniej 15 sekund.

Marnie, jak na europejskie standardy jest ustawiony układ kierowniczy – stwarzający wrażenie zbyt „luźnego”. Tak naprawdę, jak dotąd charakterystyka Outlandera bardziej wpisuje go w gusta kierowców z USA i Kanady. Podobne odczucia mamy w kwestii ustawienia zawieszenia.

Mitsubishi Outlander to samochód bardzo komfortowy. Zawieszenie miękko pochłania wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni, a podczas szybszej jazdy po łukach nadwozie wyraźnie się przechyla. Dokładając do tego zniechęcający do dynamicznej jazdy układ napędowy, niezły napęd na obie osie i spory prześwit (21,5 cm) maluje nam się obraz samochodu, którego konstruktorzy najbardziej liczą na sukces na rynkach północnoamerykańskich.  

Także na wyniki zużycia paliwa łaskawszym okiem spojrzą kierowcy zza Oceanu. Według danych producenta Mitsubishi Outlander z opisywanym silnikiem średnio zużywa 7 l benzyny na 100 km. Podczas jazd w warunkach miejskich bez problemu osiągaliśmy wynik na poziomie przekraczającym 11 l/100 km, przy średnim zużyciu z komputera pokładowego na poziomie 9 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Mitsubishi Outlander test – podsumowanie

Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM i napędem na obie osie kosztuje (po odjęciu promocyjnego rabatu w wysokości 10 tys. zł) ok. 105 tys. zł. Widoczna na fotografiach wersja Intense jest  wyposażona m.in. w tempo mat, automatyczną, dwustrefową klimatyzację z nawiewami dla tylnego rzędu siedzeń, czujniki parkowania i zestaw audio. Dodatkowo w standardzie znajdą się systemy stabilizacji toru jazdy i wspomagania ruszania na wzniesieniu. Ponadto ta wersja Outlandera jest wyposażona w sprawny napęd na obie osie.    

Nie da się ukryć, że najnowsze Mitsubishi Outlander nie jest propozycją dla ceniących estetykę i wysoką precyzję prowadzenia (nawet w SUV-ach) klientów. To raczej ukłon w stronę osób o stonowanym temperamencie ceniącym wygodę podróżowania, napęd na obie osie i spory prześwit między podłogą, a podłożem. A tego typu propozycji jest na rynku coraz mniej.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Mitsubishi Outlander - dane techniczne:

Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC CVT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm/4100-4200 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut./bezstopniowa
Pojemność bagażnika 502/1625 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465/180/165 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6 s
Zużycie paliwa* 8,2/5,9/6,7 l/100 km
Cena od 105 190 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mitsubishi Outlander - tył
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Mitsubish Outlander - przód
Fot. Mitsubishi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA