REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM I napędem na obie osie dostępny jest tylko w wersji z kontrowersyjną przekładnią CVT. Poniżej test nowego Outlandera.

Najnowsza wersja Mitsubishi Outlandera została stworzona, jakby w kontrze do obecnie panujących trendów. W czasach, w których nacisk na atrakcyjny wygląd kładą nawet producenci puszek, sylwetka Outlandera wzbudza kontrowersje. Tym bardziej, że mamy do czynienia z samochodem jak na polskie warunki dość drogim.

REKLAMA

REKLAMA

Duża bryła o regularnym kształcie wygląda nieproporcjonalnie na kołach z małymi felgami i oponami o wysokim profilu. Nie można nie odnieść wrażenia, że poprzednia generacja modelu Outlander była zgrabniejsza.

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

Mitsubishi Outlander test – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski japońskiego Suv-a jest bardzo przestronny. Konstruktorzy Outlandera zastosowali we wnętrzu lepszej jakości materiały wykończeniowe,  a design kokpitu (mimo że jest nadal prosty) dużo zyskał na atrakcyjności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ładnie podświetlono „zegary”, a wszelkiego rodzaju wyświetlacze są czytelne. Intuicyjność obsługi tablicy przyrządów jest na dobrym poziomie. Kierownica w przeciwieństwie do tej z modelu poprzedniej generacji da się teraz regulować w dwóch płaszczyznach, co znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o różnym wzroście.

Outlander  widoczny na fotografiach jest samochodem siedmioosobowym. Dwa dodatkowe miejsca są chowane w podłodze bagażnika i nie da się ukryć, że wygodnie tam usiądą jedynie dzieci. Na tylnej kanapie i przednich fotelach nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni, czy niewygodę.

Przedział bagażowy Outlandera nieco się skurczył w porównaniu do poprzednika i ma objętość 145 l w opcji siedmioosobowej, 502 l w opcji pięcioosobowej oraz 1625 l po złożeniu tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!

Mitsubishi Outlander test – napęd, układ jezdny

Dwulitrowa, benzynowa jednostka napędowa Mitsubishi Outlandera rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 4100 obr./min.

Napęd współpracuje z bezstoponiową przekładnią CVT i niestety jest to niefortunne połączenie. Tym bardziej, że chcąc posiadać czteronapędowego Outlandera z silnikiem benzynowym nie mamy innego wyboru poza przekładnią CVT.

Praca zestawu - silnik plus bezstopniowa skrzynia - jest specyficzna. Charakteryzuje się irytującą ospałością w dolnych zakresach obrotów. Samochód leniwie rusza z miejsca, a dynamika poprawia się dopiero w górnych zakresach obrotów. Niestety, bo wtedy we wnętrzu SUV-a Mitsubishi robi się zbyt głośno. Takie przyspieszanie przy wyciu silnika zaburza odczucia względem dynamiki, bo według danych technicznych Outlander wcale nie wypada najgorzej – według producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,6 s, co jest wynikiem umiarkowanym, ale subiektywne odczucia kierowcy są takie, jakby przyspieszał do „setki” w co najmniej 15 sekund.

Marnie, jak na europejskie standardy jest ustawiony układ kierowniczy – stwarzający wrażenie zbyt „luźnego”. Tak naprawdę, jak dotąd charakterystyka Outlandera bardziej wpisuje go w gusta kierowców z USA i Kanady. Podobne odczucia mamy w kwestii ustawienia zawieszenia.

Mitsubishi Outlander to samochód bardzo komfortowy. Zawieszenie miękko pochłania wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni, a podczas szybszej jazdy po łukach nadwozie wyraźnie się przechyla. Dokładając do tego zniechęcający do dynamicznej jazdy układ napędowy, niezły napęd na obie osie i spory prześwit (21,5 cm) maluje nam się obraz samochodu, którego konstruktorzy najbardziej liczą na sukces na rynkach północnoamerykańskich.  

Także na wyniki zużycia paliwa łaskawszym okiem spojrzą kierowcy zza Oceanu. Według danych producenta Mitsubishi Outlander z opisywanym silnikiem średnio zużywa 7 l benzyny na 100 km. Podczas jazd w warunkach miejskich bez problemu osiągaliśmy wynik na poziomie przekraczającym 11 l/100 km, przy średnim zużyciu z komputera pokładowego na poziomie 9 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Mitsubishi Outlander test – podsumowanie

Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM i napędem na obie osie kosztuje (po odjęciu promocyjnego rabatu w wysokości 10 tys. zł) ok. 105 tys. zł. Widoczna na fotografiach wersja Intense jest  wyposażona m.in. w tempo mat, automatyczną, dwustrefową klimatyzację z nawiewami dla tylnego rzędu siedzeń, czujniki parkowania i zestaw audio. Dodatkowo w standardzie znajdą się systemy stabilizacji toru jazdy i wspomagania ruszania na wzniesieniu. Ponadto ta wersja Outlandera jest wyposażona w sprawny napęd na obie osie.    

Nie da się ukryć, że najnowsze Mitsubishi Outlander nie jest propozycją dla ceniących estetykę i wysoką precyzję prowadzenia (nawet w SUV-ach) klientów. To raczej ukłon w stronę osób o stonowanym temperamencie ceniącym wygodę podróżowania, napęd na obie osie i spory prześwit między podłogą, a podłożem. A tego typu propozycji jest na rynku coraz mniej.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Mitsubishi Outlander - dane techniczne:

Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC CVT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm/4100-4200 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut./bezstopniowa
Pojemność bagażnika 502/1625 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465/180/165 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6 s
Zużycie paliwa* 8,2/5,9/6,7 l/100 km
Cena od 105 190 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mitsubishi Outlander - tył
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Mitsubish Outlander - przód
Fot. Mitsubishi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA