REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM I napędem na obie osie dostępny jest tylko w wersji z kontrowersyjną przekładnią CVT. Poniżej test nowego Outlandera.

Najnowsza wersja Mitsubishi Outlandera została stworzona, jakby w kontrze do obecnie panujących trendów. W czasach, w których nacisk na atrakcyjny wygląd kładą nawet producenci puszek, sylwetka Outlandera wzbudza kontrowersje. Tym bardziej, że mamy do czynienia z samochodem jak na polskie warunki dość drogim.

REKLAMA

Duża bryła o regularnym kształcie wygląda nieproporcjonalnie na kołach z małymi felgami i oponami o wysokim profilu. Nie można nie odnieść wrażenia, że poprzednia generacja modelu Outlander była zgrabniejsza.

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

Mitsubishi Outlander test – wnętrze

Przedział pasażerski japońskiego Suv-a jest bardzo przestronny. Konstruktorzy Outlandera zastosowali we wnętrzu lepszej jakości materiały wykończeniowe,  a design kokpitu (mimo że jest nadal prosty) dużo zyskał na atrakcyjności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Ładnie podświetlono „zegary”, a wszelkiego rodzaju wyświetlacze są czytelne. Intuicyjność obsługi tablicy przyrządów jest na dobrym poziomie. Kierownica w przeciwieństwie do tej z modelu poprzedniej generacji da się teraz regulować w dwóch płaszczyznach, co znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o różnym wzroście.

Outlander  widoczny na fotografiach jest samochodem siedmioosobowym. Dwa dodatkowe miejsca są chowane w podłodze bagażnika i nie da się ukryć, że wygodnie tam usiądą jedynie dzieci. Na tylnej kanapie i przednich fotelach nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni, czy niewygodę.

Przedział bagażowy Outlandera nieco się skurczył w porównaniu do poprzednika i ma objętość 145 l w opcji siedmioosobowej, 502 l w opcji pięcioosobowej oraz 1625 l po złożeniu tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!

Mitsubishi Outlander test – napęd, układ jezdny

Dwulitrowa, benzynowa jednostka napędowa Mitsubishi Outlandera rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 4100 obr./min.

Napęd współpracuje z bezstoponiową przekładnią CVT i niestety jest to niefortunne połączenie. Tym bardziej, że chcąc posiadać czteronapędowego Outlandera z silnikiem benzynowym nie mamy innego wyboru poza przekładnią CVT.

REKLAMA

Praca zestawu - silnik plus bezstopniowa skrzynia - jest specyficzna. Charakteryzuje się irytującą ospałością w dolnych zakresach obrotów. Samochód leniwie rusza z miejsca, a dynamika poprawia się dopiero w górnych zakresach obrotów. Niestety, bo wtedy we wnętrzu SUV-a Mitsubishi robi się zbyt głośno. Takie przyspieszanie przy wyciu silnika zaburza odczucia względem dynamiki, bo według danych technicznych Outlander wcale nie wypada najgorzej – według producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,6 s, co jest wynikiem umiarkowanym, ale subiektywne odczucia kierowcy są takie, jakby przyspieszał do „setki” w co najmniej 15 sekund.

Marnie, jak na europejskie standardy jest ustawiony układ kierowniczy – stwarzający wrażenie zbyt „luźnego”. Tak naprawdę, jak dotąd charakterystyka Outlandera bardziej wpisuje go w gusta kierowców z USA i Kanady. Podobne odczucia mamy w kwestii ustawienia zawieszenia.

Mitsubishi Outlander to samochód bardzo komfortowy. Zawieszenie miękko pochłania wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni, a podczas szybszej jazdy po łukach nadwozie wyraźnie się przechyla. Dokładając do tego zniechęcający do dynamicznej jazdy układ napędowy, niezły napęd na obie osie i spory prześwit (21,5 cm) maluje nam się obraz samochodu, którego konstruktorzy najbardziej liczą na sukces na rynkach północnoamerykańskich.  

Także na wyniki zużycia paliwa łaskawszym okiem spojrzą kierowcy zza Oceanu. Według danych producenta Mitsubishi Outlander z opisywanym silnikiem średnio zużywa 7 l benzyny na 100 km. Podczas jazd w warunkach miejskich bez problemu osiągaliśmy wynik na poziomie przekraczającym 11 l/100 km, przy średnim zużyciu z komputera pokładowego na poziomie 9 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Mitsubishi Outlander test – podsumowanie

Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM i napędem na obie osie kosztuje (po odjęciu promocyjnego rabatu w wysokości 10 tys. zł) ok. 105 tys. zł. Widoczna na fotografiach wersja Intense jest  wyposażona m.in. w tempo mat, automatyczną, dwustrefową klimatyzację z nawiewami dla tylnego rzędu siedzeń, czujniki parkowania i zestaw audio. Dodatkowo w standardzie znajdą się systemy stabilizacji toru jazdy i wspomagania ruszania na wzniesieniu. Ponadto ta wersja Outlandera jest wyposażona w sprawny napęd na obie osie.    

Nie da się ukryć, że najnowsze Mitsubishi Outlander nie jest propozycją dla ceniących estetykę i wysoką precyzję prowadzenia (nawet w SUV-ach) klientów. To raczej ukłon w stronę osób o stonowanym temperamencie ceniącym wygodę podróżowania, napęd na obie osie i spory prześwit między podłogą, a podłożem. A tego typu propozycji jest na rynku coraz mniej.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Mitsubishi Outlander - dane techniczne:

Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC CVT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm/4100-4200 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut./bezstopniowa
Pojemność bagażnika 502/1625 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465/180/165 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6 s
Zużycie paliwa* 8,2/5,9/6,7 l/100 km
Cena od 105 190 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mitsubishi Outlander - tył
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Outlander - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Mitsubish Outlander - przód
Fot. Mitsubishi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA