REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test KIA Carens 1.6 GDI – poziom europejski

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja KII Carens może bez kompleksów stawać w szranki ze znanymi konkurentami produkcji europejskiej. Inżynierowie koreańskiego producenta w końcu stworzyli kompaktowego vana, który nie dość że o lata świetlne wyprzedza poprzedników to jeszcze doskonale trafia w gusta Europejczyków. W teście KIA Carens z silnikiem benzynowym o mocy 135 KM.

Zacznijmy od wyglądu. To jedna z najmocniejszych stron najnowszej KII Carens. Modny kształt nadwozia i proporcjonalna, którą ozdobiono m.in. światłami LED przyciąga wzrok. Carens prezentuje się atrakcyjnie już w podstawowej odmianie wyposażeniowej.

REKLAMA

REKLAMA

Wygodny dostęp do wnętrza zapewniają szeroko uchylane i obszerne drzwi, a dostęp do bagażnika ułatwia wysoko unoszona klapa.

Najnowszy Carens jest krótszy od poprzednika o 2 cm ale rozstaw osi został zwiększony o 5 cm.

REKLAMA

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test KIA Carens 1.6 GDI - przedział pasażerski

Bez względu na to, którą wersję wyposażeniową wybierzemy, możemy dokupić za 2500 zł dwa Dodatkowe fotele, chowane w podłodze bagażnika i zmienić Carensa w auto siedmioosobowe. Naturalnie w przypadku osób dorosłych trudno mówić o wygodzie podróżowania na fotelach zamontowanych w bagażniku, dlatego przed wykupieniem tej opcji warto się dokładniej zastanowić, czy codatkowe fotele rzeczywiście są nam potrzebne.

Za to w przedniej części kabiny Carens oferuje dużo przestrzeni i maksimum komfortu. Fotele kierowcy i pasażera są obszerne i odpowiednio wyprofilowane. W drugim rzędzie umieszczono trzy niezależne fotele z regulacją kąta pochylenia oparć. Jak na porządnego minivana przystało poszczególne siedzenia można wyjmować i składać.

Tablica przyrządów Carensa jest ładnie zaprojektowana, a zestaw zegarów jest czytelny. Także obsługa kokpitu nie sprawia kłopotów. W porównaniu do poprzednich generacji modelu znacznie poprawiono jakość materiałów wykończeniowych i spasowania poszczególnych elementów tablicy przyrządów.

Szeroki Zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji.

Bagażnik to średniak w klasie, ma objętość od 492 l (w wersji siedmioosobowej ze złożonymi dodatkowymi fotelami, w wersji pięcioosobowej przedział bagażowy jest większy o 44 l).

Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Test KIA Carens 1.6 GDI - napęd/układ jezdny

Do napędu ważącego 1408 kg użyto w tym przypadku silnika benzynowego o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 135 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4850 obr./min.

I choć z danych producenta to nie wynika, to jednostka napędowa zaskakuje elastycznością. Fakt, żeby poczuć coś co przypomina dynamiczny zryw to trzeba wkręcić silnik na wysokie obroty, a wtedy robi się głośny, ale jazdę uprzyjemniają komfortowo zestrojone zawieszenie i bardzo precyzyjnie działająca dźwignia manualnej przekładni.

Układ kierowniczy, który wzorem modelu Cee’d da się ustawić względem preferencji (Sport, Normal oraz Comfort) nie jest precyzyjny, a siła wspomagania jest zbyt duża.

Niemniej Carens na drodze zachowuje się bardzo przewidywalnie, choć do jakości z jaką jeżdżą drożsi konkurenci jeszcze mu brakuje. Nie można za to odmówić KII postępu w konstrukcji zawieszenia, bo konstruktorom udało się znacznie wytłumić jego pracę.

Carens wypada średnio pod względem zużycia paliwa. Wyniki na poziomie 9 l paliwa na 100 km w ruchu miejskim to w jego przypadku standard.

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Test KIA Carens 1.6 GDI - podsumowanie

Podstawowa odmiana Carensa kosztuje 65 990 zł. To atrakcyjna oferta zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę atrakcyjny wygląd, dużą praktyczność modelu oraz siedmioletnią gwarancję.

Więcej na temat wrażeń z jazdy Kią Carens z silnikiem Diesla znajdziesz tutaj.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

KIA Carens 1.6 GDI - dane techniczne

KIA Carens 1.6 GDI 135 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 536 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 452,5/180,5/161 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s
Zużycie paliwa* 9/5,6/6,8 l/100 km
Cena od 100 390 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Carens 1.6 GDI - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Carens 1.6 GDI - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Carens -kokpit
KIA
KIA Carens - tylnie fotele
KIA
KIA Carens - przednie fotele
KIA
KIA Carens - deska rozdzielcza
KIA
KIA Carens - bagażnik
KIA
KIA Carens - bagażnik
KIA
KIA Carens - tył
KIA
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA