Test KIA Carens 1.6 GDI – poziom europejski
REKLAMA
REKLAMA
Zacznijmy od wyglądu. To jedna z najmocniejszych stron najnowszej KII Carens. Modny kształt nadwozia i proporcjonalna, którą ozdobiono m.in. światłami LED przyciąga wzrok. Carens prezentuje się atrakcyjnie już w podstawowej odmianie wyposażeniowej.
REKLAMA
Wygodny dostęp do wnętrza zapewniają szeroko uchylane i obszerne drzwi, a dostęp do bagażnika ułatwia wysoko unoszona klapa.
Najnowszy Carens jest krótszy od poprzednika o 2 cm ale rozstaw osi został zwiększony o 5 cm.
Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM
Test KIA Carens 1.6 GDI - przedział pasażerski
REKLAMA
Bez względu na to, którą wersję wyposażeniową wybierzemy, możemy dokupić za 2500 zł dwa Dodatkowe fotele, chowane w podłodze bagażnika i zmienić Carensa w auto siedmioosobowe. Naturalnie w przypadku osób dorosłych trudno mówić o wygodzie podróżowania na fotelach zamontowanych w bagażniku, dlatego przed wykupieniem tej opcji warto się dokładniej zastanowić, czy codatkowe fotele rzeczywiście są nam potrzebne.
Za to w przedniej części kabiny Carens oferuje dużo przestrzeni i maksimum komfortu. Fotele kierowcy i pasażera są obszerne i odpowiednio wyprofilowane. W drugim rzędzie umieszczono trzy niezależne fotele z regulacją kąta pochylenia oparć. Jak na porządnego minivana przystało poszczególne siedzenia można wyjmować i składać.
Tablica przyrządów Carensa jest ładnie zaprojektowana, a zestaw zegarów jest czytelny. Także obsługa kokpitu nie sprawia kłopotów. W porównaniu do poprzednich generacji modelu znacznie poprawiono jakość materiałów wykończeniowych i spasowania poszczególnych elementów tablicy przyrządów.
Szeroki Zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji.
Bagażnik to średniak w klasie, ma objętość od 492 l (w wersji siedmioosobowej ze złożonymi dodatkowymi fotelami, w wersji pięcioosobowej przedział bagażowy jest większy o 44 l).
Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna
Test KIA Carens 1.6 GDI - napęd/układ jezdny
Do napędu ważącego 1408 kg użyto w tym przypadku silnika benzynowego o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 135 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4850 obr./min.
I choć z danych producenta to nie wynika, to jednostka napędowa zaskakuje elastycznością. Fakt, żeby poczuć coś co przypomina dynamiczny zryw to trzeba wkręcić silnik na wysokie obroty, a wtedy robi się głośny, ale jazdę uprzyjemniają komfortowo zestrojone zawieszenie i bardzo precyzyjnie działająca dźwignia manualnej przekładni.
Układ kierowniczy, który wzorem modelu Cee’d da się ustawić względem preferencji (Sport, Normal oraz Comfort) nie jest precyzyjny, a siła wspomagania jest zbyt duża.
Niemniej Carens na drodze zachowuje się bardzo przewidywalnie, choć do jakości z jaką jeżdżą drożsi konkurenci jeszcze mu brakuje. Nie można za to odmówić KII postępu w konstrukcji zawieszenia, bo konstruktorom udało się znacznie wytłumić jego pracę.
Carens wypada średnio pod względem zużycia paliwa. Wyniki na poziomie 9 l paliwa na 100 km w ruchu miejskim to w jego przypadku standard.
Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM
Test KIA Carens 1.6 GDI - podsumowanie
Podstawowa odmiana Carensa kosztuje 65 990 zł. To atrakcyjna oferta zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę atrakcyjny wygląd, dużą praktyczność modelu oraz siedmioletnią gwarancję.
Więcej na temat wrażeń z jazdy Kią Carens z silnikiem Diesla znajdziesz tutaj.
Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4
KIA Carens 1.6 GDI - dane techniczne
KIA Carens 1.6 GDI 135 KM | |
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność | 1591 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 135 KM/6300 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 165 Nm/4850 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 536 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 452,5/180,5/161 cm |
Rozstaw osi | 275 cm |
V-max | 185 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,3 s |
Zużycie paliwa* | 9/5,6/6,8 l/100 km |
Cena od | 100 390 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.