REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test KIA Carens 1.6 GDI – poziom europejski

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja KII Carens może bez kompleksów stawać w szranki ze znanymi konkurentami produkcji europejskiej. Inżynierowie koreańskiego producenta w końcu stworzyli kompaktowego vana, który nie dość że o lata świetlne wyprzedza poprzedników to jeszcze doskonale trafia w gusta Europejczyków. W teście KIA Carens z silnikiem benzynowym o mocy 135 KM.

Zacznijmy od wyglądu. To jedna z najmocniejszych stron najnowszej KII Carens. Modny kształt nadwozia i proporcjonalna, którą ozdobiono m.in. światłami LED przyciąga wzrok. Carens prezentuje się atrakcyjnie już w podstawowej odmianie wyposażeniowej.

REKLAMA

Wygodny dostęp do wnętrza zapewniają szeroko uchylane i obszerne drzwi, a dostęp do bagażnika ułatwia wysoko unoszona klapa.

Najnowszy Carens jest krótszy od poprzednika o 2 cm ale rozstaw osi został zwiększony o 5 cm.

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test KIA Carens 1.6 GDI - przedział pasażerski

REKLAMA

Bez względu na to, którą wersję wyposażeniową wybierzemy, możemy dokupić za 2500 zł dwa Dodatkowe fotele, chowane w podłodze bagażnika i zmienić Carensa w auto siedmioosobowe. Naturalnie w przypadku osób dorosłych trudno mówić o wygodzie podróżowania na fotelach zamontowanych w bagażniku, dlatego przed wykupieniem tej opcji warto się dokładniej zastanowić, czy codatkowe fotele rzeczywiście są nam potrzebne.

Za to w przedniej części kabiny Carens oferuje dużo przestrzeni i maksimum komfortu. Fotele kierowcy i pasażera są obszerne i odpowiednio wyprofilowane. W drugim rzędzie umieszczono trzy niezależne fotele z regulacją kąta pochylenia oparć. Jak na porządnego minivana przystało poszczególne siedzenia można wyjmować i składać.

Tablica przyrządów Carensa jest ładnie zaprojektowana, a zestaw zegarów jest czytelny. Także obsługa kokpitu nie sprawia kłopotów. W porównaniu do poprzednich generacji modelu znacznie poprawiono jakość materiałów wykończeniowych i spasowania poszczególnych elementów tablicy przyrządów.

Szeroki Zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji.

Bagażnik to średniak w klasie, ma objętość od 492 l (w wersji siedmioosobowej ze złożonymi dodatkowymi fotelami, w wersji pięcioosobowej przedział bagażowy jest większy o 44 l).

Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Test KIA Carens 1.6 GDI - napęd/układ jezdny

Do napędu ważącego 1408 kg użyto w tym przypadku silnika benzynowego o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 135 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4850 obr./min.

I choć z danych producenta to nie wynika, to jednostka napędowa zaskakuje elastycznością. Fakt, żeby poczuć coś co przypomina dynamiczny zryw to trzeba wkręcić silnik na wysokie obroty, a wtedy robi się głośny, ale jazdę uprzyjemniają komfortowo zestrojone zawieszenie i bardzo precyzyjnie działająca dźwignia manualnej przekładni.

Układ kierowniczy, który wzorem modelu Cee’d da się ustawić względem preferencji (Sport, Normal oraz Comfort) nie jest precyzyjny, a siła wspomagania jest zbyt duża.

Niemniej Carens na drodze zachowuje się bardzo przewidywalnie, choć do jakości z jaką jeżdżą drożsi konkurenci jeszcze mu brakuje. Nie można za to odmówić KII postępu w konstrukcji zawieszenia, bo konstruktorom udało się znacznie wytłumić jego pracę.

Carens wypada średnio pod względem zużycia paliwa. Wyniki na poziomie 9 l paliwa na 100 km w ruchu miejskim to w jego przypadku standard.

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Test KIA Carens 1.6 GDI - podsumowanie

Podstawowa odmiana Carensa kosztuje 65 990 zł. To atrakcyjna oferta zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę atrakcyjny wygląd, dużą praktyczność modelu oraz siedmioletnią gwarancję.

Więcej na temat wrażeń z jazdy Kią Carens z silnikiem Diesla znajdziesz tutaj.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

KIA Carens 1.6 GDI - dane techniczne

KIA Carens 1.6 GDI 135 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 536 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 452,5/180,5/161 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s
Zużycie paliwa* 9/5,6/6,8 l/100 km
Cena od 100 390 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Carens 1.6 GDI - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Carens 1.6 GDI - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Carens -kokpit
KIA
KIA Carens - tylnie fotele
KIA
KIA Carens - przednie fotele
KIA
KIA Carens - deska rozdzielcza
KIA
KIA Carens - bagażnik
KIA
KIA Carens - bagażnik
KIA
KIA Carens - tył
KIA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

REKLAMA

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

REKLAMA

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA