REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Dotychczasowy flagowy model Volvo – S80 nie cieszył się dużą popularnością nawet wśród klientów marki. Dlatego S90, żeby odnieść sukces musi przyciągnąć nowych nabywców wybierających dotąd modele renomowanej konkurencji. Konstruktorzy zdawali sobie z tego sprawę i dołożyli wszelkich starań, by nowe S90 robiło na wszystkich wrażenie.

Nieczęsto spotyka się samochody, które swoim wyglądem robią tak duże wrażenie, jak najnowsze S90. Zwłaszcza w specyfikacji widocznej na zdjęciach z reflektorami full LED (dopłata 2870 zł) i 8 ramiennymi obręczami o średnicy 20 cali, na które zamontowano opony zimowe w rozmiarze 255/35.

REKLAMA

Flagowa limuzyna Volvo walczy o klientów, którzy do tej pory wybierali BMW Serii 5, Mercedesa-Benza klasy E, Audi A6, czy Infiniti Q70. Nadwozie S90 ma długość 496,3 cm, szerokość 189 cm, a wysokość 144,3 cm. Oznacza to, że jest dłuższe o 5,6 cm od BMW serii 5 i o 3 cm od Audi A6. Volvo jest też szersze o 3 cm od wspomnianego BMW i o 1,6 cm od Audi.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – wnętrze

REKLAMA

Ładny design i świetnej jakości materiały wykończeniowe to znaki rozpoznawcze przedziału pasażerskiego nowego S90. W standardowym wyposażeniu prezentowanej na zdjęciach wersji Inscription znalazł się m.in. kolorowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala (w wersji podstawowej ma on przekątną 8 cali). Ponadto, bez potrzeby dopłaty zamawiający opcję Inscription dostaną również duży (przekątna 9 cali), kolorowy dotykowy ekran systemu audio i komputera pokładowego. W wyposażeniu wersji podstawowej wyświetlacz centralny ma przekątną 6,5 cala. Dopłaty 14 300 zł wymaga rewelacyjny system audio Premium Sound BOWERS&WILKINS z 19 głośnikami o mocy 1400 W.

Już w wersji podstawowej S90 jest zainstalowany Sensus Connect Infotainment System, czyli rozbudowany komputer pokładowy. Obsługuje się go głównie przez dotykowy ekran centralny, który sprawnie reaguje na gesty i dotyk ale bywa nieczytelny w słoneczne dni. Wadą systemu jest jego dość długi rozruch po uruchomieniu auta (kilkadziesiąt sekund). Ponadto, trzeba poświęcić dłuższą chwilę, by sprawnie poruszać się po meandrach menu i z łatwością znajdować poszczególne funkcje.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Volvo

Cieszą przestronność wnętrza i fotele S90. Te w wersji Inscription są obszyte wysokiej jakości skórą i mają elektryczną regulację. Ich profil doskonale sprawdza się podczas długich podróży. Nikt nie powinien też odczuwać ciasnoty. Sporo miejsca wygospodarowano również dla pasażerów tylnej kanapy, którzy także nie mają najmniejszych powodów do narzekań na wygodę.  

Bagażnik nowego S90 ma objętość 500 l. „Kufer” jest długi ale stosunkowo płaski. Jak to w sedanie otwór załadunku jest dość wąski.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Volvo S90 znalazły się trzy jednostki wysokoprężne i dwie benzynowe. Wszystkie mają cztery cylindry i turbosprężarki. Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja T6, czyli najmocniejsza w ofercie, napędzana przez benzynowy silnik o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 320 KM przy 5700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2200 do 4500 obr./min. Auto ma napęd na obie osie.

Według danych producenta 320 konne S90 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Mimo sporych gabarytów zewnętrznych, Volvo okazuje się samochodem stosunkowo poręcznym w codziennym miejskim użytkowaniu. To zasługa dużej zwrotności. Oczywiście kierowca S90 musi znaleźć odpowiednio dużą przestrzeń do zaparkowania pojazdu, ale przynajmniej nie ma powodów do dużych narzekań podczas manewrów.

Tym bardziej, że sprawę ułatwiają tylne czujniki (wyposażenie standardowe) oraz opcjonalna kamera cofania (koszt 2200 zł). Można też wyposażyć Volvo w system kamer 360 stopni (4840 zł) oraz system automatycznego parkowania (3370 zł).

A jak jeździ nowe S90 T6? Sprawdź na następnej stronie

Zobacz też: Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD


Kierowcy, którzy będą szukać w wersji T6 sportowych wrażeń za kierownicą, poczują się rozczarowani. 320 konne S90 to oczywiście bardzo szybki, ale przede wszystkim komfortowy samochód. Jest jak luksusowa salonka, w której każda podróż upływa w miłych warunkach, a pasażerowie nie są niczym niepokojeni. Dzięki dużemu zapasowi mocy i momentu obrotowego kierowca ze stoickim spokojem podchodzi do każdego wyprzedzania. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, Volvo natychmiast przyspieszy i nie straci wigoru nawet, gdy każemy mu przyspieszać od bardzo wysokich prędkości. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów reaguje na funkcję kick down z lekką zwłoką, ale poszczególne przełożenia zmienia błyskawicznie i bez szarpnięć.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Volvo prowadzi się bardzo stabilnie, a w razie kryzysowej sytuacji pomoże wyjść bez szwanku szereg systemów dbających o bezpieczeństwo jazdy.

Bez względu na to z jaką prędkością się poruszamy, w kabinie S90 panuje cisza. Pasażerowie są dobrze odizolowani od szumu powierza oraz odgłosów pracy jednostki napędowej.

Świetnie z nierównościami radzi sobie zawieszenie. Pomimo zastosowania dwudziestocalowych obręczy i opon o niskim profilu podróżujący w minimalnym stopniu odczuwają niedogodności związane z jazdą po nierównej nawierzchni. Za ok. 8600 zł można wyposażyć S90 w zawieszenie pneumatyczne (tylnej osi), które w zależności od potrzeb może pracować w trybie sztywniejszym lub bardziej komfortowym.

Nieźle S90 T6 wypada pod względem zużycia paliwa. Przy 140 km/h auto zużywa 9,4 l benzyny na 100 km. Gdy zmniejszymy prędkość do 130 km/h „spalanie” spada do 8 l na 100 km. Z kolei podczas jazy w ruchu miejskim należy się liczyć ze zużyciem paliwa na poziomie 10,5 l n 100 km przy spokojnej jeździe.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – podsumowanie

Bez wątpienia Volvo S90 to samochód, który przyciąga uwagę nie tylko fanów marki. Efektowne ale jednocześnie nie nachalne w formie nadwozie przypadnie do gustu wielu zamożnym klientom. Także tym, którzy do tej pory wybierali produkty niemieckiej konkurencji. Czy Volvo S90 ich ostatecznie do siebie przekona? Być może, ale należy pamiętać o tym, że jest to samochód zaprojektowany według innej koncepcji niż zwykli auta projektować Niemcy, często stawiający na to, by prowadzenie samochodu dostarczyło odpowiednią dawkę emocji kierowcy. Tymczasem kierowca S90 czuje się tak, jakby obsługiwał (a nie prowadził) świetnie wykonany naszpikowany elektroniką pojazd, którego zadaniem jest przewóz osób w możliwie najbardziej komfortowych warunkach. S90 to jaskółka zwiastująca to, co nas czeka w najbliższych latach w motoryzacji. Przyszłość, w której samochody będą w wielu kwestiach wyręczały kierowcę, aż w końcu zamienią go w kolejnego pasażera.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – dane techniczne

Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1969 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 320 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/2200-4500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 500 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 496,3/189/144,3 cm
Rozstaw osi 294,1 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,9 s
Zużycie paliwa* 7,4l/100 km
Cena od 274 400 zł
*cykl mieszany
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA