REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Dotychczasowy flagowy model Volvo – S80 nie cieszył się dużą popularnością nawet wśród klientów marki. Dlatego S90, żeby odnieść sukces musi przyciągnąć nowych nabywców wybierających dotąd modele renomowanej konkurencji. Konstruktorzy zdawali sobie z tego sprawę i dołożyli wszelkich starań, by nowe S90 robiło na wszystkich wrażenie.

Nieczęsto spotyka się samochody, które swoim wyglądem robią tak duże wrażenie, jak najnowsze S90. Zwłaszcza w specyfikacji widocznej na zdjęciach z reflektorami full LED (dopłata 2870 zł) i 8 ramiennymi obręczami o średnicy 20 cali, na które zamontowano opony zimowe w rozmiarze 255/35.

REKLAMA

Flagowa limuzyna Volvo walczy o klientów, którzy do tej pory wybierali BMW Serii 5, Mercedesa-Benza klasy E, Audi A6, czy Infiniti Q70. Nadwozie S90 ma długość 496,3 cm, szerokość 189 cm, a wysokość 144,3 cm. Oznacza to, że jest dłuższe o 5,6 cm od BMW serii 5 i o 3 cm od Audi A6. Volvo jest też szersze o 3 cm od wspomnianego BMW i o 1,6 cm od Audi.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – wnętrze

REKLAMA

Ładny design i świetnej jakości materiały wykończeniowe to znaki rozpoznawcze przedziału pasażerskiego nowego S90. W standardowym wyposażeniu prezentowanej na zdjęciach wersji Inscription znalazł się m.in. kolorowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala (w wersji podstawowej ma on przekątną 8 cali). Ponadto, bez potrzeby dopłaty zamawiający opcję Inscription dostaną również duży (przekątna 9 cali), kolorowy dotykowy ekran systemu audio i komputera pokładowego. W wyposażeniu wersji podstawowej wyświetlacz centralny ma przekątną 6,5 cala. Dopłaty 14 300 zł wymaga rewelacyjny system audio Premium Sound BOWERS&WILKINS z 19 głośnikami o mocy 1400 W.

Już w wersji podstawowej S90 jest zainstalowany Sensus Connect Infotainment System, czyli rozbudowany komputer pokładowy. Obsługuje się go głównie przez dotykowy ekran centralny, który sprawnie reaguje na gesty i dotyk ale bywa nieczytelny w słoneczne dni. Wadą systemu jest jego dość długi rozruch po uruchomieniu auta (kilkadziesiąt sekund). Ponadto, trzeba poświęcić dłuższą chwilę, by sprawnie poruszać się po meandrach menu i z łatwością znajdować poszczególne funkcje.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Volvo

Cieszą przestronność wnętrza i fotele S90. Te w wersji Inscription są obszyte wysokiej jakości skórą i mają elektryczną regulację. Ich profil doskonale sprawdza się podczas długich podróży. Nikt nie powinien też odczuwać ciasnoty. Sporo miejsca wygospodarowano również dla pasażerów tylnej kanapy, którzy także nie mają najmniejszych powodów do narzekań na wygodę.  

Bagażnik nowego S90 ma objętość 500 l. „Kufer” jest długi ale stosunkowo płaski. Jak to w sedanie otwór załadunku jest dość wąski.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Volvo S90 znalazły się trzy jednostki wysokoprężne i dwie benzynowe. Wszystkie mają cztery cylindry i turbosprężarki. Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja T6, czyli najmocniejsza w ofercie, napędzana przez benzynowy silnik o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 320 KM przy 5700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2200 do 4500 obr./min. Auto ma napęd na obie osie.

Według danych producenta 320 konne S90 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Mimo sporych gabarytów zewnętrznych, Volvo okazuje się samochodem stosunkowo poręcznym w codziennym miejskim użytkowaniu. To zasługa dużej zwrotności. Oczywiście kierowca S90 musi znaleźć odpowiednio dużą przestrzeń do zaparkowania pojazdu, ale przynajmniej nie ma powodów do dużych narzekań podczas manewrów.

Tym bardziej, że sprawę ułatwiają tylne czujniki (wyposażenie standardowe) oraz opcjonalna kamera cofania (koszt 2200 zł). Można też wyposażyć Volvo w system kamer 360 stopni (4840 zł) oraz system automatycznego parkowania (3370 zł).

A jak jeździ nowe S90 T6? Sprawdź na następnej stronie

Zobacz też: Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD


Kierowcy, którzy będą szukać w wersji T6 sportowych wrażeń za kierownicą, poczują się rozczarowani. 320 konne S90 to oczywiście bardzo szybki, ale przede wszystkim komfortowy samochód. Jest jak luksusowa salonka, w której każda podróż upływa w miłych warunkach, a pasażerowie nie są niczym niepokojeni. Dzięki dużemu zapasowi mocy i momentu obrotowego kierowca ze stoickim spokojem podchodzi do każdego wyprzedzania. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, Volvo natychmiast przyspieszy i nie straci wigoru nawet, gdy każemy mu przyspieszać od bardzo wysokich prędkości. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów reaguje na funkcję kick down z lekką zwłoką, ale poszczególne przełożenia zmienia błyskawicznie i bez szarpnięć.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Volvo prowadzi się bardzo stabilnie, a w razie kryzysowej sytuacji pomoże wyjść bez szwanku szereg systemów dbających o bezpieczeństwo jazdy.

Bez względu na to z jaką prędkością się poruszamy, w kabinie S90 panuje cisza. Pasażerowie są dobrze odizolowani od szumu powierza oraz odgłosów pracy jednostki napędowej.

Świetnie z nierównościami radzi sobie zawieszenie. Pomimo zastosowania dwudziestocalowych obręczy i opon o niskim profilu podróżujący w minimalnym stopniu odczuwają niedogodności związane z jazdą po nierównej nawierzchni. Za ok. 8600 zł można wyposażyć S90 w zawieszenie pneumatyczne (tylnej osi), które w zależności od potrzeb może pracować w trybie sztywniejszym lub bardziej komfortowym.

Nieźle S90 T6 wypada pod względem zużycia paliwa. Przy 140 km/h auto zużywa 9,4 l benzyny na 100 km. Gdy zmniejszymy prędkość do 130 km/h „spalanie” spada do 8 l na 100 km. Z kolei podczas jazy w ruchu miejskim należy się liczyć ze zużyciem paliwa na poziomie 10,5 l n 100 km przy spokojnej jeździe.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – podsumowanie

Bez wątpienia Volvo S90 to samochód, który przyciąga uwagę nie tylko fanów marki. Efektowne ale jednocześnie nie nachalne w formie nadwozie przypadnie do gustu wielu zamożnym klientom. Także tym, którzy do tej pory wybierali produkty niemieckiej konkurencji. Czy Volvo S90 ich ostatecznie do siebie przekona? Być może, ale należy pamiętać o tym, że jest to samochód zaprojektowany według innej koncepcji niż zwykli auta projektować Niemcy, często stawiający na to, by prowadzenie samochodu dostarczyło odpowiednią dawkę emocji kierowcy. Tymczasem kierowca S90 czuje się tak, jakby obsługiwał (a nie prowadził) świetnie wykonany naszpikowany elektroniką pojazd, którego zadaniem jest przewóz osób w możliwie najbardziej komfortowych warunkach. S90 to jaskółka zwiastująca to, co nas czeka w najbliższych latach w motoryzacji. Przyszłość, w której samochody będą w wielu kwestiach wyręczały kierowcę, aż w końcu zamienią go w kolejnego pasażera.

Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Tomasz Korniejew

Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD – dane techniczne

Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1969 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 320 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/2200-4500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 500 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 496,3/189/144,3 cm
Rozstaw osi 294,1 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,9 s
Zużycie paliwa* 7,4l/100 km
Cena od 274 400 zł
*cykl mieszany
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Volvo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA