REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Renault Talisman to nowy flagowy okręt w gamie francuskiego producenta. Wygląda bardzo efektownie i jest sporo większy od wycofanego z oferty modelu Laguna. W naszym teście Renault Talisman z benzynowym silnikiem rozwijającym moc maksymalną 200 KM.

Nowe Renault Talisman robi wrażenie. Eleganckie nadwozie klasycznego sedana o  pokaźnych rozmiarach (484,8 cm długości, 186,9 cm szerokości i 146,3 cm wysokości) prezentuje się na drodze bardzo dostojnie. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Initiale Paris ze standardowymi obręczami kół ze stopów lekkich o średnicy 19 cali. Efektownie wyglądają również reflektory LED, od których odchodzą diodowe listwy świateł do jazdy dziennej i ogromny znak firmowy producenta umieszczony na przednim wlocie powietrza. Tylnej części nadwozia uroku dodają również światła – lampy LED świecące przez cały czas po uruchomieniu silnika.

REKLAMA

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control – wnętrze

O ile nadwozie Talismana odwołuje się do klasycznego stylu ozdobionego nowoczesnymi wstawkami (np. reflektorami LED), o tyle tablica przyrządów wygląda bardzo nowocześnie.

Klasyczne „zegary” zastąpiono kolorowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Na środkowej konsoli w wersji Initiale Paris zainstalowano ogromny kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala i jednocześnie ograniczono liczbę tradycyjnych przycisków do minimum. Tym samym większość funkcji rozbudowanego systemu multimedialnego i pokładowego obsługuje się albo bezpośrednio wciskając odpowiednie „przyciski” wyświetlane na ekranie, albo muskając palcem przyciski dotykowe zlokalizowane na czarnym obramowaniu ekranu.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Do sprawnej obsługi mnogich funkcji systemu trzeba się przyzwyczaić. Mamy też wrażenie, że projektanci nieco zapędzili się w pogoni ku nowoczesności i niepotrzebnie zrezygnowali z niektórych klasycznych rozwiązań. Na przykład, żeby ustawić nawiew trzeba zagłębić się w menu na wyświetlaczu. Jest to niewygodne, zwłaszcza podczas jazdy. To samo dotyczy montowanego w najbogatszej wersji wyświetlacza head up. Żeby go ustawić trzeba się przedrzeć przez rozbudowane menu systemu pokładowego, a przecież od długiego czasu na rynku funkcjonują rozwiązania, w których head up jest obsługiwany wygodnymi przyciskami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie możemy się też oprzeć wrażeniu, że konsola centralna z ogromnym wyświetlaczem wokół którego jest dużo plastiku nie wygląda dobrze. Razi to zwłaszcza na tle świetnie wykończonej tablicy przyrządów Talismana. Bo, gdy przyjrzymy się pozostałym elementom deski rozdzielczej zauważymy, że została wykonana z dbałością o jakość montażu i z materiałów wysokiej jakości.

Świetnie sprawdzają się fotele zastosowane w nowym Renault. Zapewniają odpowiednie podparcie i sprzyjają długim podróżom. W przedziale pasażerskim miejsca jest pod dostatkiem. Wysoki poziom komfortu mają zapewniony także pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie. Co ciekawe mają oni do dyspozycji dwa gniazda USB, poprzez które mogą ładować urządzenia mobilne.

Bagażnik ma objętość aż 608 l, choć należy pamiętać o ograniczeniach w możliwościach przewozowych pojazdu wynikających z rodzaju nadwozia.

Więcej informacji na temat Renault znajdziesz tutaj

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Recenzowany egzemplarz Renault Talismana jest napędzany przez benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2000 obr./min. Ta najmocniejsza w gamie jednostka napędowa rozpędza ważącego 1430 kg Renault od 0 do 100 km/h w 7,6 s i standardowo współpracuje z dwusprzęgłową, siedmiobiegową przekładnią EDC.

Kierowca wersji Initiale Paris ma do wyboru pięć trybów jazdy – Comfort, Sport, Eco, Neutral i Personal, w którym samodzielnie można ustawić charakterystykę pracy układu kierowniczego, amortyzatorów, układu napędowego ze skrzynią biegów i modelowanie dźwięku silnika.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control na następnej stronie


Po pierwszych kilometrach przejechanych za kierownicą Renault Talismana nikt nie ma wątpliwości, że priorytetem podczas konstruowania modelu był komfort jazdy. Auto jest doskonale wyciszone a wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są gładko pochłaniane przez układ zawieszenia. Nawet w trybie Sport z najtwardszym ustawieniem amortyzatorów przejazd przez torowisko nie zrobi na podróżnych wrażenia.

Mimo dużych gabarytów zewnętrznych Talisman okazuje się samochodem bardzo poręcznym podczas użytkowania w warunkach miejskich. Niewątpliwa w tym zasługa układu 4Control, czyli skrętnych tylnych kół. W zależności od tego, czy manewrujemy na parkingu, czy jedziemy po krętym odcinku drogi, tylne koła skręcają się (maksymalny kąt wychylenia kół tylnej osi to 3,5 stopnia) w tym samym, bądź przeciwnym kierunku co koła przedniej osi. W efekcie Talisman jest bardzo zwrotny, co znacznie ułatwia parkowanie lub wyjazd z miejsca parkingowego.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Podczas jazdy po krętej drodze auto zachowuje się stabilnie. Mimo stosunkowo miękkiego zawieszenia łatwo utrzymać limuzynę Renault w ryzach. Pomijając fakt, że samochód nie jest prowokujący i ostania rzecz o jakiej myśli prowadzący to szaleństwa na odcinku pełnym serpentyn.

Z 200 konnym silnikiem standardowo współpracuje siedmiobiegowa przekładnia EDC. Nastawiając tryb pracy na Normal, przekładnia wykazuje większą zwłokę w reakcji na gaz przy ruszaniu. W trakcie prób dynamicznego ruszenia z miejsca (przy głębszym wciśnięciu pedału przyspieszania) zachodzi zjawisko nagłego zrywu do przodu i towarzyszącego temu szarpnięcia. To zjawisko jest znacznie redukowane w trybie Comfort.

W trybie Sport auto rusza sprawniej (nie trzeba głębiej wciskać gazu) ale z kolei skrzynia biegów długo utrzymuje niższe przełożenia. Przekładnia EDC najlepiej sprawdza się podczas typowej jazd w warunkach miejskich lub po autostradzie. Wtedy zmienia poszczególne przełożenia praktycznie niezauważalnie.

Trzeba też przyznać, że Talisman chętnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów i kierowca nie ma poczucia jakichkolwiek braków w dynamice bez względu na to czy podróżuje sam, czy z kompletem pasażerów.

Za to przeciętnie wypada nowe 200 konne Renault pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim uzyskaliśmy wynik na poziomie 10,8 l benzyny na 100 km (na stosunkowo krótkich odcinkach). Szkopuł w tym, że jak czytamy w danych producenta, zbiornik paliwa w opisywanym egzemplarzu ma pojemność 51 l. Łatwo oszacować, że zasięg Talismana między tankowaniami podczas eksploatacji w ruchu miejskim wynosi ok. 450 km. To niewiele.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control - podsumowanie

Wprowadzeniem do oferty modelu Talisman, Renault nie pozostawia wątpliwości, że mierzy wysoko. Flagowy okręt francuskiego producenta stał się większy niż dotychczas i może być wyposażony w urządzenia do tej pory dostępne w zasadzie jedynie w klasie Premium. Auto prezentuje się świetnie i przekonuje do siebie właściwościami jezdnymi, komfortem i poręcznością w użytkowaniu w mieście. Na drobne niedociągnięcia łatwo przymknąć oko, gdy poobcuje się z Talismanem trochę dłużej. Gdy interfejs stanie się bardziej zrozumiały, a z wyglądem centralnego wyświetlacza zdążymy się oswoić.  Dokładając do tego przestronne wnętrze, wysoką jakość wykończenia i bardzo długą listę wyposażenia standardowego wniosek jest oczywisty - nowe Renault w najbogatszej wersji Initiale Paris oferuje dużo. I ma to odzwierciedlenie w wysokiej cenie.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control – dane techniczne

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1618 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 200 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 608 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 484,8/186,9/146,3 cm
Rozstaw osi 280,8 cm
V-max 237 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Zużycie paliwa* 7,5/4,6/5,6 l/100 km
Cena od 120 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA