REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy dokładne dane techniczne Renault Grand Scenic 1.2 TCe - przyspieszenie, spalanie, średnicę zawracania, rozmiar tarcz hamulcowych wymiary nadwozia i wiele innych informacji.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM

Renault Scenic III generacji pojawił się na rynku w 2009 roku. Trzy lata później został gruntowanie zmodernizowany. Nowy model poznać można za sprawą przede wszystkim zmian poczynionych w przedniej części pojazdu. Nowe są : reflektory, błotniki, maska, zderzak, a nawet przednie słupki wraz z obramowaniem przedniej szyby. Projektanci nie poskąpili nowemu Scenicowi chromowanych inkrustacji. Pojawiły się one m.in. na listwach ciągnących się wzdłuż drzwi, tylnej klapie, przednim pasie i wokół obudów przednich halogenów przeciwmgłowych. Auto mimo sporych gabarytów zewnętrznych wygląda nowocześnie a bryła nadwozia ma dobre proporcje. Prezentowana wersja to odmiana Grand z karoserią wydłużoną aż o 207 mm czyli ponad 20 cm, mogącą pomieści siedmiu pasażerów.

REKLAMA

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Renault Scenic III został zbudowany na płycie podłogowej modelu Megane III generacji. Jego wnętrze nie przypomina jednak mniejszego modelu. Z fantazją zaprojektowana deska rozdzielcza, z potężnym daszkiem, pod którym umieszczono cyfrowe ekrany i wskaźniki wygląda ciekawie i nie sprawia problemów w obsłudze. Jakość wyświetlaczy jest tak dobra, że nawet w słoneczny dzień nie ma problemów z ich czytelnością. Co więcej podobać się może ich rozdzielczość i kolorystyka, zwłaszcza przy korzystaniu z nawigacji, przeglądarki zdjęć czy filmów.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

W kontekście tych ostatnich pojawił się jednak pewien zgrzyt. Prezentowany egzemplarz to wersja Bose posiadająca m.in. dwa dodatkowe monitory w zagłówkach przednich siedzeń. Nie można jednak na nich wyświetlać filmów odtwarzanych z pendrive’a na przednim ekranie, który jest do dyspozycji kierowcy. Pasażerowie muszą się zadowolić jedynie filmami DVD, odtwarzanych z umieszczonej w bagażniku zmieniarki płyt.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Poza tym pasażerowie nie powinny narzekać specjalnie na podróż francuskim vanem. Fotele choć twarde, są wygodne, zwłaszcza te przednie posiadające świetne zagłówki i wystarczająco długie siedziska aby utrzymać w ryzach nawet wysokiego kierowcę. Miejsca w kabinie może zabraknąć jedynie dwóm pasażerom ostatniego rzędu siedzeń, które zadowolą jedynie bardzo niskie osoby. Aby było im nieco wygodniej siedzenia w drugim rzędzie można swobodnie przesuwać. Siedzenia dodatkowo pokryte zostały powłoką DuPont Teflon, która ma lepiej chronić przed plamami i zabrudzeniami. Bagażnik jest duży (564 – 702 l) i jest zupełnie pozbawiony progu, dzięki czemu załadunek ciężkich przedmiotów jest wygodny. Gdy autem podróżuje 7-osób jego kubatura obniża się do 208 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kierowca oprócz foteli doceni także świetnie leżącą w dłoniach kierownice obszytą skórą, wygodne sterowanie radiem za pomocą pilota umieszczonego na kolumnie kierowniczej, duży i umieszczony na właściwej wysokości podłokietnik czy niezłej jakości dźwięk systemu audio marki BOSE (9 głośników plus wzmacniacz). Sterowanie funkcjami systemu multimedialnego za pomocą joysticka jest całkiem łatwe, ale wymaga nauki. Dużo prostsze byłoby obsługiwanie ekranu systemu za pomocą dotyku, tylko jest on zlokalizowany w zbyt dużej odległości od pasażerów. To pozostałość po dawnym, przestarzałym już nieco sposobie projektowania kokpitów. Skutecznie działa za to system Air Quality Sensor, który nie pozwala na przedostawanie się do kabiny nieprzyjemnych zapachów z zewnątrz.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Dużą nowością wprowadzoną w nowym Renault Scenic jest benzynowy silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM. Pierwsze wrażenie zza kierownicy Scenica z tym silnikiem jest bardzo dobre. Auto płynnie nabiera prędkości już od 2-2,5 tys. obr./min i a dynamika jazdy wydaje się lepsza aniżeli w przypadku Renault Fluence 2.0 140 KM. Takie odczucia utrzymują się do prędkości ok. 80-90 km/h. Przy około 110-120 km/h silnik dostaje już zadyszki, choć nadal dzielnie rozpędza auto do prędkości ok. 135-140 km/h. Duże nadwozie i częste korzystanie z wysokich obrotów, których silnik potrzebuje do dynamicznej jazdy z większym ładunkiem sprawia, że średnie zużycia paliwa oscyluje wokół 10,0 l na 100 km. To nie mało, choć osoby o słabszym temperamencie są w stanie osiągnąć wynik o 2 litry mniejszy.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Do szybkiej jazdy nie zachęca jednak silnie wspomagany układ kierowniczy, który przy próbie nieco bardziej sportowej jazdy wprowadza pewną nerwowość w zachowaniu auta. Poza tym Scenic ma jednak w sobie to coś co sprawia, że prowadząc go nie zależy Ci na szybkim dotarciu na miejsce, tylko na płynnej jeździe i precyzyjnej jeździe po łukach. Cieszysz się z jak najskuteczniejszego pokonania zakrętu bez uszczerbku na komforcie podróżnych, Przyznam, że mimo mało dynamicznego charakteru podwozia, jazda Renault Scenic przyniosła mi wiele przyjemności. Szkoda tylko, że zawieszenie zostało nieco za bardzo usztywnione, gdyż po takim aucie spodziewać się można lepszej amortyzacji nierówności. Poprawić można by też układ hamulcowy,który przy mocniej obciążonym pojeździe mocno traci na skuteczności działania.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Renault Grand Scenic to auto, które powinno świetnie spełnić się w roli pojazdu rodzinnego. Jest naprawdę przestronne, funkcjonalne i nieźle radzi sobie na drodze. Trudno mówić o nim jednak jako o pełnoprawnym 7-miejscowym aucie, bowiem dwa ostatnie fotele oferuje niski komfort jazdy i adresowane są tylko do bardzo niskich osób, a właściwie dzieci. W tej klasie jest to jednak zjawisko bardzo powszechne. Z kolei silnik 1.2 TCe to ciekawa konstrukcja, jednak biorąc pod uwagę jego osiągi i zużycie paliwa, nadal ciekawszym wyborem w mojej opinii jest motor 1.5 dCi a jeszcze lepiej 1.6 dCi 130 KM.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

REKLAMA

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA