REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy dokładne dane techniczne Renault Grand Scenic 1.2 TCe - przyspieszenie, spalanie, średnicę zawracania, rozmiar tarcz hamulcowych wymiary nadwozia i wiele innych informacji.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM

Renault Scenic III generacji pojawił się na rynku w 2009 roku. Trzy lata później został gruntowanie zmodernizowany. Nowy model poznać można za sprawą przede wszystkim zmian poczynionych w przedniej części pojazdu. Nowe są : reflektory, błotniki, maska, zderzak, a nawet przednie słupki wraz z obramowaniem przedniej szyby. Projektanci nie poskąpili nowemu Scenicowi chromowanych inkrustacji. Pojawiły się one m.in. na listwach ciągnących się wzdłuż drzwi, tylnej klapie, przednim pasie i wokół obudów przednich halogenów przeciwmgłowych. Auto mimo sporych gabarytów zewnętrznych wygląda nowocześnie a bryła nadwozia ma dobre proporcje. Prezentowana wersja to odmiana Grand z karoserią wydłużoną aż o 207 mm czyli ponad 20 cm, mogącą pomieści siedmiu pasażerów.

REKLAMA

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Renault Scenic III został zbudowany na płycie podłogowej modelu Megane III generacji. Jego wnętrze nie przypomina jednak mniejszego modelu. Z fantazją zaprojektowana deska rozdzielcza, z potężnym daszkiem, pod którym umieszczono cyfrowe ekrany i wskaźniki wygląda ciekawie i nie sprawia problemów w obsłudze. Jakość wyświetlaczy jest tak dobra, że nawet w słoneczny dzień nie ma problemów z ich czytelnością. Co więcej podobać się może ich rozdzielczość i kolorystyka, zwłaszcza przy korzystaniu z nawigacji, przeglądarki zdjęć czy filmów.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

W kontekście tych ostatnich pojawił się jednak pewien zgrzyt. Prezentowany egzemplarz to wersja Bose posiadająca m.in. dwa dodatkowe monitory w zagłówkach przednich siedzeń. Nie można jednak na nich wyświetlać filmów odtwarzanych z pendrive’a na przednim ekranie, który jest do dyspozycji kierowcy. Pasażerowie muszą się zadowolić jedynie filmami DVD, odtwarzanych z umieszczonej w bagażniku zmieniarki płyt.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Poza tym pasażerowie nie powinny narzekać specjalnie na podróż francuskim vanem. Fotele choć twarde, są wygodne, zwłaszcza te przednie posiadające świetne zagłówki i wystarczająco długie siedziska aby utrzymać w ryzach nawet wysokiego kierowcę. Miejsca w kabinie może zabraknąć jedynie dwóm pasażerom ostatniego rzędu siedzeń, które zadowolą jedynie bardzo niskie osoby. Aby było im nieco wygodniej siedzenia w drugim rzędzie można swobodnie przesuwać. Siedzenia dodatkowo pokryte zostały powłoką DuPont Teflon, która ma lepiej chronić przed plamami i zabrudzeniami. Bagażnik jest duży (564 – 702 l) i jest zupełnie pozbawiony progu, dzięki czemu załadunek ciężkich przedmiotów jest wygodny. Gdy autem podróżuje 7-osób jego kubatura obniża się do 208 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kierowca oprócz foteli doceni także świetnie leżącą w dłoniach kierownice obszytą skórą, wygodne sterowanie radiem za pomocą pilota umieszczonego na kolumnie kierowniczej, duży i umieszczony na właściwej wysokości podłokietnik czy niezłej jakości dźwięk systemu audio marki BOSE (9 głośników plus wzmacniacz). Sterowanie funkcjami systemu multimedialnego za pomocą joysticka jest całkiem łatwe, ale wymaga nauki. Dużo prostsze byłoby obsługiwanie ekranu systemu za pomocą dotyku, tylko jest on zlokalizowany w zbyt dużej odległości od pasażerów. To pozostałość po dawnym, przestarzałym już nieco sposobie projektowania kokpitów. Skutecznie działa za to system Air Quality Sensor, który nie pozwala na przedostawanie się do kabiny nieprzyjemnych zapachów z zewnątrz.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Dużą nowością wprowadzoną w nowym Renault Scenic jest benzynowy silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM. Pierwsze wrażenie zza kierownicy Scenica z tym silnikiem jest bardzo dobre. Auto płynnie nabiera prędkości już od 2-2,5 tys. obr./min i a dynamika jazdy wydaje się lepsza aniżeli w przypadku Renault Fluence 2.0 140 KM. Takie odczucia utrzymują się do prędkości ok. 80-90 km/h. Przy około 110-120 km/h silnik dostaje już zadyszki, choć nadal dzielnie rozpędza auto do prędkości ok. 135-140 km/h. Duże nadwozie i częste korzystanie z wysokich obrotów, których silnik potrzebuje do dynamicznej jazdy z większym ładunkiem sprawia, że średnie zużycia paliwa oscyluje wokół 10,0 l na 100 km. To nie mało, choć osoby o słabszym temperamencie są w stanie osiągnąć wynik o 2 litry mniejszy.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Do szybkiej jazdy nie zachęca jednak silnie wspomagany układ kierowniczy, który przy próbie nieco bardziej sportowej jazdy wprowadza pewną nerwowość w zachowaniu auta. Poza tym Scenic ma jednak w sobie to coś co sprawia, że prowadząc go nie zależy Ci na szybkim dotarciu na miejsce, tylko na płynnej jeździe i precyzyjnej jeździe po łukach. Cieszysz się z jak najskuteczniejszego pokonania zakrętu bez uszczerbku na komforcie podróżnych, Przyznam, że mimo mało dynamicznego charakteru podwozia, jazda Renault Scenic przyniosła mi wiele przyjemności. Szkoda tylko, że zawieszenie zostało nieco za bardzo usztywnione, gdyż po takim aucie spodziewać się można lepszej amortyzacji nierówności. Poprawić można by też układ hamulcowy,który przy mocniej obciążonym pojeździe mocno traci na skuteczności działania.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Renault Grand Scenic to auto, które powinno świetnie spełnić się w roli pojazdu rodzinnego. Jest naprawdę przestronne, funkcjonalne i nieźle radzi sobie na drodze. Trudno mówić o nim jednak jako o pełnoprawnym 7-miejscowym aucie, bowiem dwa ostatnie fotele oferuje niski komfort jazdy i adresowane są tylko do bardzo niskich osób, a właściwie dzieci. W tej klasie jest to jednak zjawisko bardzo powszechne. Z kolei silnik 1.2 TCe to ciekawa konstrukcja, jednak biorąc pod uwagę jego osiągi i zużycie paliwa, nadal ciekawszym wyborem w mojej opinii jest motor 1.5 dCi a jeszcze lepiej 1.6 dCi 130 KM.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA