REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk

Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Cherokee w wersji Trailhawk łączy w sobie wszystko to, co amerykański producent ma najlepszego do zaoferowania w segmencie średniej wielkości SUV-ów. Mocny silnik, doskonały napęd na obie osie i szereg udoskonaleń, które pozwolą niejednemu śmiałkowi zajechać bardzo daleko!

Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk

Niech nikogo nie zwiedzie kontrowersyjny wygląd najnowszego Jeepa Cherokee. Choć jego zaokrąglone, nietuzinkowe kształty niczym nie przypominają legendarnych kanciastych modeli amerykańskiego producenta, recenzowany Jeep nie jest kolejnym tzw. miejskim SUV-em, służącym jedynie do zadawania szyku na prestiżowych arteriach miast.

REKLAMA

REKLAMA

Zwiększony do 22,1 cm prześwit, potężne osłony podwozia, nadwozia oraz modyfikacje, dzięki którym kąty najazdu, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio: 29,9/32,2 /22,9 stopni wyróżniające najbardziej zaawansowaną wersję Cherokee – Trailhawk, świadczą o tym że możliwości tego Jeepa są dużo większe niż podjazd pod wysoki krawężnik, czy przejazd przez zaspę.

Surowości konstrukcji nie widać za to we wnętrzu. Fotele, tylna kanapa, czy kierownica są standardowo wykończone skórzaną tapicerką. Trailhawk jest ponadto wyposażony m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, system multimedialny Smart Touch z nawigacją, kolorowym, dotykowym ekranem o przekątnej siedmiu cali i nagłośnieniem Alpine Premium, a także szereg pojemnych schowków i uchwytów.

REKLAMA

Zarówno w przedniej, jak i tylnej części przedziału pasażerskiego miejsca jest pod dostatkiem. Większość kierowców, bez problemu znajdzie wygodną pozycję. Ale, choć siedzi się dość wysoko, widoczność jest ograniczona m.in. przez szerokie słupki. Trzeba się też przyzwyczaić do obsługi tablicy przyrządów - niestety nie wszystkie systemy obsługuje się intuicyjnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Potężny silnik Cherokee jest dynamiczny ale zużywa duże ilości paliwa

Jedyną dostępną jednostką napędową w wersji Trailhawk jest sześciocylindrowy, widlasty silnik Pentastar o pojemności 3,2 l, który rozwija moc maksymalną 272 KM przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 4300 obr./min.

Pojazd jest standardowo wyposażony w dziewięciobiegową, zautomatyzowaną przekładnię.

Taki zestaw doskonale sprawuje się podczas codziennej jazdy po asfalcie. Według danych producenta Cherokee Trailhawk przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s. Zawieszenie miękko pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, a przyjemność z jazdy potęguje aksamitne brzmienie sześciocylindrowej jednostki napędowej.

Z silnikiem doskonale współpracuje dziewięciobiegowa przekładnia, która błyskawicznie i bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia.

Ale jest też druga strona medalu. W codziennym ruchu miejskim uciążliwy jest duży promień skrętu Jeepa (w bardziej cywilnych odmiana jest mniejszy) oraz… wysokie zużycie paliwa dochodzące do 16 l/100 km przy niezbyt dynamicznej jeździe. Jadąc spokojnie w trasie można ograniczyć „spalanie” do ok. 9,5 l na 100 km. To sporo, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę stosunkowo niewielki zbiornik paliwa, który ma pojemność 60 l.

Zobacz też: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

Król na bezdrożach

Choć Trailhawk świetnie radzi sobie podczas jazdy po asfalcie, to najlepiej czuje się z dala od utwardzonych szos. Producent wyposażył go w zaawansowany system napędu na obie osie - Active Drive Lock 4x4. Jako jedyny spośród Cherokee, Trailhawk ma dodatkową możliwość blokowania tylnego mechanizmu  różnicowego. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1.

Ponadto system napędu 4×4 Cherokee Trailhawk współpracuje z systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, który działa w pięciu trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto) oraz Rock (skały). Co więcej, najbardziej uterenowiona wersja Jeepa Cherokee jest wyposażona w system Selec-Speed Control z podsystemem kontroli wjazdu(Hill Ascent Control) i zjazdu (Hill Descent Control), dzięki któremu pojazd może pokonywać wzniesienia o dużym stopniu nachylenia z minimalnym udziałem kierowcy.

To wszystko sprawia, że kierowca Cherokee Trailhawk jest w stanie przejechać przez bardzo wymagający teren. O ile oczywiście, nie zapomni założyć odpowiednich opon, które znacznie ograniczą komfort jazdy po asfalcie...

Zobacz też: Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk  - Podsumowanie

Jeep Cherokee Tailhawk to propozycja dla kierowców, którzy mają konkretne oczekiwania od samochodu. Jego olbrzymia dzielność w terenie słono kosztuje. Żeby stać się właścicielem tego niewątpliwie najbardziej zaawansowanego technologicznie Cherokee trzeba wydać 193 900 zł (174 900 zł w wyprzedaży rocznika).

Dlatego osoby, które nie mają zamiaru korzystać z pełnych możliwości wersji Trailhawk powinny spojrzeć w stronę tańszych odmian średniej wielkości Jeepa. Nie dość, że kosztują mniej, to jeszcze mniej palą i łatwiej się nimi manewruje na ciasnych parkingach.

Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk  - dane techniczne

Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Typ silnika benzynowy
Pojemność  3239 cm3
Układ cylindrów/zawory V6/24
Maksymalna moc 272 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm/4300 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 9-bieg
Pojemność bagażnika 412 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,6/190,4/172,2 cm
Rozstaw osi 271,9 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Zużycie paliwa* 13,9/7,7/10,0 l/100 km
Cena od 193 900 zł (174 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA