REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Cherokee w wersji Trailhawk łączy w sobie wszystko to, co amerykański producent ma najlepszego do zaoferowania w segmencie średniej wielkości SUV-ów. Mocny silnik, doskonały napęd na obie osie i szereg udoskonaleń, które pozwolą niejednemu śmiałkowi zajechać bardzo daleko!

Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk

Niech nikogo nie zwiedzie kontrowersyjny wygląd najnowszego Jeepa Cherokee. Choć jego zaokrąglone, nietuzinkowe kształty niczym nie przypominają legendarnych kanciastych modeli amerykańskiego producenta, recenzowany Jeep nie jest kolejnym tzw. miejskim SUV-em, służącym jedynie do zadawania szyku na prestiżowych arteriach miast.

REKLAMA

Zwiększony do 22,1 cm prześwit, potężne osłony podwozia, nadwozia oraz modyfikacje, dzięki którym kąty najazdu, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio: 29,9/32,2 /22,9 stopni wyróżniające najbardziej zaawansowaną wersję Cherokee – Trailhawk, świadczą o tym że możliwości tego Jeepa są dużo większe niż podjazd pod wysoki krawężnik, czy przejazd przez zaspę.

REKLAMA

Surowości konstrukcji nie widać za to we wnętrzu. Fotele, tylna kanapa, czy kierownica są standardowo wykończone skórzaną tapicerką. Trailhawk jest ponadto wyposażony m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, system multimedialny Smart Touch z nawigacją, kolorowym, dotykowym ekranem o przekątnej siedmiu cali i nagłośnieniem Alpine Premium, a także szereg pojemnych schowków i uchwytów.

Zarówno w przedniej, jak i tylnej części przedziału pasażerskiego miejsca jest pod dostatkiem. Większość kierowców, bez problemu znajdzie wygodną pozycję. Ale, choć siedzi się dość wysoko, widoczność jest ograniczona m.in. przez szerokie słupki. Trzeba się też przyzwyczaić do obsługi tablicy przyrządów - niestety nie wszystkie systemy obsługuje się intuicyjnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Potężny silnik Cherokee jest dynamiczny ale zużywa duże ilości paliwa

Jedyną dostępną jednostką napędową w wersji Trailhawk jest sześciocylindrowy, widlasty silnik Pentastar o pojemności 3,2 l, który rozwija moc maksymalną 272 KM przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 4300 obr./min.

Pojazd jest standardowo wyposażony w dziewięciobiegową, zautomatyzowaną przekładnię.

Taki zestaw doskonale sprawuje się podczas codziennej jazdy po asfalcie. Według danych producenta Cherokee Trailhawk przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s. Zawieszenie miękko pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, a przyjemność z jazdy potęguje aksamitne brzmienie sześciocylindrowej jednostki napędowej.

Z silnikiem doskonale współpracuje dziewięciobiegowa przekładnia, która błyskawicznie i bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia.

Ale jest też druga strona medalu. W codziennym ruchu miejskim uciążliwy jest duży promień skrętu Jeepa (w bardziej cywilnych odmiana jest mniejszy) oraz… wysokie zużycie paliwa dochodzące do 16 l/100 km przy niezbyt dynamicznej jeździe. Jadąc spokojnie w trasie można ograniczyć „spalanie” do ok. 9,5 l na 100 km. To sporo, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę stosunkowo niewielki zbiornik paliwa, który ma pojemność 60 l.

Zobacz też: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

Król na bezdrożach

REKLAMA

Choć Trailhawk świetnie radzi sobie podczas jazdy po asfalcie, to najlepiej czuje się z dala od utwardzonych szos. Producent wyposażył go w zaawansowany system napędu na obie osie - Active Drive Lock 4x4. Jako jedyny spośród Cherokee, Trailhawk ma dodatkową możliwość blokowania tylnego mechanizmu  różnicowego. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1.

Ponadto system napędu 4×4 Cherokee Trailhawk współpracuje z systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, który działa w pięciu trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto) oraz Rock (skały). Co więcej, najbardziej uterenowiona wersja Jeepa Cherokee jest wyposażona w system Selec-Speed Control z podsystemem kontroli wjazdu(Hill Ascent Control) i zjazdu (Hill Descent Control), dzięki któremu pojazd może pokonywać wzniesienia o dużym stopniu nachylenia z minimalnym udziałem kierowcy.

To wszystko sprawia, że kierowca Cherokee Trailhawk jest w stanie przejechać przez bardzo wymagający teren. O ile oczywiście, nie zapomni założyć odpowiednich opon, które znacznie ograniczą komfort jazdy po asfalcie...

Zobacz też: Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk  - Podsumowanie

Jeep Cherokee Tailhawk to propozycja dla kierowców, którzy mają konkretne oczekiwania od samochodu. Jego olbrzymia dzielność w terenie słono kosztuje. Żeby stać się właścicielem tego niewątpliwie najbardziej zaawansowanego technologicznie Cherokee trzeba wydać 193 900 zł (174 900 zł w wyprzedaży rocznika).

Dlatego osoby, które nie mają zamiaru korzystać z pełnych możliwości wersji Trailhawk powinny spojrzeć w stronę tańszych odmian średniej wielkości Jeepa. Nie dość, że kosztują mniej, to jeszcze mniej palą i łatwiej się nimi manewruje na ciasnych parkingach.

Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk  - dane techniczne

Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Typ silnika benzynowy
Pojemność  3239 cm3
Układ cylindrów/zawory V6/24
Maksymalna moc 272 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm/4300 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 9-bieg
Pojemność bagażnika 412 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,6/190,4/172,2 cm
Rozstaw osi 271,9 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Zużycie paliwa* 13,9/7,7/10,0 l/100 km
Cena od 193 900 zł (174 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA