REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk

Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Cherokee w wersji Trailhawk łączy w sobie wszystko to, co amerykański producent ma najlepszego do zaoferowania w segmencie średniej wielkości SUV-ów. Mocny silnik, doskonały napęd na obie osie i szereg udoskonaleń, które pozwolą niejednemu śmiałkowi zajechać bardzo daleko!

Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk

Niech nikogo nie zwiedzie kontrowersyjny wygląd najnowszego Jeepa Cherokee. Choć jego zaokrąglone, nietuzinkowe kształty niczym nie przypominają legendarnych kanciastych modeli amerykańskiego producenta, recenzowany Jeep nie jest kolejnym tzw. miejskim SUV-em, służącym jedynie do zadawania szyku na prestiżowych arteriach miast.

REKLAMA

Zwiększony do 22,1 cm prześwit, potężne osłony podwozia, nadwozia oraz modyfikacje, dzięki którym kąty najazdu, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio: 29,9/32,2 /22,9 stopni wyróżniające najbardziej zaawansowaną wersję Cherokee – Trailhawk, świadczą o tym że możliwości tego Jeepa są dużo większe niż podjazd pod wysoki krawężnik, czy przejazd przez zaspę.

REKLAMA

Surowości konstrukcji nie widać za to we wnętrzu. Fotele, tylna kanapa, czy kierownica są standardowo wykończone skórzaną tapicerką. Trailhawk jest ponadto wyposażony m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, system multimedialny Smart Touch z nawigacją, kolorowym, dotykowym ekranem o przekątnej siedmiu cali i nagłośnieniem Alpine Premium, a także szereg pojemnych schowków i uchwytów.

Zarówno w przedniej, jak i tylnej części przedziału pasażerskiego miejsca jest pod dostatkiem. Większość kierowców, bez problemu znajdzie wygodną pozycję. Ale, choć siedzi się dość wysoko, widoczność jest ograniczona m.in. przez szerokie słupki. Trzeba się też przyzwyczaić do obsługi tablicy przyrządów - niestety nie wszystkie systemy obsługuje się intuicyjnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Potężny silnik Cherokee jest dynamiczny ale zużywa duże ilości paliwa

Jedyną dostępną jednostką napędową w wersji Trailhawk jest sześciocylindrowy, widlasty silnik Pentastar o pojemności 3,2 l, który rozwija moc maksymalną 272 KM przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 4300 obr./min.

Pojazd jest standardowo wyposażony w dziewięciobiegową, zautomatyzowaną przekładnię.

Taki zestaw doskonale sprawuje się podczas codziennej jazdy po asfalcie. Według danych producenta Cherokee Trailhawk przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s. Zawieszenie miękko pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, a przyjemność z jazdy potęguje aksamitne brzmienie sześciocylindrowej jednostki napędowej.

Z silnikiem doskonale współpracuje dziewięciobiegowa przekładnia, która błyskawicznie i bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia.

Ale jest też druga strona medalu. W codziennym ruchu miejskim uciążliwy jest duży promień skrętu Jeepa (w bardziej cywilnych odmiana jest mniejszy) oraz… wysokie zużycie paliwa dochodzące do 16 l/100 km przy niezbyt dynamicznej jeździe. Jadąc spokojnie w trasie można ograniczyć „spalanie” do ok. 9,5 l na 100 km. To sporo, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę stosunkowo niewielki zbiornik paliwa, który ma pojemność 60 l.

Zobacz też: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

Król na bezdrożach

REKLAMA

Choć Trailhawk świetnie radzi sobie podczas jazdy po asfalcie, to najlepiej czuje się z dala od utwardzonych szos. Producent wyposażył go w zaawansowany system napędu na obie osie - Active Drive Lock 4x4. Jako jedyny spośród Cherokee, Trailhawk ma dodatkową możliwość blokowania tylnego mechanizmu  różnicowego. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1.

Ponadto system napędu 4×4 Cherokee Trailhawk współpracuje z systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, który działa w pięciu trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto) oraz Rock (skały). Co więcej, najbardziej uterenowiona wersja Jeepa Cherokee jest wyposażona w system Selec-Speed Control z podsystemem kontroli wjazdu(Hill Ascent Control) i zjazdu (Hill Descent Control), dzięki któremu pojazd może pokonywać wzniesienia o dużym stopniu nachylenia z minimalnym udziałem kierowcy.

To wszystko sprawia, że kierowca Cherokee Trailhawk jest w stanie przejechać przez bardzo wymagający teren. O ile oczywiście, nie zapomni założyć odpowiednich opon, które znacznie ograniczą komfort jazdy po asfalcie...

Zobacz też: Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk  - Podsumowanie

Jeep Cherokee Tailhawk to propozycja dla kierowców, którzy mają konkretne oczekiwania od samochodu. Jego olbrzymia dzielność w terenie słono kosztuje. Żeby stać się właścicielem tego niewątpliwie najbardziej zaawansowanego technologicznie Cherokee trzeba wydać 193 900 zł (174 900 zł w wyprzedaży rocznika).

Dlatego osoby, które nie mają zamiaru korzystać z pełnych możliwości wersji Trailhawk powinny spojrzeć w stronę tańszych odmian średniej wielkości Jeepa. Nie dość, że kosztują mniej, to jeszcze mniej palą i łatwiej się nimi manewruje na ciasnych parkingach.

Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk  - dane techniczne

Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Typ silnika benzynowy
Pojemność  3239 cm3
Układ cylindrów/zawory V6/24
Maksymalna moc 272 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm/4300 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 9-bieg
Pojemność bagażnika 412 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,6/190,4/172,2 cm
Rozstaw osi 271,9 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Zużycie paliwa* 13,9/7,7/10,0 l/100 km
Cena od 193 900 zł (174 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA