REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Tomasz Korniejew
Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Flagowy okręt we flocie Skody – model Superb walczy o zainteresowanie wśród grupy klientów, dla której image marki ma zazwyczaj znacznie. Jednocześnie jest dowodem na to, że czeski producent nie powinien mieć kompleksów stając w szranki z markami wyżej pozycjonowanymi.

REKLAMA

Skoda Superb budziła duże zainteresowanie od momentu premiery pierwszej generacji modelu w 2001 r. Kontrowersje dotyczyły nie tylko faktu, że marka kojarząca się z pojazdami tanimi zaoferowała model z klasy wyższej. Krytycy podnosili temat średniej jakości wykończenia wnętrza, czy nieproporcjonalnie długiego nadwozia (choć akurat najwięcej krytyki względem wyglądu zebrała druga generacja Skody Superb z nadwoziem liftback). Model wzbudzał też zainteresowanie poprzez niespotykaną dotąd ogromną ilość miejsca, którą mieli do dyspozycji pasażerowie tylnej kanapy, a także przepastny bagażnik. Detalem, o którym rozpisywali się dziennikarze był także parasol ukryty w specjalnym schowku w tylnych drzwiach – obecny również w najnowszej wersji modelu.

REKLAMA

Choć wielu nie wróżyło rynkowego sukcesu Superbowi, Skoda konsekwentnie rozwijała projekt. W efekcie w zeszłym roku zadebiutowała na rynku trzecia generacja modelu. W naszym teście sprawdziliśmy, jak jeździ najnowszy Superb z turbodoładowanym silnikiem rozwijającym moc maksymalną 280 KM.

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG <a class=4x4 "/>

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 - nadwozie

Porównując wygląd nadwozia Skody Superb najnowszej, trzeciej generacji do tego który zadebiutował w 2001 r. widać, jak bardzo rozwinięto projekt flagowej limuzyny Skody.

REKLAMA

Masywne, długie na 485,6 cm proporcjonalne nadwozie wzbudza respekt oglądających. Zwłaszcza ozdobione opcjonalnymi (koszt 1800 zł) dziewiętnastocalowymi, polerowanymi felgami (na liście wyposażenia standardowego najbogatszej wersji Laurin&Klement znajdują się osiemnastocalowe obręcze kół). Stonowaną linię nadwozia dodatkowo dyskretnie ozdabiają tylne lampy wykonane w technologii LED i przednie reflektory biksenonowe również wykorzystujące technologię diod świetlnych (wbudowano w nie światła do jazdy dziennej LED).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O tym, że mamy do czynienia z najbogatszą wersją wyposażeniową Superba informują emblematy Laurin&Klement umieszczone na przednich błotnikach. Z kolei ciekawscy nie znajdą nigdzie informacji na temat wersji silnikowej opisywanego egzemplarza.

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Skoda

Skoda

Więcej naszych recenzji przeczytasz tutaj

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – wnętrze

Przepastny przedział pasażerski to znak rozpoznawczy Skody Superb. Ogromną ilością przestrzeni wewnątrz mogą się cieszyć także użytkownicy trzeciej generacji modelu.

W stosunku do poprzednich zauważalnie poprawiono jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Pozytywne wrażenie pozostawiają wysokiej jakości tworzywa i dokładność montażu poszczególnych elementów.

Cieszy też design tablicy przyrządów – prosty, przejrzysty. Centralnym punktem kokpitu jest duży dotykowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Pokazywane są na nim informacje rozbudowanego komputera pokładowego zestawu Audio, czy nawigacji satelitarnej.

Trzeba przyznać, że system jest łatwy w obsłudze, a wyświetlacz bardzo sprawnie reaguje na dotyk i gesty sterujące.

Konstruktorzy nie pozbawili Superba znanych z poprzednich generacji smaczków. W tylnych drzwiach wciąż znajdziemy ukryty parasol, a za dodatkowe 300 zł możemy wyposażyć flagową Skodę w przyciski umożliwiające sterowanie przednim fotelem pasażera z tylnej kanapy.

Fotele przednie są obszerne i zapewniają wygodę także podczas wielogodzinnych podróży. Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji. Kierowca ma również zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, choć biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu dobrze, że każdy Superb jest wyposażony w tylne czujniki parkowania.

Na tylnej kanapie siedzi się nieprzyzwoicie wygodnie. Tak naprawdę można podróżować z założoną nogą na nogę. Odmiana Laurin&Klement jest standardowo wyposażona w trójstrefową klimatyzację. Oznacza to, że pasażerowie drugiego rzędu mogą ustawić sobie temperaturę wnętrza niezależnie od kierowcy. Ponadto dwa boczne miejsca tylnej kanapy są w wersji L&K podgrzewane.

Bagażnik Superba w wersji kombi ma niebagatelną pojemność 660 l. To wynik pomiaru do linii okien. Co więcej, jego wykorzystanie ułatwiają praktyczne haczyki, np. na torby z zakupami.

Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń na bagaże rośnie do 1950 l!

Skoda Superb - kokpit

Skoda Superb - kokpit

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanej Skody pracuje najmocniejsza dostępna w gamie jednostka napędowa. Turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 TSI, rozwijający moc maksymalną 280 KM przy 5600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1500 do 5600 obr./min. Standardowo auto jest wyposażone w napęd na obie osie oraz zautomatyzowaną przekładnię DSG o sześciu przełożeniach. Według danych producenta ważący 1560 kg Superb rozpędza się od 0 do 100 km/h w jedynie 5,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 250 km/h. Trzeba przyznać, że dane wyglądają imponująco, a jak ogromna Skoda spisuje się w praktyce?

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Przede wszystkim jest samochodem niezwykle komfortowym. Ma doskonale wyciszony przedział pasażerski i stosunkowo miękko zestrojone zawieszenie. W wersji Laurin&Klement standardowo Superb jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC które umożliwia wybór trybu pracy od komfortowego po sportowy. Nawet w trybie najtwardszym, czyli Sportowym, Skoda sprawnie i cicho pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni. W trybie Comfort można odnieść wrażenie, że poruszamy się na poduszce powietrznej bez kontaktu z nierównym podłożem.

Ciąg dalszy testu Skody Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 na następnej stronie


Jednostka napędowa o mocy 280 KM błyskawicznie rozpędza Skodę do bardzo wysokich prędkości. Silnik nie dostaje „zadyszki” w żadnym zakresie obrotów i nie czuć spadku dynamiki nawet, jak poruszamy się z kompletem pasażerów i sporym bagażem.

Jedynym uszczerbkiem w dynamice jest zwłoka w reakcji skrzyni na wciśnięcie pedału gazu. Redukcja biegu, czy ruszenie z miejsca następuje po krótkiej chwili, ale jak już „automat” ruszy do pracy, poszczególne przełożenia zmienia błyskawicznie.

Największym zaskoczeniem przy okazji jazd testowych najmocniejszym Superbem okazało się zużycie paliwa. W ruchu miejskim Skoda „spalała” ok. 10 l benzyny na 100 km. Z kolei poruszając się w trasie z prędkością około 100 km/h bez trudu można obniżyć zużycie paliwa do 6,5 l na 100 km. Rewelacja.

To co nie jest najmocniejszą stroną Superba to poręczność. Spory gabaryt pojazdu utrudnia manewry na ciasnych parkingach. Skoda nie jest też mistrzem slalomu. Choć w trybie sport zawieszenie się usztywnia, to jednak dynamiczna jazda po zakrętach nie jest specjalnością pojazdu. I choć nad utrzymaniem założonego toru jazdy czuwa szereg systemów dbających o właściwą trakcję z napędem na obie osie włącznie to jednak kierowca czuje negatywny wpływ dużej masy i długości nadwozia.

Niemniej, choć opisywany Superb to szybkie auto, absolutnie nie prowokuje do sprintu, a w codziennej eksploatacji przekonuje do siebie praktycznym wnętrzem i wysokim komfortem.

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Skoda

Skoda

Zobacz też: Skoda 1000 MBX - prezentacja modelu

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – podsumowanie

Opisywany Superb rozpieszcza pasażerów wysokim komfortem jazdy. Co więcej, 280 KM dodają kierowcy pewności, gdy zajdzie potrzeba wyprzedzenia poprzedzającego pojazdu. Praktyczne wnętrze i przepastny bagażnik spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających. Opisywana Skoda najbardziej zaskoczyła stosunkowo niskim zużyciem paliwa. I ceną. Choć „nasz” egzemplarz wraz z wyposażeniem dodatkowym kosztuje 200 600 zł, to jednak najtańsza wersja Superba Combi z 280 konnym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów i napędem na obie osie kosztuje 135 800 zł.

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – plusy

  • Dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa
  • Przepastne wnętrze
  • Duży bagażnik i praktyczne uchwyty
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Komfort tłumienia nierówności
  • Dobre wyciszenie

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – minusy

  • Brak szlachetnego dźwięku silnika
  • Spóźniona reakcja na gaz
Trzecie generacja modelu Superb prezentuje się atrakcyjnie.

Trzecie generacja modelu Superb prezentuje się atrakcyjnie.

Skoda

Skoda

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – dane techniczne

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 280 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1700-5600 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 660/1950 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 485,6/186,4/147,7 cm
Rozstaw osi 284,1 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s
Zużycie paliwa* 9,0/6,2/7,2 l/100 km
Cena od 135 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Skoda
Skoda Superb - kokpit
Skoda
Kokpit Skody Superb przekonuje do siebie jakością wykonania i przejrzystością.
Skoda
Sześciobiegowa przekładnia DSG zainstalowana w Skodzie Superb wykazuje lekką zwłokę w reakcji na gaz.
Skoda
Fotel kierowcy Skody Superb jest wystarczająco obszerny i ma szeroki zakres regulacji.
Skoda
Na tylnej kanapie Skody Superb Combi można podróżować z założoną nogą na nogę.
Skoda
Znak rozpoznawczy Skody Superb - parasol umieszczony w schowku w tylnych drzwiach.
Skoda
Przepastny bagażnik Skody Superb ma pojemność 660 l.
Skoda
Trzecie generacja modelu Superb prezentuje się atrakcyjnie.
Skoda
Stonowana linia nadwozia Skody Superb Combi przywodzi na myśl niemieckie konstrukcje z klasy premium.
Skoda
Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Skoda
Biksenonowe reflektory ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej.
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    REKLAMA

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA