REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Flagowy okręt we flocie Skody – model Superb walczy o zainteresowanie wśród grupy klientów, dla której image marki ma zazwyczaj znacznie. Jednocześnie jest dowodem na to, że czeski producent nie powinien mieć kompleksów stając w szranki z markami wyżej pozycjonowanymi.

Skoda Superb budziła duże zainteresowanie od momentu premiery pierwszej generacji modelu w 2001 r. Kontrowersje dotyczyły nie tylko faktu, że marka kojarząca się z pojazdami tanimi zaoferowała model z klasy wyższej. Krytycy podnosili temat średniej jakości wykończenia wnętrza, czy nieproporcjonalnie długiego nadwozia (choć akurat najwięcej krytyki względem wyglądu zebrała druga generacja Skody Superb z nadwoziem liftback). Model wzbudzał też zainteresowanie poprzez niespotykaną dotąd ogromną ilość miejsca, którą mieli do dyspozycji pasażerowie tylnej kanapy, a także przepastny bagażnik. Detalem, o którym rozpisywali się dziennikarze był także parasol ukryty w specjalnym schowku w tylnych drzwiach – obecny również w najnowszej wersji modelu.

REKLAMA

REKLAMA

Choć wielu nie wróżyło rynkowego sukcesu Superbowi, Skoda konsekwentnie rozwijała projekt. W efekcie w zeszłym roku zadebiutowała na rynku trzecia generacja modelu. W naszym teście sprawdziliśmy, jak jeździ najnowszy Superb z turbodoładowanym silnikiem rozwijającym moc maksymalną 280 KM.

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 - nadwozie

Porównując wygląd nadwozia Skody Superb najnowszej, trzeciej generacji do tego który zadebiutował w 2001 r. widać, jak bardzo rozwinięto projekt flagowej limuzyny Skody.

REKLAMA

Masywne, długie na 485,6 cm proporcjonalne nadwozie wzbudza respekt oglądających. Zwłaszcza ozdobione opcjonalnymi (koszt 1800 zł) dziewiętnastocalowymi, polerowanymi felgami (na liście wyposażenia standardowego najbogatszej wersji Laurin&Klement znajdują się osiemnastocalowe obręcze kół). Stonowaną linię nadwozia dodatkowo dyskretnie ozdabiają tylne lampy wykonane w technologii LED i przednie reflektory biksenonowe również wykorzystujące technologię diod świetlnych (wbudowano w nie światła do jazdy dziennej LED).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O tym, że mamy do czynienia z najbogatszą wersją wyposażeniową Superba informują emblematy Laurin&Klement umieszczone na przednich błotnikach. Z kolei ciekawscy nie znajdą nigdzie informacji na temat wersji silnikowej opisywanego egzemplarza.

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Skoda

Skoda

Więcej naszych recenzji przeczytasz tutaj

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – wnętrze

Przepastny przedział pasażerski to znak rozpoznawczy Skody Superb. Ogromną ilością przestrzeni wewnątrz mogą się cieszyć także użytkownicy trzeciej generacji modelu.

W stosunku do poprzednich zauważalnie poprawiono jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Pozytywne wrażenie pozostawiają wysokiej jakości tworzywa i dokładność montażu poszczególnych elementów.

Cieszy też design tablicy przyrządów – prosty, przejrzysty. Centralnym punktem kokpitu jest duży dotykowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Pokazywane są na nim informacje rozbudowanego komputera pokładowego zestawu Audio, czy nawigacji satelitarnej.

Trzeba przyznać, że system jest łatwy w obsłudze, a wyświetlacz bardzo sprawnie reaguje na dotyk i gesty sterujące.

Konstruktorzy nie pozbawili Superba znanych z poprzednich generacji smaczków. W tylnych drzwiach wciąż znajdziemy ukryty parasol, a za dodatkowe 300 zł możemy wyposażyć flagową Skodę w przyciski umożliwiające sterowanie przednim fotelem pasażera z tylnej kanapy.

Fotele przednie są obszerne i zapewniają wygodę także podczas wielogodzinnych podróży. Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji. Kierowca ma również zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, choć biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu dobrze, że każdy Superb jest wyposażony w tylne czujniki parkowania.

Na tylnej kanapie siedzi się nieprzyzwoicie wygodnie. Tak naprawdę można podróżować z założoną nogą na nogę. Odmiana Laurin&Klement jest standardowo wyposażona w trójstrefową klimatyzację. Oznacza to, że pasażerowie drugiego rzędu mogą ustawić sobie temperaturę wnętrza niezależnie od kierowcy. Ponadto dwa boczne miejsca tylnej kanapy są w wersji L&K podgrzewane.

Bagażnik Superba w wersji kombi ma niebagatelną pojemność 660 l. To wynik pomiaru do linii okien. Co więcej, jego wykorzystanie ułatwiają praktyczne haczyki, np. na torby z zakupami.

Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń na bagaże rośnie do 1950 l!

Skoda Superb - kokpit

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanej Skody pracuje najmocniejsza dostępna w gamie jednostka napędowa. Turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 TSI, rozwijający moc maksymalną 280 KM przy 5600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1500 do 5600 obr./min. Standardowo auto jest wyposażone w napęd na obie osie oraz zautomatyzowaną przekładnię DSG o sześciu przełożeniach. Według danych producenta ważący 1560 kg Superb rozpędza się od 0 do 100 km/h w jedynie 5,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 250 km/h. Trzeba przyznać, że dane wyglądają imponująco, a jak ogromna Skoda spisuje się w praktyce?

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Przede wszystkim jest samochodem niezwykle komfortowym. Ma doskonale wyciszony przedział pasażerski i stosunkowo miękko zestrojone zawieszenie. W wersji Laurin&Klement standardowo Superb jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC które umożliwia wybór trybu pracy od komfortowego po sportowy. Nawet w trybie najtwardszym, czyli Sportowym, Skoda sprawnie i cicho pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni. W trybie Comfort można odnieść wrażenie, że poruszamy się na poduszce powietrznej bez kontaktu z nierównym podłożem.

Ciąg dalszy testu Skody Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 na następnej stronie


Jednostka napędowa o mocy 280 KM błyskawicznie rozpędza Skodę do bardzo wysokich prędkości. Silnik nie dostaje „zadyszki” w żadnym zakresie obrotów i nie czuć spadku dynamiki nawet, jak poruszamy się z kompletem pasażerów i sporym bagażem.

Jedynym uszczerbkiem w dynamice jest zwłoka w reakcji skrzyni na wciśnięcie pedału gazu. Redukcja biegu, czy ruszenie z miejsca następuje po krótkiej chwili, ale jak już „automat” ruszy do pracy, poszczególne przełożenia zmienia błyskawicznie.

Największym zaskoczeniem przy okazji jazd testowych najmocniejszym Superbem okazało się zużycie paliwa. W ruchu miejskim Skoda „spalała” ok. 10 l benzyny na 100 km. Z kolei poruszając się w trasie z prędkością około 100 km/h bez trudu można obniżyć zużycie paliwa do 6,5 l na 100 km. Rewelacja.

To co nie jest najmocniejszą stroną Superba to poręczność. Spory gabaryt pojazdu utrudnia manewry na ciasnych parkingach. Skoda nie jest też mistrzem slalomu. Choć w trybie sport zawieszenie się usztywnia, to jednak dynamiczna jazda po zakrętach nie jest specjalnością pojazdu. I choć nad utrzymaniem założonego toru jazdy czuwa szereg systemów dbających o właściwą trakcję z napędem na obie osie włącznie to jednak kierowca czuje negatywny wpływ dużej masy i długości nadwozia.

Niemniej, choć opisywany Superb to szybkie auto, absolutnie nie prowokuje do sprintu, a w codziennej eksploatacji przekonuje do siebie praktycznym wnętrzem i wysokim komfortem.

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Skoda

Skoda

Zobacz też: Skoda 1000 MBX - prezentacja modelu

Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – podsumowanie

Opisywany Superb rozpieszcza pasażerów wysokim komfortem jazdy. Co więcej, 280 KM dodają kierowcy pewności, gdy zajdzie potrzeba wyprzedzenia poprzedzającego pojazdu. Praktyczne wnętrze i przepastny bagażnik spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających. Opisywana Skoda najbardziej zaskoczyła stosunkowo niskim zużyciem paliwa. I ceną. Choć „nasz” egzemplarz wraz z wyposażeniem dodatkowym kosztuje 200 600 zł, to jednak najtańsza wersja Superba Combi z 280 konnym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów i napędem na obie osie kosztuje 135 800 zł.

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – plusy

  • Dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa
  • Przepastne wnętrze
  • Duży bagażnik i praktyczne uchwyty
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Komfort tłumienia nierówności
  • Dobre wyciszenie

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – minusy

  • Brak szlachetnego dźwięku silnika
  • Spóźniona reakcja na gaz

Trzecie generacja modelu Superb prezentuje się atrakcyjnie.

Skoda

Skoda

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4 – dane techniczne

Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 280 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1700-5600 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 660/1950 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 485,6/186,4/147,7 cm
Rozstaw osi 284,1 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s
Zużycie paliwa* 9,0/6,2/7,2 l/100 km
Cena od 135 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Skoda
Skoda Superb - kokpit
Skoda
Kokpit Skody Superb przekonuje do siebie jakością wykonania i przejrzystością.
Skoda
Sześciobiegowa przekładnia DSG zainstalowana w Skodzie Superb wykazuje lekką zwłokę w reakcji na gaz.
Skoda
Fotel kierowcy Skody Superb jest wystarczająco obszerny i ma szeroki zakres regulacji.
Skoda
Na tylnej kanapie Skody Superb Combi można podróżować z założoną nogą na nogę.
Skoda
Znak rozpoznawczy Skody Superb - parasol umieszczony w schowku w tylnych drzwiach.
Skoda
Przepastny bagażnik Skody Superb ma pojemność 660 l.
Skoda
Trzecie generacja modelu Superb prezentuje się atrakcyjnie.
Skoda
Stonowana linia nadwozia Skody Superb Combi przywodzi na myśl niemieckie konstrukcje z klasy premium.
Skoda
Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4
Skoda
Biksenonowe reflektory ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej.
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA