REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus IS200t

Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W naszym teście Lexus IS200t - czyli wersja wyposażona w nową turbodoładowaną jednostkę napędową, która zastąpiła doskonale oceniany wolnossący silnik sześciocylindrowy. Co więcej z napędem współpracuje nowa, ośmiobiegowa automatyczna przekładnia. Czy IS-owi te zmiany wyszły na dobre?

REKLAMA

Lexus IS to jeden z najlepszych samochodów w gamie japońskiego producenta i jeden z najlepszych w segmencie D. Niebanalny kształt nadwozia wyróżnia się spośród konkurentów z klasy Premium, ale jednocześnie nie razi tanim efekciarstwem. Stanowi doskonałą alternatywę dla osób, które szukają innego image niż oferują niemieccy producenci. Do tej pory siłą modelu IS była moc tradycji połączona z kunsztem inżynierów. Poza skądinąd świetną wersją hybrydową (300h) nabywcy mieli do wyboru model IS250, napędzany przez sześciocylindrową, wolnossącą jednostką benzynową o pojemności 2,5 l, która rozwijała moc maksymalną 207 KM. Najwyższa kultura pracy w połączeniu z płynnym rozwijaniem mocy i tylnym napędem dawały nie lada frajdę z prowadzenia Lexusa.

REKLAMA

Niestety, wersja IS250 została wycofana  oferty, a jej miejsce zajęła odmiana nowocześniejsza - IS200t, napędzana przez czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy. Dodatkowo, producent wprowadził do sprzedaży nową ośmiobiegową automatyczną przekładnię (wcześniej w benzynowym Lexusie pracował sześciobiegowy „automat”). Czy obecnie oferowany układ napędowy sprawuje się równie dobrze, co poprzedni?

Test Lexus IS200t

Test Lexus IS200t. Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy Dworowi w Radoniach.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Test Lexus IS200t – nadwozie

Zmianom w gamie napędowej nie towarzyszyła zmiana stylizacji karoserii. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku. Jego egzotyczna, pełna ostrych krawędzi bryła nadwozia tworzy kształt jakby wyciosany samurajskim mieczem. Całość jest proporcjonalna i prezentuje się ciekawie.

Test Lexus IS200t

Test Lexus IS200t. Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy Dworowi w Radoniach.

Tomasz Korniejew

Test Lexus IS200t – wnętrze

Kokpit Lexusa został wykonany z materiałów dobrej jakości, spasowanych z dokładnością. Całość prezentuje się dobrze, choć europejskich estetów mogą odrobinę zakłuć w oczy srebrne wstawki obejmujące nawiewy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Tablica przyrządów została rozplanowana ergonomicznie, a wszelkie wskaźniki są czytelne. Rozbudowany system pokładowy można obsługiwać poprzez dżojstik umieszczony pomiędzy przednimi fotelami. To rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia ale osoby już zapoznane z interfejsem komputera IS nie mają z jego obsługą problemu.

Innym charakterystycznym dla tego modelu rozwiązaniem jest sterowanie temperaturą układu klimatyzacji. Odbywa się to poprzez dotykowy panel, do którego sprawnej obsługi trzeba nabrać wprawy.

Test Lexus IS200t

Test Lexus IS200t.

Tomasz Korniejew

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są wygodne, odpowiednio wyprofilowane, ale ich siedziska mogłyby być dłuższe. Wnętrze IS200t nie rozpieszcza przestrzenią. Kierowca jest dość ciasno obejmowany przez zabudowę kokpitu i panelu pomiędzy fotelami. O ile osoby o średnim wzroście świetnie się czują w takim anturażu, o tyle wysocy kierowcy mogą mieć powody do narzekań.

Ogromu przestrzeni nie doświadczymy także z tyłu. Miejsca na kolana pasażerów tylnej kanapy jest w Lexusie pod dostatkiem, ale wysokie osoby mogą narzekać na to, że zaczepiają fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik w opisywanym Lexusie ma objętość 480 l. To całkiem sporo, choć należy pamiętać, że przestrzeń na bagaże jest dość długa i płytka, poza tym jej wykorzystanie utrudnia niewielki otwór załadunku wynikający z typu nadwozia.

Zobacz też: Test Lexus CT 200h

Test Lexus IS200t – napęd/układ jezdny

Turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa o pojemności 2 l, która rozwija moc maksymalną 245 KM przy 5800 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min. sprawnie napędza Lexusa IS. Według danych producenta ważące 1590 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 s i może się rozpędzić do 230 km/h. To praktycznie identyczne osiągi, jakimi charakteryzowała się wersja sześciocylindrowa, wycofana już z rynku.

Ale nie oznacza to, że wrażenia z jazdy są takie same. Choć japońscy konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by zapewnić odpowiednie brzmienie układu wydechowego, w 200t próżno szukać emocjonującego dźwięku V6. Także najnowsza ośmiobiegowa przekładnia pracuje w inny sposób niż starszy sześciobiegowy „automat”.

Zmianom w gamie napędowej Lexusa IS nie towarzyszyła zmiana stylizacji. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku.

Zmianom w gamie napędowej Lexusa IS nie towarzyszyła zmiana stylizacji. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS250 AT6 F Sport: japońska katana!

Najnowsza konstrukcja wykazuje większą zwłokę w reakcji na gaz. W efekcie, choć maksymalna wartość momentu obrotowego jest dostępna już od 1600 obr./min., kierowca ma poczucie, że auto nieśpiesznie rusza z miejsca. Wszystko przez to, że po wciśnięciu gazu komputer sterujący potrzebuje „chwili” na to by dać sygnał do startu. Za to, gdy już zacznie nabierać prędkości wszelkie przełożenia zmieniane są błyskawicznie, a Lexus pewnie prze do przodu nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Można też odnieść wrażenie, że prawdziwa bestia budzi się w nim w górnych zakresach obrotów.

Ciąg dalszy testu Lexusa IS200t na następnej stronie


Niezmiennie dla modelu IS napęd jest przenoszony na tylne koła, a zwieszenie i układ kierowniczy to dowód na wielki kunszt inżynierów Lexusa. Świetny rozkład mas w połączeniu z precyzją prowadzenia dają radość na krętych odcinkach dróg. Za to podczas jazdy po autostradzie podróż uprzyjemnia ponadprzeciętnie dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. Nawet przy bardzo wysokich prędkościach we wnętrzu IS200t da się swobodnie rozmawiać.

Niestety turbodoładowana jednostka napędowa wykazuje spory apetyt na paliwo. Podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim, IS200t zużywał około 12 l benzyny na 100 km. „Spalanie” znacznie spadało w podczas jazdy w trasie. Wtedy bez trudu można było osiągnąć wynik około 7,5 l na 100 km (poruszając się z prędkością autostradową).

Więcej informacji na temat marki Lexus znajdziesz tutaj

Test Lexus IS200t – podsumowanie

Nowy, turbodoładowany silnik Lexusa IS zapewnia świetne osiągi. Ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia wykazuje co prawda zwłokę w reakcji na gaz, ale poszczególne przełożenia zmienia błyskawicznie, a także ma ciekawą funkcję - jest w stanie zaniechać zmiany biegu w przypadku, gdy wykryje że pojazd jedzie po zakręcie.

Lexus wciąż doskonale się prowadzi, jest autem z bardzo dobrym rozkładem mas miedzy osiami. I rewelacyjnie wygląda. Niestety mimo tych superlatyw, każdy kto miał okazję pojeździć wersją napędzaną przez jednostkę V6 poczuje, że czegoś mu brakuje.

Egzotyczna, pełna ostrych krawędzi bryła nadwozia Lexusa IS200t tworzy kształt jakby wyciosany samurajskim mieczem.

Egzotyczna, pełna ostrych krawędzi bryła nadwozia Lexusa IS200t tworzy kształt jakby wyciosany samurajskim mieczem.

Tomasz Korniejew

 Lexus IS200t – plusy

  • Świetnie zestrojone zawieszenie
  • Precyzyjnie działający układ kierowniczy
  • Duża zwrotność
  • Doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego
  • Dynamika

Lexus IS200t – minusy

  • Spore zapotrzebowanie na paliwo
  • Zwłoka automatycznej skrzyni w reakcji na gaz
  • Stosunkowo ciasne wnętrze

Lexus IS200t – dane techniczne

Lexus IS 200t
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1650-4400 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 480 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 466,5/181/143 cm
Rozstaw osi 280 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7 s
Zużycie paliwa* 9,2/5,8/7 l/100 km
Cena od 158 900 zł (129 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Kokpit Lexusa IS200t został wykonany z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
Tomasz Korniejew
Fotele kierowcy i pasażera Lexusa IS200t mają krótkie siedziska, choć są odpowiednio wyprofilowane.
Tomasz Korniejew
Pasażerom tylnej kanapy Lexusa IS 200t nie zabraknie miejsca na nogi. Gorzej z przestrzenią nad głową.
Tomasz Korniejew
Bagażnik Lexusa IS200t ma objętość 480 l. Możliwości jego wykorzystania ogranicza stosunkowo niewielki otwór załadunku.
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Charakterystyczne lampy tylne Lexusa IS200 t. Po zmroku dają atrakcyjny efekt świetlny.
Tomasz Korniejew
W przedniej części nadwozia Lexusa IS200t uwagę zwracają nietuzinkowe reflektory.
Tomasz Korniejew
Zmianom w gamie napędowej Lexusa IS nie towarzyszyła zmiana stylizacji. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku.
Tomasz Korniejew
Niebanalny kształt nadwozia wyróżnia Lexusa IS200t spośród konkurentów z klasy Premium, ale jednocześnie nie razi tanim efekciarstwem.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA