REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus IS200t

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W naszym teście Lexus IS200t - czyli wersja wyposażona w nową turbodoładowaną jednostkę napędową, która zastąpiła doskonale oceniany wolnossący silnik sześciocylindrowy. Co więcej z napędem współpracuje nowa, ośmiobiegowa automatyczna przekładnia. Czy IS-owi te zmiany wyszły na dobre?

Lexus IS to jeden z najlepszych samochodów w gamie japońskiego producenta i jeden z najlepszych w segmencie D. Niebanalny kształt nadwozia wyróżnia się spośród konkurentów z klasy Premium, ale jednocześnie nie razi tanim efekciarstwem. Stanowi doskonałą alternatywę dla osób, które szukają innego image niż oferują niemieccy producenci. Do tej pory siłą modelu IS była moc tradycji połączona z kunsztem inżynierów. Poza skądinąd świetną wersją hybrydową (300h) nabywcy mieli do wyboru model IS250, napędzany przez sześciocylindrową, wolnossącą jednostką benzynową o pojemności 2,5 l, która rozwijała moc maksymalną 207 KM. Najwyższa kultura pracy w połączeniu z płynnym rozwijaniem mocy i tylnym napędem dawały nie lada frajdę z prowadzenia Lexusa.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety, wersja IS250 została wycofana  oferty, a jej miejsce zajęła odmiana nowocześniejsza - IS200t, napędzana przez czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy. Dodatkowo, producent wprowadził do sprzedaży nową ośmiobiegową automatyczną przekładnię (wcześniej w benzynowym Lexusie pracował sześciobiegowy „automat”). Czy obecnie oferowany układ napędowy sprawuje się równie dobrze, co poprzedni?

Test Lexus IS200t. Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy Dworowi w Radoniach.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Test Lexus IS200t – nadwozie

Zmianom w gamie napędowej nie towarzyszyła zmiana stylizacji karoserii. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku. Jego egzotyczna, pełna ostrych krawędzi bryła nadwozia tworzy kształt jakby wyciosany samurajskim mieczem. Całość jest proporcjonalna i prezentuje się ciekawie.

REKLAMA

Test Lexus IS200t. Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy Dworowi w Radoniach.

Tomasz Korniejew

Test Lexus IS200t – wnętrze

Kokpit Lexusa został wykonany z materiałów dobrej jakości, spasowanych z dokładnością. Całość prezentuje się dobrze, choć europejskich estetów mogą odrobinę zakłuć w oczy srebrne wstawki obejmujące nawiewy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów została rozplanowana ergonomicznie, a wszelkie wskaźniki są czytelne. Rozbudowany system pokładowy można obsługiwać poprzez dżojstik umieszczony pomiędzy przednimi fotelami. To rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia ale osoby już zapoznane z interfejsem komputera IS nie mają z jego obsługą problemu.

Innym charakterystycznym dla tego modelu rozwiązaniem jest sterowanie temperaturą układu klimatyzacji. Odbywa się to poprzez dotykowy panel, do którego sprawnej obsługi trzeba nabrać wprawy.

Test Lexus IS200t.

Tomasz Korniejew

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są wygodne, odpowiednio wyprofilowane, ale ich siedziska mogłyby być dłuższe. Wnętrze IS200t nie rozpieszcza przestrzenią. Kierowca jest dość ciasno obejmowany przez zabudowę kokpitu i panelu pomiędzy fotelami. O ile osoby o średnim wzroście świetnie się czują w takim anturażu, o tyle wysocy kierowcy mogą mieć powody do narzekań.

Ogromu przestrzeni nie doświadczymy także z tyłu. Miejsca na kolana pasażerów tylnej kanapy jest w Lexusie pod dostatkiem, ale wysokie osoby mogą narzekać na to, że zaczepiają fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik w opisywanym Lexusie ma objętość 480 l. To całkiem sporo, choć należy pamiętać, że przestrzeń na bagaże jest dość długa i płytka, poza tym jej wykorzystanie utrudnia niewielki otwór załadunku wynikający z typu nadwozia.

Zobacz też: Test Lexus CT 200h

Test Lexus IS200t – napęd/układ jezdny

Turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa o pojemności 2 l, która rozwija moc maksymalną 245 KM przy 5800 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min. sprawnie napędza Lexusa IS. Według danych producenta ważące 1590 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 s i może się rozpędzić do 230 km/h. To praktycznie identyczne osiągi, jakimi charakteryzowała się wersja sześciocylindrowa, wycofana już z rynku.

Ale nie oznacza to, że wrażenia z jazdy są takie same. Choć japońscy konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by zapewnić odpowiednie brzmienie układu wydechowego, w 200t próżno szukać emocjonującego dźwięku V6. Także najnowsza ośmiobiegowa przekładnia pracuje w inny sposób niż starszy sześciobiegowy „automat”.

Zmianom w gamie napędowej Lexusa IS nie towarzyszyła zmiana stylizacji. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS250 AT6 F Sport: japońska katana!

Najnowsza konstrukcja wykazuje większą zwłokę w reakcji na gaz. W efekcie, choć maksymalna wartość momentu obrotowego jest dostępna już od 1600 obr./min., kierowca ma poczucie, że auto nieśpiesznie rusza z miejsca. Wszystko przez to, że po wciśnięciu gazu komputer sterujący potrzebuje „chwili” na to by dać sygnał do startu. Za to, gdy już zacznie nabierać prędkości wszelkie przełożenia zmieniane są błyskawicznie, a Lexus pewnie prze do przodu nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Można też odnieść wrażenie, że prawdziwa bestia budzi się w nim w górnych zakresach obrotów.

Ciąg dalszy testu Lexusa IS200t na następnej stronie


Niezmiennie dla modelu IS napęd jest przenoszony na tylne koła, a zwieszenie i układ kierowniczy to dowód na wielki kunszt inżynierów Lexusa. Świetny rozkład mas w połączeniu z precyzją prowadzenia dają radość na krętych odcinkach dróg. Za to podczas jazdy po autostradzie podróż uprzyjemnia ponadprzeciętnie dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. Nawet przy bardzo wysokich prędkościach we wnętrzu IS200t da się swobodnie rozmawiać.

Niestety turbodoładowana jednostka napędowa wykazuje spory apetyt na paliwo. Podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim, IS200t zużywał około 12 l benzyny na 100 km. „Spalanie” znacznie spadało w podczas jazdy w trasie. Wtedy bez trudu można było osiągnąć wynik około 7,5 l na 100 km (poruszając się z prędkością autostradową).

Więcej informacji na temat marki Lexus znajdziesz tutaj

Test Lexus IS200t – podsumowanie

Nowy, turbodoładowany silnik Lexusa IS zapewnia świetne osiągi. Ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia wykazuje co prawda zwłokę w reakcji na gaz, ale poszczególne przełożenia zmienia błyskawicznie, a także ma ciekawą funkcję - jest w stanie zaniechać zmiany biegu w przypadku, gdy wykryje że pojazd jedzie po zakręcie.

Lexus wciąż doskonale się prowadzi, jest autem z bardzo dobrym rozkładem mas miedzy osiami. I rewelacyjnie wygląda. Niestety mimo tych superlatyw, każdy kto miał okazję pojeździć wersją napędzaną przez jednostkę V6 poczuje, że czegoś mu brakuje.

Egzotyczna, pełna ostrych krawędzi bryła nadwozia Lexusa IS200t tworzy kształt jakby wyciosany samurajskim mieczem.

Tomasz Korniejew

 Lexus IS200t – plusy

  • Świetnie zestrojone zawieszenie
  • Precyzyjnie działający układ kierowniczy
  • Duża zwrotność
  • Doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego
  • Dynamika

Lexus IS200t – minusy

  • Spore zapotrzebowanie na paliwo
  • Zwłoka automatycznej skrzyni w reakcji na gaz
  • Stosunkowo ciasne wnętrze

Lexus IS200t – dane techniczne

Lexus IS 200t
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1650-4400 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 480 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 466,5/181/143 cm
Rozstaw osi 280 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7 s
Zużycie paliwa* 9,2/5,8/7 l/100 km
Cena od 158 900 zł (129 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Kokpit Lexusa IS200t został wykonany z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
Tomasz Korniejew
Fotele kierowcy i pasażera Lexusa IS200t mają krótkie siedziska, choć są odpowiednio wyprofilowane.
Tomasz Korniejew
Pasażerom tylnej kanapy Lexusa IS 200t nie zabraknie miejsca na nogi. Gorzej z przestrzenią nad głową.
Tomasz Korniejew
Bagażnik Lexusa IS200t ma objętość 480 l. Możliwości jego wykorzystania ogranicza stosunkowo niewielki otwór załadunku.
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Charakterystyczne lampy tylne Lexusa IS200 t. Po zmroku dają atrakcyjny efekt świetlny.
Tomasz Korniejew
W przedniej części nadwozia Lexusa IS200t uwagę zwracają nietuzinkowe reflektory.
Tomasz Korniejew
Zmianom w gamie napędowej Lexusa IS nie towarzyszyła zmiana stylizacji. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku.
Tomasz Korniejew
Niebanalny kształt nadwozia wyróżnia Lexusa IS200t spośród konkurentów z klasy Premium, ale jednocześnie nie razi tanim efekciarstwem.
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA