REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus NX 300h AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Tradycyjnie już dla Lexusa, jego najnowszy model NX wyróżnia się nietuzinkową stylizacją nadwozia. Czy awangardowo wyglądające nadwozie to zwiastun nieprzeciętnych wrażeń z jazdy?

Lexus coraz śmielej walczy o jak największy kawałek rynku segmentu Premium. Po nietuzinkowym, kompaktowym CT i emocjonującym IS, który podbiera klientów m.in. BMW serii 3 i Mercedesowi Klasy C, japoński producent wprowadził do sprzedaży kompaktowego SUV-a – NX.

REKLAMA

Tradycyjnie dla marki, dostępna jest wersja hybrydowa – NX300h z napędem na jedną bądź obie osie.

Podobnie do mniejszych braci, NX 300h zwraca uwagę niepokorną stylizacją, przyciągając wzrok nawet największych motoryzacyjnych ignorantów.

Spoglądając w dane dotyczące wymiarów zewnętrznych japoński SUV jest nieznacznie (kilka milimetrów) dłuższy od Volvo XC60 i Audi Q5 oraz o 2,7 cm krótszy od BMW X3.

Jest także najwęższy spośród wspomnianych konkurentów (ponad 2 cm od Volvo i Audi oraz ok. 1 cm od BMW) i zarazem najniższy (6,3 cm niższy od XC60, 1 cm niższy od Q5, ok. 3 cm niższy od X3).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Test Lexus NX 300h AWD - wnętrze

Jednak niech nikogo nie zwiodą mniejsze od konkurentów rozmiary zewnętrzne. Przedział pasażerski Lexusa NX 300h należy do najprzestronniejszych w klasie.

Na ilość przestrzeni nie można narzekać nie tylko z przodu ale także na tylnej kanapie, gdzie pasażerowie mają sporo przestrzeni na nogi i nad głowami.

REKLAMA

W ślad z nowatorską stylizacją karoserii zaprojektowano deskę rozdzielczą. Tablica przyrządów Lexusa NX 300h nawiązuje do tej znanej z IS-a. Jakość materiałów i spasowania poszczególnych elementów są bardzo wysokie ale do obsługi kokpitu trzeba się przyzwyczaić.

O ile „zegary” są czytelne, o tyle obsługa rozbudowanego komputera pokładowego poprzez dostępny w dwóch najdroższych wersjach wyposażeniowych Interface Remote Touch (czyli touch pad) wymaga oswojenia. Tym bardziej, że naszym zdaniem joystick zanany z modeli CT i IS sprawdza się lepiej.

Dlatego zanim wyruszymy w podróż NX, warto zapoznać się z funkcjami różnego rodzaju przycisków i pokręteł porozmieszczanych nawet w zakamarkach na desce obok kolumny kierowniczej. A w najbogatszych wersjach wyposażeniowych Lexusa jest się z czym zapoznawać. Dla przykładu, pomijając masę elektronicznych systemów wspomagających kierowcę – wersja F-Sport jest wyposażona m.in. w system imitujący rasowe brzmienie silnika naśladujące zmiany tonów towarzyszące przełączaniu biegów.

Według producenta bagażnik w Lexusie NX 300h ma pojemność 475 l. To mniej od wspomnianych we wstępie konkurentów, ale wciąż wystarczająco dla czteroosobowej rodziny.niestety mankamentem napędu hybrydowego jest konieczność wygospodarowania miejsca na duże baterie silnika elektrycznego. Skutkuje to zazwyczaj ograniczeniem przestrzeni na bagaże i w przypadku NX-a, stosunkowo wysokim progiem załadunku.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Test Lexus NX 300h AWD - napęd/układ jezdny

Lexus NX 300h AWD jest hybrydą, którą napędza silnik benzynowy o pojemności 2,5 l, rozwijający moc maksymalną 197 KM przy 5700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 210 Nm w zakresie 4200-4400 obr./min.

Oraz silnik elektryczny o mocy maksymalnej aż 143 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm.

Według zapewnień producenta sumaryczna moc napędu hybrydowego to 197 KM, co pozwala na rozpędzenie ważącego min. 1715 kg (nawet do 1905 kg w zależności od wersji) Lexusa od 0 do 100 km/h w 9,2 s, do prędkości maksymalnej 180 km/h.

REKLAMA

Jak na hybrydowego Lexusa przystało, podczas jazdy NX 300h w kabinie króluje cisza. Podczas przemieszczania się po miejskich uliczkach hybryda bardzo często korzysta z napędu elektrycznego, co przekłada się na zużycie paliwa rzędu 5,8 l na 100 km w ruchu miejskim i to w korkach.

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana NX 300h, F-Sport, wyposażona m.in. w adaptacyjne zawieszenie oraz system ustawiania trybów jazdy od najoszczędniejszego Eco, poprzez Normal, Sport aż po Sport+. W trybie jazdy sportowej zawieszenie się usztywnia, wzrasta opór na kierownicy, a napęd wykazuje się szybszą reakcją na gaz.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Z racji tego, że auto jest wyposażone w skrzynię bezstopniową, producent zdecydował się wyposażyć wersję F-Sport w system dźwiękowy imitujący rasowe brzmienie silnika oraz zmianę poszczególnych biegów.

Podobny system działa w modelu IS 300h i tam sprawdza się świetnie. W NX 300h, przy próbach gwałtownego przyspieszenia dźwięk dochodzący z czterocylindrowej jednostki napędowej przebija się do uszu kierowcy, co redukuje wrażenie sportowej jazdy.

Ale hybrydowy NX w żaden sposób nie prowokuje do wciskania gazu do oporu. Dużą masę pojazdu czuć podczas każdego hamowania. Również podczas szybkiej jazdy po zakrętach. O ile układ kierowniczy zapewnia pożądaną precyzję prowadzenia, a zawieszenie utrzymuje pojazd w ryzach, to jednak przesunięty środek ciężkości skutecznie zniechęca do prób slalomowych.

Lexus NX jest samochodem, który rozpieszcza podróżujących komfortem. Oprócz świetnie wyciszonej kabiny (także przy wysokich prędkościach) dobrze radzi sobie z pochłanianiem nierówności.

Choć, względnie duża masa sprawia, że na niektórych nierównościach poprzecznych tłumieniu towarzyszy stukot, niemniej komfort jazdy Lexusem jest wysoki.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Lexus NX 300h AWD - podsumowanie

Najtańszy Lexus NX 300h z napędem na przednią oś, kosztuje 175 100 zł. Najtańsza wersja z napędem na obie osie jest 10 200 zł droższa.

Bardzo bogato wyposażona odmiana F-Sport kosztuje aż 244 tys. zł. To dużo, zwłaszcza gdy sobie uświadomimy, że model ze sportową jazdą ma niewiele wspólnego.

Hybrydowy NX, to bardzo dobrze wykonane, przestronne i praktyczne auto, które niewiele „pali” w mieście, ma przestronne wnętrze a jego napęd zapewnia umiarkowaną dynamikę.

Dodatkowo oferuje niebanalną stylizację, zwiększony prześwit i napęd na obie osie. Spełni oczekiwania wielu kierowców poszukujących SUV-a segmentu Premium. Ale Ci, którzy dysponują kwotą około 250 tys. zł i poszukują auta ze sportową „żyłką” będą wersją F-Sport rozczarowani. Zwłaszcza, jak spróbują jazdy Porsche Macan. 

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Lexus NX 300h AWD - dane techniczne

Lexus NX300h AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  2494 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 197 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/4200-4400 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 143 KM
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm
Napęd 4x4
Skrzynia biegów bezstopniowa
Pojemność bagażnika 475-580 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 463/184,5/164,5 cm
Rozstaw osi 266 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 s
Zużycie paliwa* 5,1/5,0/5,1 l/100 km
Cena od 181 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA