REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus NX 300h AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Tradycyjnie już dla Lexusa, jego najnowszy model NX wyróżnia się nietuzinkową stylizacją nadwozia. Czy awangardowo wyglądające nadwozie to zwiastun nieprzeciętnych wrażeń z jazdy?

Lexus coraz śmielej walczy o jak największy kawałek rynku segmentu Premium. Po nietuzinkowym, kompaktowym CT i emocjonującym IS, który podbiera klientów m.in. BMW serii 3 i Mercedesowi Klasy C, japoński producent wprowadził do sprzedaży kompaktowego SUV-a – NX.

REKLAMA

Tradycyjnie dla marki, dostępna jest wersja hybrydowa – NX300h z napędem na jedną bądź obie osie.

Podobnie do mniejszych braci, NX 300h zwraca uwagę niepokorną stylizacją, przyciągając wzrok nawet największych motoryzacyjnych ignorantów.

Spoglądając w dane dotyczące wymiarów zewnętrznych japoński SUV jest nieznacznie (kilka milimetrów) dłuższy od Volvo XC60 i Audi Q5 oraz o 2,7 cm krótszy od BMW X3.

Jest także najwęższy spośród wspomnianych konkurentów (ponad 2 cm od Volvo i Audi oraz ok. 1 cm od BMW) i zarazem najniższy (6,3 cm niższy od XC60, 1 cm niższy od Q5, ok. 3 cm niższy od X3).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Test Lexus NX 300h AWD - wnętrze

Jednak niech nikogo nie zwiodą mniejsze od konkurentów rozmiary zewnętrzne. Przedział pasażerski Lexusa NX 300h należy do najprzestronniejszych w klasie.

Na ilość przestrzeni nie można narzekać nie tylko z przodu ale także na tylnej kanapie, gdzie pasażerowie mają sporo przestrzeni na nogi i nad głowami.

REKLAMA

W ślad z nowatorską stylizacją karoserii zaprojektowano deskę rozdzielczą. Tablica przyrządów Lexusa NX 300h nawiązuje do tej znanej z IS-a. Jakość materiałów i spasowania poszczególnych elementów są bardzo wysokie ale do obsługi kokpitu trzeba się przyzwyczaić.

O ile „zegary” są czytelne, o tyle obsługa rozbudowanego komputera pokładowego poprzez dostępny w dwóch najdroższych wersjach wyposażeniowych Interface Remote Touch (czyli touch pad) wymaga oswojenia. Tym bardziej, że naszym zdaniem joystick zanany z modeli CT i IS sprawdza się lepiej.

Dlatego zanim wyruszymy w podróż NX, warto zapoznać się z funkcjami różnego rodzaju przycisków i pokręteł porozmieszczanych nawet w zakamarkach na desce obok kolumny kierowniczej. A w najbogatszych wersjach wyposażeniowych Lexusa jest się z czym zapoznawać. Dla przykładu, pomijając masę elektronicznych systemów wspomagających kierowcę – wersja F-Sport jest wyposażona m.in. w system imitujący rasowe brzmienie silnika naśladujące zmiany tonów towarzyszące przełączaniu biegów.

Według producenta bagażnik w Lexusie NX 300h ma pojemność 475 l. To mniej od wspomnianych we wstępie konkurentów, ale wciąż wystarczająco dla czteroosobowej rodziny.niestety mankamentem napędu hybrydowego jest konieczność wygospodarowania miejsca na duże baterie silnika elektrycznego. Skutkuje to zazwyczaj ograniczeniem przestrzeni na bagaże i w przypadku NX-a, stosunkowo wysokim progiem załadunku.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Test Lexus NX 300h AWD - napęd/układ jezdny

Lexus NX 300h AWD jest hybrydą, którą napędza silnik benzynowy o pojemności 2,5 l, rozwijający moc maksymalną 197 KM przy 5700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 210 Nm w zakresie 4200-4400 obr./min.

Oraz silnik elektryczny o mocy maksymalnej aż 143 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm.

Według zapewnień producenta sumaryczna moc napędu hybrydowego to 197 KM, co pozwala na rozpędzenie ważącego min. 1715 kg (nawet do 1905 kg w zależności od wersji) Lexusa od 0 do 100 km/h w 9,2 s, do prędkości maksymalnej 180 km/h.

REKLAMA

Jak na hybrydowego Lexusa przystało, podczas jazdy NX 300h w kabinie króluje cisza. Podczas przemieszczania się po miejskich uliczkach hybryda bardzo często korzysta z napędu elektrycznego, co przekłada się na zużycie paliwa rzędu 5,8 l na 100 km w ruchu miejskim i to w korkach.

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana NX 300h, F-Sport, wyposażona m.in. w adaptacyjne zawieszenie oraz system ustawiania trybów jazdy od najoszczędniejszego Eco, poprzez Normal, Sport aż po Sport+. W trybie jazdy sportowej zawieszenie się usztywnia, wzrasta opór na kierownicy, a napęd wykazuje się szybszą reakcją na gaz.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Z racji tego, że auto jest wyposażone w skrzynię bezstopniową, producent zdecydował się wyposażyć wersję F-Sport w system dźwiękowy imitujący rasowe brzmienie silnika oraz zmianę poszczególnych biegów.

Podobny system działa w modelu IS 300h i tam sprawdza się świetnie. W NX 300h, przy próbach gwałtownego przyspieszenia dźwięk dochodzący z czterocylindrowej jednostki napędowej przebija się do uszu kierowcy, co redukuje wrażenie sportowej jazdy.

Ale hybrydowy NX w żaden sposób nie prowokuje do wciskania gazu do oporu. Dużą masę pojazdu czuć podczas każdego hamowania. Również podczas szybkiej jazdy po zakrętach. O ile układ kierowniczy zapewnia pożądaną precyzję prowadzenia, a zawieszenie utrzymuje pojazd w ryzach, to jednak przesunięty środek ciężkości skutecznie zniechęca do prób slalomowych.

Lexus NX jest samochodem, który rozpieszcza podróżujących komfortem. Oprócz świetnie wyciszonej kabiny (także przy wysokich prędkościach) dobrze radzi sobie z pochłanianiem nierówności.

Choć, względnie duża masa sprawia, że na niektórych nierównościach poprzecznych tłumieniu towarzyszy stukot, niemniej komfort jazdy Lexusem jest wysoki.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Lexus NX 300h AWD - podsumowanie

Najtańszy Lexus NX 300h z napędem na przednią oś, kosztuje 175 100 zł. Najtańsza wersja z napędem na obie osie jest 10 200 zł droższa.

Bardzo bogato wyposażona odmiana F-Sport kosztuje aż 244 tys. zł. To dużo, zwłaszcza gdy sobie uświadomimy, że model ze sportową jazdą ma niewiele wspólnego.

Hybrydowy NX, to bardzo dobrze wykonane, przestronne i praktyczne auto, które niewiele „pali” w mieście, ma przestronne wnętrze a jego napęd zapewnia umiarkowaną dynamikę.

Dodatkowo oferuje niebanalną stylizację, zwiększony prześwit i napęd na obie osie. Spełni oczekiwania wielu kierowców poszukujących SUV-a segmentu Premium. Ale Ci, którzy dysponują kwotą około 250 tys. zł i poszukują auta ze sportową „żyłką” będą wersją F-Sport rozczarowani. Zwłaszcza, jak spróbują jazdy Porsche Macan. 

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Lexus NX 300h AWD - dane techniczne

Lexus NX300h AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  2494 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 197 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/4200-4400 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 143 KM
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm
Napęd 4x4
Skrzynia biegów bezstopniowa
Pojemność bagażnika 475-580 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 463/184,5/164,5 cm
Rozstaw osi 266 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 s
Zużycie paliwa* 5,1/5,0/5,1 l/100 km
Cena od 181 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA