REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus NX 300h AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Tradycyjnie już dla Lexusa, jego najnowszy model NX wyróżnia się nietuzinkową stylizacją nadwozia. Czy awangardowo wyglądające nadwozie to zwiastun nieprzeciętnych wrażeń z jazdy?

Lexus coraz śmielej walczy o jak największy kawałek rynku segmentu Premium. Po nietuzinkowym, kompaktowym CT i emocjonującym IS, który podbiera klientów m.in. BMW serii 3 i Mercedesowi Klasy C, japoński producent wprowadził do sprzedaży kompaktowego SUV-a – NX.

REKLAMA

Tradycyjnie dla marki, dostępna jest wersja hybrydowa – NX300h z napędem na jedną bądź obie osie.

Podobnie do mniejszych braci, NX 300h zwraca uwagę niepokorną stylizacją, przyciągając wzrok nawet największych motoryzacyjnych ignorantów.

Spoglądając w dane dotyczące wymiarów zewnętrznych japoński SUV jest nieznacznie (kilka milimetrów) dłuższy od Volvo XC60 i Audi Q5 oraz o 2,7 cm krótszy od BMW X3.

Jest także najwęższy spośród wspomnianych konkurentów (ponad 2 cm od Volvo i Audi oraz ok. 1 cm od BMW) i zarazem najniższy (6,3 cm niższy od XC60, 1 cm niższy od Q5, ok. 3 cm niższy od X3).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Test Lexus NX 300h AWD - wnętrze

Jednak niech nikogo nie zwiodą mniejsze od konkurentów rozmiary zewnętrzne. Przedział pasażerski Lexusa NX 300h należy do najprzestronniejszych w klasie.

Na ilość przestrzeni nie można narzekać nie tylko z przodu ale także na tylnej kanapie, gdzie pasażerowie mają sporo przestrzeni na nogi i nad głowami.

REKLAMA

W ślad z nowatorską stylizacją karoserii zaprojektowano deskę rozdzielczą. Tablica przyrządów Lexusa NX 300h nawiązuje do tej znanej z IS-a. Jakość materiałów i spasowania poszczególnych elementów są bardzo wysokie ale do obsługi kokpitu trzeba się przyzwyczaić.

O ile „zegary” są czytelne, o tyle obsługa rozbudowanego komputera pokładowego poprzez dostępny w dwóch najdroższych wersjach wyposażeniowych Interface Remote Touch (czyli touch pad) wymaga oswojenia. Tym bardziej, że naszym zdaniem joystick zanany z modeli CT i IS sprawdza się lepiej.

Dlatego zanim wyruszymy w podróż NX, warto zapoznać się z funkcjami różnego rodzaju przycisków i pokręteł porozmieszczanych nawet w zakamarkach na desce obok kolumny kierowniczej. A w najbogatszych wersjach wyposażeniowych Lexusa jest się z czym zapoznawać. Dla przykładu, pomijając masę elektronicznych systemów wspomagających kierowcę – wersja F-Sport jest wyposażona m.in. w system imitujący rasowe brzmienie silnika naśladujące zmiany tonów towarzyszące przełączaniu biegów.

Według producenta bagażnik w Lexusie NX 300h ma pojemność 475 l. To mniej od wspomnianych we wstępie konkurentów, ale wciąż wystarczająco dla czteroosobowej rodziny.niestety mankamentem napędu hybrydowego jest konieczność wygospodarowania miejsca na duże baterie silnika elektrycznego. Skutkuje to zazwyczaj ograniczeniem przestrzeni na bagaże i w przypadku NX-a, stosunkowo wysokim progiem załadunku.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Test Lexus NX 300h AWD - napęd/układ jezdny

Lexus NX 300h AWD jest hybrydą, którą napędza silnik benzynowy o pojemności 2,5 l, rozwijający moc maksymalną 197 KM przy 5700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 210 Nm w zakresie 4200-4400 obr./min.

Oraz silnik elektryczny o mocy maksymalnej aż 143 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm.

Według zapewnień producenta sumaryczna moc napędu hybrydowego to 197 KM, co pozwala na rozpędzenie ważącego min. 1715 kg (nawet do 1905 kg w zależności od wersji) Lexusa od 0 do 100 km/h w 9,2 s, do prędkości maksymalnej 180 km/h.

REKLAMA

Jak na hybrydowego Lexusa przystało, podczas jazdy NX 300h w kabinie króluje cisza. Podczas przemieszczania się po miejskich uliczkach hybryda bardzo często korzysta z napędu elektrycznego, co przekłada się na zużycie paliwa rzędu 5,8 l na 100 km w ruchu miejskim i to w korkach.

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana NX 300h, F-Sport, wyposażona m.in. w adaptacyjne zawieszenie oraz system ustawiania trybów jazdy od najoszczędniejszego Eco, poprzez Normal, Sport aż po Sport+. W trybie jazdy sportowej zawieszenie się usztywnia, wzrasta opór na kierownicy, a napęd wykazuje się szybszą reakcją na gaz.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Z racji tego, że auto jest wyposażone w skrzynię bezstopniową, producent zdecydował się wyposażyć wersję F-Sport w system dźwiękowy imitujący rasowe brzmienie silnika oraz zmianę poszczególnych biegów.

Podobny system działa w modelu IS 300h i tam sprawdza się świetnie. W NX 300h, przy próbach gwałtownego przyspieszenia dźwięk dochodzący z czterocylindrowej jednostki napędowej przebija się do uszu kierowcy, co redukuje wrażenie sportowej jazdy.

Ale hybrydowy NX w żaden sposób nie prowokuje do wciskania gazu do oporu. Dużą masę pojazdu czuć podczas każdego hamowania. Również podczas szybkiej jazdy po zakrętach. O ile układ kierowniczy zapewnia pożądaną precyzję prowadzenia, a zawieszenie utrzymuje pojazd w ryzach, to jednak przesunięty środek ciężkości skutecznie zniechęca do prób slalomowych.

Lexus NX jest samochodem, który rozpieszcza podróżujących komfortem. Oprócz świetnie wyciszonej kabiny (także przy wysokich prędkościach) dobrze radzi sobie z pochłanianiem nierówności.

Choć, względnie duża masa sprawia, że na niektórych nierównościach poprzecznych tłumieniu towarzyszy stukot, niemniej komfort jazdy Lexusem jest wysoki.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Lexus NX 300h AWD - podsumowanie

Najtańszy Lexus NX 300h z napędem na przednią oś, kosztuje 175 100 zł. Najtańsza wersja z napędem na obie osie jest 10 200 zł droższa.

Bardzo bogato wyposażona odmiana F-Sport kosztuje aż 244 tys. zł. To dużo, zwłaszcza gdy sobie uświadomimy, że model ze sportową jazdą ma niewiele wspólnego.

Hybrydowy NX, to bardzo dobrze wykonane, przestronne i praktyczne auto, które niewiele „pali” w mieście, ma przestronne wnętrze a jego napęd zapewnia umiarkowaną dynamikę.

Dodatkowo oferuje niebanalną stylizację, zwiększony prześwit i napęd na obie osie. Spełni oczekiwania wielu kierowców poszukujących SUV-a segmentu Premium. Ale Ci, którzy dysponują kwotą około 250 tys. zł i poszukują auta ze sportową „żyłką” będą wersją F-Sport rozczarowani. Zwłaszcza, jak spróbują jazdy Porsche Macan. 

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Lexus NX 300h AWD - dane techniczne

Lexus NX300h AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  2494 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 197 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/4200-4400 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 143 KM
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm
Napęd 4x4
Skrzynia biegów bezstopniowa
Pojemność bagażnika 475-580 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 463/184,5/164,5 cm
Rozstaw osi 266 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 s
Zużycie paliwa* 5,1/5,0/5,1 l/100 km
Cena od 181 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Test Lexus NX 300h AWD
Lexus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA