REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja jednego z najpopularniejszych crossoverów na europejskim rynku nie występuje już z napędem na obie osie. Nie zmienia to jednak faktu, że wciąż jest to jeden z najlepszych modeli w swojej klasie. W teście Nissan Qashqai z benzynowym silnikiem 1.2/115 KM.

Porównując poszczególne detale w stylizacji nadwozi schodzącej oraz obecnej generacji Qashqaja można dojść do wniosku, że najnowsza wersja modelu wygląda zupełnie inaczej niż poprzednia. Jednak spoglądając na całość, podobna linia nadwozia i profile karoserii Nissana sprawiają, że łatwo można dostrzec geny poprzednika.

REKLAMA

REKLAMA

Do pozytywnego odbioru przyczyniają się m.in. ciekawiej zaprojektowane reflektory z listwami LED, lampy tylne, czy lepsze proporcje nadwozia (samochód jest o 5 cm dłuższy, 2,6 cm szerszy ale 2,5 cm niższy od poprzednika). Nie bez znaczenia są nowe dostępne barwy nadwozia i wzory felg ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

REKLAMA

Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM - wnętrze

O ile stylizacja nadwozia Qashqaia ewoluowała o krok naprzód, o tyle we wnętrzu przeprowadzono rewolucję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stylizacja kokpitu, dokładność montażu i jakość materiałów wykończeniowych są nie tylko na poziomie dotąd niedostępnym dla klientów Nissana ale przewyższającym wielu konkurentów.

Tablica przyrządów wygląda ładnie i jest rozplanowana intuicyjnie, cieszy też pozycja za kierownicą.

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są obszerne i zapewniają optymalny komfort, mają wystarczająco duży zakres regulacji. Wygodnie siedzi się również na tylnej kanapie. A co istotne, miejsca jest tam więcej niż w Qashqaiu poprzedniej generacji.

Nieznacznie urósł też bagażnik – ma objętość 439 l.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM - napęd/układ jezdny

Do redakcyjnego testu trafił Qashqai napędzany przez podstawową jednostkę napędową dostępną w ofercie. Benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 115 KM.

Trzeba przyznać, że powątpiewaliśmy w jego możliwości, zważywszy na fakt, że waga crossovera Nissana waha się w przedziale od 1318 do 1483 kg w zależności od wersji wyposażeniowej i silnikowej. Nie przekonywały nas nawet dane producenta, wg których auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s. Spodziewaliśmy się, że Qashqai będzie reagował na wciśnięcie gazu, jak leniwy osiołek, którego jeździec stara się ubłagać, by nieco przyspieszył kroku.

Ale nic z tych rzeczy.

Okazało się, że 115-konny silnik nie tylko przeciętnie żwawo napędza Qashqaia (jest ospały poniżej 1700 obr./min.), ale wykazuje się niezłą elastycznością na wyższych biegach. Jest sprawny zwłaszcza, gdy zajdzie potrzeba wyprzedzenia. Ponadto cieszą wysoka kultura pracy i świetne wyciszenie wnętrza.

Dźwignia sześciobiegowej przekładni, ma krótki skok i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia. Kierowca Nissana może według gustu ustawić tryb pracy układu kierowniczego. Regulacja jest dwustopniowa uwzględniająca większy (sportowy) lub mniejszy opór na kole kierownicy. Trzeba przyznać, ze bez względu na to który tryb wybierzemy, jakość prowadzenia japońskiego crossovera jest na wysokim poziomie.

Pozytywną notę zbiera również zawieszenie. Zestrojone dość twardo w połączeniu z dość sztywnym nadwoziem, dodaje kierowcy pewności podczas jazdy po zakrętach. A jednocześnie sprawnie i cicho tłumi nierówności nawierzchni.

Nissan nieźle wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim „spala” 7,8-8 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością około 130 km/h zużywa ok. 6,5 l/100 km.

Wyższy prześwit Nissana sprawia, że kierowca nie musi rezygnować z miejsc postojowych, do których dostępu strzegą wysokie krawężniki. Należy jednak pamiętać, że Qashqai nie jest wyposażony w napęd na obie osie, więc lepiej zrezygnować z pokusy wypraw z dala od utwardzonych szlaków.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM - podsumowanie

Najnowsza generacja Nissana Qashqaia ma wszelkie atuty, by wciąż królować w statystykach sprzedaży w swojej klasie. Nowy crossover jest ładniejszy, ma przestronniejsze, ciekawiej zaprojektowane i lepiej wykończone wnętrze niż poprzednik. Jest wyposażony w szereg systemów ułatwiających życie kierowcy. Fakt – nie ma napędu na obie osie. To wada. Ale zwrócą na nią uwagę jedynie osoby, dla których ma to szczególne znaczenie. Ze wszystkich badań i statystyk sprzedaży wynika jasno, że osoby kupujące crossovery jeżdżą nimi praktycznie tylko po mieście i napęd na obie osie mają w poważaniu.

Dlatego dokładając do tego przyjemne prowadzenie po asfalcie, niezłe wyposażenie i rozsądnie skalkulowaną cenę, Nissan Qashqai pewnie znów podbije serca klientów.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM - dane techniczne

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 115 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 439 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 437,9/180/159 cm
Rozstaw osi 264,6 cm
V-max 183 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s
Zużycie paliwa* 6,9/4,9/5,6 l/100 km
Cena od 75 500 zł (73 000 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM
Tomasz Korniejew
Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM
Tomasz Korniejew
Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM
Tomasz Korniejew
Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA