REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai ix35 jest jednym z najchętniej kupowanych w Polsce przedstawicieli segmentu SUV. Od niedawna można go zamawiać w konfiguracji z silnikiem Diesla o mocy 136 KM oraz sześciobiegową automatyczną przekładnią. A jak jeździ, sprawdziliśmy w teście.

Błękitny lakier metalizowany, ładny wzór felg ze stopów lekkich o średnicy osiemnastu cali, lampy LED do jazdy dziennej i finezyjne przetłoczenia w bryle nadwozia Hyundaia ix35 współgrają ze sobą harmonijnie.

REKLAMA

Zgrabna sylwetka dobrze komponuje się nie tylko z miejskimi arteriami ale także z pejzażami polnych dróg. Koreańcy projektanci stworzyli ładne auto, które ceniącym dobry styl Europejczykom przypadło do gustu.

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – wnętrze

REKLAMA

Niestety po zajęciu miejsca w kabinie czar nieco pryska. Co prawda tablica przyrządów została zaprojektowana ładnie, a poszczególne elementy kokpitu zostały spasowane z dokładnością ale jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu mogłaby być wyższa. Twarde plastiki i posrebrzane wstawki na kole kierownicy i konsoli centralnej nieco pachną taniością.

Za to nie można nic zarzucić przejrzystości i ergonomii obsługi. A ilość miejsca w przedziale pasażerskim sprawia, że nawet wysocy pasażerowie będą się w ix35 czuli komfortowo. Ponadto będą mogli zabrać ze sobą sporo pakunków, bo bagażnik Hyundaia ix35 ma objętość 591 l (licząc do linii okien).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia znajdują się (oprócz jednostek benzynowych) dwa silniki wysokoprężne. Podstawowy ma pojemność 1,7 l i rozwija moc maksymalną 115 KM. Drugi ma pojemność 2 l i jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 136 oraz 184 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez słabszą odmianę silnika dwulitrowego wyposażona w sześciobiegową automatyczną przekładnię.

REKLAMA

W zestawie z napędem na obie osie i tzw. automatem, Hyundai ix35 waży 1601 kg, czyli jest cięższy o 126 kg od wersji z napędem na przednią oś z manualną przekładnią. Oczywiste jest, że przekłada się to bezpośrednio na dynamikę jazdy i zużycie paliwa (o tym za chwilę).

Koreański SUV jest samochodem bardzo wygodnym i poręcznym w codziennym użytkowaniu. Kompaktowe rozmiary ułatwiają znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego, wysoko umieszczone siedziska foteli ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z samochodu, a automatyczna skrzynia biegów znacznie podnosi komfort podczas przestojów w korkach.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM All Mode 4x4-i

Podróżując opisywaną wersją Hyundaia nie można oprzeć się wrażeniu, że priorytetem przy jej konfiguracji był właśnie komfort.

Kierowcy, którzy cenią dynamikę jazdy, czy precyzję prowadzenia będą zawiedzeni. Skrzynia powolnie acz płynnie zmienia poszczególne przełożenia, a samochód po zdecydowanym wciśnięciu gazu po chwili zwłoki zaczyna pewnie nabierać prędkości.

Zabawę miłośnikom slalomów popsuje niezbyt precyzyjny układ kierowniczy oraz miękko zestrojone zawieszenie. Niemniej ix35 prowadzi się przewidywalnie nie prowokując do dynamicznej jazdy.

Prowadzący Hyundaia od razu przestawia się na spokojniejszy tryb nie oczekując od samochodu nic poza komfortowym przetransportowaniem do celu.

Ale komfort, jak zawsze, kosztuje. W tym przypadku jest okupiony podwyższonym zużyciem paliwa. O ile wersja z manualną przekładnią zbiera laurki za niskie „spalanie” o tyle w wersji z przekładnią automatyczną zużycie paliwa w ruchu miejskim przekracza 9 l, a często dochodzi do 10 l na 100 km. Niewiele lepiej jest podczas jazdy w trasie, kiedy Hyundai przy prędkości autostradowej zużywa około 9 l na 100 km. Sporo.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD  

Podstawowa odmiana Hyundaia ix35 z silnikiem 2.0 CRDi o mocy 136 KM kosztuje 105 400 zł przy czym jest to odmiana Comfort, wyposażona m.in. w radioodtwarzacz, podgrzewane przednie siedzenia, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania, czy podgrzewaną kierownicę.

Napęd na obie osie wymaga dopłaty 8000 zł, a automatyczna skrzynia biegów 5000 zł. Model jest objęty pięcioletnią gwarancją.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD   - dane techniczne

Hyundai ix35 2.0 CRDi AWD aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1800-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 591 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 441/182/166 cm
Rozstaw osi 264 cm
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s
Zużycie paliwa* 8,6/5,8/6,8 l/100 km
Cena od 118 400 zł (110 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA