REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai ix35 jest jednym z najchętniej kupowanych w Polsce przedstawicieli segmentu SUV. Od niedawna można go zamawiać w konfiguracji z silnikiem Diesla o mocy 136 KM oraz sześciobiegową automatyczną przekładnią. A jak jeździ, sprawdziliśmy w teście.

Błękitny lakier metalizowany, ładny wzór felg ze stopów lekkich o średnicy osiemnastu cali, lampy LED do jazdy dziennej i finezyjne przetłoczenia w bryle nadwozia Hyundaia ix35 współgrają ze sobą harmonijnie.

REKLAMA

REKLAMA

Zgrabna sylwetka dobrze komponuje się nie tylko z miejskimi arteriami ale także z pejzażami polnych dróg. Koreańcy projektanci stworzyli ładne auto, które ceniącym dobry styl Europejczykom przypadło do gustu.

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – wnętrze

Niestety po zajęciu miejsca w kabinie czar nieco pryska. Co prawda tablica przyrządów została zaprojektowana ładnie, a poszczególne elementy kokpitu zostały spasowane z dokładnością ale jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu mogłaby być wyższa. Twarde plastiki i posrebrzane wstawki na kole kierownicy i konsoli centralnej nieco pachną taniością.

REKLAMA

Za to nie można nic zarzucić przejrzystości i ergonomii obsługi. A ilość miejsca w przedziale pasażerskim sprawia, że nawet wysocy pasażerowie będą się w ix35 czuli komfortowo. Ponadto będą mogli zabrać ze sobą sporo pakunków, bo bagażnik Hyundaia ix35 ma objętość 591 l (licząc do linii okien).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia znajdują się (oprócz jednostek benzynowych) dwa silniki wysokoprężne. Podstawowy ma pojemność 1,7 l i rozwija moc maksymalną 115 KM. Drugi ma pojemność 2 l i jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 136 oraz 184 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez słabszą odmianę silnika dwulitrowego wyposażona w sześciobiegową automatyczną przekładnię.

W zestawie z napędem na obie osie i tzw. automatem, Hyundai ix35 waży 1601 kg, czyli jest cięższy o 126 kg od wersji z napędem na przednią oś z manualną przekładnią. Oczywiste jest, że przekłada się to bezpośrednio na dynamikę jazdy i zużycie paliwa (o tym za chwilę).

Koreański SUV jest samochodem bardzo wygodnym i poręcznym w codziennym użytkowaniu. Kompaktowe rozmiary ułatwiają znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego, wysoko umieszczone siedziska foteli ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z samochodu, a automatyczna skrzynia biegów znacznie podnosi komfort podczas przestojów w korkach.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM All Mode 4x4-i

Podróżując opisywaną wersją Hyundaia nie można oprzeć się wrażeniu, że priorytetem przy jej konfiguracji był właśnie komfort.

Kierowcy, którzy cenią dynamikę jazdy, czy precyzję prowadzenia będą zawiedzeni. Skrzynia powolnie acz płynnie zmienia poszczególne przełożenia, a samochód po zdecydowanym wciśnięciu gazu po chwili zwłoki zaczyna pewnie nabierać prędkości.

Zabawę miłośnikom slalomów popsuje niezbyt precyzyjny układ kierowniczy oraz miękko zestrojone zawieszenie. Niemniej ix35 prowadzi się przewidywalnie nie prowokując do dynamicznej jazdy.

Prowadzący Hyundaia od razu przestawia się na spokojniejszy tryb nie oczekując od samochodu nic poza komfortowym przetransportowaniem do celu.

Ale komfort, jak zawsze, kosztuje. W tym przypadku jest okupiony podwyższonym zużyciem paliwa. O ile wersja z manualną przekładnią zbiera laurki za niskie „spalanie” o tyle w wersji z przekładnią automatyczną zużycie paliwa w ruchu miejskim przekracza 9 l, a często dochodzi do 10 l na 100 km. Niewiele lepiej jest podczas jazdy w trasie, kiedy Hyundai przy prędkości autostradowej zużywa około 9 l na 100 km. Sporo.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD  

Podstawowa odmiana Hyundaia ix35 z silnikiem 2.0 CRDi o mocy 136 KM kosztuje 105 400 zł przy czym jest to odmiana Comfort, wyposażona m.in. w radioodtwarzacz, podgrzewane przednie siedzenia, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania, czy podgrzewaną kierownicę.

Napęd na obie osie wymaga dopłaty 8000 zł, a automatyczna skrzynia biegów 5000 zł. Model jest objęty pięcioletnią gwarancją.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD   - dane techniczne

Hyundai ix35 2.0 CRDi AWD aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1800-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 591 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 441/182/166 cm
Rozstaw osi 264 cm
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s
Zużycie paliwa* 8,6/5,8/6,8 l/100 km
Cena od 118 400 zł (110 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA