REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai ix35 jest jednym z najchętniej kupowanych w Polsce przedstawicieli segmentu SUV. Od niedawna można go zamawiać w konfiguracji z silnikiem Diesla o mocy 136 KM oraz sześciobiegową automatyczną przekładnią. A jak jeździ, sprawdziliśmy w teście.

Błękitny lakier metalizowany, ładny wzór felg ze stopów lekkich o średnicy osiemnastu cali, lampy LED do jazdy dziennej i finezyjne przetłoczenia w bryle nadwozia Hyundaia ix35 współgrają ze sobą harmonijnie.

REKLAMA

Zgrabna sylwetka dobrze komponuje się nie tylko z miejskimi arteriami ale także z pejzażami polnych dróg. Koreańcy projektanci stworzyli ładne auto, które ceniącym dobry styl Europejczykom przypadło do gustu.

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – wnętrze

REKLAMA

Niestety po zajęciu miejsca w kabinie czar nieco pryska. Co prawda tablica przyrządów została zaprojektowana ładnie, a poszczególne elementy kokpitu zostały spasowane z dokładnością ale jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu mogłaby być wyższa. Twarde plastiki i posrebrzane wstawki na kole kierownicy i konsoli centralnej nieco pachną taniością.

Za to nie można nic zarzucić przejrzystości i ergonomii obsługi. A ilość miejsca w przedziale pasażerskim sprawia, że nawet wysocy pasażerowie będą się w ix35 czuli komfortowo. Ponadto będą mogli zabrać ze sobą sporo pakunków, bo bagażnik Hyundaia ix35 ma objętość 591 l (licząc do linii okien).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia znajdują się (oprócz jednostek benzynowych) dwa silniki wysokoprężne. Podstawowy ma pojemność 1,7 l i rozwija moc maksymalną 115 KM. Drugi ma pojemność 2 l i jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 136 oraz 184 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez słabszą odmianę silnika dwulitrowego wyposażona w sześciobiegową automatyczną przekładnię.

REKLAMA

W zestawie z napędem na obie osie i tzw. automatem, Hyundai ix35 waży 1601 kg, czyli jest cięższy o 126 kg od wersji z napędem na przednią oś z manualną przekładnią. Oczywiste jest, że przekłada się to bezpośrednio na dynamikę jazdy i zużycie paliwa (o tym za chwilę).

Koreański SUV jest samochodem bardzo wygodnym i poręcznym w codziennym użytkowaniu. Kompaktowe rozmiary ułatwiają znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego, wysoko umieszczone siedziska foteli ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z samochodu, a automatyczna skrzynia biegów znacznie podnosi komfort podczas przestojów w korkach.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM All Mode 4x4-i

Podróżując opisywaną wersją Hyundaia nie można oprzeć się wrażeniu, że priorytetem przy jej konfiguracji był właśnie komfort.

Kierowcy, którzy cenią dynamikę jazdy, czy precyzję prowadzenia będą zawiedzeni. Skrzynia powolnie acz płynnie zmienia poszczególne przełożenia, a samochód po zdecydowanym wciśnięciu gazu po chwili zwłoki zaczyna pewnie nabierać prędkości.

Zabawę miłośnikom slalomów popsuje niezbyt precyzyjny układ kierowniczy oraz miękko zestrojone zawieszenie. Niemniej ix35 prowadzi się przewidywalnie nie prowokując do dynamicznej jazdy.

Prowadzący Hyundaia od razu przestawia się na spokojniejszy tryb nie oczekując od samochodu nic poza komfortowym przetransportowaniem do celu.

Ale komfort, jak zawsze, kosztuje. W tym przypadku jest okupiony podwyższonym zużyciem paliwa. O ile wersja z manualną przekładnią zbiera laurki za niskie „spalanie” o tyle w wersji z przekładnią automatyczną zużycie paliwa w ruchu miejskim przekracza 9 l, a często dochodzi do 10 l na 100 km. Niewiele lepiej jest podczas jazdy w trasie, kiedy Hyundai przy prędkości autostradowej zużywa około 9 l na 100 km. Sporo.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD  

Podstawowa odmiana Hyundaia ix35 z silnikiem 2.0 CRDi o mocy 136 KM kosztuje 105 400 zł przy czym jest to odmiana Comfort, wyposażona m.in. w radioodtwarzacz, podgrzewane przednie siedzenia, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania, czy podgrzewaną kierownicę.

Napęd na obie osie wymaga dopłaty 8000 zł, a automatyczna skrzynia biegów 5000 zł. Model jest objęty pięcioletnią gwarancją.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD   - dane techniczne

Hyundai ix35 2.0 CRDi AWD aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1800-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 591 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 441/182/166 cm
Rozstaw osi 264 cm
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s
Zużycie paliwa* 8,6/5,8/6,8 l/100 km
Cena od 118 400 zł (110 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    REKLAMA

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA