Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
REKLAMA
REKLAMA
Błękitny lakier metalizowany, ładny wzór felg ze stopów lekkich o średnicy osiemnastu cali, lampy LED do jazdy dziennej i finezyjne przetłoczenia w bryle nadwozia Hyundaia ix35 współgrają ze sobą harmonijnie.
REKLAMA
Zgrabna sylwetka dobrze komponuje się nie tylko z miejskimi arteriami ale także z pejzażami polnych dróg. Koreańcy projektanci stworzyli ładne auto, które ceniącym dobry styl Europejczykom przypadło do gustu.
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – wnętrze
REKLAMA
Niestety po zajęciu miejsca w kabinie czar nieco pryska. Co prawda tablica przyrządów została zaprojektowana ładnie, a poszczególne elementy kokpitu zostały spasowane z dokładnością ale jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu mogłaby być wyższa. Twarde plastiki i posrebrzane wstawki na kole kierownicy i konsoli centralnej nieco pachną taniością.
Za to nie można nic zarzucić przejrzystości i ergonomii obsługi. A ilość miejsca w przedziale pasażerskim sprawia, że nawet wysocy pasażerowie będą się w ix35 czuli komfortowo. Ponadto będą mogli zabrać ze sobą sporo pakunków, bo bagażnik Hyundaia ix35 ma objętość 591 l (licząc do linii okien).
Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – napęd/układ jezdny
W gamie napędowej Hyundaia znajdują się (oprócz jednostek benzynowych) dwa silniki wysokoprężne. Podstawowy ma pojemność 1,7 l i rozwija moc maksymalną 115 KM. Drugi ma pojemność 2 l i jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 136 oraz 184 KM.
Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez słabszą odmianę silnika dwulitrowego wyposażona w sześciobiegową automatyczną przekładnię.
REKLAMA
W zestawie z napędem na obie osie i tzw. automatem, Hyundai ix35 waży 1601 kg, czyli jest cięższy o 126 kg od wersji z napędem na przednią oś z manualną przekładnią. Oczywiste jest, że przekłada się to bezpośrednio na dynamikę jazdy i zużycie paliwa (o tym za chwilę).
Koreański SUV jest samochodem bardzo wygodnym i poręcznym w codziennym użytkowaniu. Kompaktowe rozmiary ułatwiają znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego, wysoko umieszczone siedziska foteli ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z samochodu, a automatyczna skrzynia biegów znacznie podnosi komfort podczas przestojów w korkach.
Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM All Mode 4x4-i
Podróżując opisywaną wersją Hyundaia nie można oprzeć się wrażeniu, że priorytetem przy jej konfiguracji był właśnie komfort.
Kierowcy, którzy cenią dynamikę jazdy, czy precyzję prowadzenia będą zawiedzeni. Skrzynia powolnie acz płynnie zmienia poszczególne przełożenia, a samochód po zdecydowanym wciśnięciu gazu po chwili zwłoki zaczyna pewnie nabierać prędkości.
Zabawę miłośnikom slalomów popsuje niezbyt precyzyjny układ kierowniczy oraz miękko zestrojone zawieszenie. Niemniej ix35 prowadzi się przewidywalnie nie prowokując do dynamicznej jazdy.
Prowadzący Hyundaia od razu przestawia się na spokojniejszy tryb nie oczekując od samochodu nic poza komfortowym przetransportowaniem do celu.
Ale komfort, jak zawsze, kosztuje. W tym przypadku jest okupiony podwyższonym zużyciem paliwa. O ile wersja z manualną przekładnią zbiera laurki za niskie „spalanie” o tyle w wersji z przekładnią automatyczną zużycie paliwa w ruchu miejskim przekracza 9 l, a często dochodzi do 10 l na 100 km. Niewiele lepiej jest podczas jazdy w trasie, kiedy Hyundai przy prędkości autostradowej zużywa około 9 l na 100 km. Sporo.
Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Test Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD
Podstawowa odmiana Hyundaia ix35 z silnikiem 2.0 CRDi o mocy 136 KM kosztuje 105 400 zł przy czym jest to odmiana Comfort, wyposażona m.in. w radioodtwarzacz, podgrzewane przednie siedzenia, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania, czy podgrzewaną kierownicę.
Napęd na obie osie wymaga dopłaty 8000 zł, a automatyczna skrzynia biegów 5000 zł. Model jest objęty pięcioletnią gwarancją.
Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!
Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD - dane techniczne
Hyundai ix35 2.0 CRDi AWD aut. | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1995 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 136 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm/1800-2500 obr./min. |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 591 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 441/182/166 cm |
Rozstaw osi | 264 cm |
V-max | 182 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,1 s |
Zużycie paliwa* | 8,6/5,8/6,8 l/100 km |
Cena od | 118 400 zł (110 900 zł w promocji) |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.