Z Łodzi do Wrocławia pojedziemy S8
REKLAMA
REKLAMA
Będzie możliwe dobudowanie trzeciego pasa ruchu na S8
Przekazany do ruchu fragment trasy jest najdłuższym ze wszystkich, jakie powstały na odcinku Walichnowy – Łódź i liczy 33,6 km. Podobnie jak pozostałe ma betonową nawierzchnię, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, o szerokości 3,5 metra każdy i pas awaryjny szeroki na 2,5 metra.
REKLAMA
Droga została wybudowana z rezerwą na trzeci pas ruchu w każdym z kierunków. Dobudowa trzeciego, zewnętrznego pasa, będzie możliwa bez ingerencji w obiekty inżynierskie znajdujące się na trasie. Po nowej drodze mogą jeździć najcięższe dopuszczone do ruchu pojazdy, co oznacza, że nawierzchnia wytrzymuje nacisk 11,5 tony na oś pojazdu.
Zobacz też: Czy Niemcy wprowadzą opłaty za przejazd autostradami?
Z Wrocławia do Łodzi w około dwie godziny
Obecnie przejazd z Wrocławia do Łodzi trwa jedynie ok. 2 godz. i jest bezkolizyjny. Jeszcze w styczniu tego roku taka podróż przebiegała przez wiele miejscowości i trwała nawet do 5 godz.
REKLAMA
Oddany do ruchu odcinek łączy Sieradz z Łaskiem i biegnie przez powiaty: sieradzki, zduńskowolski i łaski. Trasa ta wyprowadzając ruch kołowy z miejscowości znacznie przyczynia się do poprawy poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego w terenach zabudowanych, przez które wcześniej przebiegał ruch.
Na drogę ekspresową S8 można wjechać, lub z niej zjechać wyłącznie za pośrednictwem węzłów. Oznacza to, że nie ma na niej tradycyjnych, kolizyjnych skrzyżowań jednopoziomowych, co podyktowane jest względami bezpieczeństwa. Na przekazany do ruchu odcinek można się dostać jednym z pięciu węzłów, licząc od zachodu: Sieradz Południe, Sieradz Wschód, Zduńska Wola, Karsznice i od strony Łodzi węzeł Łask. Trasa na całej długości, zgodnie z wymogami drogi ekspresowej została ogrodzona. Po nowej drodze można podróżować z maksymalną prędkością 120 km/h.
Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus
Odcinek został wykonany przez konsorcjum: Dragados – Pol Aqua, a jego koszt budowy wyniósł to blisko 1,4 mld zł.
REKLAMA
„Budowa drogi ekspresowej S8 Walichnowy – Łódź” składała się z 9 odcinków, realizowanych w ramach 8 kontraktów. W ramach projektu powstało aż 114 km 2-jezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni betonowej. Wyjątkiem od tej technologii były odcinki 3 i 7. Trzeci, będący obwodnicą Sieradza od S8 do DK 12 o długości 6 km na nawierzchnię bitumiczna i jedną jezdnię. Siódmy, o długości 3,6 km stanowi odcinek drogi ekspresowej S14 i ma dwie jezdnie o nawierzchni bitumicznej.
Łączny koszt budowy wszystkich dziewięciu odcinków to ponad 4,5 mld zł. Jeśli doliczymy do tego odcinek drogi S8 Piotrków Trybunalski – granica województwa mazowieckiego, który powstał w latach 2009 – 2012 w wyniku przebudowy drogi krajowej nr 8 do standardu trasy ekspresowej, otrzymujemy wartość niemal 6,8 mld zł i łączną długość blisko 200 km.
Źródło: Materiały prasowe GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.