REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid

Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Priorytetem napędu hybrydowego nie powinno być ograniczanie zużycia paliwa, ale poprawianie osiągów samochodu. Tą sentencją kierowali się inżynierowie Infiniti konstruując hybrydową wersję modelu Q50. Co z tego wyszło? Odpowiedź w naszym teście.

Marka Infiniti nie cieszy się na polskim rynku dużą popularnością. To ciekawe, bo większość zmotoryzowanych ma o modelach Infiniti dobrą opinię. Jednak, gdy przychodzi moment podjęcia decyzji o zakupie Polacy chętniej wybierają modele niemieckie lub popularniejszego w Polsce Lexusa.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Nie da się ukryć, że najnowsze Infiniti Q50S to propozycja dla osób nie oczekujących od samochodu klasy Premium stonowanej sylwetki. Q50S jest efektowne. Obłe krawędzie z dużymi przetłoczniami na karoserii tworzą nietuzinkową bryłę. Nowego Infiniti z pewnością nie da się pomylić z żadnym innym pojazdem sprzedawanym na polskim rynku.

To, co zaskakuje najbardziej w nadwoziu japońskiego sedana to jego rozmiary zewnętrzne. Jest dużo większy niż mogłoby się wydawać. Jego najbliższymi konkurentami są BMW serii 3, czy Mercedes klasy C. Ale porównując długości nadwozia tych trzech modeli okazuje się, że Q50S z wynikiem 480 cm jest dłuższy od „Trójki” w wersji sedan o 16,7 cm, a od Mercedesa o 11,4 cm!

REKLAMA

Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid

Tomasz Korniejew

To nie wszystko, rozstaw osi Infiniti ma 285 cm i jest większy o 4 cm niż w porównywanym BMW i 1 cm niż w Mercedesie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Infiniti ma 182 cm szerokości, czyli jest szersze od BMW serii 3 o 0,9 cm i o 1 cm od Mercedesa klasy C.

Szkoda tylko, że duże rozmiary zewnętrzne nie przekładają się na przestronność wnętrza.

Zobacz też: Test Infiniti Q50 2.2d: szlacheckie aspiracje

O ile w przedniej części kabiny nikt nie powinien narzekać na ciasnotę, o tyle z tyłu jest zaskakująco ciasno. Siedzisko kanapy jest umieszczone dość wysoko, w efekcie nawet osoby o wzroście ok. 180 cm będą zahaczały fryzurą o podsufitkę. Wyższym pasażerom może doskwierać zbyt mała ilość przestrzeni w okolicach kolan.

Niewielki jest także bagażnik (ograniczony przez baterie układu hybrydowego) – ma według informacji producenta objętość 400 l, choć subiektywnie wydaje się sporo mniejszy.

Ale wspomniane wyżej cechy to jedyne minusy przedziału pasażerskiego japońskiego sedana.

Wnętrze zostało wykonane z materiałów najwyższej jakości, spasowanych wręcz z chirurgiczną precyzją. Jakość skóry użytej do obszycia kierownicy jest imponująca. Fotele przednie są bardzo wygodne, a kokpit mimo zaawansowania technologicznego i umieszczenia na nim dwóch kolorowych, dotykowych ekranów obsługuje się łatwo i jest czytelny.

Całość prezentuje się efektownie, zwłaszcza design „zegarów”. Brawo.

Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Inna filozofia tworzenia hybryd

Jednak tym co jest najwartościowsze w opisywanym samochodzie jest jego układ napędowy. Direct Response Hybrid, bo tak nazywa się napęd opisywanego Infiniti przekazuje napęd na obie osie (jest też dostępna wersja tylko z napędem na tylną oś) przy czym w normalnych warunkach drogowych napęd jest przekazywany na tylną oś, a w razie potrzeby system jest w stanie przekazać do 50% momentu obrotowego na oś przednią. Jak wspomniałem we wstępie, jego działanie zostało zaplanowane w taki sposób, by sprzyjało poprawieniu osiągów pojazdu, a nie ograniczało zużycie paliwa.

Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid

Tomasz Korniejew

To przewrotne, jak na konstrukcję hybrydową założenie skutkuje imponującą dynamiką. Moc maksymalna całego układu, w którego skład wchodzi sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 306 KM oraz silnik elektryczny o mocy 68 KM  to 364 KM. Co więcej, Q50S Hybrid dysponuje momentem obrotowym rzędu 546 Nm. Według danych producenta opisywane Q50S rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,4 s i może pojechać z maksymalną prędkością 250 km/h.

Dalsza część recenzji Infiniti Q50S na następnej stronie


Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid jeździ jak auto sportowe

Układ napędowy opisywanego Infiniti jest dopracowany w najmniejszych szczegółach. Warto wspomnieć, że za jego zestrojenie (także prowadzenie) odpowiadał m.in. czterokrotny Mistrz Świata F1, Sebastian Vettel, który w Infiniti pełni funkcję dyrektora ds. osiągów.

W efekcie hybrydowe Q50S sunie przyklejone do asfaltu dodając kierowcy pewności siebie na każdym krętym odcinku drogi. Rewelacyjnie spisuje się układ kierowniczy, w którym kierownica nie ma mechanicznego połączenia z kołami. Dzięki temu drgania z kół nie są przenoszone na wieniec. W błędzie są ci, którzy myślą, że takie rozwiązanie drastycznie obniża wyczucie pojazdu.

Jedynym mankamentem Infiniti przy dynamicznej jeździe, jest zbyt duże wyciszenie przedziału pasażerskiego. W efekcie miły dla uszu dźwięk sześciocylindrowej jednostki napędowej jest prawie niesłyszalny. Poza tym zapas mocy auta jest wystarczający do sprawnego przyspieszania w każdej sytuacji.

Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid

Tomasz Korniejew

Choć nie było to priorytetem konstruktorów, Infiniti Q50S okazuje się oszczędne. W ruchu miejskim (nie korzystając z trybu jazdy eco) osiągnęliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 10 l na 100 km (9,4 l/100 km deklaruje producent). Biorąc pod uwagę osiągi pojazdu trzeba uznać ten rezultat za bardzo dobry.

Jedyne co w jakimś stopniu ogranicza komfort użytkowania opisywanego pojazdu na co dzień w warunkach miejskich, jest duży gabaryt zewnętrzny, który znacznie utrudnia znalezienie odpowiedniego miejsca do zaparkowania.

Zobacz też: Test Lexus IS200t

Podsumowanie

Hybrydowe Infiniti Q50S ma w sobie „geny sportowca”. To klasyczny „wilk w owczej skórze”. Piekielnie szybkie auto z dopracowanym układem jezdnym. Przy rewelacyjnych osiągach jest też zaskakująco oszczędne i ponadprzeciętnie komfortowe.

Słabszą stroną auta jest praktyczność. Ma duże nadwozie, które utrudnia parkingowe manewry, ale miejsca w kabinie mniej niż mniejsi konkurenci. Mały jest także bagażnik. Czyli tak, jak w aucie sportowym.

Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid

Tomasz Korniejew

Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid - Dane techniczne

Infiniti Q50S Sport Hybrid AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  3498 cm3
Układ cylindrów/zawory V6/24V
Maksymalna moc 306 KM/6800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/5000 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 68 KM
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7 bieg
Pojemność bagażnika 400 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480/182/144,5 cm
Rozstaw osi 285 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,4 s
Zużycie paliwa* 9,6/5,3/6,8 l/100 km
Cena od 237 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA