REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy gracz w lidze dużych SUV-ów – Ford Edge przyjechał na europejski rynek wprost zza oceanu. Przyciąga uwagę efektowną stylizacją, ale czy pod ładną karoserią kryje się konstrukcja warta zainteresowania? W teście egzemplarz napędzany przez 210 konny silnik wysokoprężny z napędem na obie osie.

Najnowszy Ford Edge robi wrażenie. Zwłaszcza w efektownie wyglądającej specyfikacji Sport z 20 calowymi obręczami kół. I choć nowy Ford Edge nie jest samochodem najdłuższym w klasie, to jednak sprawia wrażenie bardzo dużego. Wszystko za sprawą sporej szerokości nadwozia. Jak pisaliśmy w relacji z pierwszych jazd Fordem Edge: „Auto ma długość 480,8 cm, co oznacza że jest dłuższe od siedmioosobowej Kii Sorento o 2,8 cm, od Volkswagena Tuarega o 0,7 cm, ale krótsze od BMW X5 o 7,8 cm. Jednak to nie długość sylwetki robi w przypadku Edge największe wrażenie, a szerokość która wynosi aż 192,8 cm. Dla porównania BMW X5 jest węższe o 4,3 cm, Sorento o 9,1 cm, a Touareg o 4,1 cm. Prześwit w Fordzie Edge ma wysokości 19,3 cm.”

REKLAMA

Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Podczas użytkowania pojazdu w czasie niezbyt sprzyjającej aury, nadwozie nowego Forda uwidoczniło swoją niewątpliwą zaletę. Otóż, producent wyeliminował problem, jaki często powstaje podczas użytkowania SUV-ów w czasie niepogody – brudzenie nogawek spodni o mokre progi podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. W Edge zastosowano drzwi z długimi „fartuchami” osłaniającymi progi podczas jazdy. Tym samym po otwarciu drzwi, część która najczęściej styka się z naszą odzieżą pozostaje czysta. Nie jest to rozwiązanie nowatorskie ani niespotykane nigdzie indziej, niemniej warte odnotowania.

Zobacz też: Test Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM AWD

Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM - wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Edge jest przestronny. Fotele przednie są obszerne i bardzo wygodne, w wersji Sport wyposażone w duży zakres regulacji. Przestrzeni ani komfortu nie brakuje także w tylnej części kabiny. W drugim rzędzie mogą wygodnie usiąść trzy dorosłe osoby.

Od wersji Titanium w miejscu „zegarów” montowany jest standardowo wyświetlacz o przekątnej 10,1 cali. Standardowym wyposażeniem od poziomu Titanium jest także kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej 8 cali systemu pokładowego SYNC 3.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trzeba przyznać, że trzecia wersja środowiska SYNC działa dużo sprawniej od dwóch poprzednich, niemniej wciąż programiści Forda mają pole do popisu w kwestii poprawy szybkości działania i usability. A sam ekran mógłby sprawniej reagować na dotyk.

Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, ale mierząc europejskimi standardami dokładność spasowania niektórych elementów mogłaby być wyższa.

To, na co z pewnością nie będą narzekać nawet najwięksi malkontenci to wielkość bagażnika. Pasażerowie Edge mają do dyspozycji przedział bagażowy o objętości 602 l licząc do półki oraz 800 l licząc do dachu. Wygodny załadunek ułatwiają elektrycznie otwierane i zamykane drzwi bagażnika, które można także otwierać bezdotykowo, gestem stopy, gdy mamy zajęte ręce (standard od wersji Titanium).

Zobacz też: Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4

Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM - napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił Ford Edge napędzany przez silnik wysokoprężny Twin-Turbo o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 210 KM przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Auto zostało wyposażone w napęd na obie osie oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię.

Ważący sporo, bo aż 1949 kg samochód, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 s i może pojechać z maksymalną prędkością 211 km/h.

Spoglądając w dane producenta dotyczące dynamiki i zasiadając za kierownicą Edge łatwo zgadnąć, co było priorytetem podczas prac nad układem jezdnym. Był nim komfort.

Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Wygodę prowadzenia nowego Forda doceni każdy kierowca. Dobrze wyciszona jednostka napędowa nabiera werwy od około 2 tys. obr./min. i choć w wyższych partiach obrotów auto robi się wyraźnie żwawsze, to jednak charakterystyka układu jezdnego kompletnie do dynamicznej jazdy nie prowokuje.

Automatyczna przekładania bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia, ale wykazuje zwłokę w reakcji na funkcję kick down. Zawieszenie bardzo sprawnie pochłania nierówności nawierzchni przenosząc do przedziału pasażerskiego zakłócające komfort wstrząsy w bardzo ograniczonym stopniu.

Jednak Edge w wersji Sport nie jest pozbawiony „pazura”. Na liście wyposażenia standardowego tej wersji Forda znajduje się sportowe (czyli nieco utwardzone) zawieszenie. Ma to swoje odzwierciedlenie w zachowaniu pojazdu podczas jazdy po zakrętach, gdy naprawdę trudno jest wyprowadzić tego prawie dwutonowego kolosa z równowagi. Wielu kierowcom przypadnie też do gustu precyzyjny układ kierowniczy.

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Dalsza część testu Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM na następnej stronie


Choć Edge czuje się na autostradzie, jak ryba w wodzie, nienajgorzej wypadł podczas jazdy w ruchu miejskim. Wiadomo, że nie jest mistrzem zwrotności, a duża szerokość nadwozia stanowi przeszkodę podczas szukania miejsca do zaparkowania, niemniej prowadzenie Edge w miejskich warunkach przebiega sprawniej niż mogłoby się wydawać.

Parkingowe manewry ułatwia standardowo montowana tylna kamera. Łatwo też się dużym fordem wyjeżdża tyłem z miejsca parkingowego, bo kierowca ma zapewnioną niezłą widoczność do tyłu.

Bardziej przydają się przednie czujniki parkowania (dostępne w standardzie od wersji Titanium), bo trudno jest ocenić odległość do przedniego zderzaka spoglądając znad ogromnej maski.

Zaskakująco dobrze Edge wypada pod względem zużycia paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim zużywał około 8,5 l oleju napędowego na 100 km. Biorąc pod uwagę masę pojazdu i moc jednostki napędowej to świetny wynik.

Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM - podsumowanie

Ford Edge w wersji Sport to bez wątpienia jeden z najładniejszych SUVów będących obecnie w sprzedaży. To dobrze, że po bliższym poznaniu auto nie rozczarowuje. Europejscy esteci z pewnością zwrócą uwagę na jakość wykończenia wnętrza. Nie przypadnie do gustu duża szerokość auta, która utrudnia parkowanie na ciasnych uliczkach europejskich miast. Niemniej Ford Edge przekonuje do siebie oszczędnym silnikiem, bardzo wysokim komfortem jazdy, przestronnym wnętrzem, ogromnym bagażnikiem oraz zaskakująco dobrym układem jezdnym.

Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM - dane techniczne

Ford Edge Sport 2.0 TDCi 210 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 210 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 602/1847 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480,8/198,1/169,2 cm
Rozstaw osi 284,8 cm
V-max 211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Zużycie paliwa* 6,4/5,4/5,8 l/100 km
Cena od 203 500 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA