REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mondeo w specyfikacji Vignale jest droższy od pozostałych wersji tego samego modelu o co najmniej 20 tys. zł. Czemu? Odpowiedź w naszym teście.

Vignale – o co chodzi?

Niejednokrotnie podczas użytkowania Forda Mondeo Vignale byłem zaczepiany przez osoby postronne zainteresowane jego ceną. Nic dziwnego, bo ta najdroższa odmiana Forda prezentuje się efektownie. Projektanci nie tylko ozdobili nadwozie szeregiem detali (w tym dumnym napisem Vignale na chromowanej listwie na pokrywie bagażnika) dodającymi autu dostojności, ale skomponowali też dedykowany Vignale kolor lakieru – Nocciola, który można zamówić za 1350 zł, i który doskonale dopełnia wygląd Mondeo.

REKLAMA

Miny pytających nieco rzedły, gdy okazywało się, że cena prezentowanego egzemplarza wyposażonego w silnik 2.0 TDCi Twin Turbo o mocy 210 KM i skrzynię biegów Powershift „startuje” z poziomu 165 150 zł. To o około 23 tys. zł więcej niż trzeba zapłacić za „pospolite” Mondeo z tym samym silnikiem, w najbogatszej odmianie Titanium.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat marki Ford znajdziesz tutaj

Szkopuł w tym, że Ford kieruje ofertę Vignale do osób oczekujących od producenta czegoś więcej niż dobrze wyposażonego samochodu. Dlatego do auta „dorzuca” wyjątkową jakość obsługi posprzedażowej i dedykowaną ofertę usług, której opis znajduje się w dalszej części tekstu. W tym miejscu skupmy się jeszcze na aucie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, Powershift – wnętrze

REKLAMA

Choć design kokpitu pozostał bez zmian względem tańszych odmian Mondeo, to jednak wnętrze Vignale zostało wykończone szlachetniejszymi materiałami. Skórą obszyto nie tylko kierownicę, ale też deskę rozdzielczą, górne partie boczków drzwi, czy przedni podłokietnik. Wyposażeniem standardowym Vignale są skórzana tapicerka oraz podgrzewane fotele o podwyższonym komforcie. Z kolei za 3750 zł można zamówić dodatkowo wentylowane fotele wielokonturowe z funkcją 11 punktowego masażu. Egzemplarz, który trafił do redakcyjnej recenzji został w nie wyposażony. Muszę przyznać, że są świetne, a funkcja masażu spełnia swoją rolę i znacznie poprawia jakość podróży.

W miejscu tradycyjnych „zegarów” zastosowano kolorowy, wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, znany z innych odmian Forda. Żeby sprawnie odczytywać wszystkie informacje, które są na nim wyświetlane i bez błądzenia po zakamarkach menu wywoływać poszczególne funkcje, trzeba się z interfejsem dobrze zapoznać. Początkujący użytkownik może się poczuć zagubiony.

Standardowym wyposażeniem Vignale jest również kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego o przekątnej ośmiu cali, umieszczony na górze konsoli centralnej.

Tak jak w innych modelach Forda, także w Vignale ekran nie zawsze sprawnie reaguje na dotyk. Niemniej pokładowy system SYNC 3 jest bardziej przyjazny w obsłudze niż jego poprzednie wersje.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Mondeo Vignale jest samochodem o stosunkowo sporych rozmiarach zewnętrznych. Ma to odzwierciedlenie w bardzo przestronnym wnętrzu i przepastnym przedziale bagażowym o pojemności 516 l (w wersji 4 drzwiowej). Całe szczęście manewry parkingowe ułatwiają kierowcy m.in. dostępne w standardzie przednie i tylne czujniki parkowania oraz tylna kamera.

   Zobacz też: Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, PowerShift –  napęd/układ jezdny

REKLAMA

 Pod maską recenzowanego Forda pracuje czterocylindrowy, dwulitrowy silnik wysokoprężny Twin Turbo, który rozwija moc maksymalną 210 KM przy 3750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Z napędem współpracuje sześciobiegowa przekładania PowerShift.

Według danych producenta ważący 1599 kg Ford przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i może się rozpędzić do 233 km/h. To dobry wynik, choć dynamika pojazdu nie jest w tym przypadku najważniejsza.

Prowadzący 210 konne Mondeo Vignale raczej delektuje się komfortem wykorzystując duży potencjał jednostki napędowej do sprawnego wyprzedzania lub rozpędzenia samochodu do pożądanej prędkości na autostradzie, a nie do ścigania się od świateł do świateł. Ten samochód do tego absolutnie nie prowokuje.

Podróżujących cieszy doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego, co jest zasługą m.in. zastosowania systemu Active Noise Control (standard dostępny dla wersji z silnikami Diesla), który neutralizuje odgłos pracy jednostki napędowej, czy szyby w przednich drzwiach z dodatkowymi warstwami akustycznymi.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Forda Mondeo Vignale na następnej stronie


Nie bez znaczenia jest także dość miękko zestrojone zawieszenie, które nie zachęca do dynamicznej jazdy po ostrych zakrętach ale dostojnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Podczas szybkiej jazdy po łukach nadwozie ma tendencję do przechyłów, choć samochód późno wykazuje tendencję do podsterowności. Dlatego kierowcy ze sportową żyłką powinni skorzystać z katalogu dostępnych opcji i zainstalować w Mondeo Vignale zawieszenie sportowe (koszt 1000 zł). Bardziej wymagający mogą wyposażyć pojazd w zawieszenie adaptacyjne z trzema trybami ustawień – Comfort, Standard lub Sport (koszt od 8500 zł w pakiecie Ultimate). Tym bardziej, że układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym zapewnia precyzję prowadzenia adekwatną do legendy Forda.

Sześciostopniowa przekładnia PowerShift sprawnie reaguje na gaz, a biegi zmienia błyskawicznie. Nie wykazuje przesadnie dużej zwłoki nawet podczas wywołania redukcji przez funkcję kick down.

Opisywany Ford wykazuje nieduże zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim zużycie paliwa oscylowało wokół 8 l na 100 km. Podczas szybkiej jazdy w trasie (ok. 140 km/h), „spalanie” malało do 6,5 l na 100 km.   

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, PowerShift – podsumowanie

210 konny Ford Mondeo Vignale to samochód dynamiczny, oszczędny, bardzo komfortowy, przestronny, bogato wyposażony i wykończony materiałami wysokiej jakości. Ponadto nabywca Forda Vignale dostanie coś więcej. Przede wszystkim będzie przyjmowany w wydzielonej strefie Vignale, gdzie zaopiekuje się nim dedykowany doradca. Oprócz tego dla użytkowników Vignale przewidziano:

  • Dostęp do całodobowej obsługi klienta
  • Usługę przeglądów serwisowych z odebraniem samochodu spod wskazanego adresu i zwróceniem pod wskazany adres
  • Samochód zastępczy na czas serwisu
  • Mycie samochodu w umówionym terminie
  • Dodatkową usługę kosmetyki wnętrza

 Dostęp do wyselekcjowanego pakietu usług i dostęp do strefy Vignale z pewnością są dodatkową nobilitacją dla klientów Forda i ułatwiają życie, bo pozwalają wiele spraw związanych z samochodem załatwić szybciej lub bez potrzeby osobistego udawania się do serwisu.

Niemniej za cenę dobrze wyposażonego Mondeo Vignale można wybrać model z oferty uznanych marek Premium. Choć trzeba mieć na uwadze, że będą to raczej pozycje z początku cenników, więc u dealera nie „zabłyśniemy”. I tu dochodzimy do sedna. Bo sięgając po Vignale, wykupimy wszystko co Ford ma najlepszego do zaoferowania. Z wyselekcjonowaną opieką włącznie. 

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, PowerShift – dane techniczne

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 210 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 541 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 487,1/191,1/148,2 cm
Rozstaw osi 285 cm
V-max 233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,5/5,0 l/100 km
Cena od 165 150 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    REKLAMA

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA