REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mondeo w specyfikacji Vignale jest droższy od pozostałych wersji tego samego modelu o co najmniej 20 tys. zł. Czemu? Odpowiedź w naszym teście.

Vignale – o co chodzi?

Niejednokrotnie podczas użytkowania Forda Mondeo Vignale byłem zaczepiany przez osoby postronne zainteresowane jego ceną. Nic dziwnego, bo ta najdroższa odmiana Forda prezentuje się efektownie. Projektanci nie tylko ozdobili nadwozie szeregiem detali (w tym dumnym napisem Vignale na chromowanej listwie na pokrywie bagażnika) dodającymi autu dostojności, ale skomponowali też dedykowany Vignale kolor lakieru – Nocciola, który można zamówić za 1350 zł, i który doskonale dopełnia wygląd Mondeo.

REKLAMA

Miny pytających nieco rzedły, gdy okazywało się, że cena prezentowanego egzemplarza wyposażonego w silnik 2.0 TDCi Twin Turbo o mocy 210 KM i skrzynię biegów Powershift „startuje” z poziomu 165 150 zł. To o około 23 tys. zł więcej niż trzeba zapłacić za „pospolite” Mondeo z tym samym silnikiem, w najbogatszej odmianie Titanium.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat marki Ford znajdziesz tutaj

Szkopuł w tym, że Ford kieruje ofertę Vignale do osób oczekujących od producenta czegoś więcej niż dobrze wyposażonego samochodu. Dlatego do auta „dorzuca” wyjątkową jakość obsługi posprzedażowej i dedykowaną ofertę usług, której opis znajduje się w dalszej części tekstu. W tym miejscu skupmy się jeszcze na aucie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, Powershift – wnętrze

REKLAMA

Choć design kokpitu pozostał bez zmian względem tańszych odmian Mondeo, to jednak wnętrze Vignale zostało wykończone szlachetniejszymi materiałami. Skórą obszyto nie tylko kierownicę, ale też deskę rozdzielczą, górne partie boczków drzwi, czy przedni podłokietnik. Wyposażeniem standardowym Vignale są skórzana tapicerka oraz podgrzewane fotele o podwyższonym komforcie. Z kolei za 3750 zł można zamówić dodatkowo wentylowane fotele wielokonturowe z funkcją 11 punktowego masażu. Egzemplarz, który trafił do redakcyjnej recenzji został w nie wyposażony. Muszę przyznać, że są świetne, a funkcja masażu spełnia swoją rolę i znacznie poprawia jakość podróży.

W miejscu tradycyjnych „zegarów” zastosowano kolorowy, wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, znany z innych odmian Forda. Żeby sprawnie odczytywać wszystkie informacje, które są na nim wyświetlane i bez błądzenia po zakamarkach menu wywoływać poszczególne funkcje, trzeba się z interfejsem dobrze zapoznać. Początkujący użytkownik może się poczuć zagubiony.

Standardowym wyposażeniem Vignale jest również kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego o przekątnej ośmiu cali, umieszczony na górze konsoli centralnej.

Tak jak w innych modelach Forda, także w Vignale ekran nie zawsze sprawnie reaguje na dotyk. Niemniej pokładowy system SYNC 3 jest bardziej przyjazny w obsłudze niż jego poprzednie wersje.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Mondeo Vignale jest samochodem o stosunkowo sporych rozmiarach zewnętrznych. Ma to odzwierciedlenie w bardzo przestronnym wnętrzu i przepastnym przedziale bagażowym o pojemności 516 l (w wersji 4 drzwiowej). Całe szczęście manewry parkingowe ułatwiają kierowcy m.in. dostępne w standardzie przednie i tylne czujniki parkowania oraz tylna kamera.

   Zobacz też: Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, PowerShift –  napęd/układ jezdny

REKLAMA

 Pod maską recenzowanego Forda pracuje czterocylindrowy, dwulitrowy silnik wysokoprężny Twin Turbo, który rozwija moc maksymalną 210 KM przy 3750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Z napędem współpracuje sześciobiegowa przekładania PowerShift.

Według danych producenta ważący 1599 kg Ford przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i może się rozpędzić do 233 km/h. To dobry wynik, choć dynamika pojazdu nie jest w tym przypadku najważniejsza.

Prowadzący 210 konne Mondeo Vignale raczej delektuje się komfortem wykorzystując duży potencjał jednostki napędowej do sprawnego wyprzedzania lub rozpędzenia samochodu do pożądanej prędkości na autostradzie, a nie do ścigania się od świateł do świateł. Ten samochód do tego absolutnie nie prowokuje.

Podróżujących cieszy doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego, co jest zasługą m.in. zastosowania systemu Active Noise Control (standard dostępny dla wersji z silnikami Diesla), który neutralizuje odgłos pracy jednostki napędowej, czy szyby w przednich drzwiach z dodatkowymi warstwami akustycznymi.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Forda Mondeo Vignale na następnej stronie


Nie bez znaczenia jest także dość miękko zestrojone zawieszenie, które nie zachęca do dynamicznej jazdy po ostrych zakrętach ale dostojnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Podczas szybkiej jazdy po łukach nadwozie ma tendencję do przechyłów, choć samochód późno wykazuje tendencję do podsterowności. Dlatego kierowcy ze sportową żyłką powinni skorzystać z katalogu dostępnych opcji i zainstalować w Mondeo Vignale zawieszenie sportowe (koszt 1000 zł). Bardziej wymagający mogą wyposażyć pojazd w zawieszenie adaptacyjne z trzema trybami ustawień – Comfort, Standard lub Sport (koszt od 8500 zł w pakiecie Ultimate). Tym bardziej, że układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym zapewnia precyzję prowadzenia adekwatną do legendy Forda.

Sześciostopniowa przekładnia PowerShift sprawnie reaguje na gaz, a biegi zmienia błyskawicznie. Nie wykazuje przesadnie dużej zwłoki nawet podczas wywołania redukcji przez funkcję kick down.

Opisywany Ford wykazuje nieduże zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim zużycie paliwa oscylowało wokół 8 l na 100 km. Podczas szybkiej jazdy w trasie (ok. 140 km/h), „spalanie” malało do 6,5 l na 100 km.   

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, PowerShift – podsumowanie

210 konny Ford Mondeo Vignale to samochód dynamiczny, oszczędny, bardzo komfortowy, przestronny, bogato wyposażony i wykończony materiałami wysokiej jakości. Ponadto nabywca Forda Vignale dostanie coś więcej. Przede wszystkim będzie przyjmowany w wydzielonej strefie Vignale, gdzie zaopiekuje się nim dedykowany doradca. Oprócz tego dla użytkowników Vignale przewidziano:

  • Dostęp do całodobowej obsługi klienta
  • Usługę przeglądów serwisowych z odebraniem samochodu spod wskazanego adresu i zwróceniem pod wskazany adres
  • Samochód zastępczy na czas serwisu
  • Mycie samochodu w umówionym terminie
  • Dodatkową usługę kosmetyki wnętrza

 Dostęp do wyselekcjowanego pakietu usług i dostęp do strefy Vignale z pewnością są dodatkową nobilitacją dla klientów Forda i ułatwiają życie, bo pozwalają wiele spraw związanych z samochodem załatwić szybciej lub bez potrzeby osobistego udawania się do serwisu.

Niemniej za cenę dobrze wyposażonego Mondeo Vignale można wybrać model z oferty uznanych marek Premium. Choć trzeba mieć na uwadze, że będą to raczej pozycje z początku cenników, więc u dealera nie „zabłyśniemy”. I tu dochodzimy do sedna. Bo sięgając po Vignale, wykupimy wszystko co Ford ma najlepszego do zaoferowania. Z wyselekcjonowaną opieką włącznie. 

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, PowerShift – dane techniczne

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 210 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 541 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 487,1/191,1/148,2 cm
Rozstaw osi 285 cm
V-max 233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,5/5,0 l/100 km
Cena od 165 150 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA