REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mondeo w specyfikacji Vignale jest droższy od pozostałych wersji tego samego modelu o co najmniej 20 tys. zł. Czemu? Odpowiedź w naszym teście.

Vignale – o co chodzi?

Niejednokrotnie podczas użytkowania Forda Mondeo Vignale byłem zaczepiany przez osoby postronne zainteresowane jego ceną. Nic dziwnego, bo ta najdroższa odmiana Forda prezentuje się efektownie. Projektanci nie tylko ozdobili nadwozie szeregiem detali (w tym dumnym napisem Vignale na chromowanej listwie na pokrywie bagażnika) dodającymi autu dostojności, ale skomponowali też dedykowany Vignale kolor lakieru – Nocciola, który można zamówić za 1350 zł, i który doskonale dopełnia wygląd Mondeo.

REKLAMA

Miny pytających nieco rzedły, gdy okazywało się, że cena prezentowanego egzemplarza wyposażonego w silnik 2.0 TDCi Twin Turbo o mocy 210 KM i skrzynię biegów Powershift „startuje” z poziomu 165 150 zł. To o około 23 tys. zł więcej niż trzeba zapłacić za „pospolite” Mondeo z tym samym silnikiem, w najbogatszej odmianie Titanium.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat marki Ford znajdziesz tutaj

Szkopuł w tym, że Ford kieruje ofertę Vignale do osób oczekujących od producenta czegoś więcej niż dobrze wyposażonego samochodu. Dlatego do auta „dorzuca” wyjątkową jakość obsługi posprzedażowej i dedykowaną ofertę usług, której opis znajduje się w dalszej części tekstu. W tym miejscu skupmy się jeszcze na aucie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, Powershift – wnętrze

REKLAMA

Choć design kokpitu pozostał bez zmian względem tańszych odmian Mondeo, to jednak wnętrze Vignale zostało wykończone szlachetniejszymi materiałami. Skórą obszyto nie tylko kierownicę, ale też deskę rozdzielczą, górne partie boczków drzwi, czy przedni podłokietnik. Wyposażeniem standardowym Vignale są skórzana tapicerka oraz podgrzewane fotele o podwyższonym komforcie. Z kolei za 3750 zł można zamówić dodatkowo wentylowane fotele wielokonturowe z funkcją 11 punktowego masażu. Egzemplarz, który trafił do redakcyjnej recenzji został w nie wyposażony. Muszę przyznać, że są świetne, a funkcja masażu spełnia swoją rolę i znacznie poprawia jakość podróży.

W miejscu tradycyjnych „zegarów” zastosowano kolorowy, wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, znany z innych odmian Forda. Żeby sprawnie odczytywać wszystkie informacje, które są na nim wyświetlane i bez błądzenia po zakamarkach menu wywoływać poszczególne funkcje, trzeba się z interfejsem dobrze zapoznać. Początkujący użytkownik może się poczuć zagubiony.

Standardowym wyposażeniem Vignale jest również kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego o przekątnej ośmiu cali, umieszczony na górze konsoli centralnej.

Tak jak w innych modelach Forda, także w Vignale ekran nie zawsze sprawnie reaguje na dotyk. Niemniej pokładowy system SYNC 3 jest bardziej przyjazny w obsłudze niż jego poprzednie wersje.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Mondeo Vignale jest samochodem o stosunkowo sporych rozmiarach zewnętrznych. Ma to odzwierciedlenie w bardzo przestronnym wnętrzu i przepastnym przedziale bagażowym o pojemności 516 l (w wersji 4 drzwiowej). Całe szczęście manewry parkingowe ułatwiają kierowcy m.in. dostępne w standardzie przednie i tylne czujniki parkowania oraz tylna kamera.

   Zobacz też: Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, PowerShift –  napęd/układ jezdny

REKLAMA

 Pod maską recenzowanego Forda pracuje czterocylindrowy, dwulitrowy silnik wysokoprężny Twin Turbo, który rozwija moc maksymalną 210 KM przy 3750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Z napędem współpracuje sześciobiegowa przekładania PowerShift.

Według danych producenta ważący 1599 kg Ford przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i może się rozpędzić do 233 km/h. To dobry wynik, choć dynamika pojazdu nie jest w tym przypadku najważniejsza.

Prowadzący 210 konne Mondeo Vignale raczej delektuje się komfortem wykorzystując duży potencjał jednostki napędowej do sprawnego wyprzedzania lub rozpędzenia samochodu do pożądanej prędkości na autostradzie, a nie do ścigania się od świateł do świateł. Ten samochód do tego absolutnie nie prowokuje.

Podróżujących cieszy doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego, co jest zasługą m.in. zastosowania systemu Active Noise Control (standard dostępny dla wersji z silnikami Diesla), który neutralizuje odgłos pracy jednostki napędowej, czy szyby w przednich drzwiach z dodatkowymi warstwami akustycznymi.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Forda Mondeo Vignale na następnej stronie


Nie bez znaczenia jest także dość miękko zestrojone zawieszenie, które nie zachęca do dynamicznej jazdy po ostrych zakrętach ale dostojnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Podczas szybkiej jazdy po łukach nadwozie ma tendencję do przechyłów, choć samochód późno wykazuje tendencję do podsterowności. Dlatego kierowcy ze sportową żyłką powinni skorzystać z katalogu dostępnych opcji i zainstalować w Mondeo Vignale zawieszenie sportowe (koszt 1000 zł). Bardziej wymagający mogą wyposażyć pojazd w zawieszenie adaptacyjne z trzema trybami ustawień – Comfort, Standard lub Sport (koszt od 8500 zł w pakiecie Ultimate). Tym bardziej, że układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym zapewnia precyzję prowadzenia adekwatną do legendy Forda.

Sześciostopniowa przekładnia PowerShift sprawnie reaguje na gaz, a biegi zmienia błyskawicznie. Nie wykazuje przesadnie dużej zwłoki nawet podczas wywołania redukcji przez funkcję kick down.

Opisywany Ford wykazuje nieduże zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim zużycie paliwa oscylowało wokół 8 l na 100 km. Podczas szybkiej jazdy w trasie (ok. 140 km/h), „spalanie” malało do 6,5 l na 100 km.   

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, PowerShift – podsumowanie

210 konny Ford Mondeo Vignale to samochód dynamiczny, oszczędny, bardzo komfortowy, przestronny, bogato wyposażony i wykończony materiałami wysokiej jakości. Ponadto nabywca Forda Vignale dostanie coś więcej. Przede wszystkim będzie przyjmowany w wydzielonej strefie Vignale, gdzie zaopiekuje się nim dedykowany doradca. Oprócz tego dla użytkowników Vignale przewidziano:

  • Dostęp do całodobowej obsługi klienta
  • Usługę przeglądów serwisowych z odebraniem samochodu spod wskazanego adresu i zwróceniem pod wskazany adres
  • Samochód zastępczy na czas serwisu
  • Mycie samochodu w umówionym terminie
  • Dodatkową usługę kosmetyki wnętrza

 Dostęp do wyselekcjowanego pakietu usług i dostęp do strefy Vignale z pewnością są dodatkową nobilitacją dla klientów Forda i ułatwiają życie, bo pozwalają wiele spraw związanych z samochodem załatwić szybciej lub bez potrzeby osobistego udawania się do serwisu.

Niemniej za cenę dobrze wyposażonego Mondeo Vignale można wybrać model z oferty uznanych marek Premium. Choć trzeba mieć na uwadze, że będą to raczej pozycje z początku cenników, więc u dealera nie „zabłyśniemy”. I tu dochodzimy do sedna. Bo sięgając po Vignale, wykupimy wszystko co Ford ma najlepszego do zaoferowania. Z wyselekcjonowaną opieką włącznie. 

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Tomasz Korniejew

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM, PowerShift – dane techniczne

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 210 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 541 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 487,1/191,1/148,2 cm
Rozstaw osi 285 cm
V-max 233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,5/5,0 l/100 km
Cena od 165 150 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA