REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford Galaxy to 7-osobowe auto, mające spełnić wymagania dużej rodziny bądź firmy. W nowym modelu oferuje ciekawe rozwiązania takie jak adaptacyjne zawieszenie czy nowoczesne systemy bezpieczeństwa zapobiegające kolizji. Czy jednak tego oczekują klienci?

Przestronny van dla 7-osobowej rodziny - Ford Galaxy

Szukasz przestronnego, dobrze prowadzącego się vana z bogatym wyposażeniem, a przy tym nie dysponujesz budżetem na Volkswagena Multivana? Zwróć zatem uwagę na najnowszą, trzecią generację Forda Galaxy, która oferuje wiele, naprawdę interesujących rozwiązań.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM

Kamil Fraszkiewicz

Najnowsza odsłona Galaxy już na pierwszy rzut oka odróżnia się od swoich poprzedników. Przedni pas z potężnym grillem nawiązujący stylem do innych modeli w gamie Forda nadaje bryle auta sporo lekkości i dynamiki. Nietypowym rozwiązaniem w tej klasie aut jest wyeliminowanie tylnych drzwi przesuwnych na rzecz klasycznych ich odpowiedników. Choć otwierają się one prawie pod kątem prostym, są od nich mniej funkcjonalne. Klapa bagażnika, otwierana elektrycznie również za pomocą ruchu stopy, jest potężna i zapewnia świetny dostęp do ogromnej przestrzeni bagażowej. Jednak to co najciekawsze, kryje się w kabinie auta.

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Ford Galaxy - wnętrze

Pisanie o tym, że wnętrze Galaxy jest ogromne i spokojnie pomieści 5 dorosłych osób plus dwójkę dzieci (w trzecim, rozkładanym rzędzie siedzeń) nie jest szczególnie odkrywcze. Podobnie jak to, że przestrzeń pasażerską można kształtować w dość szerokim stopniu, dzięki indywidualnie regulowanym fotelom pierwszego i drugiego rzędu. Ale pewne rozwiązania naprawdę mogą zaskoczyć. Nowością jest chociażby możliwość składania wybranych foteli drugiego i trzeciego rzędu elektrycznie za pomocą konsoli umieszczonej w bagażniku. Bardzo wygodne i praktyczne rozwiązanie pozwalające w szybkim czasie powiększyć bagażnik z 300-stu (przy 7-osobowach na pokładzie) do aż 2 339 litrów! Jeśli złożone są tylko dwa ostatnie fotele, to kufer oferuje aż 1 206 litrów pojemności na bagaż.

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM

Kamil Fraszkiewicz

Elektrycznie składane fotele to jednak nie wszystko co ma do zaoferowania Galaxy w kwestii podnoszenia komfortu jego eksploatacji. Podgrzewane przednie fotele, kierownica i przednia szyba mogą okazać się szalenie przydatne w chłodniejsze dni. Aby przetrwać upały kierowca i jego pasażer mogą z kolei skorzystać z wentylowanych siedzeń, a nawet poddać się masażowi w ich wykonaniu (w Galaxy masowane są jednak nie tylko plecy, ale także i pośladki!). Same fotele są niezwykle wygodne za sprawą elektrycznej regulacji, która pozwala także na ustawianie stopnia w jakim obejmują one tułów kierowcy i jego pasażera!

REKLAMA

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM

Kamil Fraszkiewicz

Wśród innych, całkiem przydatnych rozwiązań warto wymienić także zespół kamer, pozwalający na obserwację nie tylko tego co dzieje za autem, ale także przed nim (np. w trakcie wyjeżdżania z drogi podporządkowanej zastawionej samochodami).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Mondeo kombi 1.5 EcoBoost 160 KM: już nie tylko dla floty!

Ogromne słowa pochwały należą się Fordowi za świetne wyciszenie przedziału pasażerskiego. Nawet przy prędkościach oscylujących wokół 160 km/h w kabinie jest zadziwiająco cicho! Nie przeszkadza ani dźwięk silnika, ani szum opływającego nadwozie powietrza (co jest zaskakujące, biorąc pod uwagę gabaryty auta).

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM

Kamil Fraszkiewicz

Nie wszystko jest oczywiście idealne w nowym Fordzie Galaxy. Choć materiały wykończeniowe są dobrej jakości, to jednak ich spasowanie nie jest wzorowe, co objawia się lekkim skrzypieniem w okolicach drzwi i słupka B. W bagażniku brakuje siatek zapobiegających przemieszczaniu się bagażu, a system multimedialny Sync2 bywa irytujący w działaniu. Przeszkadza przede wszystkim przeciętna reakcja ekranu na dotyk, wolno działająca nawigacja i wyświetlacz zbyt głęboko schowany w desce rozdzielczej. Nieco zbyt angażująca kierowcę jest także obsługa rozbudowanego komputera pokładowego auta. Powierzenie jego funkcji sterowania aktywnym zawieszeniem jest kiepskim pomysłem. Przycisk regulujący jego pracę powinien znajdować się na desce rozdzielczej, a najlepiej na tunelu środkowym. Ale to jak pracuje zawieszenie Galaxy zasługuje na słowa uznania.

Ford Galaxy - prowadzenie

Pewność z jaką Galaxy pokonuje szybkie zakręty wprawia w osłupienie! Na suchym asfalcie, nawet w ostrym zakręcie, można pozwolić sobie na bardzo wiele. Auto posłusznie utrzymuje tor jazdy, ochoczo go zacieśniając, gdy mocniej skręcimy kierownicą. Podsterowność pojawia się bardzo późno, a elektronicznie sterowany napęd AWD potrafi skutecznie ją ograniczyć (choć oczywiście nie wyeliminować). Kierowcy ceniący dynamiczną jazdę autem naprawdę będą zachwyceni. To chyba najzwinniejszy van oferowany na polskim rynku.

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM

Kamil Fraszkiewicz

Przy tak pewnym prowadzeniu, zadziwia komfort jazdy. Jest on co prawda uzależniony jest wybranego trybu jazdy (Sportowy, Komfortowy, Normalny), ale w nawet w sportowym, w którym zredukowany jest skok amortyzatora, utrzymanym jest on na zadowalającym poziomie. Przestawiając charakterystykę amortyzatorów, zmieniamy także siłę wspomagania kierownicy. Szkoda jednak, że nie ma możliwości łączenia naprzemiennie tych ustawień (np. zawieszenie Normalny, ukł. kier. Sportowy), aby precyzyjniej dostosować auta pod własne uprawnienia.

Ford Galaxy - silnik 2.0 TDCi 180 KM

Ford Galaxy nie jest lekkim autem. Dlatego nie dziwi decyzja, by pod jego maskę trafiła jednostka 2.0 TDCi z Forda Focusa ST. Choć została zmodyfikowana, przez co jej moc spadła ze 185 do 180 KM, to jednak nadal oferuje wysoki, 400-niutonometrowy moment obrotowy dostępny w dość wąskim zakresie obrotów (2000-2500 obr./min). Zapewnia ona Fordowi Galaxy sprint 0-100  km/h w 10,5 sekundy oraz prędkość maksymalną równa 205 km/h. Warto jednak zauważyć, że odczucia co do dynamiki są lepsze, aniżeli sugerują to wybiórcze dane techniczne. Podobać się może zwłaszcza przyspieszenie Galaxy w zakresie 80-160 km/h. Co więcej, nawet z kompletem pasażerów wyprzedzenie ciężarówki nie jest zadaniem niewykonalnym.

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM

Kamil Fraszkiewicz

Silnik przenosi moc na wszystkie cztery koła poprzez automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów Powershift. Zmiana biegów następuje w sposób płynny i szybki. Czasem zdarza się jej jednak nieco „przysnąć”. Jest to dobra skrzynia, ale nie rewelacyjna. Przyznam, że zdecydowanie bardziej widziałbym w jej miejscu ręczną przekładnię (najlepiej taką, jak w Focusie ST 2.0 TDCi). Mimo dużej masy własnej i napędu 4x4, silnik Diesla w Galaxy pozwala utrzymać jego zużycie paliwa na rozsądnym poziomie. W mieście sięga ono ok. 10-11 litrów, na trasie spada do 7,0-7,5 l /100 km. Średnio Ford Galaxy potrzebuje ok. 8,5 l/100 km.

Ford Galaxy - bezpieczeństwo

Wiele osób uważa vany za dość proste konstrukcyjnie auta. Ford Galaxy to jednak auto nie ustępujące w zakresie rozwiązań autom klasy średniej. Oprócz wspomnianych wcześniej urządzeń, posiada także rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Wśród nich warto wymienić asystenta pasa ruchu (samodzielnie utrzymuje auto na pasie ruchu), system wspomagający wykonanie manewrów parkowania równoległego i prostopadłego oraz wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego czy układ o nazwie Pre-Collision Assist wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi. Ten ostatni do swojego działaniu wykorzystuje przednią kamerę szerokokątną.

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM

Kamil Fraszkiewicz

Ford Galaxy - cena

Tak naprawdę głównym czynnikiem odstraszającym od Forda Galaxy może być jego cena. Nieźle wyposażona wersja Titanium z silnikiem 2.0 TDCi 180 KM, napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów kosztuje min. 165 950 zł. Egzemplarz prezentowany na zdjęciach kosztuje jednak aż 238 050 zł. Dużo! Ale jeśli dobrze przejrzymy ofertę innych marek to okaże się, że w końcowym rozrachunku Ford Galaxy jest jedną z tańszych propozycji. Co więcej, posiada on rozwiązania, których na próżno szukać u większości konkurentów.

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA