REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W naszym teście sprawdzamy najnowszą Toyotę Avensis Touring Sports z silnikiem 2.0 D-4D o mocy 143 KM. Auto jest dobrym przykładem tego, że najprostsze rozwiązania często okazują się najlepsze.

Zwracając uwagę na to, jak kształtowała się stylizacja modeli Toyoty na przestrzeni ostatniej dekady można dość do wniosku, że pracujący dla japońskiego koncernu projektanci nie znają pojęcia półśrodków. Jeszcze nie tak dawno z ich pracowni wyjeżdżały projekty aż nadto zachowawcze, przy których konstrukcje niemieckie wyglądały awangardowo, by teraz kreślić linie ostre, tworzące projekty wręcz jak na europejskie warunki egzotyczne. Dowód? Wystarczy porównać kolejne generacje kompaktowego Aurisa, czy prześledzić ewolucję stylizacyjną modelu Avensis.

REKLAMA

REKLAMA

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

Oferowana obecnie w salonach sprzedaży Toyota segmentu D to tak naprawdę gruntownie zmodernizowana trzecia generacja modelu. Wprawni obserwatorzy z łatwością dostrzegą detale (linię boczną, drzwi), które są identyczne jak w poprzedniej wersji Avensis.

Niemniej przy okazji gruntownego liftingu producent postanowił upodobnić pojazd do pozostałych modeli z portfolio i jednocześnie dodać sylwetce więcej wyrazistości.

Więcej na temat Toyoty przeczytasz tutaj

REKLAMA

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – wnętrze

Pierwsze co “rzuca się w oczy” po zajęciu miejsca za kierownicą nowej Toyoty Avensis to bardzo wygodny fotel. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, aktualna ma odpowiednio obszerne siedzisko. W rezultacie na przednich fotelach siedzi się bardzo wygodnie nawet podczas wielogodzinnych podróży, choć profil oparć mógłby być głębszy co poskutkowałoby lepszym podtrzymywaniem podczas jazdy po zakrętach. Szkoda też, że kolumna kierownicza ma stosunkowo niewielki zakres regulacji co może utrudnić znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o nietypowym wzroście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów Toyoty Avensis jest rozplanowana logicznie i jest czytelna. Sprawnie działa kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.

Jakość tworzyw użytych do wykończenia tablicy przyrządów jest wysoka. Na kokpicie i w górnych partiach boczków drzwi przeważają miękkie materiały, a poszczególne elementy zostały spasowane z dokładnością. Tym bardziej szkoda, że producent zdecydował się powstawiać gdzieniegdzie srebrne plastikowe listewki, które trącą tanim efekciarstwem.

Kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej działa sprawnie. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.

Toyota

Toyota

Wygodnie zasiada się również na tylnej kanapie, choć wyższym pasażerom może tam brakować przestrzeni nad głową. Nie będą za to narzekać na ilość miejsca na nogi.

Bagażnik Toyoty Avensis Touring Sports ma objętość 543 l. Po złożeniu tylnej kanapy do Avensisa kombi da się załadować aż 1609 l pakunków. Efektywne wykorzystanie przestrzeni ułatwia regularny kształt bagażnika i niski próg załadunku.

Zobacz też: Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowej Toyoty Avensis znalazło się pięć jednostek napędowych – trzy benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz wyposażony w najmocniejszą dostępną jednostkę wysokoprężną 2.0 D-4D. Według danych producenta silnik rozwija moc maksymalną 143 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. jednostka współpracuje z manualną sześciobiegową przekładnią (automat w przypadku silników wysokoprężnych jest niedostępny).

Zgodnie z danymi katalogowymi Avensis Touring Sports rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h. I choć suche dane nie porywają, to trzeba przyznać, że 143 konna jednostka napędowa jest sprawnym źródłem napędu dla ważącej 1490 kg Toyoty. Codzienną eksploatację uprzyjemnia nie tylko zadowalająca elastyczność silnika, co znacznie redukuje konieczność zmiany przełożeń podczas jazdy w ruchu miejskim ale także niezłe wyciszenie. Charakterystyczny odgłos pracy silnika jest mocniej słyszalny tuż po rozruchu, ale po rozgrzaniu jednostki staje się znacznie cichszy.

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Toyota

Toyota

Na nadmiar hałasu nie można też narzekać podczas jazdy po autostradzie. Z jednej strony dość długie przełożenia pozwalają znacznie obniżyć obroty silnika, z drugiej przedział pasażerski opisywanej Toyoty został dobrze odizolowany od szumu opływającego nadwozie powietrza.

Avensis nie ma także problemu z rozpędzaniem od wyższych prędkości na wyższych biegach, w rezultacie manewry wyprzedzania nie stanowią wyzwania dla kierowcy.

Podczas jazd testowych do gustu przypadło nam także zawieszenie Toyoty. Wszelkie nierówności tłumione są cicho i z należytym komfortem. Pozytywne wrażenie nie minęło także podczas prób szybkiej jazdy po łukach. Zawieszenie wspomagane systemami bezpieczeństwa utrzymuje auto w ryzach. Gdy wpadniemy podczas jazdy po łuku na nierówności oczywiście czuć tendencję do utraty przyczepności zwłaszcza tylnej osi, ale samochód zachowuje się bardzo przewidywalnie.

Zaskakującym minusem układu napędowego nowej Toyoty Avensis z silnikiem 2.0 D-4D jest… wykonanie dźwigni zmiany biegów. Nie chodzi o precyzję działania –drążek bez przeszkód trafia w poszczególne przełożenia. Chodzi o wibrację i irytujące brzęczenie w które wpada dźwignia, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. W takiej sytuacji (np. stojąc w korku) trzeba ruszyć odrobinę drążkiem, by irytujący dźwięk ustał.

Wysokoprężny silnik oprócz elastyczności i przyzwoitej dynamiki ma jeszcze jedną zaletę – jest oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim w dużych korkach zużycie paliwa rzadko przekraczało 7 l oleju napędowego na 100 km. Gdy w mieście było nieco luźniej, komputer wskazywał wartość 6,8 l na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie bez trudu można obniżyć „spalanie” do 6 l oleju napędowego na 100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – podsumowanie

Mimo, że na liście wyposażenia dodatkowego Toyoty Avensis nie znajdziemy tak wyszukanych dodatków jak system automatycznego parkowania, czy wyjeżdżania z miejsca parkingowego, Toyota oferuje wszystko to co jest niezbędne do komfortowego użytkowania pojazdu. Dynamiczny i oszczędny silnik, przestronne i dobrze wyciszone wnętrze, a także pakowność, poręczność w codziennym użytkowaniu i sprytnie zestrojone zawieszenie to cechy które każą Avensisa ocenić wysoko w kategorii pojazdów rodzinnych. W Toyocie nie zabraknie także nowych zdobyczy technologii z zakresu komunikacji pojazdu.

Zakup wersji ze 143 konnym silnikiem Diesla w najbogatszej odmianie Prestige za niespełna 144 tys. zł może się wydawać pomysłem zbyt śmiałym. Ale oczko uboższa odmiana Premium za 126 tys. zł jest z pewnością warta rozważenia.

Sprawdź nasz poradnik zakupowy dot. Toyoty Avensis Touring Sports:

  Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

nieznane

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM - Plusy

  • Oszczędna jednostka napędowa
  • Wygodne fotele
  • Dobrze wyciszone wnętrze
  • Wysoki komfort jazdy

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – Minusy

  • Brzęcząca na wolnych obrotach dźwignia zamiany biegów
  • Tanio wyglądające srebrne listwy na tablicy przyrządów
  • Mały zakres regulacji kolumny kierowniczej
  • Mała ilość przestrzeni nad głową na tylnej kanapie

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – dane techniczne

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 143 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 543 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 475/181/148 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Zużycie paliwa* 5,7/4,0/4,6 l/100 km
Cena od 125 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Jakość tworzyw użytych do wykończenia tablicy przyrządów Toyoty Avensis Touring Sports jest wysoka. Na kokpicie i w górnych partiach boczków drzwi przeważają miękkie materiały, a poszczególne elementy zostały spasowane z dokładnością. Srebrne listwy lepiej wyglądają na zdjęciach niż w rzeczywistości.
Toyota
Kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej działa sprawnie. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.
Toyota
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Toyota
Pierwsze co “rzuca się w oczy” po zajęciu miejsca za kierownicą nowej Toyoty Avensis to bardzo wygodny fotel. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, aktualna ma odpowiednio obszerne siedzisko.
Toyota
Wygodnie zasiada się również na tylnej kanapie Toyoty Avensis Touring Sports, choć wyższym pasażerom może tam brakować przestrzeni nad głową. Nie będą za to narzekać na ilość miejsca na nogi.
Toyota
Bagażnik Toyoty Avensis Touring Sports ma objętość 543 l. Po złożeniu tylnej kanapy do Avensisa kombi da się załadować aż 1609 l pakunków.
Toyota
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Toyota
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA