Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
W naszym teście sprawdzamy najnowszą Toyotę Avensis Touring Sports z silnikiem 2.0 D-4D o mocy 143 KM. Auto jest dobrym przykładem tego, że najprostsze rozwiązania często okazują się najlepsze.

Zwracając uwagę na to, jak kształtowała się stylizacja modeli Toyoty na przestrzeni ostatniej dekady można dość do wniosku, że pracujący dla japońskiego koncernu projektanci nie znają pojęcia półśrodków. Jeszcze nie tak dawno z ich pracowni wyjeżdżały projekty aż nadto zachowawcze, przy których konstrukcje niemieckie wyglądały awangardowo, by teraz kreślić linie ostre, tworzące projekty wręcz jak na europejskie warunki egzotyczne. Dowód? Wystarczy porównać kolejne generacje kompaktowego Aurisa, czy prześledzić ewolucję stylizacyjną modelu Avensis.

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

Oferowana obecnie w salonach sprzedaży Toyota segmentu D to tak naprawdę gruntownie zmodernizowana trzecia generacja modelu. Wprawni obserwatorzy z łatwością dostrzegą detale (linię boczną, drzwi), które są identyczne jak w poprzedniej wersji Avensis.

Niemniej przy okazji gruntownego liftingu producent postanowił upodobnić pojazd do pozostałych modeli z portfolio i jednocześnie dodać sylwetce więcej wyrazistości.

Więcej na temat Toyoty przeczytasz tutaj

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – wnętrze

Pierwsze co “rzuca się w oczy” po zajęciu miejsca za kierownicą nowej Toyoty Avensis to bardzo wygodny fotel. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, aktualna ma odpowiednio obszerne siedzisko. W rezultacie na przednich fotelach siedzi się bardzo wygodnie nawet podczas wielogodzinnych podróży, choć profil oparć mógłby być głębszy co poskutkowałoby lepszym podtrzymywaniem podczas jazdy po zakrętach. Szkoda też, że kolumna kierownicza ma stosunkowo niewielki zakres regulacji co może utrudnić znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o nietypowym wzroście.

Tablica przyrządów Toyoty Avensis jest rozplanowana logicznie i jest czytelna. Sprawnie działa kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.

Jakość tworzyw użytych do wykończenia tablicy przyrządów jest wysoka. Na kokpicie i w górnych partiach boczków drzwi przeważają miękkie materiały, a poszczególne elementy zostały spasowane z dokładnością. Tym bardziej szkoda, że producent zdecydował się powstawiać gdzieniegdzie srebrne plastikowe listewki, które trącą tanim efekciarstwem.

Kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej działa sprawnie. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.

Kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej działa sprawnie. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.

Toyota

Toyota

Wygodnie zasiada się również na tylnej kanapie, choć wyższym pasażerom może tam brakować przestrzeni nad głową. Nie będą za to narzekać na ilość miejsca na nogi.

Bagażnik Toyoty Avensis Touring Sports ma objętość 543 l. Po złożeniu tylnej kanapy do Avensisa kombi da się załadować aż 1609 l pakunków. Efektywne wykorzystanie przestrzeni ułatwia regularny kształt bagażnika i niski próg załadunku.

Zobacz też: Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowej Toyoty Avensis znalazło się pięć jednostek napędowych – trzy benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz wyposażony w najmocniejszą dostępną jednostkę wysokoprężną 2.0 D-4D. Według danych producenta silnik rozwija moc maksymalną 143 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. jednostka współpracuje z manualną sześciobiegową przekładnią (automat w przypadku silników wysokoprężnych jest niedostępny).

Zgodnie z danymi katalogowymi Avensis Touring Sports rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h. I choć suche dane nie porywają, to trzeba przyznać, że 143 konna jednostka napędowa jest sprawnym źródłem napędu dla ważącej 1490 kg Toyoty. Codzienną eksploatację uprzyjemnia nie tylko zadowalająca elastyczność silnika, co znacznie redukuje konieczność zmiany przełożeń podczas jazdy w ruchu miejskim ale także niezłe wyciszenie. Charakterystyczny odgłos pracy silnika jest mocniej słyszalny tuż po rozruchu, ale po rozgrzaniu jednostki staje się znacznie cichszy.

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Toyota

Toyota

Na nadmiar hałasu nie można też narzekać podczas jazdy po autostradzie. Z jednej strony dość długie przełożenia pozwalają znacznie obniżyć obroty silnika, z drugiej przedział pasażerski opisywanej Toyoty został dobrze odizolowany od szumu opływającego nadwozie powietrza.

Avensis nie ma także problemu z rozpędzaniem od wyższych prędkości na wyższych biegach, w rezultacie manewry wyprzedzania nie stanowią wyzwania dla kierowcy.

Podczas jazd testowych do gustu przypadło nam także zawieszenie Toyoty. Wszelkie nierówności tłumione są cicho i z należytym komfortem. Pozytywne wrażenie nie minęło także podczas prób szybkiej jazdy po łukach. Zawieszenie wspomagane systemami bezpieczeństwa utrzymuje auto w ryzach. Gdy wpadniemy podczas jazdy po łuku na nierówności oczywiście czuć tendencję do utraty przyczepności zwłaszcza tylnej osi, ale samochód zachowuje się bardzo przewidywalnie.

Zaskakującym minusem układu napędowego nowej Toyoty Avensis z silnikiem 2.0 D-4D jest… wykonanie dźwigni zmiany biegów. Nie chodzi o precyzję działania –drążek bez przeszkód trafia w poszczególne przełożenia. Chodzi o wibrację i irytujące brzęczenie w które wpada dźwignia, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. W takiej sytuacji (np. stojąc w korku) trzeba ruszyć odrobinę drążkiem, by irytujący dźwięk ustał.

Wysokoprężny silnik oprócz elastyczności i przyzwoitej dynamiki ma jeszcze jedną zaletę – jest oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim w dużych korkach zużycie paliwa rzadko przekraczało 7 l oleju napędowego na 100 km. Gdy w mieście było nieco luźniej, komputer wskazywał wartość 6,8 l na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie bez trudu można obniżyć „spalanie” do 6 l oleju napędowego na 100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – podsumowanie

Mimo, że na liście wyposażenia dodatkowego Toyoty Avensis nie znajdziemy tak wyszukanych dodatków jak system automatycznego parkowania, czy wyjeżdżania z miejsca parkingowego, Toyota oferuje wszystko to co jest niezbędne do komfortowego użytkowania pojazdu. Dynamiczny i oszczędny silnik, przestronne i dobrze wyciszone wnętrze, a także pakowność, poręczność w codziennym użytkowaniu i sprytnie zestrojone zawieszenie to cechy które każą Avensisa ocenić wysoko w kategorii pojazdów rodzinnych. W Toyocie nie zabraknie także nowych zdobyczy technologii z zakresu komunikacji pojazdu.

Zakup wersji ze 143 konnym silnikiem Diesla w najbogatszej odmianie Prestige za niespełna 144 tys. zł może się wydawać pomysłem zbyt śmiałym. Ale oczko uboższa odmiana Premium za 126 tys. zł jest z pewnością warta rozważenia.

Sprawdź nasz poradnik zakupowy dot. Toyoty Avensis Touring Sports:

  Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

nieznane

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM - Plusy

  • Oszczędna jednostka napędowa
  • Wygodne fotele
  • Dobrze wyciszone wnętrze
  • Wysoki komfort jazdy

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – Minusy

  • Brzęcząca na wolnych obrotach dźwignia zamiany biegów
  • Tanio wyglądające srebrne listwy na tablicy przyrządów
  • Mały zakres regulacji kolumny kierowniczej
  • Mała ilość przestrzeni nad głową na tylnej kanapie
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – dane techniczne

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 143 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 543 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 475/181/148 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Zużycie paliwa* 5,7/4,0/4,6 l/100 km
Cena od 125 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Jakość tworzyw użytych do wykończenia tablicy przyrządów Toyoty Avensis Touring Sports jest wysoka. Na kokpicie i w górnych partiach boczków drzwi przeważają miękkie materiały, a poszczególne elementy zostały spasowane z dokładnością. Srebrne listwy lepiej wyglądają na zdjęciach niż w rzeczywistości.
Toyota
Kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej działa sprawnie. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.
Toyota
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Toyota
Pierwsze co “rzuca się w oczy” po zajęciu miejsca za kierownicą nowej Toyoty Avensis to bardzo wygodny fotel. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, aktualna ma odpowiednio obszerne siedzisko.
Toyota
Wygodnie zasiada się również na tylnej kanapie Toyoty Avensis Touring Sports, choć wyższym pasażerom może tam brakować przestrzeni nad głową. Nie będą za to narzekać na ilość miejsca na nogi.
Toyota
Bagażnik Toyoty Avensis Touring Sports ma objętość 543 l. Po złożeniu tylnej kanapy do Avensisa kombi da się załadować aż 1609 l pakunków.
Toyota
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Toyota
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.