REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Yaris 1,33 Dynamic

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Yaris to jeden z najbardziej lubianych modeli na polskim i europejskim rynku w kategorii samochodów segmentu B. Producent niedawno zmodernizował aktualną generację Yarisa. Co z tego wyszło?

W dzisiejszych czasach, w motoryzacyjnym świecie coraz częściej jesteśmy świadkami przypadków, w których producenci przeprowadzając modernizację któregoś z oferowanych modeli, zarzekają się że modernizacja (która dotąd była nazywana Face Liftingiem), spowodowała, że mamy do czynienia z nową generacją modelu. Jednocześnie tradycyjny Face Lifting, który zazwyczaj oprócz odświeżenia wyglądu nadwozia niósł ze sobą zmiany w charakterystyce zawieszenia, zmiany w zakresie materiałów wykończeniowych, wyposażenia etc. dziś często ogranicza się do przestylizowania fragmentów nadwozia. Rzecz jeszcze dziesięć lat temu prawie niespotykana.

REKLAMA

Zobacz też: Test Fiat Punto 1.3 Multijet 16V 75 KM

REKLAMA

Tymczasem Toyota, zdaje się podążać trochę pod prąd i zgodnie ze starą szkołą marketingu  zdecydowała się przeprowadzić klasyczny Face Lifting modelu Yaris z całym dobrodziejstwem, który ze ten sobą niesie. Pociągnęło to za sobą nie tylko zmiany w wyglądzie nadwozia, czy wykończenia wnętrza lecz również w charakterystyce zawieszenia.

Do redakcyjnej recenzji trafił Yaris w wersji Dynamic, standardowo wyposażony m.in. w atrakcyjne szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, spojler dachowy, przedni grill w kształcie plastra miodu, a także tylne lampy LED. To wszystko ciekawie się komponuje z wyrazistym, czerwonym kolorem nadwozia i dostępnym za dopłatą 2500 zł pakiecie obejmującym czarny słupek tylny, przyciemniane szyby tylne, czerwone elementy deski rozdzielczej i tylny spojler.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Toyota Yaris 1,33 – wnętrze

Ale prawdziwa niespodzianka czeka we wnętrzu. Deska rozdzielcza może mieć  kolorowe wykończenie (dostępna w pakiecie za 2500 zł). Czerwona listwa znacznie rozwesela przedział pasażerski i ładnie się komponuje z dostępnym w standardzie wyświetlaczem systemu multimedialnego Toyota Touch.

REKLAMA

Oprócz wprowadzenia wyrazistego koloru do wnętrza Yarisa, przy okazji modernizacji konstruktorzy zastosowali w przedziale pasażerskim materiały wykończeniowe wyższej jakości, ale nie zmienili np. sposobu regulacji oparcia fotela (wciąż kąt pochylenia oparcia reguluje się skokowo a nie pokrętłem) ani nie wyposażyli kolumny kierownicy w dwuosiową regulację.

Mimo to, osoby o przeciętnym wzroście bez trudu odnajdą odpowiednią pozycję za kierownicą. Cieszą wygoda przednich foteli i przestronność przedziału pasażerskiego w przedniej części. Z tyłu Yaris nie rozpieszcza przestrzenią ale jak na auto segmentu B także i pod tym względem wypada nieźle.

Bagażnik Toyoty Yaris ma objętość 286 l, co jak na tę klasę pojazdów jest dobrym wynikiem.

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

 Test Toyota Yaris 1,33 – napęd/układ jezdny

Pod maskę recenzowanego Yarisa trafił czterocylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 1,33 l, rozwijający moc maksymalną 99 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr./min. Z danych technicznych można się spodziewać, że silnik Toyoty „lubi” wysokie obroty.

Rzeczywiście, auto leniwie nabiera prędkości w dolnych zakresach obrotów, wyraźnie się ożywiając gdy wskazówka obrotomierza minie wartość około 3500 obr./min.

Mimo to amatorzy sportowych wrażeń mogą się poczuć zawiedzeni. Choć układ kierowniczy zapewnia przyjemne wyczucie prowadzenia to jednak mała Toyota nie jest mistrzem sportu. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 s, co jest wynikiem dobrym jak na auto miejskie, choć nieco rozczarowującym, jak na niespełna 100-konną wersję o dumnej nazwie Dynamic.

Niemniej Yarisem 1,33 l jeździ się przyjemnie. Dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia, a zwieszenie z zaskakującą wręcz sprawnością tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni.

Nieźle wypadają wyniki zużycia paliwa. W ruchu miejskim silnik 1,33 l zużywał 7,3 l benzyny na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 5,6 l na 100 km.

To co może przeszkadzać w Yarisie to zbyt duży, jak na samochód segmentu B promień skrętu oraz zbyt głośna praca jednostki napędowej przy wysokich obrotach.

Niemniej, sześciobiegowa skrzynia biegów pozwala podróżować Toyotą z prędkościami autostradowymi w warunkach względnej ciszy.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Toyota Yaris 1,33 – podsumowanie

Toyota Yaris okazała się pojazdem zaskakująco komfortowym. Bardzo wygodny fotel kierowcy, sprawne tłumienie nierówności i całkiem przestronne wnętrze sprawiają, że codzienne podróże japońskim mieszczuchem należą do przyjemnych.

Niestety wersja Dynamic jest droga. Trzeba za nią zapłacić 61 900 zł (bez wyposażenia opcjonalnego) i co tu dużo mówić, w przeciwieństwie do wersji podstawowej w standardzie ma m.in. obrotomierz, system multimedialny Toyota Touch2, kamerę cofania, przedni podłokietnik, czy elektrycznie regulowane lusterka i klimatyzację manualną. Kosztuje o 16 tys. zł więcej od podstawowej wersji wyposażeniowej Yarisa z opisywanym silnikiem i aż o 21 tys. zł więcej od podstawowej wersji Yarisa z silnikiem 1.0/69 KM.

Werdykt jest prosty. Nowy Yaris 1,33 tak, ale niekoniecznie w tak bogatej wersji wyposażeniowej.

Zobacz też: Test Nissan Note II 1.5 dCi: 3,6 l paliwa na 100 km!

Test Toyota Yaris 1,33 – dane techniczne

Toyota Yaris 1,33 Dynamic
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1329 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 99 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 286 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 395/169,5/151 cm
Rozstaw osi 251 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s
Zużycie paliwa* 5,1/6,5/4,3 l/100 km
Cena od 44 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA