Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
REKLAMA
REKLAMA
Za nietuzinkowy wygląd najnowszej Toyoty Aygo w dużej mierze odpowiadają oryginalne barwy nadwozia, w tym charakterystyczny X namalowany na przednim pasie, nazwany przez Toyotę X Grill.
REKLAMA
W zależności od wersji wyposażeniowej i fantazji kupującego, producent zaoferował sporo możliwości personalizacji wyglądu zewnętrznego, choć nie są one aż tak liczne jak. np. w Oplu Adamie.
Niemniej ciekawy sposób malowania nadwozia i łączenie dwóch kolorów dają interesujący efekt i skutecznie wzbudzają zainteresowanie miejską Toyotą.
Zobacz też: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – wnętrze
W porównaniu do Aygo poprzedniej generacji we wnętrzu sporo się zmieniło. Mimo że gdzieniegdzie zachowano lakierowaną blachę, przedział pasażerski jest wykończony materiałami wyższej jakości i staranniej niż wcześniej.
Centralnym punktem na uporządkowanym kokpicie jest dotykowy, kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego Toyota X-Touch dostępny w uboższej wersji za dopłatą 1300 zł w pakiecie z kamerą cofania.
Cieszy spora ilość przestrzeni dostępnej w przedniej części kabiny oraz wygoda foteli. Kierowca Aygo, nawet wysoki będzie się czuł za kierownicą komfortowo i bez trudu odnajdzie optymalną pozycję.
Nieco gorzej sprawa dostępnej przestrzeni wygląda po zajęciu miejsca na tylnej kanapie. Wysocy pasażerowie będą zawadzać kolanami o oparcia przednich foteli, mogą też zahaczać fryzurą o podsufitkę.
Bagażnik Aygo nie należy do największych, ma pojemność 168 l. Jego pakowanie z jednej strony utrudnia stosunkowo wysoki próg, ale ułatwiają tylne drzwi i możliwość złożenia oparć tylnej kanapy.
Zobacz też: Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – napęd/układ jezdny
REKLAMA
W gamie napędowej Aygo znajduje się jedna jednostka napędowa. Wolnossący trzycylindrowy silnik benzynowy o nieznacznie większej niż w modelu poprzedniej generacji mocy maksymalnej - 69 KM dostępnych przy 6000 obr./min. oraz nieznacznie większym dostępnym momencie obrotowym - 95 Nm przy 4300 obr./min.
Po przejechaniu kilkuset kilometrów w ruchu miejskim najnowszą Toyotą Aygo nietrudno wyczuć, że japoński mieszczuch jest bardziej komfortowy od poprzednika. Choć silnik mógłby być lepiej wyciszony, jazda Aygo jest komfortowa. Mimo krótkiego rozstawu osi, wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko a auto nie ma tendencji do nieprzyjemnego podskakiwania na poprzecznych nierównościach.
Co więcej, mała Toyota prowadzi się bardzo przewidywalnie. Podczas jazdy po ciasnych zakrętach kierowcy udaje się odpowiednio wcześniej przewidzieć, kiedy wkracza podsterowność.
Podczas codziennej miejskiej eksploatacji niewątpliwą zaletą okaże się niewielki promień skrętu i dobra widoczność we wszystkich kierunkach.
Z kolei podczas próbnych jazd na obwodnicy stwierdziliśmy, że szkoda że producent nie oferuje w pojeździe tempomatu. Za to zaskoczeniem okazała się spora elastyczność małego silnika. Ponadto długie przełożenia pięciobiegowej, manualnej skrzyni biegów sprawiają, że podróżując samochodem z prędkością około 120 km/h na piątym biegu, we wnętrzu wciąż nie jest zbyt głośno.
Silnik Aygo okazał się oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim zużywał około 6 l benzyny na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spadało do poniżej 5 l benzyny na 100 km.
Zobacz też: Test Mitsubishi Spacestar 1.2
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – podsumowanie
Za podstawową wersję wyposażeniową Toyoty Aygo trzeba zapłacić 34 900 zł (33 900 zł za wersję 3d). Przy czym w najtańszej odmianie nie znajdziemy nawet dzielonego oparcia tylnej kanapy.
Dlatego osoby, które oczekują od Aygo więcej praktyczności powinny się skupić na odmianie X-Play, kosztującej 40 900 zł. Tam oprócz dzielonego oparcia tylnej kanapy znajdziemy m.in. ciekawsze wykończenie wnętrza i atrakcyjniejszą stylizację zewnętrzną, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, klimatyzację manualną, centralny zamek, czy skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów.
Ponadto w droższej opcji można dokupić za 2500 zł system nawigacji satelitarnej, czy za 1300 zł system multimedialny Toyota X-Touch z kamerą cofania. Nieźle.
Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM - dane techniczne
Toyota Aygo 1.0 VVT-i 5d | |
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność | 998 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R3/12V |
Maksymalna moc | 69 KM/6000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 95 Nm/4300 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 5-bieg. |
Pojemność bagażnika | 168/780 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 345,5/161,5/146 cm |
Rozstaw osi | 234 cm |
V-max | 160 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,2 s |
Zużycie paliwa* | 5/3,6/4,1 l/100 km |
Cena od | 34 900 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.