REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Toyoty Aygo dzięki znajdującym się w ofercie wersjom specjalnym wygląda bardziej awangardowo niż poprzedniczka. Co kryje się pod wyrazistym nadwoziem?

Za nietuzinkowy wygląd najnowszej Toyoty Aygo w dużej mierze odpowiadają oryginalne barwy nadwozia, w tym charakterystyczny X namalowany na przednim pasie, nazwany przez Toyotę X Grill.

REKLAMA

REKLAMA

W zależności od wersji wyposażeniowej i fantazji kupującego, producent zaoferował sporo możliwości personalizacji wyglądu zewnętrznego, choć nie są one aż tak liczne jak. np. w Oplu Adamie.

Niemniej ciekawy sposób malowania nadwozia i łączenie dwóch kolorów dają interesujący efekt i skutecznie wzbudzają zainteresowanie miejską Toyotą.

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – wnętrze

W porównaniu do Aygo poprzedniej generacji we wnętrzu sporo się zmieniło. Mimo że gdzieniegdzie zachowano lakierowaną blachę, przedział pasażerski jest wykończony materiałami wyższej jakości i staranniej niż wcześniej.

Centralnym punktem na uporządkowanym kokpicie jest dotykowy, kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego Toyota X-Touch dostępny w uboższej wersji za dopłatą 1300 zł w pakiecie z kamerą cofania.

Cieszy spora ilość przestrzeni dostępnej w przedniej części kabiny oraz wygoda foteli. Kierowca Aygo, nawet wysoki będzie się czuł za kierownicą komfortowo i bez trudu odnajdzie optymalną pozycję.

Nieco gorzej sprawa dostępnej przestrzeni wygląda po zajęciu miejsca na tylnej kanapie. Wysocy pasażerowie będą zawadzać kolanami o oparcia przednich foteli, mogą też zahaczać fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik Aygo nie należy do największych, ma pojemność 168 l. Jego pakowanie z jednej strony utrudnia stosunkowo wysoki próg, ale ułatwiają tylne drzwi i możliwość złożenia oparć tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Aygo znajduje się jedna jednostka napędowa. Wolnossący trzycylindrowy silnik benzynowy o nieznacznie większej niż w modelu poprzedniej generacji mocy maksymalnej - 69 KM dostępnych przy 6000 obr./min. oraz nieznacznie większym dostępnym momencie obrotowym - 95 Nm przy 4300 obr./min.

Po przejechaniu kilkuset kilometrów w ruchu miejskim najnowszą Toyotą Aygo nietrudno wyczuć, że japoński mieszczuch jest bardziej komfortowy od poprzednika. Choć silnik mógłby być lepiej wyciszony, jazda Aygo jest komfortowa. Mimo krótkiego rozstawu osi, wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko a auto nie ma tendencji do nieprzyjemnego podskakiwania na poprzecznych nierównościach.

Co więcej, mała Toyota prowadzi się bardzo przewidywalnie. Podczas jazdy po ciasnych zakrętach kierowcy udaje się odpowiednio wcześniej przewidzieć, kiedy wkracza podsterowność.

Podczas codziennej miejskiej eksploatacji niewątpliwą zaletą okaże się niewielki promień skrętu i dobra widoczność we wszystkich kierunkach.

Z kolei podczas próbnych jazd na obwodnicy stwierdziliśmy, że szkoda że producent nie oferuje w pojeździe tempomatu. Za to zaskoczeniem okazała się spora elastyczność małego silnika. Ponadto długie przełożenia pięciobiegowej, manualnej skrzyni biegów sprawiają, że podróżując samochodem z prędkością około 120 km/h na piątym biegu, we wnętrzu wciąż nie jest zbyt głośno.

Silnik Aygo okazał się oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim zużywał około 6 l benzyny na 100 km.  Z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spadało do poniżej 5 l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Mitsubishi Spacestar 1.2

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – podsumowanie

Za podstawową wersję wyposażeniową Toyoty Aygo trzeba zapłacić 34 900 zł (33 900 zł za wersję 3d). Przy czym w najtańszej odmianie nie znajdziemy nawet dzielonego oparcia tylnej kanapy.

Dlatego osoby, które oczekują od Aygo więcej praktyczności powinny się skupić na odmianie X-Play, kosztującej 40 900 zł. Tam oprócz dzielonego oparcia tylnej kanapy znajdziemy m.in. ciekawsze wykończenie wnętrza i atrakcyjniejszą stylizację zewnętrzną, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, klimatyzację manualną, centralny zamek, czy skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów.

Ponadto w droższej opcji można dokupić za 2500 zł system nawigacji satelitarnej, czy za 1300 zł system multimedialny Toyota X-Touch z kamerą cofania. Nieźle.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM - dane techniczne

Toyota Aygo 1.0 VVT-i 5d
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 69 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 168/780 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 345,5/161,5/146 cm
Rozstaw osi 234 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,2 s
Zużycie paliwa* 5/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 34 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA