Nowy Opel Corsa OPC - cena
REKLAMA
REKLAMA
Nowy Opel Corsa OPC - cena
Nowa Corsa OPC, zaprezentowana światu po raz pierwszy w Genewie, ma silnik o mocy 152 kW/207 KM oraz bogate wyposażenie OPC. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,5 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 174 g/km. Cena katalogowa samochodu w Polsce będzie zaczynała się od 90 500 zł. Nowa generacja Corsy w tej wersji jest więc tańsza od poprzedniczki . Dzięki funkcji overboost maksymalny moment obrotowy silnika można chwilowo zwiększyć o 50 Nm, do 280 Nm. Zamówienia na najmłodszy model OPC będzie można składać już od maja 2015 r.
REKLAMA
Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
„Opel Corsa, najbardziej popularny samochód wśród polskich klientów indywidualnych, będzie teraz dostępny również w wersji usportowionej. Model OPC oferuje jeszcze więcej niż dotychczas: mocniejszy silnik, wyższą prędkość maksymalną i więcej emocji z jazdy samochodem. To najszybsza Corsa w historii.” — mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland Sp. z o.o., podsumowując korzyści dla klientów. „Dla klientów spragnionych naprawdę ekstremalnych wrażeń mamy opcjonalny pakiet OPC Performance, który jeszcze bardziej zwiększa poziom usportowienia tego modelu”.
Zobacz też: Test Porsche Boxster S 981: dogonić niedoścignione
Nowy Opel Corsa OPC - osiągi
REKLAMA
Duże wloty powietrza, wyrazisty kształt pokrywy silnika, wydatny tylny spojler i podwójna końcówka układu wydechowego Remus nie pozostawiają wątpliwości, że nowa Corsa OPC to dynamiczny samochód. Dźwięk turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 wzmocniony odpowiednią akustyką układu wydechowego podkreśla potencjał jednostki napędowej. W porównaniu z poprzedniczką nowa Corsa OPC jest mocniejsza o dodatkowe 15 KM i ma nawet o 50 Nm wyższy moment obrotowy. Według najnowszych pomiarów nowa Corsa OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy — jest więc pod tym względem lepsza o prawie pół sekundy od poprzedniej generacji. Elastyczność na piątym biegu, mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h, poprawiła się o 0,3 sekundy i wynosi 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h, do 230 km/h.
Doświadczony kierowca może całkowicie wyłączyć ESP, testując możliwości samochodu na granicy przyczepności. Podobnie jak wszystkie modele OPC nowa Corsa pomyślnie przeszła kompleksowy program testów na najtrudniejszym torze wyścigowym świata — Północnej Pętli Nürburgring.
We wnętrzu nowej Corsy OPC uwagę zwracają fotele Recaro, zapewniające optymalne podparcie tułowia nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy krętą drogą. Cieszą detale, jak pokryta skórą i spłaszczona w dolnej części kierownica, dźwignia sterująca sześciobiegową skrzynią OPC o krótkich przełożeniach oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC. Kierowcy ze sportową żyłką nie muszą też rezygnować z licznych opcji łączności. System multimedialny IntelliLink firmy Opel jest dostępny jako opcja. Ułatwia on korzystanie ze smartfonów z systemami Apple iOS i Android na pokładzie Corsy OPC.
Zobacz też: Opel Adam Rocks i Opel Adam S - znamy ceny
Pakiet Performance OPC - ile kosztuje i co poprawia?
Kierowcy oczekujący jeszcze więcej sportowych emocji mogą zamówić Corsę OPC z pakietem Performance, wymagającym dopłaty 10 000 zł. Jednym z jego istotnych elementów jest wielotarczowy mechanizm różnicowy Drexler z mechaniczną blokadą, zapewniający lepsze właściwości trakcyjne samochodu z przednim napędem. W skład pakietu wchodzą także 18‑calowe koła z oponami Michelin, zawieszenie o jeszcze bardziej sportowych nastawach, a także wyczynowy układ hamulcowy Brembo z 330‑milimetrowymi tarczami z przodu.
Źródło: Materiały prasowe Opel
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.