REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Nietuzinkowy Lexus CT 200h zwraca uwagę atrakcyjnym wyglądem ale dla wielu polskich kierowców wciąż wydaje się propozycją zbyt egzotyczną. W teście odkrywamy tajemnicę prestiżowej kompaktowej hybrydy.

Choć Lexus CT 200h jest obecny na europejskim rynku od 2011 r., wciąż jest stosunkowo rzadkim widokiem na polskich drogach. Tym samym, mimo że model jest rozpoznawalny przez większość zmotoryzowanych, niewiele osób może coś więcej na jego temat powiedzieć.

REKLAMA

REKLAMA

O małej popularności kompaktowej hybrydy z pewnością decyduje dość wysoka cena zakupu, za równowartość której na polskim rynku można kupić samochód większych rozmiarów, choć z pewnością nie hybrydowy i nie z segmentu premium. Sprawdźmy, jakie zalety skrywa kompaktowy Lexus.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

REKLAMA

Lexus CT 200h – egzotyka wnętrza

Oryginalny wygląd Lexusa CT 200h zachęca do uchylenia drzwi i zajęcia miejsca za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A tam, uwagę zwraca nietuzinkowa deska rozdzielcza przywodząca na myśl kokpity statków kosmicznych z filmów s-f.

Za obszytym skórą i dobrze leżącym w dłoniach kołem kierownicy umiejscowiono tradycyjny zestaw „zegarów”. Po prawej stronie kierowcy, króluje rozbudowana konsola centralna, na górze której umieszczono kolorowy wyświetlacz zestawu audio i nawigacji (opcja kosztująca w pakiecie 12 400 zł), poniżej panel obsługi radia Mark Levinson przypominający klasycznym wyglądem prestiżowe zestawy domowego audio a pod nim, dźwignię sterowania bezstopniową skrzynią E-CVT. Dalej, pomiędzy przednimi fotelami wygospodarowano miejsce na wygodny dżojstik obsługujący system multimedialny.

Zobacz też: Test Lexus NX 300h AWD

Całość wykonana jest z materiałów wysokiej jakości, spasowanych z dokładnością i godnych segmentu Premium.

Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, są odpowiednio wyprofilowane, choć siedziska mogłyby być nieco obszerniejsze. W przedniej części kabiny nikt nie będzie narzekał na ciasnotę. Na tylnej kanapie Lexusa wygodnie będą podróżowały dwie dorosłe osoby. We trójkę będzie zbyt ciasno.

Przydałoby się też więcej miejsca w okolicach kolan. Tradycyjnie dla samochodów hybrydowych nie zachwyca również pojemność bagażnika. W tej klasie pojazdów 275 l to mało, choć na pewno możliwości przewozowe Lexusa zwiększają pięciodrzwiowe nadwozie i dzielona, rozkładana tylna kanapa.

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

 Lexus CT 200h – napęd/układ jezdny

Lexus CT 200h występuje w jednej wersji napędowej – jako hybryda napędzana przez silnik benzynowy o pojemności 1,8 l , który rozwija moc maksymalną 136 KM przy 5200 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 142 Nm w zakresie od 2800 do 4400 obr./min.  oraz silnik elektryczny rozwijający maksymalną moc 60 KM i maksymalny moment obrotowy 207 Nm.

Taki zestaw rozpędza ważącą w podstawowej wersji 1370 kg konstrukcję od 0 do 100 km/h w 10,3 s i może ją rozpędzić do maksymalnej prędkości 180 km/h.

I choć nie są to osiągi samochodu sportowego, do redakcyjnej recenzji trafił CT 200h w wersji F-Sport. W odróżnieniu od podstawowej – Elite, F-Sport jest standardowo wyposażony m.in. system otwierania bezkluczykowego, ozdobne elementy wnętrza w sportowej stylizacji, czarną podsufitkę i aluminiowe nakładki na pedały, 17 calowe obręcze kół ze stopów lekkich, czarne oprawy świateł przeciwmgielnych, emblematy „F”, lakierowany, grafi towy tylny dyfuzor, tylny spoiler dachowy, siatkowe obudowy świateł odblaskowych, przyciemniane tylne szyby, czy nawigację GPS.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Jak widać, na liście wyposażenia F-Sport znalazły się elementy ozdobne, mające „podkręcić” wizerunek CT, a nie zmienianie go w sportową rakietę.

Tym bardziej, że już od podstawowej wersji dostępny jest system wyboru trybu jazdy (Eco, Comfort, Sport, EV).

W trybie Eco, priorytetem układu napędowego jest uzyskanie możliwie najniższego zużycia paliwa. W trybie EV, samochód korzysta z silnika elektrycznego. Z kolei w trybie Sport wyostrza się reakcja na gaz, a priorytetem napędu jest wykorzystywanie dostępnej maksymalnej sumarycznej mocy układu hybrydowego.

Podczas jazdy daje się wyczuć dużą jak na samochód klasy kompaktowej masę Lexusa CT 200h. Pojazd jest stabilny i nie straszne mu nagłe, boczne podmuchy wiatru.

Podobnie do innych konstrukcji hybrydowych Lexusa, także i w CT 200h podróż upływa w ciszy. Doskonałe odizolowanie akustyczne wnętrza i wyciszenie jednostki napędowej uprzyjemniają długie podróże.

Kierujący musi się przyzwyczaić do działania bezstopniowej skrzyni E-CVT. Nie myśli się o niej korzystając z samochodu w mieście, czy jadąc z jednostajną prędkością w trasie. Szkopuł tkwi w przyspieszaniu. Mechanizm, wkręca silnik benzynowy do poziomu obrotów, przy którym uzyskuje on moc maksymalną i utrzymuje wskazówkę obrotomierza w tej samej pozycji do momentu, w którym osiągniemy pożądaną prędkość.

Zobacz też: Instalacja gazowa dla silników Diesla!

Przy czym dynamika kompaktowego Lexusa jest umiarkowana i samochód wyraźnie traci wigor, gdy chcemy szybko zwiększyć prędkość np. od 120 do 150 km/h.

Za to jazda z jednostajną prędkością 150 km/h nie stanowi dla japońskiego pojazdu najmniejszego problemu. W kabinie panuje wtedy błoga cisza i szczęśliwcami są ci, którzy wykupili opcjonalne nagłośnienie systemu audio Mark Levinson.

Jak na nowoczesną hybrydę przystało, Lexus CT200h wyróżnia się niskim zużyciem paliwa, które w miejskich korkach jest jeszcze niższe niż w trasie. Pędząc z prędkościami autostradowymi zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 6,5-6,7 l benzyny na 100 km. Z kolei podczas jazdy po mieście, nie zwracając uwagi na zasady ecodrivingu bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 6 l na 100 km.

Nieźle Lexus radzi sobie z tłumieniem nierówności. Podczas jazdy po poprzecznych zawieszenie pochłania je bez nerwowych podskoków, choć podczas większych uskoków zdarza się usłyszeć dość donośny stukot. 

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Lexus CT 200h – podsumowanie

Lexus CT 200h to samochód, który zyskuje przy bliższym poznaniu. Wysoki komfort jazdy i rewelacyjnie niskie zużycie paliwa w miejskich korkach ułatwiają przymknięcie oka na mniejszą od spodziewanej dynamikę. Z drugiej strony szybkość rozpędzania się Lexusa wystarczy do sprawnego poruszania się zarówno po mieście, jak i w trasie. Mankamentami CT są mała objętość bagażnika, stosunkowo niewiele przestrzeni jaka została wygospodarowana dla kolan pasażerów tylnej kanapy i… cena.

Podstawowa wersja wyposażeniowa (Elite) kosztuje 111 tys. zł (90 tys. zł w wyprzedaży rocznika 2014). Z kolei opisywana odmiana F-Sport kosztuje aż 146 200 zł. Najdroższa jest odmiana Prestige (161 300 zł), do której i tak można jeszcze dokupić zestaw audio Mark Levinson za 5700 zł, czy nakładki progowe wykonane z aluminium za 400 zł.

Zobacz też: Honda Civic Type-R z rekordem Nurburgringu!

Lexus CT 200h – dane techniczne

Lexus CT200h
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/5200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm/2800-4400 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 60 KM
Maksymalny moment obrotowy 207 Nm
Napęd przedni
Skrzynia biegów bezstopniowa
Pojemność bagażnika 275 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435/176,5/144,5 cm
Rozstaw osi 260 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Zużycie paliwa* 3,6/3,5/3,6 l/100 km
Cena od 110 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Test Lexus CT 200h
Test Lexus CT 200h
Test Lexus CT 200h
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Test Lexus CT 200h
Lexus
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA