REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wygląd najnowszej generacji Jeep’a Cherokee zszokował ortodoksyjnych fanów kultowej marki. W naszym teście sprawdzamy, co skrywa futurystyczne nawozie i czy czuć w nim jeszcze DNA amerykańskiej motoryzacji.

Nie sposób nie zacząć recenzji najnowszej, trzeciej generacji Jeep’a Cherokee nie komentując jego wyglądu.

REKLAMA

Stopień zamieszania, jakie wywołały w motoryzacyjnym świecie pierwsze zdjęcia Cherokee III, można porównać do wrzenia, jakie wywołała u mieszkańców Wielkiej Brytanii wiadomość, że księżna Kate i książe Wiliam spodziewają się potomka.

Różnica jest taka, że o ile mieszkańcy Wielkiej Brytanii na wieść o nowym następcy tronu popadli w entuzjazm, komentarze miłośników motoryzacji na temat wyglądu najnowszego Cherokee były delikatnie mówiąc sceptyczne. Podobno ortodoksyjni fani Jeep’a z USA, gdy je zobaczyli, postanowili najechać Włochy, obwiniając designerów z Turynu o ten kontrowersyjny eksperyment.

Zobacz też: Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całe szczęście, że skończyło się na pogróżkach, bo w rzeczywistości Jeep Cherokee III prezentuje się o wiele ciekawiej niż na zapowiadających jego premierę fotografiach.

REKLAMA

Kontrowersyjny design obejmuje tak naprawdę tylko przednią część nadwozia. Profil boczny nie wyróżnia się niczym oryginalnym na tle innych tego typu pojazdów. Tylna część nadwozia zaprojektowana jest ładnie, a jej głównym ozdobnikiem są lampy nawiązujące stylizacją do większego Grand Cherokee.

Ciekawiej jest z przodu. Projektanci postanowili ukłonić się tradycji i zachowali charakterystyczną dla marki Jeep atrapę chłodnicy z siedmioma belkami. Za to zaszaleli projektując reflektory.

System oświetlenia przedniego Cherokee jest podzielony na trzy części. Na szczycie, na wysokości maski, umieszczono listwy LED, które są światami do jazdy dziennej. Na niższym piętrze wygospodarowano miejsce, na trapezoidalne okna reflektorów świateł mijania i długich.

Z kolei najniżej, umieszczono okrągłe światła przeciwmgłowe.

Cóż, trzeba się z wyglądem przedniego pasa Jeep’a oswoić, ale kompozycja zyskuje po bliższym poznaniu.

Zobacz też: Test Lexus NX 300h AWD

Jeep Cherokee 2.0 MJD 170 KM Active Drive II – wnętrze

Do redakcyjnej recenzji trafił Cherokee w wersji wyposażeniowej Limited. Oznacza to, że bez potrzeby dopłaty zainstalowano w nim m.in. bardzo przyjemną w dotyku, skórzaną tapicerką Nappa, wentylowane i podgrzewane fotele przednie, automatyczną, dwustrefową klimatyzację z kontrolą wilgotności powietrza, system multimedialny Smart Touch II z dotykowym kolorowym ekranem o przekątnej 8,4 cala, kolorową kamerą cofania, a także wyższej jakości wykończenie wnętrza.

Rzeczywiście, nie można narzekać na jakość materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego, czy poprawność montażu poszczególnych elementów kokpitu.

Deska rozdzielcza zaprojektowana została przejrzyście i wszelkie podstawowe informacje odczytujemy w mgnieniu oka, ale by obsługiwać sprawnie komputer pokładowy i wszelkiego rodzaju urządzenia włączane z poziomu kolorowego ekranu umieszczonego na górze konsoli centralnej, trzeba chwilę poświęcić.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

A z poziomu ekranu np. włączamy i wyłączamy elektryczne podgrzewanie foteli, czy aktywujemy fotochromatyczne lusterko wsteczne występujące pod zabawnym hasłem lustro dimmera.

Generalnie, tłumaczenie funkcji komputera pokładowego z angielskiego na polski, producentowi nie wyszło. Z łatwością można odszukać absurdalne zbitki wyrazów, które często w języku polskim albo nic nie znaczą, albo znaczą coś innego niż to do czego służy funkcja którą opisują.

Jednak tłumaczeniem nie warto się zrażać, bo wnętrze Cherokee oferuje kierowcy bardzo komfortowe warunki.

Począwszy od obszerności fotela, który zachęca do wielogodzinnych podróży, a na odpowiedniej wysokości siedziska i świetnej widoczności we wszystkich kierunkach kończąc.

Jeep Cherokee należy do SUV-ów średniej wielkości, co odzwierciedla przestronność kabiny.

REKLAMA

Na przednich fotelach odnajdą się bez problemu osoby o ponadprzeciętnie wysokim wzroście. Na tylnej kanapie, wygodnie będą podróżowały osoby, które nie przekraczają 185 cm wzrostu. Wyższym może zabraknąć miejsca na kolana i nad głową.

 

Producent zdecydował się zastosować w Cherokee przesuwaną tylną kanapę. W efekcie jest możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej kosztem ilości miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy. W konfiguracji, w której tylna kanapa przesunięta jest maksymalnie do tyłu, czyli przedział bagażowy jest najmniejszy, ma on objętość 412 l licząc do linii tylnej rolety. Z kolei, gdy przesuniemy tylną kanapę maksymalnie do przodu, przestrzeń na bagaże powiększa się do 500 l. To przeciętne wyniki, jednak pozwalające czteroosobowej rodzinie na spakowanie się na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Jeep Cherokee 2.0 MJD 170 KM Active Drive II – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Jeep’a Cherokee znalazły się dwie jednostki napędowe. Wysokoprężna z serii Multijet, w Jeep’ie oznaczona jako MJD, o pojemności 2 l w dwóch wariantach mocy – 140 oraz 170 KM, oraz benzynowa, sześciocylindrowa o pojemności 3,2 l rozwijająca moc maksymalną 272 KM.

Przy czym najsłabsza odmiana silnikowa Cherokee jest dostępna w wersji również z napędem na jedną oś.

Na fotografii Jeep Cherokee w najbardziej terenowej wersji Trailhawk. To dowód na to, że marka nie zerwała z tradycją.

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez 170-konny silnik wysokoprężny z napędem na obie osie Jeep Active Drive II. Dostępna jest również wersja napędu na obie osie Jeep Active Drive I, która pozwala mniej śmielej poczynać sobie w trudniejszym terenie oraz wersja Active Drive II Lock (tylko z silnikiem benzynowym), przeznaczona dla miłośników przepraw terenowych np. w górach skalistych.

Co więcej, z napędami współpracuje system Jeep Select-Terrain. Dzięki niemu kierowca może ustawić jeden z czterech lub pięciu (w zależności od wersji napędu) trybów jazdy: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud

(piach/błoto); piąty tryb Rock (skały) dostępny jest w najbardziej uterenowionej wersji Trailhawk.

Ustawienie konkretnego trybu ma sprawić, że napęd będzie w konkretnych warunkach działał możliwie najefektywniej.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Ciekawostką jest, że nowy Cherokee może być wyposażony w dziewięciobiegową automatyczną przekładnię, której działanie również mieliśmy okazję sprawdzić.

170-konna jednostka napędowa stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego aż 1953 kg samochodu. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,3 s, co nie jest wynikiem imponującym. Jednak w praktyce, charakterystyka pracy układu napędowego, m.in. maksymalny moment obrotowy (350 Nm) dostępny już od 1750 obr./min i duża elastyczność sprawiają że Jeep przemieszcza się adekwatnie do potrzeb kierującego. Nie prowokuje do sprintu, a jego sprawna reakcja na gaz, błyskawiczne i płynne działanie automatycznej przekładni oraz dający odpowiednie czucie układ kierowniczy sprawiają, że kierowca Cherokee czuje się za kierownicą pewnie i komfortowo.

Tym bardziej, że wnętrze Jeep’a jest bardzo dobrze wyciszone. Bez względu na to, czy silnik pracuje na wysokich obrotach, czy poruszamy się autostradą z wysokimi prędkościami, pasażerów rozpieszcza błoga cisza.

Co nie jest wcale dla SUV-ów oczywiste, Cherokee prowadzi się stabilnie. Jest przewidywalny podczas jazdy po zakrętach, nie ma tendencji do myszkowania po drodze podczas jazdy z wysokimi prędkościami.

Rewelacyjnie na polskich dziurawych i nierównych drogach pracuje zawieszenie. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości tłumione są sprawnie i bez zbędnego hałasu.

Jeep zaskoczył nas podczas jazdy w ruchu miejskim stosunkowo niewielkim promieniem skrętu.

A jak wypada pod względem zużycia paliwa? Podczas jazd w ruchu miejskim samochód zużywa około 8 l na 100 km (podczas mrozu). Z kolei, gdy rozpędzimy się do prędkości około 140-150 km/h zużycie paliwa rośnie do 9-10 l na 100 km. Optymalnym wariantem biorąc pod uwagę relację zużycia paliwa do czasu podróży jest ustawienie tempomatu na wartość 130 km/h. W takich warunkach Cherokee zużywał 7 l oleju napędowego na 100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Jeep Cherokee 2.0 MJD 170 KM Active Drive II – podsumowanie

Bez wątpienia najnowszy Jeep Cherokee zyskuje przy bliższym poznaniu. Najnowsza generacja kultowego modelu jest bardziej uniwersalna od poprzednich. Doskonale sprawdzi się jako komfortowe auto rodzinne ale również nie podda się, gdy właściciel będzie chciał przebrnąć przez bezdroża. Producent nie zapomniał o tradycji. W Cherokee jest masa smaczków stylizacyjnych nawiązujących do historii marki. Ale ukłon w stronę terenowej przeszłości marki nie ogranicza się jedynie do symboliki.

Klienci mogą wybrać spośród trzech rodzajów napędu na obie osie. Już podstawowa pozwoli wydostać się z niejednej zimowej lub błotnej opresji. Jednak najbardziej uterenowiona wersja Cherokee (Trailhawk) sprosta wymaganiom najbardziej wymagających fanów jazdy po bezdrożach.

A ile najnowszy Cherokee kosztuje? Sporo. Podstawowa odmiana z napędem na jedną oś i silnikiem o mocy 140 KM 139 900 zł (130 tys. zł w promocji). Odmiana z napędem na obie osie – 153 900 zł (144 900 zł w promocji).

Wersja 170-konna w podstawowej odmianie wyposażeniowej kosztuje 169 900 zł (154 900 zł w promocji) z tym że ma już napęd na obie osie i dziewięciostopniowy automat.

Z kolei 170-konna wersja w odmianie Limited, do której de facto nic już oprócz koloru nadwozia nie trzeba dokupować została wyceniona na 199 900 zł (182 900 zł w promocji). Sporo.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Jeep Cherokee 2.0 MJD 170 KM Active Drive II - dane techniczne

Jeep Cherokee 2.0 MJD 4x4 aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 9-bieg.
Pojemność bagażnika 412/1267 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,4/185,9/167 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Zużycie paliwa* 7,1/5,1/5,8 l/100 km
Cena od 169 900 zł (154 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II
Tomasz Korniejew
Jeep Cherokee
Jeep
Jeep Cherokee
Jeep
Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II
Tomasz Korniejew
Jeep Cherokee Trailhawk
Jeep
Jeep Cherokee Trailhawk
Jeep
Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II
Tomasz Korniejew
Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II
Tomasz Korniejew
Jeep Cherokee Trailhawk
Jeep
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA