REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - przód
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - przód
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Tiguan (rok modelowy 2016) to pierwszy SUV Volkswagena zbudowany na platformie MQB. Od poprzednika, poza nazwą, różni go wszystko. Jak zmienił się jeden z najlepiej sprzedających się kompaktowych SUV-ów na świecie?

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – nastała era SUV-ów

Nie ma co do tego wątpliwości. Sprzedaż w klasie SUV rośnie najszybciej spośród wszystkich segmentów branży samochodowej, a dziś w swoim portfolio SUV-a ma nawet Jaguar. Według danych przedstawionych przez Volkswagena, w ciągu najbliższych 4 lat, popyt na kompaktowe Sports Utility Vehicle zwiększy się o ponad dwa miliony. Te dane dają powód do inwestycji. Dlatego pracując nad najnowszą generacją Tiguana inżynierowie Volkswagena podeszli do projektu bez zbędnych krępacji. Zastosowanie w tym przypadku nowej platformy podłogowej MQB było czymś oczywistym, ale zmiany w nowym modelu poszły o wiele dalej. W efekcie nowemu Tiguanowi zdecydowanie bliżej do Passata niż kompaktowego Golfa. A przecież to wciąż SUV kompaktowy.

REKLAMA

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - tył

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - tył

Volkswagen

Volkswagen

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – zmiany zewnętrzne

Najnowsza generacja Volkswagena Tiguana wygląda dobrze. Design, pełen ostrych krawędzi i prostych form nawiązuje do stylizacji Golfa i Passata. Całości świetnie dopełniają opcjonalne reflektory LED i również opcjonalne dwudziestocalowe obręcze kół ze stopów lekkich. Volkswagen po raz pierwszy zaoferował możliwość wyposażenia kompaktowego SUVa w tak duże obręcze. Tylne lampy standardowo są wykonane w technologii LED, ale za dopłatą można nabyć ich bardziej zaawansowaną wersję ze zmieniającą się grafiką.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Tomasz Korniejew

W stosunku do poprzedniej generacji, nowy Tiguan jest o 6 cm dłuższy (dł. nadwozia 448,6 cm), o 3 cm szerszy (szer. nadwozia 183,9 cm) i o 3,3 cm niższy (wys. nadwozia 163,2 cm). Rozstaw osi zwiększono aż o 7,7 cm do 268,1 cm. Z kolei prześwit w wersjach z napędem na cztery koła wynosi 20 cm. Warto w tym miejscu wspomnieć o specjalnie wyprofilowanej listwie progowej, dzięki której zabrudzenia z jezdni osadzają się niżej na progu. Znacznie ogranicza to ryzyko pobrudzenia nogawek podczas wsiadania i wysiadania z samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/177 KM DSG R-Line

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Tiguana jest dłuższy o 2,6 cm w stosunku do poprzednika, a pasażerowie tylnej kanapy mogą się cieszyć większą o 2,9 cm przestrzenią na wysokości kolan. To jednak nie wszystkie zmiany. Oprócz całkowicie nowego kokpitu, w którym można zainstalować Active Info Display – rozbudowany wyświetlacz komputera pokładowego obejmujący m.in. cyferblaty prędkościomierza i obrotomierza (koszt w wersji Comfortline – 2690 zł, standard dla wersji Highline), inżynierowie Volkswagena zainstalowali w Tiguanie fotele najnowszej generacji. Zamontowano je 8 mm wyżej niż miało to miejsce w modelu schodzącym z rynku, a do ich konstrukcji zastosowano m.in. gięty drut, który zapewnia dodatkowe resorowanie podczas jazdy po nierównościach. Nowe fotele są lżejsze o około 20%. Ponadto nabywcy najbogatszej wersji Highline mogą dokupić za 2090 zł jeszcze bardziej zaawansowane fotele - ergoActive. Oznaczone są sygnaturą AGR (niemieckiego stowarzyszenia „Akcja Zdrowe Plecy”), położenie ich siedziska można regulować na 14 sposobów, mają też funkcję masażu (fotel kierowcy) i podgrzewania.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - deska rozdzielcza

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - deska rozdzielcza

Volkswagen

Volkswagen

REKLAMA

Jakość spasowania poszczególnych elementów wnętrza nie budzi zastrzeżeń. Pod tym względem w Tiguanie obserwujemy wysoki standard, do którego przyzwyczaił nas Volkswagen. Na konsoli centralnej wygospodarowano miejsce na kolorowy dotykowy wyświetlacz systemu audio i komputera pokładowego. W podstawowej wersji Trendline – wyświetlacz ma przekątną pięć cali, w najbogatszej – Highline – osiem cali.

Jakość użytych do wykończenia wnętrza materiałów nie budzi zastrzeżeń o ile spoglądamy na górną część boczków drzwi i kokpitu. Do wykończenia dolnych partii niestety użyto twardego plastiku.

W wyposażeniu standardowym każdej wersji nowego Tiguana znalazła się przesuwana tylna kanapa z możliwością regulacji kąta pochylenia oparć. Przesuwając ją maksymalnie do przodu, uzyskujemy przestrzeń bagażową o pojemności 615 l. To o 145 l więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

Więcej recenzji samochodów znajdziesz tutaj

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie silnikowej nowego Tiguana producent zaproponował aż osiem jednostek napędowych – cztery benzynowe i cztery wysokoprężne. Podstawowym silnikiem benzynowym jest 125 konny 1.4 TSI. Kolejne to 1.4 TSI/150 KM (dostępny również z sześciobiegową skrzynią DSG, a także z napędem na cztery koła 4Motion), 2.0 TSI/180 KM (standardowo występujący z siedmiobiegową przekładnia DSG i napędem na obie osie), 2.0 TSI/220 KM (również standardowo występujący z siedmiobiegową przekładnia DSG i napędem na obie osie).

W gamie silników Diesla znajdziemy 2.0 TDI/115 KM, 2.0 TDI/150 KM (również dostępny z siedmiobiegową przekładnią DSG i napędem na obie osie), 2.0 TDI/190 KM (standardowo z napędem na obie osie i siedmiobiegową przekładnią DSG, 2.0 TDI/240 KM (biturbo, standardowo z napędem na obie osie i siedmiobiegową przekładnią DSG).

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Volkswagen

Volkswagen

Ponadto najnowszy Volkswagen Tiguan jest dostępny z opcjonalnym adaptacyjnym zawieszeniem DCC (z nowymi zaworami regulacyjnymi), a także z systemem 4Motion Active Control, który umożliwia kierowcy wybranie odpowiedniego trybu jazdy adekwatnie do tego, czy porusza się po asfaltowej drodze, w terenie, jak również na lodzie czy śniegu.

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Podczas jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Tiguan napędzany przez wysokoprężny silnik o mocy 190 KM z układem 4Motion Active Control i zawieszeniem DCC. Główną cechą, która od pierwszego kontaktu z nowym Tiguanem „rzuca się w oczy” (oprócz przestronnego wnętrza) to ponadprzeciętny komfort jazdy. Pomijając bardzo wysoką jakość tłumienia wszelkich nierówności przez zaawansowany układ zawieszenia, Volkswagen rozpieszcza pasażerów doskonale wyciszonym wnętrzem. Nawet podróżując z prędkościami 150-160 km/h szum opływającego nadwozie powietrza nie jest zbyt natarczywy, co nie jest oczywiste dla SUV-ów, także tych z klasy Premium. Jednostka napędowa sprawnie rozpędza Tiguana już od dolnych zakresów obrotów, a system 4Motion dodaje pewności siebie nie tylko na śliskiej nawierzchni ale także z dala od utwardzonych dróg. Mogliśmy się o tym przekonać pokonując specjalny tor testowy egzemplarzami wyposażonymi w pakiet off-road. Pojazdy dzielnie forsowały gruntowe wzniesienia o dużych kątach natarcia nawet na szosowych oponach. Oczywiście nikt nie kupuje Tiguana z myślą o wyprawach w ciężki teren, niemniej gruntowe drogi z dużymi garbami i głębokimi koleinami nawet po ulewach, nie są dla niego wyzwaniem.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016

Nowy Volkswagen Tiguan 2016

Volkswagen

Volkswagen

Naturalnym środowiskiem użytkowania Tiguana będą oczywiście szosy i ulice miast. Także na utwardzonych arteriach nowy Volkswagen zaskakuje sprawnością. Progresywny układ kierowniczy (opcja) uprzyjemnia prowadzenie, a odpowiedni rozkład mas, sprytnie zestrojone zawieszenie i sztywne nadwozie sprawdzają się podczas jazdy po krętych drogach.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – ceny

Ceny nowego Tiguana na polskim rynku startują od 97 980 zł. Tyle trzeba zapłacić za auto z przednim napędem, manualną przekładnią i 125-konnym silnikiem benzynowym. Podstawowy egzemplarz zostanie wyposażony m.in. w manualną klimatyzację,  trójramienną kierownicę obszytą skórą, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, blokadę mechanizmy różnicowego XDS, komputer pokładowy, system radiowy, system ISOFIX, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, aktywną pokrywę silnika (z systemem ograniczającym obrażenia podczas kolizji z pieszym), czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, a także system front assist z opcją awaryjnego hamowania. Wyższe wersje w zależności od rodzaju napędu (wersji silnikowej i tego, czy mają 4Motion, czy nie) są standardowo wyposażane m.in. w układ Active Control, automatyczną, trzystrefową klimatyzację, wyższej jakości fotele przednie, szereg dodatkowych schowków, tylną kanapę dzieloną w stosunku 40/20/40, czy aktywny tempomat. Spoglądając kolejny raz w cennik nie trudno zauważyć, że  najdroższa wersja Volkswagena Tiguana z silnikiem o mocy 240 KM w wersji Highline kosztuje 171 480 zł. To sporo, choć z drugiej strony - na dobrze wyposażoną odmianę z mocnym silnikiem, napędem na obie osie i przekładnią DSG trzeba wydać około 140 tys zł. Porównując to z ofertą konkurencji okazuje się, że ceny Tiguana kształtują się na przeciętnym poziomie.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik

Wersja  Trendline Comfortline Highline
1.4 TSI BMT 125 KM 6 biegów  97 800 zł - -
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM 6 biegów 102 080 zł 111 680 zł -
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM DSG 6 - st. - 120 580 zł 135 080 zł
1.4 TSI BMT, 4MOTION* 150 KMDSG 6 - st. - 128 680 zł -
2.0 TSI BMT, 4MOTION 180 KM DSG 7 - st. - - 149 780 zł
2.0 TSI BMT, 4MOTION* 220 KM DSG 7 - st. - - 158 080 zł
2.0 TDI BMT, SCR 115 KM 6 biegów  105 380 zł 114 980 zł -
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM 6 biegów  113 980 zł 123 580 zł 138 080 zł
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM DSG 7 - st. - 132 480 zł -
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM 6 biegów  - 131 680 zł 146 180 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM DSG 7 - st. - 140 580 zł 155 080 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 190 KM DSG 7 - st. - - 162 980 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION* 240 KM DSG 7 - st. - - 171 480 zł
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - tył
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - deska rozdzielcza
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - nowe fotele przednie
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - przesuwana tylna kanapa
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - 4Motion Active Control
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - bagażnik
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - reflektor LED
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - bok
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - lampa
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA