REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - przód
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - przód
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Tiguan (rok modelowy 2016) to pierwszy SUV Volkswagena zbudowany na platformie MQB. Od poprzednika, poza nazwą, różni go wszystko. Jak zmienił się jeden z najlepiej sprzedających się kompaktowych SUV-ów na świecie?

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – nastała era SUV-ów

Nie ma co do tego wątpliwości. Sprzedaż w klasie SUV rośnie najszybciej spośród wszystkich segmentów branży samochodowej, a dziś w swoim portfolio SUV-a ma nawet Jaguar. Według danych przedstawionych przez Volkswagena, w ciągu najbliższych 4 lat, popyt na kompaktowe Sports Utility Vehicle zwiększy się o ponad dwa miliony. Te dane dają powód do inwestycji. Dlatego pracując nad najnowszą generacją Tiguana inżynierowie Volkswagena podeszli do projektu bez zbędnych krępacji. Zastosowanie w tym przypadku nowej platformy podłogowej MQB było czymś oczywistym, ale zmiany w nowym modelu poszły o wiele dalej. W efekcie nowemu Tiguanowi zdecydowanie bliżej do Passata niż kompaktowego Golfa. A przecież to wciąż SUV kompaktowy.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - tył

Volkswagen

Volkswagen

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – zmiany zewnętrzne

Najnowsza generacja Volkswagena Tiguana wygląda dobrze. Design, pełen ostrych krawędzi i prostych form nawiązuje do stylizacji Golfa i Passata. Całości świetnie dopełniają opcjonalne reflektory LED i również opcjonalne dwudziestocalowe obręcze kół ze stopów lekkich. Volkswagen po raz pierwszy zaoferował możliwość wyposażenia kompaktowego SUVa w tak duże obręcze. Tylne lampy standardowo są wykonane w technologii LED, ale za dopłatą można nabyć ich bardziej zaawansowaną wersję ze zmieniającą się grafiką.

REKLAMA

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Tomasz Korniejew

W stosunku do poprzedniej generacji, nowy Tiguan jest o 6 cm dłuższy (dł. nadwozia 448,6 cm), o 3 cm szerszy (szer. nadwozia 183,9 cm) i o 3,3 cm niższy (wys. nadwozia 163,2 cm). Rozstaw osi zwiększono aż o 7,7 cm do 268,1 cm. Z kolei prześwit w wersjach z napędem na cztery koła wynosi 20 cm. Warto w tym miejscu wspomnieć o specjalnie wyprofilowanej listwie progowej, dzięki której zabrudzenia z jezdni osadzają się niżej na progu. Znacznie ogranicza to ryzyko pobrudzenia nogawek podczas wsiadania i wysiadania z samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/177 KM DSG R-Line

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Tiguana jest dłuższy o 2,6 cm w stosunku do poprzednika, a pasażerowie tylnej kanapy mogą się cieszyć większą o 2,9 cm przestrzenią na wysokości kolan. To jednak nie wszystkie zmiany. Oprócz całkowicie nowego kokpitu, w którym można zainstalować Active Info Display – rozbudowany wyświetlacz komputera pokładowego obejmujący m.in. cyferblaty prędkościomierza i obrotomierza (koszt w wersji Comfortline – 2690 zł, standard dla wersji Highline), inżynierowie Volkswagena zainstalowali w Tiguanie fotele najnowszej generacji. Zamontowano je 8 mm wyżej niż miało to miejsce w modelu schodzącym z rynku, a do ich konstrukcji zastosowano m.in. gięty drut, który zapewnia dodatkowe resorowanie podczas jazdy po nierównościach. Nowe fotele są lżejsze o około 20%. Ponadto nabywcy najbogatszej wersji Highline mogą dokupić za 2090 zł jeszcze bardziej zaawansowane fotele - ergoActive. Oznaczone są sygnaturą AGR (niemieckiego stowarzyszenia „Akcja Zdrowe Plecy”), położenie ich siedziska można regulować na 14 sposobów, mają też funkcję masażu (fotel kierowcy) i podgrzewania.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - deska rozdzielcza

Volkswagen

Volkswagen

Jakość spasowania poszczególnych elementów wnętrza nie budzi zastrzeżeń. Pod tym względem w Tiguanie obserwujemy wysoki standard, do którego przyzwyczaił nas Volkswagen. Na konsoli centralnej wygospodarowano miejsce na kolorowy dotykowy wyświetlacz systemu audio i komputera pokładowego. W podstawowej wersji Trendline – wyświetlacz ma przekątną pięć cali, w najbogatszej – Highline – osiem cali.

Jakość użytych do wykończenia wnętrza materiałów nie budzi zastrzeżeń o ile spoglądamy na górną część boczków drzwi i kokpitu. Do wykończenia dolnych partii niestety użyto twardego plastiku.

W wyposażeniu standardowym każdej wersji nowego Tiguana znalazła się przesuwana tylna kanapa z możliwością regulacji kąta pochylenia oparć. Przesuwając ją maksymalnie do przodu, uzyskujemy przestrzeń bagażową o pojemności 615 l. To o 145 l więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

Więcej recenzji samochodów znajdziesz tutaj

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej nowego Tiguana producent zaproponował aż osiem jednostek napędowych – cztery benzynowe i cztery wysokoprężne. Podstawowym silnikiem benzynowym jest 125 konny 1.4 TSI. Kolejne to 1.4 TSI/150 KM (dostępny również z sześciobiegową skrzynią DSG, a także z napędem na cztery koła 4Motion), 2.0 TSI/180 KM (standardowo występujący z siedmiobiegową przekładnia DSG i napędem na obie osie), 2.0 TSI/220 KM (również standardowo występujący z siedmiobiegową przekładnia DSG i napędem na obie osie).

W gamie silników Diesla znajdziemy 2.0 TDI/115 KM, 2.0 TDI/150 KM (również dostępny z siedmiobiegową przekładnią DSG i napędem na obie osie), 2.0 TDI/190 KM (standardowo z napędem na obie osie i siedmiobiegową przekładnią DSG, 2.0 TDI/240 KM (biturbo, standardowo z napędem na obie osie i siedmiobiegową przekładnią DSG).

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Volkswagen

Volkswagen

Ponadto najnowszy Volkswagen Tiguan jest dostępny z opcjonalnym adaptacyjnym zawieszeniem DCC (z nowymi zaworami regulacyjnymi), a także z systemem 4Motion Active Control, który umożliwia kierowcy wybranie odpowiedniego trybu jazdy adekwatnie do tego, czy porusza się po asfaltowej drodze, w terenie, jak również na lodzie czy śniegu.

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Podczas jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Tiguan napędzany przez wysokoprężny silnik o mocy 190 KM z układem 4Motion Active Control i zawieszeniem DCC. Główną cechą, która od pierwszego kontaktu z nowym Tiguanem „rzuca się w oczy” (oprócz przestronnego wnętrza) to ponadprzeciętny komfort jazdy. Pomijając bardzo wysoką jakość tłumienia wszelkich nierówności przez zaawansowany układ zawieszenia, Volkswagen rozpieszcza pasażerów doskonale wyciszonym wnętrzem. Nawet podróżując z prędkościami 150-160 km/h szum opływającego nadwozie powietrza nie jest zbyt natarczywy, co nie jest oczywiste dla SUV-ów, także tych z klasy Premium. Jednostka napędowa sprawnie rozpędza Tiguana już od dolnych zakresów obrotów, a system 4Motion dodaje pewności siebie nie tylko na śliskiej nawierzchni ale także z dala od utwardzonych dróg. Mogliśmy się o tym przekonać pokonując specjalny tor testowy egzemplarzami wyposażonymi w pakiet off-road. Pojazdy dzielnie forsowały gruntowe wzniesienia o dużych kątach natarcia nawet na szosowych oponach. Oczywiście nikt nie kupuje Tiguana z myślą o wyprawach w ciężki teren, niemniej gruntowe drogi z dużymi garbami i głębokimi koleinami nawet po ulewach, nie są dla niego wyzwaniem.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016

Volkswagen

Volkswagen

Naturalnym środowiskiem użytkowania Tiguana będą oczywiście szosy i ulice miast. Także na utwardzonych arteriach nowy Volkswagen zaskakuje sprawnością. Progresywny układ kierowniczy (opcja) uprzyjemnia prowadzenie, a odpowiedni rozkład mas, sprytnie zestrojone zawieszenie i sztywne nadwozie sprawdzają się podczas jazdy po krętych drogach.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – ceny

Ceny nowego Tiguana na polskim rynku startują od 97 980 zł. Tyle trzeba zapłacić za auto z przednim napędem, manualną przekładnią i 125-konnym silnikiem benzynowym. Podstawowy egzemplarz zostanie wyposażony m.in. w manualną klimatyzację,  trójramienną kierownicę obszytą skórą, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, blokadę mechanizmy różnicowego XDS, komputer pokładowy, system radiowy, system ISOFIX, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, aktywną pokrywę silnika (z systemem ograniczającym obrażenia podczas kolizji z pieszym), czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, a także system front assist z opcją awaryjnego hamowania. Wyższe wersje w zależności od rodzaju napędu (wersji silnikowej i tego, czy mają 4Motion, czy nie) są standardowo wyposażane m.in. w układ Active Control, automatyczną, trzystrefową klimatyzację, wyższej jakości fotele przednie, szereg dodatkowych schowków, tylną kanapę dzieloną w stosunku 40/20/40, czy aktywny tempomat. Spoglądając kolejny raz w cennik nie trudno zauważyć, że  najdroższa wersja Volkswagena Tiguana z silnikiem o mocy 240 KM w wersji Highline kosztuje 171 480 zł. To sporo, choć z drugiej strony - na dobrze wyposażoną odmianę z mocnym silnikiem, napędem na obie osie i przekładnią DSG trzeba wydać około 140 tys zł. Porównując to z ofertą konkurencji okazuje się, że ceny Tiguana kształtują się na przeciętnym poziomie.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik

Wersja  Trendline Comfortline Highline
1.4 TSI BMT 125 KM 6 biegów  97 800 zł - -
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM 6 biegów 102 080 zł 111 680 zł -
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM DSG 6 - st. - 120 580 zł 135 080 zł
1.4 TSI BMT, 4MOTION* 150 KMDSG 6 - st. - 128 680 zł -
2.0 TSI BMT, 4MOTION 180 KM DSG 7 - st. - - 149 780 zł
2.0 TSI BMT, 4MOTION* 220 KM DSG 7 - st. - - 158 080 zł
2.0 TDI BMT, SCR 115 KM 6 biegów  105 380 zł 114 980 zł -
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM 6 biegów  113 980 zł 123 580 zł 138 080 zł
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM DSG 7 - st. - 132 480 zł -
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM 6 biegów  - 131 680 zł 146 180 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM DSG 7 - st. - 140 580 zł 155 080 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 190 KM DSG 7 - st. - - 162 980 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION* 240 KM DSG 7 - st. - - 171 480 zł
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - tył
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - deska rozdzielcza
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - nowe fotele przednie
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - przesuwana tylna kanapa
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - 4Motion Active Control
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - bagażnik
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - reflektor LED
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - bok
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - lampa
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA