REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - przód
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - przód
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Tiguan (rok modelowy 2016) to pierwszy SUV Volkswagena zbudowany na platformie MQB. Od poprzednika, poza nazwą, różni go wszystko. Jak zmienił się jeden z najlepiej sprzedających się kompaktowych SUV-ów na świecie?

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – nastała era SUV-ów

Nie ma co do tego wątpliwości. Sprzedaż w klasie SUV rośnie najszybciej spośród wszystkich segmentów branży samochodowej, a dziś w swoim portfolio SUV-a ma nawet Jaguar. Według danych przedstawionych przez Volkswagena, w ciągu najbliższych 4 lat, popyt na kompaktowe Sports Utility Vehicle zwiększy się o ponad dwa miliony. Te dane dają powód do inwestycji. Dlatego pracując nad najnowszą generacją Tiguana inżynierowie Volkswagena podeszli do projektu bez zbędnych krępacji. Zastosowanie w tym przypadku nowej platformy podłogowej MQB było czymś oczywistym, ale zmiany w nowym modelu poszły o wiele dalej. W efekcie nowemu Tiguanowi zdecydowanie bliżej do Passata niż kompaktowego Golfa. A przecież to wciąż SUV kompaktowy.

REKLAMA

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - tył

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - tył

Volkswagen

Volkswagen

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – zmiany zewnętrzne

Najnowsza generacja Volkswagena Tiguana wygląda dobrze. Design, pełen ostrych krawędzi i prostych form nawiązuje do stylizacji Golfa i Passata. Całości świetnie dopełniają opcjonalne reflektory LED i również opcjonalne dwudziestocalowe obręcze kół ze stopów lekkich. Volkswagen po raz pierwszy zaoferował możliwość wyposażenia kompaktowego SUVa w tak duże obręcze. Tylne lampy standardowo są wykonane w technologii LED, ale za dopłatą można nabyć ich bardziej zaawansowaną wersję ze zmieniającą się grafiką.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Tomasz Korniejew

W stosunku do poprzedniej generacji, nowy Tiguan jest o 6 cm dłuższy (dł. nadwozia 448,6 cm), o 3 cm szerszy (szer. nadwozia 183,9 cm) i o 3,3 cm niższy (wys. nadwozia 163,2 cm). Rozstaw osi zwiększono aż o 7,7 cm do 268,1 cm. Z kolei prześwit w wersjach z napędem na cztery koła wynosi 20 cm. Warto w tym miejscu wspomnieć o specjalnie wyprofilowanej listwie progowej, dzięki której zabrudzenia z jezdni osadzają się niżej na progu. Znacznie ogranicza to ryzyko pobrudzenia nogawek podczas wsiadania i wysiadania z samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/177 KM DSG R-Line

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Tiguana jest dłuższy o 2,6 cm w stosunku do poprzednika, a pasażerowie tylnej kanapy mogą się cieszyć większą o 2,9 cm przestrzenią na wysokości kolan. To jednak nie wszystkie zmiany. Oprócz całkowicie nowego kokpitu, w którym można zainstalować Active Info Display – rozbudowany wyświetlacz komputera pokładowego obejmujący m.in. cyferblaty prędkościomierza i obrotomierza (koszt w wersji Comfortline – 2690 zł, standard dla wersji Highline), inżynierowie Volkswagena zainstalowali w Tiguanie fotele najnowszej generacji. Zamontowano je 8 mm wyżej niż miało to miejsce w modelu schodzącym z rynku, a do ich konstrukcji zastosowano m.in. gięty drut, który zapewnia dodatkowe resorowanie podczas jazdy po nierównościach. Nowe fotele są lżejsze o około 20%. Ponadto nabywcy najbogatszej wersji Highline mogą dokupić za 2090 zł jeszcze bardziej zaawansowane fotele - ergoActive. Oznaczone są sygnaturą AGR (niemieckiego stowarzyszenia „Akcja Zdrowe Plecy”), położenie ich siedziska można regulować na 14 sposobów, mają też funkcję masażu (fotel kierowcy) i podgrzewania.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - deska rozdzielcza

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - deska rozdzielcza

Volkswagen

Volkswagen

REKLAMA

Jakość spasowania poszczególnych elementów wnętrza nie budzi zastrzeżeń. Pod tym względem w Tiguanie obserwujemy wysoki standard, do którego przyzwyczaił nas Volkswagen. Na konsoli centralnej wygospodarowano miejsce na kolorowy dotykowy wyświetlacz systemu audio i komputera pokładowego. W podstawowej wersji Trendline – wyświetlacz ma przekątną pięć cali, w najbogatszej – Highline – osiem cali.

Jakość użytych do wykończenia wnętrza materiałów nie budzi zastrzeżeń o ile spoglądamy na górną część boczków drzwi i kokpitu. Do wykończenia dolnych partii niestety użyto twardego plastiku.

W wyposażeniu standardowym każdej wersji nowego Tiguana znalazła się przesuwana tylna kanapa z możliwością regulacji kąta pochylenia oparć. Przesuwając ją maksymalnie do przodu, uzyskujemy przestrzeń bagażową o pojemności 615 l. To o 145 l więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

Więcej recenzji samochodów znajdziesz tutaj

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie silnikowej nowego Tiguana producent zaproponował aż osiem jednostek napędowych – cztery benzynowe i cztery wysokoprężne. Podstawowym silnikiem benzynowym jest 125 konny 1.4 TSI. Kolejne to 1.4 TSI/150 KM (dostępny również z sześciobiegową skrzynią DSG, a także z napędem na cztery koła 4Motion), 2.0 TSI/180 KM (standardowo występujący z siedmiobiegową przekładnia DSG i napędem na obie osie), 2.0 TSI/220 KM (również standardowo występujący z siedmiobiegową przekładnia DSG i napędem na obie osie).

W gamie silników Diesla znajdziemy 2.0 TDI/115 KM, 2.0 TDI/150 KM (również dostępny z siedmiobiegową przekładnią DSG i napędem na obie osie), 2.0 TDI/190 KM (standardowo z napędem na obie osie i siedmiobiegową przekładnią DSG, 2.0 TDI/240 KM (biturbo, standardowo z napędem na obie osie i siedmiobiegową przekładnią DSG).

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Volkswagen

Volkswagen

Ponadto najnowszy Volkswagen Tiguan jest dostępny z opcjonalnym adaptacyjnym zawieszeniem DCC (z nowymi zaworami regulacyjnymi), a także z systemem 4Motion Active Control, który umożliwia kierowcy wybranie odpowiedniego trybu jazdy adekwatnie do tego, czy porusza się po asfaltowej drodze, w terenie, jak również na lodzie czy śniegu.

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Podczas jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Tiguan napędzany przez wysokoprężny silnik o mocy 190 KM z układem 4Motion Active Control i zawieszeniem DCC. Główną cechą, która od pierwszego kontaktu z nowym Tiguanem „rzuca się w oczy” (oprócz przestronnego wnętrza) to ponadprzeciętny komfort jazdy. Pomijając bardzo wysoką jakość tłumienia wszelkich nierówności przez zaawansowany układ zawieszenia, Volkswagen rozpieszcza pasażerów doskonale wyciszonym wnętrzem. Nawet podróżując z prędkościami 150-160 km/h szum opływającego nadwozie powietrza nie jest zbyt natarczywy, co nie jest oczywiste dla SUV-ów, także tych z klasy Premium. Jednostka napędowa sprawnie rozpędza Tiguana już od dolnych zakresów obrotów, a system 4Motion dodaje pewności siebie nie tylko na śliskiej nawierzchni ale także z dala od utwardzonych dróg. Mogliśmy się o tym przekonać pokonując specjalny tor testowy egzemplarzami wyposażonymi w pakiet off-road. Pojazdy dzielnie forsowały gruntowe wzniesienia o dużych kątach natarcia nawet na szosowych oponach. Oczywiście nikt nie kupuje Tiguana z myślą o wyprawach w ciężki teren, niemniej gruntowe drogi z dużymi garbami i głębokimi koleinami nawet po ulewach, nie są dla niego wyzwaniem.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016

Nowy Volkswagen Tiguan 2016

Volkswagen

Volkswagen

Naturalnym środowiskiem użytkowania Tiguana będą oczywiście szosy i ulice miast. Także na utwardzonych arteriach nowy Volkswagen zaskakuje sprawnością. Progresywny układ kierowniczy (opcja) uprzyjemnia prowadzenie, a odpowiedni rozkład mas, sprytnie zestrojone zawieszenie i sztywne nadwozie sprawdzają się podczas jazdy po krętych drogach.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – ceny

Ceny nowego Tiguana na polskim rynku startują od 97 980 zł. Tyle trzeba zapłacić za auto z przednim napędem, manualną przekładnią i 125-konnym silnikiem benzynowym. Podstawowy egzemplarz zostanie wyposażony m.in. w manualną klimatyzację,  trójramienną kierownicę obszytą skórą, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, blokadę mechanizmy różnicowego XDS, komputer pokładowy, system radiowy, system ISOFIX, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, aktywną pokrywę silnika (z systemem ograniczającym obrażenia podczas kolizji z pieszym), czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, a także system front assist z opcją awaryjnego hamowania. Wyższe wersje w zależności od rodzaju napędu (wersji silnikowej i tego, czy mają 4Motion, czy nie) są standardowo wyposażane m.in. w układ Active Control, automatyczną, trzystrefową klimatyzację, wyższej jakości fotele przednie, szereg dodatkowych schowków, tylną kanapę dzieloną w stosunku 40/20/40, czy aktywny tempomat. Spoglądając kolejny raz w cennik nie trudno zauważyć, że  najdroższa wersja Volkswagena Tiguana z silnikiem o mocy 240 KM w wersji Highline kosztuje 171 480 zł. To sporo, choć z drugiej strony - na dobrze wyposażoną odmianę z mocnym silnikiem, napędem na obie osie i przekładnią DSG trzeba wydać około 140 tys zł. Porównując to z ofertą konkurencji okazuje się, że ceny Tiguana kształtują się na przeciętnym poziomie.

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik

Wersja  Trendline Comfortline Highline
1.4 TSI BMT 125 KM 6 biegów  97 800 zł - -
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM 6 biegów 102 080 zł 111 680 zł -
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM DSG 6 - st. - 120 580 zł 135 080 zł
1.4 TSI BMT, 4MOTION* 150 KMDSG 6 - st. - 128 680 zł -
2.0 TSI BMT, 4MOTION 180 KM DSG 7 - st. - - 149 780 zł
2.0 TSI BMT, 4MOTION* 220 KM DSG 7 - st. - - 158 080 zł
2.0 TDI BMT, SCR 115 KM 6 biegów  105 380 zł 114 980 zł -
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM 6 biegów  113 980 zł 123 580 zł 138 080 zł
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM DSG 7 - st. - 132 480 zł -
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM 6 biegów  - 131 680 zł 146 180 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM DSG 7 - st. - 140 580 zł 155 080 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 190 KM DSG 7 - st. - - 162 980 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION* 240 KM DSG 7 - st. - - 171 480 zł
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - tył
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - deska rozdzielcza
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - nowe fotele przednie
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - przesuwana tylna kanapa
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - 4Motion Active Control
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - bagażnik
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - reflektor LED
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - bok
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Tomasz Korniejew
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - offroad
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016 - lampa
Volkswagen
Nowy Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA