REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Tiguan – cennik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Volkswagen Tiguan jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych. Nabywca może też wybierać spośród ośmiu dostępnych jednostek napędowych w konfiguracjach z napędem na jedną lub na obie osie oraz z manualną lub automatyczną przekładnią. A jak kształtują się ceny?

Nowy Volkswagen Tiguna – mnogość jednostek napędowych

Zerkając w ofertę dostępnych dla Tiguana jednostek napędowych można dostać zawrotu głowy. Tak szeroka oferta jest spotykana w zasadzie tylko w klasie Premium. Potencjalni nabywcy mogą wybrać jeden spośród czterech dostępnych silników benzynowych: 1.4 TSI/125 KM, 1.4 TSI/150 KM, 2.0 TSI/180 KM, 2.0 TSI/220 KM oraz jeden spośród czterech dostępnych silników wysokoprężnych: 2.0 TDI/115 KM, 2.0 TDI/150 KM, 2.0 TDI/190 KM, 2.0 TDI/240 KM.

REKLAMA

Silnik 1.4 TSI/150 KM może zostać skonfigurowany z sześciobiegową zautomatyzowaną przekładnią DSG. Silniki 2.0 TSI/180 KM i 220 KM standardowo występują z siedmiobiegową przekładnią DSG. Z siedmiobiegową przekładnią DSG może też zostać skonfigurowany silnik 2.0 TDI/150 KM, a jednostki 2.0TDI o mocach 190 i 240 KM standardowo występują z siedmiobiegowym automatem.

Dostępne wersje Tiguana z napędem na obie osie 4Motion to 1.4 TSI/150 KM, 2.0 TSI/180 KM i 220 KM, 2.0 TDI/150 KM, 190 i 240 KM.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Zobacz test nowego Volkswagena Tiguana:Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Nowy Volkswagen Tiguan – wersje wyposażeniowe

Volkswagen Tiguan jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych. Podstawową, najubożej wyposażoną jest wersja Trendline, pośrednią Comfortline, a najbogatszą Highline.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poniżej przedstawiamy główne najistotniejsze pozycje z listy wyposażenie poszczególnych wersji.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Wersja wyposażenia Trendline zawiera m.in.

  • Zderzaki, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
  • Kierunkowskazy boczne zintegrowane w obudowach lusterek
  • Reflektory główne halogenowe
  • Tylne światła w technologii LED
  • Kanapa tylna składana (40/60), przesuwana i z regulacją pochylenia oparcia
  • Fotele przednie z regulacją wysokości
  • Podłokietnik z przodu regulowany wzdłużnie i na wysokość, ze schowkiem oraz dwoma nawiewami powietrza dla pasażerów z tyłu
  • Kierownica 3-ramienna obszyta skórą
  • System automatycznego hamowania po kolizji
  • Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy
  • Hamulec postojowy elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
  • ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy z przyczepą
  • Isofix - przygotowanie do montażu 2 fotelików na zewnętrzych siedziskach tylnej kanapy
  • Centralny zamek, zdalnie sterowany pilotem
  • Gniazdo 12 V w bagażniku
  • Gniazdo 12 V w tylnej części konsoli środkowej
  • Klimatyzacja manualna "Climatic"
  • Kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach (poziomej i pionowej)
  • Wspomaganie układu kierowniczego elektromechaniczne - zależne od prędkości samochodu
  • Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
  • Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
  • Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu
  • Komputer pokładowy MFA Plus
  • System radiowy "Composition Colour" z 5 calowym, kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, czytnikiem kart SD, gniazdem AUX-IN oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.
  • Czujnik deszczu
  • Czujnik zmierzchu - automatyczne włączenie świateł z funkcją Coming / Leaving Home
  • System "Lane Assist" - asystent utrzymywania pasa ruchu
  • System "Front Assist" z funkcją awaryjnego hamowania "City"
  • Obręcze stalowe 6.5J x 17 z kołpakami Opony 215/65 R 17

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Wersja Comfortline zawiera wyposażenie Trendline, a ponadto:

  • Szyby przyciemniane tylne boczne wraz z tylną
  • Listwy ozdobne dookoła szyb bocznych, chromowane
  • Relingi dachowe, czarne
  • Reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • Elementy przełączników sterowania lusterkami, szybami oraz klamki wewnętrzne chromowane
  • Kanapa tylna składana (40/20/40), przesuwana i z regulacją pochylenia oparcia, z podłokietnikiem
  • Fotele przednie z regulacją wysokości i podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa
  • Fotele przednie komfortowe
  • Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą

- dźwignia zmiany biegów obszyta skórą

- możliwość sterowania radiem, multimediami, komputerem pokładowym, tempomatem lub telefonem

  • Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic - dla samochodów z DSG

- dźwignia zmiany biegów obszyta skórą

- możliwość sterowania radiem, multimediami, komputerem pokładowym, tempomatem lub telefonem

- łopatki do zmiany biegów przy kierownicy

  • Schowek w konsoli dachowej zamykany
  • Szuflady pod przednimi fotelami
  • Kieszenie w oparciach przednich foteli
  • Oparcie przedniego fotela pasażera, składane
  • Zagłówki przednich foteli regulowane w dwóch płaszczyznach
  • Składane stoliki w oparciach przednich foteli
  • Uchwyty na napoje - 2 z przodu, 2 z tyłu
  • Listwy dekoracyjne na desce rozdzielczej, konsoli środkowej i drzwiach "Titanium Silver"
  • Tapicerka siedzeń z tkaniny "Rhombus"
  • Sygnalizacja zmęczenia kierowcy
  • Klimatyzacja automatyczna "Pure Air Climatronic", 3-strefowa z filtrem antyalergicznym oraz panelem do sterowania temperaturą z tyłu
  • Komputer pokładowy kolorowy MFA Premium
  • Oświetlenie przestrzeni wokół nóg
  • Tempomat, sygnalizacja zmęczenia kierowcy
  • Wybór profilu jazdy - możliwość wyboru trybu jazdy: COMFORT, SPORT, ECO i INDIVIDUAL - Tylko dla silników 4MOTION
  • Wybór prodilu jazdy Offroad: SNOW, NORMAL, OFFROAD i OFFROAD INDIVIDUAL - Tylko dla silników 4MOTION
  • XDS - blokada mechanizmu różnicowego - Tylko dla silników 4MOTION
  • System "Light Assist" - asystent świateł drogowych
  • System "Park Pilot" - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
  • Obręcze ze stopu metali lekkich "Montana" 7J x 17, opony 215/65 R 17

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Variant GTE

Wersja Highline zawiera wszystkie pozycje z listy wyposażenia Comfortline, a ponadto:

  • Zderzaki z chromowanymi elementami, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
  • Relingi dachowe, matowe srebrne
  • Reflektory główne LED Basic z dynamiczną regulacją zasięgu reflektorów
  • Tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką
  • Zdobienie na tylnym zderzaku (po prawej i lewej stronie) w kształcie trapezu - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM
  • Fotele przednie Top-Komfort
  • Listwy dekoracyjne na desce rozdzielczej, konsoli środkowej i drzwiach "Dark Grid"
  • Tapicerka siedzeń z mikrofibry "Art Velours"
  • Active Info Display - Komputer pokładowy z personalizowanym wyświetlaczem
  • System radiowy "Composition Media" z 8 calowym, kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym z czujnikiem zbliżeniowym, 8 głośnikami, czytnikiem kart SD, gniazdem AUX-IN, USB z możliwością podłączenia urządzeń typu iPod/iPhone, funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3 i instalacją telefoniczną (Bluetooth)
  • Oświetlenie ambiente w klamkach w drzwiach, listwach dekoracyjnych, listwach progowych i w przestrzeni wokół nóg
  • Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości Front Assist, sygnalizacja zmęczenia kierowcy
  • Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM
  • Obręcze ze stopu metali lekkich "Kingston" 7J x 18 Opony 235/55 R 18 samouszczelniające się

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Nowy Volkswagen Tiguan – cennik

Wersja  Trendline Comfortline Highline
1.4 TSI BMT 125 KM 6 biegów  99 280 zł - -
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM 6 biegów 103 380 zł 113 280 zł -
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM DSG 6 - st. - 122 180 zł 136 880 zł
1.4 TSI BMT, 4MOTION* 150 KMDSG 6 - st. - 130 280 zł -
2.0 TSI BMT, 4MOTION 180 KM DSG 7 - st. - - 151 580 zł
2.0 TSI BMT, 4MOTION* 220 KM DSG 7 - st. - - 164 180 zł
2.0 TDI BMT, SCR 115 KM 6 biegów  106 680 zł 116 580 zł -
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM 6 biegów  115 280 zł 125 180 zł 139 880 zł
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM DSG 7 - st. - 134 080 zł -
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM 6 biegów  - 133 280 zł 147 980 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM DSG 7 - st. - 142 180 zł 156 880 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 190 KM DSG 7 - st. - - 164 780 zł
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION* 240 KM DSG 7 - st. - - 176 880 zł
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA