REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Jetta został poddany w 2014 roku wyraźnym modyfikacjom. Czy przyniosły one wymierny skutek? Jak prezentuje się ten model na tle nowszych konstrukcji?

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Zakup nowego samochodu to niełatwe zadanie. Oczekiwania wobec niego są zazwyczaj ogromne, a budżet na jego zakup zawsze niewystarczający. Przestronne wnętrze, dynamiczny silnik, wygląd przyciągający wzrok, a do tego niskie zużycie paliwa – tego typu wymagania moi znajomi powtarzają za każdym razem gdy pytam ich o auto, jakiego poszukują. Wszystkim z nich wydaje się, że to niewielkie wymagania, bo w końcu nie oczekują od mnie samochodu pokroju Forda Mustanga czy luksusowego Audi A8. Sęk w tym, że właśnie wolałbym im doradzać przy zakupie sportowego auta czy luksusowej limuzyny, niż przeciętnego samochodu za nieduże pieniądze, które musi spełnić niesamowity wachlarz ich wymagań.

REKLAMA

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Nowego Volkswagena Jettę poznacie m.in. po diodowych reflektorach.

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Gdy odebrałem kluczyki do Volkswageny Jetty nie sądziłem, że auto to tak bardzo zmieni moje życie i sprawi, że stanie się ono prostsze. Możecie mi wierzyć lub nie, ale to właśnie Jetta 1.4 TSI może być tym złotym środkiem dla osób, które nie wiedzą czego chcą od samochodu. O ile tylko zaakceptują fakt, że będą jeździć Volkswagenem, co już tak oczywiste wcale nie jest. Zwłaszcza po głośnych problemach z poprzedniej generacji silnikami 1.4 TSI i aferą spalinową Volkswagena dotyczącą silników Diesla z serii EA 189.  

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Jetta mimo upływu lat nadal wygląda naprawdę elegancko.

Kamil Fraszkiewicz

Trzeba jednak uczciwie przyznać, że zmiany jakie poczyniono w 2014 roku w Volkswagenie Jettcie są naprawdę sensowne. Choć auto jest na wskroś nudne i pozbawione choćby za grosz polotu, to trudno mu zarzucić większe wady. Odświeżone nadwozie wygląda zgrabnie i elegancko, a na dodatek ma świetne proporcje. Co prawda nowe reflektory wyposażono w mało efektownie prezentujące się diody LED, ale w trakcie nocnej jazdy spisują się one bardzo dobrze. Strumień bi-ksenonowym świateł jest jasny i ma duży zasięg (zwłaszcza poboczy).

Volkswagen Jetta - wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie Volkswagena Jetty dobre wrażenie pozostaje. Co prawda kształt konsoli centralnej jest do bólu prosty, ale jej obsługa jest wręcz wzorowa. Zamiast idiotycznych paneli dotykowych służących sterowaniu radiem i klimatyzacją, zastosowano analogowe przyciski i pokrętła. Nowa nawigacja nareszcie otrzymała aktualniejsze mapy, a jej ekran dotykowy świetnie reaguje na dotyk (wyczuwa też rękę gdy zbliżamy ją do ekranu, dzięki czemu uaktywnia niewidoczne w czasie jazdy przyciski). Radio gra zaskakująco soczyście i mocno, choć do systemu Cantona z Superba mu daleko. Nowa kierownica wykończona jest przyjemną w dotyku skórą, podobnie zresztą jak grube podłokietniki w drzwiach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Kokpit Volkswagena Jetty jest schludny i bardzo przejrzysty. Nowa nawigacja czy komputer pokładowy spisują się bardzo dobrze.

Kamil Fraszkiewicz

Kapitalne w Jettcie jest także to, że kabina została świetnie wyciszona. Niski poziom hałasu utrzymuje się do prędkości ok.160 km/h, lecz nawet powyżej niej, nie jest on przesadnie męczący. Ułatwia to rozmowę z pasażerami, którzy w trakcie jazdy raczej na pewno nie będą skarżyć się na niewygodę. Choć rozstaw osi w Jettcie sięga 2561 mm, co może nie jest wynikiem fenomenalnym, to ilością miejsca w drugim rzędzie siedzeń może ona zaskoczyć niejednego z Was. Także kubatura bagażnika sięgająca 510 litrów robi tym większe wrażenie, że otwór załadunkowy jest naprawdę spory.

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Fotele Volkswagena Jetty dobrze podpierają ciało w zakrętach, ale ich siedziska są umieszczone za nisko.

Kamil Fraszkiewicz

W tym wszystkim zabrakło mi jednak lepszego fotela kierowcy, gdyż siedzisko nie podpiera właściwie ud i na długich trasach ogranicza to komfort jazdy. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości, ale np. podszybia bocznych drzwi to w zdecydowanej większości twardy plastik (choć sprawiający wrażenie bardzo solidnego). Poprawiłbym też umiejscowienie portów USB/AUX. Na uwagę zasługuje także fakt, że Jetta została wyposażona w wysuwaną osłonę przeciwsłoneczną, którą można skutecznie zasłonić boczne światło. Niestety, nie wiedząc czemu ma ją tylko kierowca.

Volkswagen Jetta - silnik 1.4 TSI 150 KM

Wiele wątpliwości w Volkswagenie Jettcie może budzić silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM. Opinia o jego poprzedniku, wywodzącym się z serii EA111, jest wyjątkowo słaba. Duże zużycie oleju silnikowego, problemy z napinaczem łańcucha rozrządu oraz rozciąganiem się tego ostatniego to główne, choć nie jedyne, zarzuty kierowane pod jego adresem. Obecnie w Jettcie pracuje jednak zupełnie nowy silnik 1.4 TSI z serii EA211, w którym zmieniono właściwie wszystko. Zastąpiono nawet rozciągający się łańcuch paskiem rozrządu. Czy nowy silnik będzie trwalszy tego nie wiem na 100 %, ale sam silnik spisuje się doskoanle w jeździe na co dzień.

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Kamil Fraszkiewicz

Motor 1.4 TSI 150 KM zachwyca wysoką dynamiką (0-100 km/h w 8,6 s), niesamowitą elastycznością (ciągnie od 1600 obr./min) i niskim zużyciem paliwa (w mieście od 6,8 do 7,8 l benzyny na 100 km, na trasie od 4,9 do 5,9 l na 100 km). Jest przy tym wzorowo wyciszony i nawet na autostradzie jego dźwięk pracy jest prawie niesłyszalny. W połączeniu z dobrze zestopniowaną i precyzyjnie działającą manualną skrzynią biegów daje wiele przyjemności z jazdy.

Volkswagen Jetta - zawieszenie

Zawieszenie Volkswagena Jetty zostało zestrojono dość sprężyście, ale założone w prezentowanym egzemplarzu niskoprofilowe opony w rozmiarze 225/45/R17 nie tolerują miejskich studzienek. Najechanie na nie generuje wyraźne wstrząsy przenoszone na nadwozie. Auto zachowuje się jednak dzięki nim bardzo pewnie, nawet w trakcie szybkiej jazdy po szerokich łukach. W tej ostatniej pomaga precyzyjnie działający układ kierowniczy, który zaskakuje relatywnie niską siłą wspomagania. Jeśli jednak komfort jazdy ma być możliwie największy to lepiej pozostać przy standardowych kołach z oponami w rozmiarze 205/55 R 16 niż dopłacać do prezentowanych „17-tek”.

Volkswagen Jetta - cena i wyposażenie

Najtańsza Jetta z silnikiem 1.2 TSI 105 KM kosztuje 71 390 zł, z motorem 1.4 TSI 150 KM 80 490 zł. Prezentowany, naprawdę dobrze wyposażony egzemplarz to koszt już 103 810 zł. Biorąc pod uwagę gabaryty auta, jego osiągi oraz wyposażenie cena ta wydaje się być nieźle skalkulowana. Problem jaki dręczy Jettę jest jednak jeden i nazywa się Skoda Superb. Za podobne pieniądze można mieć bowiem znacznie większe auto o podobnym wyposażeniu. A najgorsze jest to, że Polacy lubią Skodę. 

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Kamil Fraszkiewicz

Volkswagen Jetta: zalety

  • przestronna kabina w obu rzędach siedzeń
  • mocny, elastyczny i oszczędny silnik benzynowy
  • precyzyjna skrzynia biegów
  • pewne prowadzenie
  • dobre wyposażenie
  • nowoczesna nawigacja z aktualnymi mapami
  • reflektory skuteczne w trakcie nocnej jazdy
  • niezłe materiały wykończeniowe we wnętrzu
  • przyjemnie grający sprzęt audio
  • świetne wyciszenie kabiny

Volkswagen Jetta: wady

  • słabo podpierające uda siedziska foteli
  • tylko jedna w pełni regulowana osłona przeciwsłoneczna 
  • odczuwalna podsterowność w trakcie szybkiej jazdy w slalomie
  • niski komfort resorowania na opcjonalnych, 17-calowych felgach
  • hamulce mogłyby być jeszcze skuteczniejsze

Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA