REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja Skody Superb otrzymała szereg nowoczesnych rozwiązań nieoferowanych do tej pory w czeskiej limuzynie. Aktywne zawieszenie czy trzystrefowa klimatyzacja to tylko niektóre z nich. Co jeszcze skrywa najnowszy flagowiec czeskiej marki?

Skoda Superb III

Nowa Skoda Superb to już trzecia generacja tego modelu. Wyróżnia ją zupełnie nowy design, nowoczesne rozwiązania, bardzo mocne silniki oraz…dwie parasolki w przednich drzwiach. Na tle poprzedników jedno pozostało w Superbie niezmienne – ponadprzeciętna przestronność.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Skoda Superb to auto o zdecydowanie bardziej wyrazistej sylwetce niż jej poprzednik

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Już przy pierwszym kontakcie z najnowszym Superbem łatwo zauważyć ogrom zmian jakie poczyniono w tym samochodzie. Auto ma swój styl i urok, a takie detale jak konturowe światła LED do jazdy dziennej, przyciemnione przednie reflektory, boczne szyby i felgi  czy wyraźnie pochylony słupek C nadają mu elegancji i dynamiki.

Biały lakier, przyciemnione szyby, potężne nadwozie i ogromne koła czynią ze Skody naprawdę elegancką limuzynę

Kamil Fraszkiewicz

Skoda Superb III - wnętrze

We wnętrzu jest mniej spektakularnie. Przynajmniej na pierwszy rzut oka. Deska rozdzielcza jest bowiem silnie spokrewniona z tą z Octavii. Wystarczy jednak spędzić kilka minut w kabinie Superba, zwłaszcza w prezentowanej wersji Laurin&Klement by dostrzec, jak bardzo różni się ona od tej z Octavii. Zachwyca przede wszystkim jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Bardzo miękkie plastiki znaleźć można nie tylko w górnej części deski rozdzielczej, ale praktycznie na całej jej powierzchni, nawet na tunelu środkowym! Przyjemną w dotyku skórą pokryto zarówno fotele jak i boczki drzwi, istotnie poprawiając komfort jazdy.

REKLAMA

Wnętrze Skody Superb zachwyca jakością materiałów, przestronnością oraz gigantycznym bagażnikiem. Zestaw audio Cantona jest świetny!

Kamil Fraszkiewicz

Kabina jest przy tym zdecydowanie lepiej wyciszona i wyposażona w szereg rozwiązań poprawiających komfort i wygodę użytkowania auta. Wśród nich znalazły się m.in. elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane przednie fotele (niezwykle wygodne), trzystrefowa klimatyzacja (pierwszy raz w Superbie), moduł GSM LTE, wysokiej jakości ekran dotykowy, dobrej klasy sprzęt audio marki Canton ze wzmacniaczem o mocy 610 W czy zaawansowana kamera cofania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Skoda Superb posiada m.in. podgrzewaną przednią szybę i wentylowane przednie fotele

Kamil Fraszkiewicz

Na tle Octavii (konkurentów Superba pokroju Peugeota 508 czy Toyoty Avensis), Superb robi jednak największe wrażenie za sprawą przestronności kabiny. Zdumiewa ilością miejsca na nogi pasażerów siedzących w drugim rzędzie siedzeń (przerastając pod tym względem nawet auta klasy wyższej) oraz dużo większą szerokością wnętrza. Dysponuje przy tym bagażnikiem o pojemności aż 625 l (choć wartość ta wydaje się być podana na wyrost), który dzięki klapie unoszonej wraz z tylną szybą (Superb III to tzw. liftback) można szybko i wygodnie załadować ładunkiem. Nie zabrakło w nim także siatek i uchwytów zabezpieczających bagaż przed przemieszczaniem się.

Do poprawki

Nie wszystko jednak zostało do końca przemyślane w Superbie. Przeszkadzają w nim przede wszystkim słabo wyregulowane drzwi, które często się nie domykają. Dziwi także fakt, że przy tak wysokiej jakości plastików użytych do wykończenia kabiny, księgowi zaoszczędzili na rolecie okna dachowego, która jest wykonana z wiotkiego materiału, przepuszczającego światło.


Skoda Superb III - prowadzenie

Aspiracje nowego Superba do klasy średniej, wyższej czuć także za jego kierownicą. Po raz pierwszy w historii tego modelu zastosowano w nim adaptacyjne zawieszenie. Przyciskiem na konsoli centralnej kierowca może zmieniać charakterystykę pracy amortyzatorów. Różnice pomiędzy poszczególnymi ustawienia czuć wyraźnie.

Skoda Superb dysponuje świetnymi reflektorami, doskonale doświetlającymi pobocza jezdni w trakcie nocnej jazdy

Kamil Fraszkiewicz

W trybie komfort auto przyjemnie „pływa” po drodze świetnie radząc sobie nawet z większymi nierównościami. W trybie Sport istotnie, choć niecałkowicie, ogranicza przechyły auta, zapewniając lepsze prowadzenie w zakrętach. Układ kierowniczy pracuje z odpowiednim oporem, choć mógłby być bardziej bezpośredni w początkowej obrotu kierownicy.

Skoda Superb III - zespół napędowy

Pewny niedosyt pozostawił po sobie za to zespół napędowy nowej Skody Superb. Oparty aż na 190-konnym silniku Diesla oraz dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG, wykazuje irytująca zwłokę w działaniu w trakcie ruszania z miejsca. Przekładnia z zadziwiającym spokojem przekazuje moment obrotowy na wszystkie cztery koła, przez co kierowca nie odczuwa ogromnej mocy silnika ani osiągów deklarowanych przez producenta (0-100 km/h w 7,6 s). W trakcie jazdy na trasie problem ten wyraźnie ustępuje, a wyprzedzanie nawet dużych ciężarówek nie stanowi dla Superba wyzwania. Cieszy także fakt, że na ostatnim przełożeniu przy 140 km/h silnik ma niecałe 2300 obr./min, przez co podróż autostradą przebiega w ciszy i spokoju.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Braki w dynamice auta w mieście można oczywiście spróbować wyeliminować włączając sportowy tryb jazdy. Jego działanie jest jednak na dłuższą metę męczące, bowiem silnik zbyt długo utrzymuje wysokie obroty na poszczególnych biegach. Kierowcy ceniący dynamiczną jazdę, w mojej ocenie powinni zdecydować się po prostu na przekładnię manualną, oszczędzając przy tym 10 000 zł. Jeśli jednak automat jest niezbędny, to lepiej wybrać wersję benzynową 2.0 TSI, która świetnie współpracuje z przekładnią DSG.

W nowej Skodzie Superb napęd może być przenoszony na przednie, lub wszystkie cztery koła (tak jak w prezentowanym egzemplarzu).

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Warto przy tym zauważyć, że mimo sporej mocy silnika, napędu 4x4 i niemałych gabarytów nadwozia, Superb nie jest paliwożernym autem. W mieście potrzebuje ok. 8,5 l paliwa na 100 km, na trasie jego spalanie spada nawet poniżej 6,5 l/100 km.

Skoda Superb III - cena i wyposażenie

Ciekawie prezentuje się temat ceny Skody Superb. Za egzemplarz zaprezentowany na zdjęciach, czyli taki z gatunku „wszystkomających” trzeba zapłacić 180 tys. zł. W jego wyposażeniu znalazło się właściwie wszystko czego można oczekiwać po wygodnej limuzynie klasy średniej. Jest zatem adaptacyjne zawieszenie, skórzana tapicerka, 3-strefowa klimatyzacja, wentylowane przednie siedzenia, podgrzewana przednia szyba, tzw. duża nawigacja, naprawdę dobry sprzęt Hi-Fi, komplet systemów bezpieczeństwa, a nawet elektryczna regulacja fotela pasażera z tylnej kanapy.

Zobacz też: Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy

Jeśli nie dysponujemy tak wysokim budżetem, warto zwrócić uwagę na podstawową wersję z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM. Zapewnia dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 9,9 s, prędkość maksymalna 208 km/h), a przy tym jej wyposażenie obejmuje m.in. elektrycznie sterowane szyby (przód/tył), automatyczną, dwustrefową klimatyzacja, 8-głośnikowe radio, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, komplet systemów bezpieczeństwa. Za to wszystko trzeba zapłacić rozsądne 86 000 zł.

Opinia

Skoda Superb nareszcie przekonała mnie do siebie. Na tle poprzedników, oferuje dużo nowocześniejsze rozwiązania, jeszcze przestronniejszą kabinę, gigantyczny bagażnik i ciekawszą paletę silnikową. Oferuje komfort jazdy przerastający sedany klasy średniej wyższej, bardzo bogate wyposażenie i porządne fotele. Świetnie zachowuje się przy bardzo szybkiej jeździe autostradowej, będąc przy tym wystarczająco zwinna na ciaśniejszych zakrętach. Gdyby tylko przekładnia DSG lepiej współpracowała z mocnym, 190-konnym silnikiem Diesla byłoby kapitalnie. W tej chwili to chyba najrozsądniejszy sedan tej klasy na rynku (zwłaszcza z silnikami 2.0 TSI 220 KM/280 lub 2.0 TDI 150 KM).

Plusy:

- najprzestronniejsza kabina w tej klasie aut oraz gigantyczny bagażnik;

- aktywne zawieszenie oferuje wysoki komfort jazdy;

- świetne materiały wykończeniowe;

- rewelacyjne wyposażenie

Minusy:

- sterownik skrzyni biegów opóźnia start auta i ogranicza osiąg auta;

- skrzynia biegów wymaga zbyt częstego przełączania z trybu normalnego na sportowy;

- siedzisko tylnej kanapy umieszczone jest nieco za nisko

Dane techniczne Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM DSG

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 190 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1750- 3250 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 625 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4 861 / 1 864 / 1 468 mm
Rozstaw osi 2 841 mm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Zużycie paliwa* 5,9 / 4,3 / 4,9 l/100 km
Cena od 86 000 zł (za wersje bazową 1.4 TSI 125 KM)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA