REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test DS DS5 2.0 HDi 180 KM aut.

Tomasz Korniejew
Pod względem rozmiarów nadwozia (długość - 453,3 cm) DS5 plasuje się pomiędzy segmentem C i D. Dla przykładu – jest dłuższy o 16 cm od Opla Astry hatchback 5d ale krótszy o 23,7 cm od najnowszego Passata w wersji sedan.
Pod względem rozmiarów nadwozia (długość - 453,3 cm) DS5 plasuje się pomiędzy segmentem C i D. Dla przykładu – jest dłuższy o 16 cm od Opla Astry hatchback 5d ale krótszy o 23,7 cm od najnowszego Passata w wersji sedan.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

DS5 to jeden z najefektowniej wyglądających samochodów dostępnych obecnie w salonach sprzedaży. W naszym teście sprawdzamy, co skrywa nietuzinkowe nadwozie flagowego modelu marki DS.

Choć szefowie koncernu PSA zdecydowali, że modele serii DS będą sprzedawane pod własną marką, oczywistym jest że ich awangardowy styl i nazewnictwo jednoznacznie każą postrzegać je jako kontynuatorów historii rozpoczętej przez Citroena DS w 1955 r.

REKLAMA

Zwłaszcza flagowy DS5 jest kojarzony jako bezpośredni spadkobierca idei towarzyszącej konstruktorom podczas projektowania pierwszego modelu DS.

REKLAMA

Mimo że DS5 zadebiutował pod skrzydłami Citroena pięć lat temu jego nietuzinkowa sylwetka wciąż przyciąga wzrok. A przecież od momentu debiutu w kwestii stylizacji niewiele się zmieniło. Producent odświeżył wygląd modelu zmieniając m.in. atrapę chłodnicy na nową z logo DS., zaproponował nową paletę kolorów i nowe wzory felg ze stopów lekkich.

Pod względem rozmiarów nadwozia (długość - 453,3 cm) DS5 plasuje się pomiędzy segmentem C i D. Dla przykładu – jest dłuższy o 16 cm od Opla Astry hatchback 5d ale krótszy o 23,7 cm od najnowszego Passata w wersji sedan. Za to z szerokością 185 cm nie odbiega od standardów segmentu D, a z wysokością 150,8 cm nawet przeciętną dla klasy średniej przewyższa.

Choć szefowie koncernu PSA zdecydowali, że modele serii DS będą sprzedawane pod własną marką, oczywistym jest że ich awangardowy styl i nazewnictwo jednoznacznie każą postrzegać je jako kontynuatorów historii rozpoczętej przez Citroena DS w 1955 r.

Choć szefowie koncernu PSA zdecydowali, że modele serii DS będą sprzedawane pod własną marką, oczywistym jest że ich awangardowy styl i nazewnictwo jednoznacznie każą postrzegać je jako kontynuatorów historii rozpoczętej przez Citroena DS w 1955 r.

Tomasz Korniejew

Więcej testów samochodowych znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test DS5 2.0 HDi 180 KM aut. – wnętrze

REKLAMA

Każdy kto po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą DS5 będzie zaskoczony. Designerska tablica przyrządów wespół z wysoko poprowadzonym panelem środkowym ciasno obejmują przestrzeń przeznaczoną dla kierowcy i siedzącego obok pasażera. Oryginalne wzornictwo z „zegarami” przypominającymi kokpit samolotu sprawiają, że można się poczuć trochę zagubionym. Zwłaszcza, że na panelu między fotelami umieszczono dwa rzędy przycisków służących m.in. do sterowania szybami. To nie wszystko, bo gdy spojrzymy w górę dostrzeżemy kolejny gąszcz przycisków umieszczony na panelu doczepionym do podsufitki. Stamtąd możemy sterować m.in. wyświetlaczem Head Up oraz zasłonkami okien dachowych – po jednej nad kierowcą i pasażerem przedniego rzędu oraz jednej dla pasażerów tylnej kanapy.

Za kierownicą DS5 siedzi się wyżej niż w przypadku klasycznych samochodów osobowych. Dzięki temu do pojazdu (na przednie fotele) wygodnie się wsiada i wygodnie się wysiada. Kierowca ma też zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Co prawda nie widzi maski pojazdu, ale ma odpowiedni podgląd na to co się dzieje po bokach i z tyłu, także po skosie – co ważne podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.

Każdy kto po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą DS5 będzie zaskoczony. Designerska tablica przyrządów wespół z wysoko poprowadzonym panelem środkowym ciasno obejmują przestrzeń przeznaczoną dla <a class=kierowcy i siedzącego obok pasażera. "/>

Każdy kto po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą DS5 będzie zaskoczony. Designerska tablica przyrządów wespół z wysoko poprowadzonym panelem środkowym ciasno obejmują przestrzeń przeznaczoną dla kierowcy i siedzącego obok pasażera.

Tomasz Korniejew

Duży plus należy się także lusterkom bocznym. Ich kształt sprawia, że widać w nich dużo, co ułatwia manewry.

Niestety przednia część przedziału pasażerskiego została zaprojektowana efektownie ale przy okazji ograniczono jej praktyczność. Wysocy kierowcy mogą narzekać na ograniczoną przestrzeń wokół siebie. Co ciekawe przestrzeni dla pasażera przedniego fotela jest jeszcze mniej. Zapomniano też o wygospodarowaniu miejsca na praktyczną półkę (na panelu środkowym, lub na dole konsoli centralnej) na której można by położyć portfel, telefon. O uchwycie na kubki nie wspominając.

Na nadmiar przestrzeni nie można narzekać także w drugim rzędzie. Przede wszystkim należy zachować czujność podczas wsiadania na tylną kanapę, bo otwór drzwiowy jest stosunkowo nieduży i można zawadzić głową o uszczelkę. Po zajęciu miejsca wysokim pasażerom może brakować miejsca w okolicach kolan i nad głową.

Bagażnik DS 5 ma objętość 468 l. To niezbyt dużo jak na segment D, zwłaszcza, że jego wykorzystanie utrudnia wysoki próg załadunku. Po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń na bagaże rośnie do 1288 l.

Mimo że DS5 zadebiutował pod skrzydłami Citroena pięć lat temu jego nietuzinkowa sylwetka wciąż przyciąga wzrok. A przecież od momentu debiutu w kwestii stylizacji niewiele się zmieniło.

Mimo że DS5 zadebiutował pod skrzydłami Citroena pięć lat temu jego nietuzinkowa sylwetka wciąż przyciąga wzrok. A przecież od momentu debiutu w kwestii stylizacji niewiele się zmieniło.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen (DS) DS3 1.6 THP 156 KM

Test DS5 2.0 HDi 180 KM aut. – napęd/układ jezdny

DS DS 5 jest dostępny w jednej wersji wyposażeniowej. Za to jest w czym wybierać w kwestii napędu. Nabywcy mają do wyboru jedną z dwóch jednostek benzynowych, jedną z trzech wysokoprężnych, a nawet wersję hybrydową.

Do redakcyjnego testu trafił egzemplarz napędzany przez czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.0 HDi w najmocniejszej 181 konnej wersji (dostępna jest jeszcze odmiana 150 konna). Jednostka osiąga moc maksymalną przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min. Standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią EAT.

Trzeb przyznać, że DS 5 nie jest typem samochodu, który prowokuje kierowcę do dynamicznej jazdy. Charakterystyka pracy układu napędowego sprawia, że prowadzący nie ma ochoty na sprinty od świateł do świateł, czy wycieczkę za miasto na kręty odcinek drogi. DS najlepiej się „czuje” dostojnie przemierzając miejskie arterie lub podczas jednostajnej jazdy po autostradzie. Według danych producenta ważące 1540 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 220 km/h.

Do redakcyjnego testu trafił egzemplarz DS5 napędzany przez czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.0 HDi w najmocniejszej 181 konnej wersji (dostępna jest jeszcze odmiana 150 konna). Jednostka osiąga moc maksymalną przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min. Standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią EAT.

Do redakcyjnego testu trafił egzemplarz DS5 napędzany przez czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.0 HDi w najmocniejszej 181 konnej wersji (dostępna jest jeszcze odmiana 150 konna). Jednostka osiąga moc maksymalną przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min. Standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią EAT.

Tomasz Korniejew

To osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy, zwłaszcza że nie czuć znacznego pogorszenia dynamiki w przypadku podróży z większym obciążeniem.

DS już od startu pewnie nabiera prędkości (choć tuż po wciśnięciu pedału przyspieszania automatyczna skrzynia wykazuje zwłokę), jednak najdynamiczniej rozpędza się do prędkości ok. 130-140 km/h. Powyżej dynamika rozpędzania odczuwalnie spada, choć wciąż jest zadowalająca.

W zakresie do 3,5 tys. obrotów na minutę silnik HDi pracuje stosunkowo cicho, ale staje się trochę zbyt głośny gdy wkręcimy go na wyższe obroty.

DS DS5 jest dostępny w jednej wersji wyposażeniowej. Za to jest w czym wybierać w kwestii napędu. Nabywcy mają do wyboru jedną z dwóch jednostek benzynowych, jedną z trzech wysokoprężnych, a nawet wersję hybrydową.

DS DS5 jest dostępny w jednej wersji wyposażeniowej. Za to jest w czym wybierać w kwestii napędu. Nabywcy mają do wyboru jedną z dwóch jednostek benzynowych, jedną z trzech wysokoprężnych, a nawet wersję hybrydową.

Tomasz Korniejew

To za co należy się największe wyróżnienie jednostce napędowej to niskie zużycie paliwa. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l na 100 km. Jadąc autostradą z prędkością ok. 130 km/h zużycie oleju napędowego maleje do ok. 6 l na 100 km.

DS5 jest wyposażony w klasyczne zawieszenie, a nie hydropneumatyczne. Oznacza to, że nierówności są tłumione z większą sztywnością niż w przypadku pojazdów z zawieszeniem hydropneumatycznym, choć mimo to geny Citroena są wyczuwalne. Pojazd jest dość sztywny jak na konstrukcję PSA ale wciąż jest komfortowy. Nierówności tłumione są z gracją, a na szybko pokonywanych łukach nadwozie mimo wszystko ma tendencję do przechyłów. Niejednokrotnie jest to przyczyną utraty pewności siebie przez kierowcę. Ale spokojnie – warto zachować zimną krew, bo auto dzielnie pokonuje ciasne łuki nawet gdy wydaje się, że przesadziliśmy z prędkością w zakręcie. Prowadzenie uprzyjemnia działający ze sporym oporem układ kierowniczy.

Producent odświeżył wygląd modelu DS5 zmieniając m.in. atrapę chłodnicy na nową z logo DS., zaproponował nową paletę kolorów i nowe wzory felg ze stopów lekkich.

Producent odświeżył wygląd modelu DS5 zmieniając m.in. atrapę chłodnicy na nową z logo DS., zaproponował nową paletę kolorów i nowe wzory felg ze stopów lekkich.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Test DS5 2.0 HDi 180 KM aut. – opinia

Awangardowy DS DS5 przyciąga uwagę niebanalnym stylem, ale jednocześnie nie jest tanio efekciarski. To jeden z najładniejszych oferowanych obecnie samochodów. Ciekawie zaprojektowane wnętrze wymaga oswojenia, ale kokpit jest czytelny i jego obsługa nie sprawia kłopotów. Nie można narzekać także na jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Użytkowników 181 konnego DS5 z pewnością ucieszą również wyniki zużycia paliwa.

Minusami DS5 są na pewno ograniczona praktyczność i… wysoka cena. Wersja ze 181 konnym silnikiem Diesla kosztuje 143 900 zł. Fakt, że z opcji możemy sobie dokupić do DS co najwyżej lepsze Audio, nawigację, czy ładniejszy lakier bo poza tym został już wyposażony we wszystkie pozycje zapewniające bezpieczeństwo i komfort, z aktywnymi reflektorami LED włącznie.

Najtańsza odmiana DS5, tak samo bogato wyposażona, ale z silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 KM i manualną przekładnią kosztuje 124 900 zł. Ta kwota w zestawieniu z opisywanym DS komponuje się znacznie lepiej.

DS 5 2.0 HDi 180 KM aut. – plusy

  • Atrakcyjny wygląd
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Oszczędna jednostka napędowa
  • Wysoki komfort jazdy

DS5 2.0 HDi 180 KM aut. – minusy

  • Ciasne wnętrze
  • Brak praktycznych schowków
  • Wysoki próg załadunku bagażnika
  • Spóźniona reakcja na gaz automatycznej skrzyni
Pod względem rozmiarów nadwozia (długość - 453,3 cm) DS5 plasuje się pomiędzy segmentem C i D. Dla przykładu – jest dłuższy o 16 cm od Opla Astry hatchback 5d ale krótszy o 23,7 cm od najnowszego Passata w wersji sedan.

Pod względem rozmiarów nadwozia (długość - 453,3 cm) DS5 plasuje się pomiędzy segmentem C i D. Dla przykładu – jest dłuższy o 16 cm od Opla Astry hatchback 5d ale krótszy o 23,7 cm od najnowszego Passata w wersji sedan.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

DS5 2.0 HDi 180 KM aut. – dane techniczne

DS DS5 2.0 HDi 181 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 181 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 468 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 453/185/150,8 cm
Rozstaw osi 272,7 cm
V-max 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 s
Zużycie paliwa* 5,2/4,1/4,4 l/100 km
Cena od 143 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Choć szefowie koncernu PSA zdecydowali, że modele serii DS będą sprzedawane pod własną marką, oczywistym jest że ich awangardowy styl i nazewnictwo jednoznacznie każą postrzegać je jako kontynuatorów historii rozpoczętej przez Citroena DS w 1955 r.
Tomasz Korniejew
Każdy kto po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą DS5 będzie zaskoczony. Designerska tablica przyrządów wespół z wysoko poprowadzonym panelem środkowym ciasno obejmują przestrzeń przeznaczoną dla kierowcy i siedzącego obok pasażera.
Tomasz Korniejew
Oryginalne wzornictwo z „zegarami” przypominającymi kokpit samolotu sprawiają, że można się poczuć we wnętrzu DS5 trochę zagubionym. Zwłaszcza, że na panelu między fotelami umieszczono dwa rzędy przycisków służących m.in. do sterowania szybami.
Tomasz Korniejew
Za kierownicą DS5 siedzi się wyżej niż w przypadku klasycznych samochodów osobowych. Dzięki temu do pojazdu (na przednie fotele) wygodnie się wsiada i wygodnie się wysiada. Kierowca ma też zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.
Tomasz Korniejew
Na nadmiar przestrzeni nie można narzekać także w drugim rzędzie DS5. Przede wszystkim należy zachować czujność podczas wsiadania na tylną kanapę, bo otwór drzwiowy jest stosunkowo nieduży i można zawadzić głową o uszczelkę. Po zajęciu miejsca wysokim pasażerom może brakować miejsca w okolicach kolan i nad głową.
Tomasz Korniejew
Według danych producenta ważący 1540 kg DS5 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 220 km/h. To osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy, zwłaszcza że nie czuć znacznego pogorszenia dynamiki w przypadku podróży z większym obciążeniem.
Tomasz Korniejew
To za co należy się największe wyróżnienie jednostce napędowej DS5 to niskie zużycie paliwa. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l na 100 km. Jadąc autostradą z prędkością ok. 130 km/h zużycie oleju napędowego maleje do ok. 6 l na 100 km.
Tomasz Korniejew
Mimo że DS5 zadebiutował pod skrzydłami Citroena pięć lat temu jego nietuzinkowa sylwetka wciąż przyciąga wzrok. A przecież od momentu debiutu w kwestii stylizacji niewiele się zmieniło.
Tomasz Korniejew
Do redakcyjnego testu trafił egzemplarz DS5 napędzany przez czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.0 HDi w najmocniejszej 181 konnej wersji (dostępna jest jeszcze odmiana 150 konna). Jednostka osiąga moc maksymalną przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min. Standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią EAT.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    REKLAMA

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    REKLAMA