REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Subskrybuj nas na Youtube
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 po faceliftingu zyskał nie tylko nowy wygląd, ale i lepsze wyposażenie oraz nowe wersje silnikowe. Postanowiliśmy sprawdzić jak nowy model spisuje się z udoskonalonym motorem 1.6 THP o mocy aż 165 KM.

Peugeot 508: faceliting 2014

W 2011 roku na rynku samochodowym pojawił Peugeot 508. Mimo że w prostej linii zastępował on model 407, to przez wielu uważany jest za prawowitego następcę legendarnej 406-tki. Przejął bowiem po niej najważniejsze cechy: klasyczną sylwetkę sedana i przestronne wnętrze. Tego samego nie można było powiedzieć o Peugeocie 407. Francuski koncern wziął jednak sobie do serca uwagi kierowców poruszających się modelem 407 i na nowo stworzył limuzynę klasy średniej - przestronną, wygodną, napędzaną wyjątkowo nowoczesnymi silnikami.

REKLAMA

Aby stać się bardziej konkurencyjnym wobec swoich największych rywali, już po 3 latach od wprowadzenia do produkcji Peugeot 508 został poddany liftingowi. Z zewnątrz nowy model poznać można przede wszystkim po zmodernizowanym przednim pasie. Obłości ustąpiły miejsca bardziej ostrym liniom, przez co auto nabrało wyraźnie poważniejszego charakteru. Przednie, w pełni ledowe reflektory (opcja) łączą elegancki design z nowoczesną technologią, a atrapa chłodnicy swoim projektem nawiązuje do tego, jaki zapoczątkował model 308. Logo producenta zniknęło z maski, a ona sama ostania została wygładzona.

W tylnej części nadwozia 508-mki pojawiły się m.in. nowe światła. Każde posiada aż 36 czerwonych diod, które swym kształtem nawiązują do potrójnego śladu pazurów. Z klapy zniknęła srebrna listwa, a tylny zderzak został przeprojektowany. Co ciekawe, w wersji kombi tylna część auta nie została poddany żadnym modyfikacjom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Peugeot 508: wnętrze

Zmiany jakie dotknęły wnętrze Peugeota 508 można określić mianem skromnych. Pojawił się dotykowy ekran o przekątnej 7-cali (dostępny nawet w podstawowej wersji!), kamera cofania, system ostrzegający o pojeździe w martwym polu w lusterkach oraz zamykany schowek na konsoli centralnej. Przyglądając się kabinie Peugeota 508 trudno nie odnieść wrażenia, że dodano do niej tylko to co niezbędne. Mimo upływu trzech lat trudno bowiem zarzucić kabinie 508 wyraźne niedociągnięcia.

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Deska rozdzielcza pokryta jest bardzo miękkim tworzywem, boczki drzwi są elegancko wykończone, podłoga jest w całości podświetlana, a ergonomia stoi na niezłym poziomie. Na całe szczęście producent nie zrezygnował w imię mody z analogowych pokręteł do sterowania radiem czy klimatyzacją, dzięki czemu wgranie do pamięci listy ulubionych stacji radiowych czy szybkie przestawienie klimatyzacji przy aktywnej nawigacji (aktualne mapy) nie nastręcza żadnych problemów. Zegary są czytelne, a co istotniejsze wyposażone m.in. we wskaźnik temperatury oleju, dzięki któremu można zwiększyć trwałość motoru (o tym w jaki sposób przeczytasz tutaj).

Przydatnym dodatkiem okazuje się także kolorowy wyświetlacz HUD zlokalizowany pomiędzy przednią szybą a kierownicą, na którym prezentowane są m.in. prędkość pojazdu oraz wskazówki z nawigacji. Kamera cofania ma dobrą rozdzielczość, ale nie radzi sobie z nocną obserwacją przestrzeni wokół auta (obraz jest mocno przyciemniony). W trasie bardzo przydatny okazuję się klasyczny tempomat, ale jego obsługa wymaga zaangażowania do pracy obu rąk (przyciski sterowania tempomatem zlokalizowano po obu stronach kierownicy).

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Nowe, w pełni ledowe reflektory świetnie łączą zasięg strumienia światła z jego intensywnością, ale emitują też wyraźną fioletowo-niebieską łunę na granicy wiązki.

Najwyższe słowa uznania należą się konstruktorom auta za stworzenie wyjątkowo wygodnych warunków do podróżowania. Kabina jest świetnie wyciszona, a do tego bardzo przestronna. Zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń miejsca nie zabraknie nawet osobom o wzroście ok. 190 cm, a przednie fotele (sterowanie elektrycznie) zostały wręcz stworzone do pokonywania ogromnych odległości (idealnie podpierają zarówno nogi na odcinku ud, jak i część lędźwiową kręgosłupa).

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Bagażnik ma pojemność 473 l, a zawiasy jego klapy nie ograniczają jego przestrzeni. Nie ma zatem obawy, że nasz bagaż zostanie uszkodzony w trakcie zamykania kufra. Wygodna pozycja za kierownicą i ergonomicznie umiejscowiony lewarek skrzyni biegów zachęcają do jazdy 508. Tym bardziej, że pod maską prezentowanego egzemplarza znalazł się wyjątkowo dobry silnik.

Test Peugeot 508: silnik 1.6 THP 165 KM

Pierwotnie w Peugeocie 508 pracował silnik 1.6 THP dysponujący mocą 156 KM, ale po modernizacji modelu wzrosła ona do 165 KM. Turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa opracowana wspólnie z BMW, mimo niskiej pojemności skokowej, jest nadzwyczaj spontaniczna. Świetnie napędza auto już od 1700 obr./min (240 Nm od 1400 obr./min) i dobrze się czuje nawet w okolicach 5000 obr./min. Pozwala na płynne rozpędzanie auta przy zachowaniu niskich obrotów, a tym samym ciszy w kabinie. Motor cechuje zaskakująco niski dźwięk pracy (w kabinie), bardzo dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h trwa 8,6 sekundy, prędkość maksymalna to 210 km/h) oraz rewelacyjnie skromny apetyt na paliwo.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

W trasie, przy spokojnej jeździe i średniej prędkości na poziomie 71 km/h silnik zużył zaledwie 4,4 l benzyny na 100 km! Co ciekawe nawet szybsza jazda po autostradzie ze średnią prędkością na poziomie 118 km/h nie pozwoliła przekroczyć 6,7 l paliwa na 100 km. W mieście w zależności od natężenia ruchu 1,6-litrowy motor zużywał od 6,8 do 8,0 litrów benzyny na 100 km. Jak na osiągi jakie zapewnia ten motor, wynik jest rewelacyjny i stawia pod znakiem zapytania sensowność dopłaty do droższego motoru wysokoprężnego.

Wysoka ekonomiczność silnika 1.6 THP to zasługa na pewno nie tylko niskiego współczynnika oporu powietrza auta (Cx = 0,25), ale także dobrze zestopniowanej, lecz czasem delikatnie haczącej, manualnej skrzyni biegów. Dość długie 6-te przełożenie pozwala ograniczyć obroty motoru przy 140 km/h do 3000 obr./min. Co ciekawe silnik jest tak dobrze wyciszony, że nawet przy 4 000 obr./min jego dźwięk jest prawie niesłyszalny w kabinie.

Test Peugeot 508: hamulce

W parze z mocnym motorem producent oferuje także wydajny układ hamulcowy oparty z przodu na 304- a z tyłu na 290-milimetrowych tarczach hamulcowych. Hamulce działają w sposób stanowczy, a siła ich działania jest łatwa w dozowaniu.

Test Peugeot 508: zawieszenie

Zawieszenie Peugeota 508 różni się od tego do czego przyzwyczaił klientów jego poprzednik, czyli model 407. Zapewnia lepszą kontrolę nad autem i łatwiejsze manewrowanie nawet przy dużych prędkościach. Usztywniona konstrukcja ogranicza przechyły nadwozia w zakrętach, pozostawiając pasażerom sporą dawkę komfortu. Tylko na mocniej zniszczonych nawierzchniach tylne zawieszenie nieco hałasuje.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Bardzo dobrze zestrojono także wspomaganie przekładni kierowniczej. Kierownica obraca się z subtelnym oporem i łatwo wyczuć to co dzieje się z przednimi kołami w danej chwili. Szkoda tylko, że wieniec kierownicy jest taki wąski.

Test Peugeot 508: wyposażenie

Cena i wyposażenie to niezłe strony Peugeota 508. Podstawowa wersja Access z manualną klimatyzacją, kompletem poduszek powietrznych, elektrycznie sterowanymi szybkami i lusterkami, 6-głośnikowym radiem kosztuje 81 000 zł (bez rabatów). Prezentowany egzemplarz to prawie najbogatsza odmiana Allure, która rozpoczyna się kwotą 105 500 zł. Plusem Peugeota 508 jest fakt, że aby nabyć wybrane elementy wyposażenia wystarczy do nich dopłacić.

Nie trzeba decydować się od razu na inny wariant wyposażeniowy, co jest charakterystycznym problemem np.w ofercie aut Volkswagena. Dodając do tego spore rabaty jakie można wynegocjować w salonie, może okazać się, że w cenie dobrze wyposażonego auta kompaktowego, klient może nabyć dużą limuzynę średniej klasy.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Test Peugeot 508: opinia

Modernizacja Peugeota 508 przyniosła mu szereg usprawnień, głównie w zakresie wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i multimediów. Dotykowy ekran, kamera cofania, nowoczesne reflektory to rozwiązania, które okazują się bardzo pomocne w jeździe na co dzień. Odczuwalną zmianą jest także wzmocnienie silnika benzynowego 1.6 THP, który nie dość, że zapewnia świetną dynamikę francuskiej limuzynie, to na dodatek zużywa oszałamiająco niskie ilości paliwa. Kosztem lepszych właściwości jezdnych ucierpiał delikatnie komfort jazdy, ale auto nadzwyczaj pewnie zachowuje się na drodze nawet na szybko przejeżdżanych zakrętach. Kabina auta jest rewelacyjnie wyciszona, a do tego rozpieszcza swoich pasażerów ogromną przestrzenią i bardzo wygodnymi fotelami. Właściwie poza drobnymi brakami z ergonomii auto nie wykazuje istotnych wad. Dlaczego zatem nie jest na szczycie sprzedaży? Oto pytanie do klientów.

Dane techniczne Peugeot 508 1.6 THP 165 KM

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting ogrzewanie foteli
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting hamulec ręczny elektroniczny
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting full LED
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting halogeny
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting HUD
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

REKLAMA

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA