REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 po faceliftingu zyskał nie tylko nowy wygląd, ale i lepsze wyposażenie oraz nowe wersje silnikowe. Postanowiliśmy sprawdzić jak nowy model spisuje się z udoskonalonym motorem 1.6 THP o mocy aż 165 KM.

Peugeot 508: faceliting 2014

W 2011 roku na rynku samochodowym pojawił Peugeot 508. Mimo że w prostej linii zastępował on model 407, to przez wielu uważany jest za prawowitego następcę legendarnej 406-tki. Przejął bowiem po niej najważniejsze cechy: klasyczną sylwetkę sedana i przestronne wnętrze. Tego samego nie można było powiedzieć o Peugeocie 407. Francuski koncern wziął jednak sobie do serca uwagi kierowców poruszających się modelem 407 i na nowo stworzył limuzynę klasy średniej - przestronną, wygodną, napędzaną wyjątkowo nowoczesnymi silnikami.

REKLAMA

REKLAMA

Aby stać się bardziej konkurencyjnym wobec swoich największych rywali, już po 3 latach od wprowadzenia do produkcji Peugeot 508 został poddany liftingowi. Z zewnątrz nowy model poznać można przede wszystkim po zmodernizowanym przednim pasie. Obłości ustąpiły miejsca bardziej ostrym liniom, przez co auto nabrało wyraźnie poważniejszego charakteru. Przednie, w pełni ledowe reflektory (opcja) łączą elegancki design z nowoczesną technologią, a atrapa chłodnicy swoim projektem nawiązuje do tego, jaki zapoczątkował model 308. Logo producenta zniknęło z maski, a ona sama ostania została wygładzona.

REKLAMA

W tylnej części nadwozia 508-mki pojawiły się m.in. nowe światła. Każde posiada aż 36 czerwonych diod, które swym kształtem nawiązują do potrójnego śladu pazurów. Z klapy zniknęła srebrna listwa, a tylny zderzak został przeprojektowany. Co ciekawe, w wersji kombi tylna część auta nie została poddany żadnym modyfikacjom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Peugeot 508: wnętrze

Zmiany jakie dotknęły wnętrze Peugeota 508 można określić mianem skromnych. Pojawił się dotykowy ekran o przekątnej 7-cali (dostępny nawet w podstawowej wersji!), kamera cofania, system ostrzegający o pojeździe w martwym polu w lusterkach oraz zamykany schowek na konsoli centralnej. Przyglądając się kabinie Peugeota 508 trudno nie odnieść wrażenia, że dodano do niej tylko to co niezbędne. Mimo upływu trzech lat trudno bowiem zarzucić kabinie 508 wyraźne niedociągnięcia.

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Deska rozdzielcza pokryta jest bardzo miękkim tworzywem, boczki drzwi są elegancko wykończone, podłoga jest w całości podświetlana, a ergonomia stoi na niezłym poziomie. Na całe szczęście producent nie zrezygnował w imię mody z analogowych pokręteł do sterowania radiem czy klimatyzacją, dzięki czemu wgranie do pamięci listy ulubionych stacji radiowych czy szybkie przestawienie klimatyzacji przy aktywnej nawigacji (aktualne mapy) nie nastręcza żadnych problemów. Zegary są czytelne, a co istotniejsze wyposażone m.in. we wskaźnik temperatury oleju, dzięki któremu można zwiększyć trwałość motoru (o tym w jaki sposób przeczytasz tutaj).

Przydatnym dodatkiem okazuje się także kolorowy wyświetlacz HUD zlokalizowany pomiędzy przednią szybą a kierownicą, na którym prezentowane są m.in. prędkość pojazdu oraz wskazówki z nawigacji. Kamera cofania ma dobrą rozdzielczość, ale nie radzi sobie z nocną obserwacją przestrzeni wokół auta (obraz jest mocno przyciemniony). W trasie bardzo przydatny okazuję się klasyczny tempomat, ale jego obsługa wymaga zaangażowania do pracy obu rąk (przyciski sterowania tempomatem zlokalizowano po obu stronach kierownicy).

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Nowe, w pełni ledowe reflektory świetnie łączą zasięg strumienia światła z jego intensywnością, ale emitują też wyraźną fioletowo-niebieską łunę na granicy wiązki.

Najwyższe słowa uznania należą się konstruktorom auta za stworzenie wyjątkowo wygodnych warunków do podróżowania. Kabina jest świetnie wyciszona, a do tego bardzo przestronna. Zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń miejsca nie zabraknie nawet osobom o wzroście ok. 190 cm, a przednie fotele (sterowanie elektrycznie) zostały wręcz stworzone do pokonywania ogromnych odległości (idealnie podpierają zarówno nogi na odcinku ud, jak i część lędźwiową kręgosłupa).

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Bagażnik ma pojemność 473 l, a zawiasy jego klapy nie ograniczają jego przestrzeni. Nie ma zatem obawy, że nasz bagaż zostanie uszkodzony w trakcie zamykania kufra. Wygodna pozycja za kierownicą i ergonomicznie umiejscowiony lewarek skrzyni biegów zachęcają do jazdy 508. Tym bardziej, że pod maską prezentowanego egzemplarza znalazł się wyjątkowo dobry silnik.

Test Peugeot 508: silnik 1.6 THP 165 KM

Pierwotnie w Peugeocie 508 pracował silnik 1.6 THP dysponujący mocą 156 KM, ale po modernizacji modelu wzrosła ona do 165 KM. Turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa opracowana wspólnie z BMW, mimo niskiej pojemności skokowej, jest nadzwyczaj spontaniczna. Świetnie napędza auto już od 1700 obr./min (240 Nm od 1400 obr./min) i dobrze się czuje nawet w okolicach 5000 obr./min. Pozwala na płynne rozpędzanie auta przy zachowaniu niskich obrotów, a tym samym ciszy w kabinie. Motor cechuje zaskakująco niski dźwięk pracy (w kabinie), bardzo dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h trwa 8,6 sekundy, prędkość maksymalna to 210 km/h) oraz rewelacyjnie skromny apetyt na paliwo.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

W trasie, przy spokojnej jeździe i średniej prędkości na poziomie 71 km/h silnik zużył zaledwie 4,4 l benzyny na 100 km! Co ciekawe nawet szybsza jazda po autostradzie ze średnią prędkością na poziomie 118 km/h nie pozwoliła przekroczyć 6,7 l paliwa na 100 km. W mieście w zależności od natężenia ruchu 1,6-litrowy motor zużywał od 6,8 do 8,0 litrów benzyny na 100 km. Jak na osiągi jakie zapewnia ten motor, wynik jest rewelacyjny i stawia pod znakiem zapytania sensowność dopłaty do droższego motoru wysokoprężnego.

Wysoka ekonomiczność silnika 1.6 THP to zasługa na pewno nie tylko niskiego współczynnika oporu powietrza auta (Cx = 0,25), ale także dobrze zestopniowanej, lecz czasem delikatnie haczącej, manualnej skrzyni biegów. Dość długie 6-te przełożenie pozwala ograniczyć obroty motoru przy 140 km/h do 3000 obr./min. Co ciekawe silnik jest tak dobrze wyciszony, że nawet przy 4 000 obr./min jego dźwięk jest prawie niesłyszalny w kabinie.

Test Peugeot 508: hamulce

W parze z mocnym motorem producent oferuje także wydajny układ hamulcowy oparty z przodu na 304- a z tyłu na 290-milimetrowych tarczach hamulcowych. Hamulce działają w sposób stanowczy, a siła ich działania jest łatwa w dozowaniu.

Test Peugeot 508: zawieszenie

Zawieszenie Peugeota 508 różni się od tego do czego przyzwyczaił klientów jego poprzednik, czyli model 407. Zapewnia lepszą kontrolę nad autem i łatwiejsze manewrowanie nawet przy dużych prędkościach. Usztywniona konstrukcja ogranicza przechyły nadwozia w zakrętach, pozostawiając pasażerom sporą dawkę komfortu. Tylko na mocniej zniszczonych nawierzchniach tylne zawieszenie nieco hałasuje.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Bardzo dobrze zestrojono także wspomaganie przekładni kierowniczej. Kierownica obraca się z subtelnym oporem i łatwo wyczuć to co dzieje się z przednimi kołami w danej chwili. Szkoda tylko, że wieniec kierownicy jest taki wąski.

Test Peugeot 508: wyposażenie

Cena i wyposażenie to niezłe strony Peugeota 508. Podstawowa wersja Access z manualną klimatyzacją, kompletem poduszek powietrznych, elektrycznie sterowanymi szybkami i lusterkami, 6-głośnikowym radiem kosztuje 81 000 zł (bez rabatów). Prezentowany egzemplarz to prawie najbogatsza odmiana Allure, która rozpoczyna się kwotą 105 500 zł. Plusem Peugeota 508 jest fakt, że aby nabyć wybrane elementy wyposażenia wystarczy do nich dopłacić.

Nie trzeba decydować się od razu na inny wariant wyposażeniowy, co jest charakterystycznym problemem np.w ofercie aut Volkswagena. Dodając do tego spore rabaty jakie można wynegocjować w salonie, może okazać się, że w cenie dobrze wyposażonego auta kompaktowego, klient może nabyć dużą limuzynę średniej klasy.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Test Peugeot 508: opinia

Modernizacja Peugeota 508 przyniosła mu szereg usprawnień, głównie w zakresie wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i multimediów. Dotykowy ekran, kamera cofania, nowoczesne reflektory to rozwiązania, które okazują się bardzo pomocne w jeździe na co dzień. Odczuwalną zmianą jest także wzmocnienie silnika benzynowego 1.6 THP, który nie dość, że zapewnia świetną dynamikę francuskiej limuzynie, to na dodatek zużywa oszałamiająco niskie ilości paliwa. Kosztem lepszych właściwości jezdnych ucierpiał delikatnie komfort jazdy, ale auto nadzwyczaj pewnie zachowuje się na drodze nawet na szybko przejeżdżanych zakrętach. Kabina auta jest rewelacyjnie wyciszona, a do tego rozpieszcza swoich pasażerów ogromną przestrzenią i bardzo wygodnymi fotelami. Właściwie poza drobnymi brakami z ergonomii auto nie wykazuje istotnych wad. Dlaczego zatem nie jest na szczycie sprzedaży? Oto pytanie do klientów.

Dane techniczne Peugeot 508 1.6 THP 165 KM

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting ogrzewanie foteli
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting hamulec ręczny elektroniczny
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting full LED
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting halogeny
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting HUD
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA