REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat Alltrack to groźny konkurent dla modnych w ostatnim czasie SUV-ów. Jakie są jego największe atuty? W czym radzi sobie słabiej?

Volkswagen Passat Alltrack

Volkswagen Passat Alltrack to rodzinne kombi o zwiększonych możliwościach terenowych. Mimo że na pierwszy rzut różni się od klasycznego Passata Variant tylko plastikowymi nakładkami wokół nadkoli  (długość i szerokość auta jest bowiem taka sama) to poczynione zmiany dość wyraźnie zmieniły charakter tego auta. Przede wszystkim o 30 mm zwiększony został prześwit auta, kąt natarcia wzrósł z 13,5 stopnia do 16 stopni, kąt zejścia sięga 13,6 stopni (Passat Variant: 11,9) a kąt rampowy, pozwalający na pokonywanie pagórków  poprawił się o 3,3 stopnia (z 9,5 do 12,8 stopni). W rezultacie Passat Alltrack stał się świetną alternatywą dla klasycznych aut typu SUV.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki naprawdę nieźle działającemu napędowi 4x4 (Haldex 4) i prześwitowi sięgającemu 165 mm jest w stanie pokonać właściwie te same przeszkody co przeciętny SUV, zachowując przy tym dużo lepsze właściwości jezdne na drogach asfaltowych. Prowadzi się prawie tak samo jak standardowy Passat Variant, a dzięki zmniejszonej wadze elementów zawieszenia (aluminiowe wahacze przedniej i tylnej osi) zmniejszyła się masa nierosorowana, poprawiając zachowanie auta w zakrętach czy podczas gwałtownego hamowania.

Volkswagen Passat Alltrack: wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie Passata Alltracka trudno zauważyć większe zmiany w stosunku do innych jego wersji. Nadal zatem mamy do czynienia z bardzo dobrymi materiałami w górnej części deski rozdzielczej i na boczkach drzwi, aluminiowymi inkrustacjami na panelu centralnym, logicznie rozplanowanym kokpitem, sprawną klimatyzacją Climatronic, rozbudowanym komputerem pokładowym wyposażonym w kolorowy ekran, bardzo dobrze podpierającymi fotelami przednimi czy dobrym systemem nagłośnieniowym Dynaudio (8 głośników). W stosunku do Passat którego testowaliśmy zimą, poprawie uległo także wyciszenie kabiny a w jej wnętrzu pojawił się przycisk Off-road poprawiający zachowanie w terenie.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza zaletami nowa wersja Passata odziedziczyła także wady jego starszych wersji. Przestarzały układ nawigacji RCD 310 (słaba reakcja na dotyk), twardy plastik deski rozdzielczej poniżej srebrnej listwy ozdobnej oraz skórzana tapicerka, która pod wpływem wysokiej temperatury wydziela mało przyjemny zapach w kabinie.

Pasażerowie VW Passata Alltracka nie powinni narzekać na brak miejsca. W obu rzędach siedzeń wygodnie mogą podróżować cztery wysokie osoby o wzroście 185-190 cm. Godne podreślenia są świetne zagłówki w jakie wyposażone przednie fotele oraz, świetnie wykończony bagażnik o pojemności aż 603 litrów (wg producenta).

Volkswagen Passat Alltrack: zachowanie na drodze

Na drodze Passat Alltrack zachwyca świetnym kompromisem pomiędzy komfortem, jaki oferuje podróżnym, a pewnym prowadzeniem nawet w szybkich zakrętach. Choć czuć, że auto ma nieco wyżej ulokowany środek ciężkości a amortyzatory mają większy skok, to dzięki m.in. elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego auto bardzo pewnie pokonuje nawet ostre wiraże. Wersja Alltrack dysponuje także znacznie lepszym układem kierowniczym niż klasyczny Passat Variant. Kierownica obraca się z przyjemnym oporem i lepiej przekazuje kierowcy informacje zwrotne z przednich kół.

Volkswagen Passat Alltrack: silnik Diesla i skrzynia DSG

Silnik 2.0 TDI o mocy 177 KM zapewnia świetny ciąg i przyspieszenie już od ok. 1800 obr. /min będąc przy tym całkiem oszczędnym. W mięście zużywa średnio 8,0 l oleju napędowego na 100 km, a na trasie jego apetyt na paliwo można ograniczyć do ok. 6,6 l na 100 km. Pasażerowie są świetnie odizolowani od hałasu jaki generuje 2-litrowy Diesel, dzięki czemu nawet długa jazda na trasie kompletnie nie męczy.

Motor 2.0 TDI 177 KM połączono z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG wyposażoną w 6 biegów. Skrzynia sprawnie i szybko zmienia poszczególne przełożenia, ale zdarza się że szarpie lub nieco ociąga się zmianą przełożenia. Choć poszczególne biegi można zmieniać manetkami ulokowanymi przy kierownicy to na pewno nie działa ona aż tak sprawnie, jak ma to miejsce w przypadku jej kooperacji z jednostkami benzynowymi Volkswagena. Za to jej zestopniowanie jest bardzo dobre, przez co autem można wyprzedzać nawet na 6-tym przełożeniu zachowując przy tym niskie prędkości obrotowe motoru w trakcie jednostajnej jazdy autostradą (przy 140 km/h motor ma 2900 obr./min na 6. biegu).

Volkswagen Passat Alltrack: hamulce

Volkswagen zadbał także o wystarczająco wydajny układ hamulcowy montując z przodu 312 mm tarcze hamulcowe. Takie same spotkać można np. usportowionej wersji Seata Leona FR z silnikiem o mocy 180 KM. Pedał hamulca pozwala bardzo płynnie dozować siłę hamowania, a cały układ słabnie dopiero przy bardzo forsownej jeździe z dużymi prędkościami i licznymi manewrami hamowania. Mankamentem jest za to elektronicznie sterowany hamulec postojowy, którego aktywacja i dezaktywacja trwa zbyt długo i wymaga czasu.

Volkswagen Passat Alltrack: cena

Pod względem ceny VW Passat Alltrack nie jest okazją w swojej klasie. 154 590 zł to cena za podstawową wersję 2.0 TDI 177 KM z napędem wszystkich kół 4motion. Prezentowana wersja to koszt aż 191 830 zł. Wyposażenie jest oczywiście praktycznie pełne, ale trudno nie zauważyć, że nie można zamówić Alltracka z silnikiem 2.0 TDI 177 KM i napędem 4motion z manualną skrzynia biegów zamiast z przekładnią DSG.

Volkswagen Passat Alltrack: opinia

Osoby poszukujące auta typu SUV powinny bacznie przyjrzec się propozycji Volkswagena. Passat Alltrack przerasta bowiem tego typu auta jakością prowadzenia na asfalcie, a jest przy tym równie przestronny jak SUV-y i ma podobne zdolności terenowe. Oferuje przy tym bardzo dobre osiągi oraz świetnie wyposażone wnętrze. Dzięki niższemu nadwoziu pewniej zachowuje się w zakrętach i jest mniej podatny na boczne podmuchy wiatru. Także jego bagażnik jest bardziej funkcjonalny dzięki możliwości przewożenia dłuższych przedmiotów. VW Passat Alltrack to sensowna alternatywa wobec aut typu SUV. Szkoda, że jego cena jest bardzo wysoka.

Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA