REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Volkswagen Passat Alltrack 2013
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat Alltrack to groźny konkurent dla modnych w ostatnim czasie SUV-ów. Jakie są jego największe atuty? W czym radzi sobie słabiej?

Volkswagen Passat Alltrack

Volkswagen Passat Alltrack to rodzinne kombi o zwiększonych możliwościach terenowych. Mimo że na pierwszy rzut różni się od klasycznego Passata Variant tylko plastikowymi nakładkami wokół nadkoli  (długość i szerokość auta jest bowiem taka sama) to poczynione zmiany dość wyraźnie zmieniły charakter tego auta. Przede wszystkim o 30 mm zwiększony został prześwit auta, kąt natarcia wzrósł z 13,5 stopnia do 16 stopni, kąt zejścia sięga 13,6 stopni (Passat Variant: 11,9) a kąt rampowy, pozwalający na pokonywanie pagórków  poprawił się o 3,3 stopnia (z 9,5 do 12,8 stopni). W rezultacie Passat Alltrack stał się świetną alternatywą dla klasycznych aut typu SUV.

REKLAMA

Dzięki naprawdę nieźle działającemu napędowi 4x4 (Haldex 4) i prześwitowi sięgającemu 165 mm jest w stanie pokonać właściwie te same przeszkody co przeciętny SUV, zachowując przy tym dużo lepsze właściwości jezdne na drogach asfaltowych. Prowadzi się prawie tak samo jak standardowy Passat Variant, a dzięki zmniejszonej wadze elementów zawieszenia (aluminiowe wahacze przedniej i tylnej osi) zmniejszyła się masa nierosorowana, poprawiając zachowanie auta w zakrętach czy podczas gwałtownego hamowania.

Volkswagen Passat Alltrack: wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie Passata Alltracka trudno zauważyć większe zmiany w stosunku do innych jego wersji. Nadal zatem mamy do czynienia z bardzo dobrymi materiałami w górnej części deski rozdzielczej i na boczkach drzwi, aluminiowymi inkrustacjami na panelu centralnym, logicznie rozplanowanym kokpitem, sprawną klimatyzacją Climatronic, rozbudowanym komputerem pokładowym wyposażonym w kolorowy ekran, bardzo dobrze podpierającymi fotelami przednimi czy dobrym systemem nagłośnieniowym Dynaudio (8 głośników). W stosunku do Passat którego testowaliśmy zimą, poprawie uległo także wyciszenie kabiny a w jej wnętrzu pojawił się przycisk Off-road poprawiający zachowanie w terenie.

Poza zaletami nowa wersja Passata odziedziczyła także wady jego starszych wersji. Przestarzały układ nawigacji RCD 310 (słaba reakcja na dotyk), twardy plastik deski rozdzielczej poniżej srebrnej listwy ozdobnej oraz skórzana tapicerka, która pod wpływem wysokiej temperatury wydziela mało przyjemny zapach w kabinie.

Pasażerowie VW Passata Alltracka nie powinni narzekać na brak miejsca. W obu rzędach siedzeń wygodnie mogą podróżować cztery wysokie osoby o wzroście 185-190 cm. Godne podreślenia są świetne zagłówki w jakie wyposażone przednie fotele oraz, świetnie wykończony bagażnik o pojemności aż 603 litrów (wg producenta).

Volkswagen Passat Alltrack: zachowanie na drodze

Na drodze Passat Alltrack zachwyca świetnym kompromisem pomiędzy komfortem, jaki oferuje podróżnym, a pewnym prowadzeniem nawet w szybkich zakrętach. Choć czuć, że auto ma nieco wyżej ulokowany środek ciężkości a amortyzatory mają większy skok, to dzięki m.in. elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego auto bardzo pewnie pokonuje nawet ostre wiraże. Wersja Alltrack dysponuje także znacznie lepszym układem kierowniczym niż klasyczny Passat Variant. Kierownica obraca się z przyjemnym oporem i lepiej przekazuje kierowcy informacje zwrotne z przednich kół.

Volkswagen Passat Alltrack: silnik Diesla i skrzynia DSG

Silnik 2.0 TDI o mocy 177 KM zapewnia świetny ciąg i przyspieszenie już od ok. 1800 obr. /min będąc przy tym całkiem oszczędnym. W mięście zużywa średnio 8,0 l oleju napędowego na 100 km, a na trasie jego apetyt na paliwo można ograniczyć do ok. 6,6 l na 100 km. Pasażerowie są świetnie odizolowani od hałasu jaki generuje 2-litrowy Diesel, dzięki czemu nawet długa jazda na trasie kompletnie nie męczy.

Motor 2.0 TDI 177 KM połączono z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG wyposażoną w 6 biegów. Skrzynia sprawnie i szybko zmienia poszczególne przełożenia, ale zdarza się że szarpie lub nieco ociąga się zmianą przełożenia. Choć poszczególne biegi można zmieniać manetkami ulokowanymi przy kierownicy to na pewno nie działa ona aż tak sprawnie, jak ma to miejsce w przypadku jej kooperacji z jednostkami benzynowymi Volkswagena. Za to jej zestopniowanie jest bardzo dobre, przez co autem można wyprzedzać nawet na 6-tym przełożeniu zachowując przy tym niskie prędkości obrotowe motoru w trakcie jednostajnej jazdy autostradą (przy 140 km/h motor ma 2900 obr./min na 6. biegu).

Volkswagen Passat Alltrack: hamulce

Volkswagen zadbał także o wystarczająco wydajny układ hamulcowy montując z przodu 312 mm tarcze hamulcowe. Takie same spotkać można np. usportowionej wersji Seata Leona FR z silnikiem o mocy 180 KM. Pedał hamulca pozwala bardzo płynnie dozować siłę hamowania, a cały układ słabnie dopiero przy bardzo forsownej jeździe z dużymi prędkościami i licznymi manewrami hamowania. Mankamentem jest za to elektronicznie sterowany hamulec postojowy, którego aktywacja i dezaktywacja trwa zbyt długo i wymaga czasu.

Volkswagen Passat Alltrack: cena

Pod względem ceny VW Passat Alltrack nie jest okazją w swojej klasie. 154 590 zł to cena za podstawową wersję 2.0 TDI 177 KM z napędem wszystkich kół 4motion. Prezentowana wersja to koszt aż 191 830 zł. Wyposażenie jest oczywiście praktycznie pełne, ale trudno nie zauważyć, że nie można zamówić Alltracka z silnikiem 2.0 TDI 177 KM i napędem 4motion z manualną skrzynia biegów zamiast z przekładnią DSG.

Volkswagen Passat Alltrack: opinia

Osoby poszukujące auta typu SUV powinny bacznie przyjrzec się propozycji Volkswagena. Passat Alltrack przerasta bowiem tego typu auta jakością prowadzenia na asfalcie, a jest przy tym równie przestronny jak SUV-y i ma podobne zdolności terenowe. Oferuje przy tym bardzo dobre osiągi oraz świetnie wyposażone wnętrze. Dzięki niższemu nadwoziu pewniej zachowuje się w zakrętach i jest mniej podatny na boczne podmuchy wiatru. Także jego bagażnik jest bardziej funkcjonalny dzięki możliwości przewożenia dłuższych przedmiotów. VW Passat Alltrack to sensowna alternatywa wobec aut typu SUV. Szkoda, że jego cena jest bardzo wysoka.

Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Passat Alltrack 2013
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydają flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    REKLAMA

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    Strefy czystego transportu w Polsce startują w 2024 r. Co musisz o nich wiedzieć?

    W 2024 r. w Polsce mogą pojawić się pierwsze strefy czystego transportu. Tylko czy kierowcy wiedzą, jakie zasady wjazdu i ruchu w nich obowiązują? Przypomnijmy zatem wszystkie z nich. Zebraliśmy w jednym punkcie najważniejsze informacje.

    Podatek od samochodu w 2026 r. Kilka tysięcy zł rocznej opłaty jest realne?

    Podatek od samochodu w 2026 r. został zapisany w KPO. Ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych i będzie opłacany corocznie. Jaką stawkę będą musieli płacić kierowcy? Czy nowa opłata jest pewnikiem?

    Na stacjach ceny paliw już niższe, a będzie jeszcze taniej!

    Wreszcie obniżki cen paliw na stacjach. To pierwsze od połowy października, a analitycy przewidują, że to jeszcze nie koniec. Na przełomie listopada i grudnia maja spaść ceny wszystkich paliw.

    REKLAMA

    Nowa lista obowiązkowego wyposażenia pojazdu w 2024 r. Standardem stanie się 5 systemów

    Już w roku 2024 także w Polsce pojawi się nowa lista obowiązkowego wyposażenia pojazdu. Narzuca ją Unia Europejska. Czy nowe wyposażenie podwyższy ceny aut z salonu? I co z używanymi pojazdami?

    Włamał się do salonu samochodowego, ukradł trzy auta, laptopy, sejf, ekspres do kawy, telewizor

    Na duże łowy wybrał się 26-latek z Łodzi. Z salonu samochodowego ukradł m.in. trzy auta, komputer, gotówkę i telewizor. Policjantom udało się zatrzymać sprawcę, teraz grozi mu do 10 lat więzienia. 

    REKLAMA