REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touran pierwszej generacji choć był chwalony za ponadprzeciętną praktyczność, zbierał słabsze noty za niezbyt porywającą formę. Nowy Volkswagen Touran nie tylko ma bardzo praktyczne i przestronne wnętrze ale też świetnie wygląda. W teście egzemplarz napędzany benzynowym silnikiem o mocy 180 KM.

Volkswagen Touran pierwszej generacji nie porywał stylem. Przez to do dziś ten bardzo praktyczny minivan kojarzy się z jednym z najnudniej zaprojektowanych samochodów na świecie. Jednak dziś taka opinia byłaby niesprawiedliwa, bo najnowsza generacja Tourana prezentuje się świetnie.

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz ozdobiony pakietem stylizacyjnym R line (koszt 6180 zł) obejmującym m.in. zmodyfikowane zderzaki i progi, chromowane końcówki układu wydechowego, czy loga R na bocznych drzwiach i grillu.
Trzeba przyznać, ze całość prezentuje się bardzo dobrze, zwłaszcza z opcjonalnymi reflektorami LED (koszt od 1330 zł do 7860 zł w zależności od pakietu i stopnia zaawansowania świateł).

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG - wnętrze

REKLAMA

Dostępu do wnętrza niemieckiego minivana strzegą szeroko otwierane i dość ciężkie drzwi. 180 konny silnik, który znalazł się pod maską recenzowanego egzemplarza występuje tylko w konfiguracji z najbogatszą odmianą wyposażeniową Highline. Oznacza to, że opisywany Touran został standardowo wyposażony w fotele zapewniający większy komfort niż te z tańszych wersji. Rzeczywiście, w opisywanym Volkswagenie siedzi się bardzo wygodnie. Nieco wyżej umieszczone siedziska ułatwiają zajmowanie miejsc, a odpowiedni profil oparć i obszerność siedzisk uprzyjemniają długie podróże. Szerokie zakresy regulacji fotela kierowcy oraz kolumny kierowniczej w połączeniu z dużą przestronnością przedziału pasażerskiego, ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o różnym wzroście.

W wersji Highline kokpit został wykończony wstawkami w kolorze piano black, co w połączeniu z czarną podsufitką będącą częścią pakietu stylizacyjnego R-Line tworzy ładną kompozycję. Czytelna tablica przyrządów została wykonana z materiałów wysokiej jakości, a obsługa urządzeń pokładowych jest intuicyjna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

To, czym Touran się wyróżnia to duża liczba wszelkiej maści praktycznych rozwiązań. Konstruktorzy przewidzieli na przykład to, że w samochodzie rodzinnym przyda się kosz na puste opakowania po różnych produktach. Tym samym wygospodarowali miejsce na stosowny pojemnik na odpadki we wnęce przedniego podłokietnika.

REKLAMA

W drugim rzędzie zastosowano trzy oddzielne fotele, które można przesuwać i regulować kąt pochylenia ich oparć. Touran może być dodatkowo wyposażony w dwa dodatkowe siedzenia (koszt ok. 2800 zł), które po złożeniu chowane są się w podłodze bagażnika.

Ciekawostką jest, że inżynierowie projektujący wnętrze Tourana zreflektowali się, że często osoby siedzące w przednim rzędzie nie są dostatecznie słyszane przez pasażerów, którzy zajmują tylne miejsca. Żeby ułatwić komunikację zainstalowali w opisywanym Volkswagenie elektroniczny wzmacniacz głosu, który ułatwia usłyszenie kierowcy osobom podróżującym w tylnych rzędach. Świetne rozwiązanie.

Siedzenia Tourana składa się łatwo. Te zainstalowane w drugim rzędzie można bez trudu złożyć uzyskując płaską podłogę, równą z podłogą bagażnika. A przestrzeń przeznaczona na bagaże jest w Toranie imponująca. Przy normalnym położeniu siedzeń do wykorzystania na pakunki są 834 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG – napęd/układ jezdny

Recenzowany Volkswagen Touran jest napędzany przez benzynowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 180 KM przy 5100 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1250 do 5000 obr./min. Z napędem standardowo współpracuje siedmiobiegowa przekładnia zautomatyzowana DSG.

Według danych producenta, Touran przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może się rozpędzić do prędkości 218 km/h.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Volkswagena Tourana na następnej stronie


Po przesunięciu dźwigni biegów na pozycję D i wciśnięciu pedału gazu, Touran ochoczo wyrywa do przodu. Auto żwawo nabiera prędkości, nie tracąc wigoru praktycznie w żadnym zakresie obrotów. Jedyny moment „zawahania” daje się odnotować w przypadku wymuszenia funkcji kick down. Wtedy reakcja na wciśnięcie pedału gazu do oporu jest lekko opóźniona.

Opisywany Volkswagen jest doskonale wyciszony. Nawet podczas jazdy z bardzo wysokimi prędkościami do uszu podróżujących nie dociera zbyt natarczywie szum opływającego nadwozie powietrza.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC (koszt ok. 3400 zł) i jest to opcja, którą warto dokupić. Układ amortyzatorów o regulowanej twardości tłumienia świetnie współgra m.in. z progresywnym wspomaganiem kierownicy. W trybie Sport, w którym zawieszenie usztywnia się, Touran bardzo sprawnie radzi sobie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych łukach, czy podczas podróży po autostradzie. Z kolei niedogodności związane z przejazdem po nierównej nawierzchni skutecznie zniweluje przestawienie trybu pracy zawieszenia na Comfort.

Co najciekawsze, prowadzący Tourana kierowca, nie ma poczucia, że jedzie klasycznym minivanem. Owszem, przypomina o tym wyżej umieszczone siedzisko fotela i wynikająca z tego charakterystyczna pozycja za kierownicą, ale właściwości jezdne Tourana są lepsze niż pozornie można by się było spodziewać.

A ile opisywany Volkswagen zużywa paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich dystansach zużycie paliwa oscylowało wokół 11 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 120 km/h Touran zużywał ok. 7 l benzyny na 100 km.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG – podsumowanie

Najnowsza generacja Volkswagena Tourana z pewnością zostanie doceniona przez większe grono odbiorców niż to, które zainteresowało się pierwszą wersją modelu. Nie tylko dlatego, że najnowszy Touran jest samochodem, który odpowiada w większym stopniu na zapotrzebowania współczesnych rodzin niż czynił to w pierwszej odsłonie. Ale również (a może przede wszystkim) dlatego, że świetnie wygląda.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/5100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1250-5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 834 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 452,7/182,9/165,9 cm
Rozstaw osi 279,1 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 7,3/5,3/6,1 l/100 km
Cena od 114 090 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA