REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touran pierwszej generacji choć był chwalony za ponadprzeciętną praktyczność, zbierał słabsze noty za niezbyt porywającą formę. Nowy Volkswagen Touran nie tylko ma bardzo praktyczne i przestronne wnętrze ale też świetnie wygląda. W teście egzemplarz napędzany benzynowym silnikiem o mocy 180 KM.

Volkswagen Touran pierwszej generacji nie porywał stylem. Przez to do dziś ten bardzo praktyczny minivan kojarzy się z jednym z najnudniej zaprojektowanych samochodów na świecie. Jednak dziś taka opinia byłaby niesprawiedliwa, bo najnowsza generacja Tourana prezentuje się świetnie.

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz ozdobiony pakietem stylizacyjnym R line (koszt 6180 zł) obejmującym m.in. zmodyfikowane zderzaki i progi, chromowane końcówki układu wydechowego, czy loga R na bocznych drzwiach i grillu.
Trzeba przyznać, ze całość prezentuje się bardzo dobrze, zwłaszcza z opcjonalnymi reflektorami LED (koszt od 1330 zł do 7860 zł w zależności od pakietu i stopnia zaawansowania świateł).

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG - wnętrze

REKLAMA

Dostępu do wnętrza niemieckiego minivana strzegą szeroko otwierane i dość ciężkie drzwi. 180 konny silnik, który znalazł się pod maską recenzowanego egzemplarza występuje tylko w konfiguracji z najbogatszą odmianą wyposażeniową Highline. Oznacza to, że opisywany Touran został standardowo wyposażony w fotele zapewniający większy komfort niż te z tańszych wersji. Rzeczywiście, w opisywanym Volkswagenie siedzi się bardzo wygodnie. Nieco wyżej umieszczone siedziska ułatwiają zajmowanie miejsc, a odpowiedni profil oparć i obszerność siedzisk uprzyjemniają długie podróże. Szerokie zakresy regulacji fotela kierowcy oraz kolumny kierowniczej w połączeniu z dużą przestronnością przedziału pasażerskiego, ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o różnym wzroście.

W wersji Highline kokpit został wykończony wstawkami w kolorze piano black, co w połączeniu z czarną podsufitką będącą częścią pakietu stylizacyjnego R-Line tworzy ładną kompozycję. Czytelna tablica przyrządów została wykonana z materiałów wysokiej jakości, a obsługa urządzeń pokładowych jest intuicyjna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

To, czym Touran się wyróżnia to duża liczba wszelkiej maści praktycznych rozwiązań. Konstruktorzy przewidzieli na przykład to, że w samochodzie rodzinnym przyda się kosz na puste opakowania po różnych produktach. Tym samym wygospodarowali miejsce na stosowny pojemnik na odpadki we wnęce przedniego podłokietnika.

REKLAMA

W drugim rzędzie zastosowano trzy oddzielne fotele, które można przesuwać i regulować kąt pochylenia ich oparć. Touran może być dodatkowo wyposażony w dwa dodatkowe siedzenia (koszt ok. 2800 zł), które po złożeniu chowane są się w podłodze bagażnika.

Ciekawostką jest, że inżynierowie projektujący wnętrze Tourana zreflektowali się, że często osoby siedzące w przednim rzędzie nie są dostatecznie słyszane przez pasażerów, którzy zajmują tylne miejsca. Żeby ułatwić komunikację zainstalowali w opisywanym Volkswagenie elektroniczny wzmacniacz głosu, który ułatwia usłyszenie kierowcy osobom podróżującym w tylnych rzędach. Świetne rozwiązanie.

Siedzenia Tourana składa się łatwo. Te zainstalowane w drugim rzędzie można bez trudu złożyć uzyskując płaską podłogę, równą z podłogą bagażnika. A przestrzeń przeznaczona na bagaże jest w Toranie imponująca. Przy normalnym położeniu siedzeń do wykorzystania na pakunki są 834 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG – napęd/układ jezdny

Recenzowany Volkswagen Touran jest napędzany przez benzynowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 180 KM przy 5100 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1250 do 5000 obr./min. Z napędem standardowo współpracuje siedmiobiegowa przekładnia zautomatyzowana DSG.

Według danych producenta, Touran przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może się rozpędzić do prędkości 218 km/h.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Volkswagena Tourana na następnej stronie


Po przesunięciu dźwigni biegów na pozycję D i wciśnięciu pedału gazu, Touran ochoczo wyrywa do przodu. Auto żwawo nabiera prędkości, nie tracąc wigoru praktycznie w żadnym zakresie obrotów. Jedyny moment „zawahania” daje się odnotować w przypadku wymuszenia funkcji kick down. Wtedy reakcja na wciśnięcie pedału gazu do oporu jest lekko opóźniona.

Opisywany Volkswagen jest doskonale wyciszony. Nawet podczas jazdy z bardzo wysokimi prędkościami do uszu podróżujących nie dociera zbyt natarczywie szum opływającego nadwozie powietrza.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC (koszt ok. 3400 zł) i jest to opcja, którą warto dokupić. Układ amortyzatorów o regulowanej twardości tłumienia świetnie współgra m.in. z progresywnym wspomaganiem kierownicy. W trybie Sport, w którym zawieszenie usztywnia się, Touran bardzo sprawnie radzi sobie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych łukach, czy podczas podróży po autostradzie. Z kolei niedogodności związane z przejazdem po nierównej nawierzchni skutecznie zniweluje przestawienie trybu pracy zawieszenia na Comfort.

Co najciekawsze, prowadzący Tourana kierowca, nie ma poczucia, że jedzie klasycznym minivanem. Owszem, przypomina o tym wyżej umieszczone siedzisko fotela i wynikająca z tego charakterystyczna pozycja za kierownicą, ale właściwości jezdne Tourana są lepsze niż pozornie można by się było spodziewać.

A ile opisywany Volkswagen zużywa paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich dystansach zużycie paliwa oscylowało wokół 11 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 120 km/h Touran zużywał ok. 7 l benzyny na 100 km.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG – podsumowanie

Najnowsza generacja Volkswagena Tourana z pewnością zostanie doceniona przez większe grono odbiorców niż to, które zainteresowało się pierwszą wersją modelu. Nie tylko dlatego, że najnowszy Touran jest samochodem, który odpowiada w większym stopniu na zapotrzebowania współczesnych rodzin niż czynił to w pierwszej odsłonie. Ale również (a może przede wszystkim) dlatego, że świetnie wygląda.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/5100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1250-5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 834 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 452,7/182,9/165,9 cm
Rozstaw osi 279,1 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 7,3/5,3/6,1 l/100 km
Cena od 114 090 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA