REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat Alltrack jest dla wielu miłośników modelu najlepszą wersją Passata dostępną w ofercie niemieckiej marki. Czy fakt, że łączy w sobie zalety klasycznego kombi i modnego SUV-a czyni z niego aż tak atrakcyjny samochód? Sprawdziliśmy to w naszym teście.

Segment podwyższonych kombi (biorąc pod uwagę europejskich producentów), dość wcześnie upodobało sobie Volvo. Ale nie trzeba było długo czekać, by tego typu konstrukcje do swojej oferty włączyli konkurenci. Początkowo, podwyższone kombi oparte były na modelach drogich – przykładami są Volvo XC70 czy Audi A6 Allroad. Ale z biegiem czasu zaczęto je oferować również w niższych segmentach. Dziś możemy wybierać spośród m.in. Skody Octavii Scout, Volvo V60 Cross Country, Volkswagena Golfa Alltrack, czy bohatera dzisiejszej recenzji - Passata Alltrack.

REKLAMA

REKLAMA

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Trzeba przyznać, że Volkswagen konfigurując ofertę Passata Alltrack nie sugerował się jedynie badaniami rynku. Przynajmniej nie tymi, które dowodzą, że większości kupujących samochody typu SUV wystarczy napęd na jedną oś.

Tymczasem każdy Passat Alltrack, bez względu na wersję silnikową, jest wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na obie osie 4Motion. Ponadto każdy egzemplarz jest wyposażony w osłony podwozia i zwiększony aż o 2,9 cm prześwit (do 17,4 cm).

Dostojności nadwoziu dodają osłony błotników w kolorze antracytowym, zmodyfikowane zderzaki, reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED, czy siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze Passata Alltrack jest podobne do tych z pozostałych odmian modelu. W wersji uterenowionej zainstalowano emblemat Alltrack tuż za lewarkiem dźwigni biegów i zastosowano dedykowane listwy wykończeniowe.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, kokpit uporządkowany i przejrzysty. W przeciwieństwie do odmiany hybrydowej, w Alltrack, podobnie do innych wersji Passata z konwencjonalnym napędem dobrze sprawdza się opcjonalny (koszt ok. 2000 zł) wyświetlacz Active Info Display, który może być zastosowany zamiast klasycznych „zegarów”.

Fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne i zapewniają odpowiedni komfort podczas długich podróży. Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej oraz fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji.

Standardowym wyposażeniem wersji Alltrack jest m.in. trójstrefowa klimatyzacja, rozbudowany asystent parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu, tempomat, oraz system audio z kolorowym wyświetlaczem dotykowym o przekątnej ośmiu cali. Na liście wyposażenia nie zabrakło również automatycznie przyciemnianych lusterek - wewnętrznego i bocznego po stronie kierowcy.

Nikt nie będzie we wnętrzu Passata narzekał na ciasnotę ani na zbyt mały bagażnik, który w opisywanej wersji ma aż 639 l pojemności.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej wersji Alltrack znalazły się cztery jednostki napędowe, w tym tylko jeden silnik benzynowy – 2.0 TSI o mocy 220 KM.

Pozostałe dostępne jednostki to dwulitrowe silniki Diesla o mocach 150, 190 oraz 240 KM. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez 240 konną jednostkę Bi-Turbo, która standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG.

Według danych producenta ważący aż 1701 kg Volkswagen przyspiesza od 0 do 100 km/h w… 6,4 s. Dla porównania - to dokładnie taka sama dynamika z jaką od 0 do 100 km/h rozpędza się… Volkswagen Golf GTI. I to w mocniejszej niż standardowa, bo 230 konnej wersji Performance!

To zaskakujące o tyle, że zasiadając na miejscu kierowcy Alltracka, żadne detale nie zdradzają potencjału drzemiącego w tym aucie.

Po  wciśnięciu przycisku Start (standardowym wyposażeniem jest bezkluczykowy dostęp do auta) do uszu kierowcy i pasażerów dochodzi ledwie słyszalny charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego, który w żaden sposób nie kojarzy się z emocjami za kierownicą.

Mało tego, podczas ruszania z miejsca, po przełączeniu skrzyni biegów w tryb Drive, Passat wykazuje wyraźną zwłokę w reakcji na gaz. A najbardziej irytujące są chwile, gdy zatrzymamy się przed sygnalizatorem na skrzyżowaniu z aktywnymi systemami Start&Stop oraz funkcją Auto Hold, która aktywuje elektryczny hamulec postojowy po zatrzymaniu pojazdu, gdy skrzynia biegów jest w trybie jazdy do przodu, tak by nie trzeba było trzymać nogi na hamulcu. W takiej sytuacji sekwencja zdarzeń jest następująca: zatrzymujemy się przed sygnalizatorem na czerwonym świetle. Silnik gaśnie, uaktywnia się hamulec postojowy. Gdy światło zmienia się na zielone, wciskamy pedał gazu. W tedy czekamy chwilę na rozruch silnika i następną chwilę na dezaktywację hamulca postojowego, następnie samochód rusza z miejsca. To dobry trening cierpliwości dla kierowców. Także tych, którzy stoją za nami na skrzyżowaniu.

Na szczęście, oba systemy da się dezaktywować przyciskami, co znacznie usprawnia jazdę w ruchu miejskim.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu na następnej stronie


Ale, gdy już 240 konny Passat Alltrack ruszy z miejsca, błyskawicznie wyrywa do przodu. Wskazówka prędkościomierza z werwą przesuwa się ku końcowi skali bez względu na to od jak wysokiej prędkości zaczniemy przyspieszać. Co ważne dla komfortu jazdy, dźwięk silnika staje się bardziej słyszalny przy wysokich obrotach ale wciąż nie jest to uciążliwe dla podróżujących.

Zawieszenie miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni co niewątpliwie podnosi komfort podróżowania, choć należy pamiętać że ma to swoją cenę. Wyżej (niż w pozostałych wersjach modelu) umieszczony środek ciężkości skutkuje gorszymi niż w niżej zawieszonych Passatach właściwościami jezdnymi podczas jazdy po zakrętach. Choć i w tym przypadku auto zachowuje się przewidywalnie, przechyły nadwozia studzą temperament kierowcy.

Kierowca Passata Alltrack ma do wyboru aż sześć profili jazdy. Poza standardowymi - Eco, Comfort, Normal, Sport oraz Individual, w Alltrack zastosowano dodatkowo tryb Offroad, który ułatwia poruszanie się z dala od utwardzonych dróg i nawierzchni z dobrą przyczepnością.

Tym samym kierowca pisywanego Volkswagena nie będzie musiał przesadnie martwić się o odśnieżanie drogi dojazdowej do domu, czy z niepokojem oceniać przejezdność mokrych gruntowych dróg. Alltrack bez problemu przemknie przez tego typu przeszkody.

Co ciekawe, duża moc, masa i świetna dynamika jednostki napędowej nie czynią z 240 konnego pojazdu auta paliwożernego. Na dłuższym dystansie w ruchu miejskim udało nam się osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 7,2 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa malało do 6,4 l na 100 km. Cieszy też zasięg, jaki samochód może pokonać wykorzystując jeden bak paliwa – podróżując w cyklu mieszanym (1 dzień w trasie, 5 dni w ruchu miejskim) przejechaliśmy 800 km zanim konieczne było zatankowanie samochodu.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Variant GTE

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG- podsumowanie

   Koncepcja podwyższonych kombi z napędem na obie osie ma swoich zwolenników. Nic dziwnego, bo auta tego typu są bardzo praktyczne – często mają większe możliwości przewozowe i przestronniejsze wnętrza niż sporych rozmiarów SUV-y. Nie ustępują im właściwościami jezdnymi z dala od utwardzonych dróg, a po utwardzonych jeżdżą zazwyczaj lepiej.

Niestety taka wszechstronność konstrukcji ma swoje odzwierciedlenie w stosunkowo wysokich cenach. Nie inaczej jest w przypadku Passata, którego opisywana (bogata) wersja kosztuje 181 690 zł. 

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG – dane techniczne

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 240 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 639 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 477,7/183,2/150,6 cm
Rozstaw osi 278,9 cm
V-max 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,6/5,5 l/100 km
Cena od 181 690 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta branża przeżyje prawdziwy boom w 2026 roku

Producenci kasków rowerowych zacierają ręce. Prezydent RP Karol Nawrocki podpisał 27 listopada 2025 roku nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym, która wprowadza obowiązek noszenia kasków przez dzieci do 16. roku życia podczas jazdy na rowerze, hulajnodze elektrycznej i innych urządzeniach transportu osobistego. Co to oznacza dla rodziców, branży i bezpieczeństwa najmłodszych?

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

REKLAMA

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA