REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia wprowadza do sprzedaży 245 konną wersję nowej Optimy. Jak sam przyznaje producent to jednocześnie najszybszy samochód, jaki marka oferowała kiedykolwiek w Europie.

Zmodyfikowane zderzaki (m.in. tylny w kształcie dyfuzora), dwie końcówki układu wydechowego wyprowadzone po bokach, obniżone o 10 mm zawieszenie, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czerwone zaciski hamulcowe, reflektory LED, zmodyfikowany wlot powietrza i inna kolorystyka klamek to detale, które nadają eleganckiemu nadwoziu nowej Kii sportowego sznytu.

REKLAMA

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia

Kia

Sportowego ducha czuć także we wnętrzu. Do zajęcia miejsca za spłaszczoną u dołu kierownicą zachęcają głęboko wyprofilowane fotele (względem standardowo montowanych w słabszych odmianach Optimy poduszki boczne oparcia fotela są wyższe o 2,59 cm, a siedziska – o 1,44 cm) ozdobione emblematami GT.

Ponadto o odpowiednią atmosferę we wnętrzu dbają m.in. standardowo stosowana czarna podsufitka oraz aluminiowe wstawki na konsoli centralnej i aluminiowe nakładki na pedały.

Zobacz też: Nowa Kia Optima 2016 – cennik

Nowa Kia Optima GT 2016 – nowy silnik 2.0 T-GDi/245 KM

Do napędu Optimy GT posłużył nowy silnik – dwulitrowa, turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem osiągająca moc maksymalną 245 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale od 1350 do 4000 obr/min. Standardowo z napędem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według danych producenta Optima sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s (7,6 s wersja kombi) i może się rozpędzić do 240 km/h (232 km/h wersja kombi).

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia

Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 – wrażenia z jazdy

REKLAMA

Jednak mocny silnik i detale stylizacyjne to nie jedyne zmiany względem słabszych odmian Optimy. Wersja GT jest standardowo wyposażona w efektywniejszy układ hamulcowy (zwiększone tarcze wentylowane), obniżone o 1 cm zawieszenie ze zwiększoną siłą tłumienia, adaptacyjne, sterowane elektronicznie amortyzatory i układ kierowniczy z przekładnią zębatkową i sterowaniem elektromechanicznym z silnikiem wspomagania umieszczonym bezpośrednio na listwie zębatkowej (R-MDPS).

Układ napędowy może pracować w trzech trybach – Eco, Normal oraz Sport. Przy czym po wybraniu jednego z trybów zmieniają się – praca układu kierowniczego, praca układu zawieszenia (w trybie Eco jest najbardziej komfortowa), w trybie Sport wyczula się reakcja na gaz, a skrzynia biegów utrzymuje silnik na wyższych obrotach, a ponadto do wnętrza dochodzi głośniejszy niż w pozostałych trybach zmodyfikowany elektronicznie dźwięk pracy jednostki napędowej.

Po wciśnięciu gazu GT ochoczo wyrywa do przodu. Towarzyszy temu emitowany z głośnika szlachetny dźwięk silnika. Podczas prób na przygotowanym torze, Kia dała się poznać jako auto zaskakująco dobrze radzące sobie podczas jazdy w slalomie. Zawieszenie skutecznie utrzymuje auto w ryzach, a układ kierowniczy zapewnia wymaganą w takich sytuacjach precyzję prowadzenia. Podczas jazdy na autostradzie czuć było wyraźny spadek dynamiki po przekroczeniu prędkości ok. 160 km/h. Podsumowując – łowcy wrażeń za kierownicą docenią możliwości GT podczas dynamicznych przejażdżek po krętych odcinkach dróg ale należy się liczyć z tym, że po rozpędzeniu się do wysokich prędkości na autostradzie dynamika przyspieszania wyraźnie osłabnie. Przyznamy, że pod tym względem trochę więcej oczekiwaliśmy od wersji GT.

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia

Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 – dane techniczne

Silnik

2,0 l / 245 KM T-GDI (benzynowy)

Typ/rodzaj                                          czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                          2,0 l, 1998 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          86,0 x 86,0 mm

Stopień sprężania                               10:1

Maksymalna moc                               245 KM (180 kW) przy 6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy        350 Nm w przedziale 1350-4000 obr/min

Liczba zaworów                                16 (4 na cylinder)

Zasilanie                                             bezpośredni wtrysk paliwa

Norma emisji spalin                           Euro 6

Skrzynia biegów

6-stopniowa automatyczna

Zawieszenie kół

Przednie          Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Tylne                          Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe,  stabilizator przechyłów

Hamulce

Z przodu                                330, tarczowe wentylowane

Z tyłu                                     310 mm, tarczowe wentylowane

Koła i ogumienie

Standard                                18-calowe obręcze kół lekkich stopów

Opony                                    Michelin Pilot Sport 3 w rozmiarze 235/45 R18

Koło zapasowe                    Zestaw naprawczy ogumienia

Wymiary (mm) – Optima GT

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1455

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół z przodu                                    1597

Rozstaw kół z tyłu                             1608

Zwis przedni                                        965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               125

*bez lusterek bocznych

Wymiary (mm) – Optima GT kombi

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1460

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół z przodu                       1597

Rozstaw kół z tyłu                             1608

Zwis przedni                                        965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               125

*bez lusterek bocznych

Pojemności (l)

                                                           Sedan              Kombi

Zbiornik paliwa                                  70                    70

Bagażnik (VDA)                               510                  552 / 1686*

*do drugiego rzędu siedzeń / do pierwszego rzędu siedzeń i do dachu

Masy (kg)

                                                           Sedan              Kombi

Masa własna                                      1,580               1,605

Dop. masa całkowita                         2,120               2,190

Masa przyczepy, hamowanej             1,400               1,400

Masa przyczepy, niehamowanej           700                  700

Osiągi

                                                           Sedan              Kombi

Prędkość maksymalna (km/h)            240                  232     

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)           7,4                   7,6

Elastyczność 60-100 km/h (s)            3,7                   3,8

Zużycie paliwa (l/100 km)

                                                           Sedan              Kombi

Średnie                                                 8,2                   8,2

Na trasie                                               6,1                   6,1

W mieście                                          11,8                 11,8

Emisja CO2 (g/km)                            191                  191

Źródło: Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Kontrole na granicy to gigantyczne kary dla firm przewozowych. Jak ich unikać?

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Polska również zdecydowała o wprowadzeniu kontroli granic. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA