REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Tomasz Korniejew
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia wprowadza do sprzedaży 245 konną wersję nowej Optimy. Jak sam przyznaje producent to jednocześnie najszybszy samochód, jaki marka oferowała kiedykolwiek w Europie.

Zmodyfikowane zderzaki (m.in. tylny w kształcie dyfuzora), dwie końcówki układu wydechowego wyprowadzone po bokach, obniżone o 10 mm zawieszenie, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czerwone zaciski hamulcowe, reflektory LED, zmodyfikowany wlot powietrza i inna kolorystyka klamek to detale, które nadają eleganckiemu nadwoziu nowej Kii sportowego sznytu.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia

Kia

Sportowego ducha czuć także we wnętrzu. Do zajęcia miejsca za spłaszczoną u dołu kierownicą zachęcają głęboko wyprofilowane fotele (względem standardowo montowanych w słabszych odmianach Optimy poduszki boczne oparcia fotela są wyższe o 2,59 cm, a siedziska – o 1,44 cm) ozdobione emblematami GT.

Ponadto o odpowiednią atmosferę we wnętrzu dbają m.in. standardowo stosowana czarna podsufitka oraz aluminiowe wstawki na konsoli centralnej i aluminiowe nakładki na pedały.

Zobacz też: Nowa Kia Optima 2016 – cennik

REKLAMA

Nowa Kia Optima GT 2016 – nowy silnik 2.0 T-GDi/245 KM

Do napędu Optimy GT posłużył nowy silnik – dwulitrowa, turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem osiągająca moc maksymalną 245 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale od 1350 do 4000 obr/min. Standardowo z napędem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według danych producenta Optima sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s (7,6 s wersja kombi) i może się rozpędzić do 240 km/h (232 km/h wersja kombi).

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia

Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 – wrażenia z jazdy

Jednak mocny silnik i detale stylizacyjne to nie jedyne zmiany względem słabszych odmian Optimy. Wersja GT jest standardowo wyposażona w efektywniejszy układ hamulcowy (zwiększone tarcze wentylowane), obniżone o 1 cm zawieszenie ze zwiększoną siłą tłumienia, adaptacyjne, sterowane elektronicznie amortyzatory i układ kierowniczy z przekładnią zębatkową i sterowaniem elektromechanicznym z silnikiem wspomagania umieszczonym bezpośrednio na listwie zębatkowej (R-MDPS).

Układ napędowy może pracować w trzech trybach – Eco, Normal oraz Sport. Przy czym po wybraniu jednego z trybów zmieniają się – praca układu kierowniczego, praca układu zawieszenia (w trybie Eco jest najbardziej komfortowa), w trybie Sport wyczula się reakcja na gaz, a skrzynia biegów utrzymuje silnik na wyższych obrotach, a ponadto do wnętrza dochodzi głośniejszy niż w pozostałych trybach zmodyfikowany elektronicznie dźwięk pracy jednostki napędowej.

Po wciśnięciu gazu GT ochoczo wyrywa do przodu. Towarzyszy temu emitowany z głośnika szlachetny dźwięk silnika. Podczas prób na przygotowanym torze, Kia dała się poznać jako auto zaskakująco dobrze radzące sobie podczas jazdy w slalomie. Zawieszenie skutecznie utrzymuje auto w ryzach, a układ kierowniczy zapewnia wymaganą w takich sytuacjach precyzję prowadzenia. Podczas jazdy na autostradzie czuć było wyraźny spadek dynamiki po przekroczeniu prędkości ok. 160 km/h. Podsumowując – łowcy wrażeń za kierownicą docenią możliwości GT podczas dynamicznych przejażdżek po krętych odcinkach dróg ale należy się liczyć z tym, że po rozpędzeniu się do wysokich prędkości na autostradzie dynamika przyspieszania wyraźnie osłabnie. Przyznamy, że pod tym względem trochę więcej oczekiwaliśmy od wersji GT.

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia

Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 – dane techniczne

Silnik

2,0 l / 245 KM T-GDI (benzynowy)

Typ/rodzaj                                          czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                          2,0 l, 1998 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          86,0 x 86,0 mm

Stopień sprężania                               10:1

Maksymalna moc                               245 KM (180 kW) przy 6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy        350 Nm w przedziale 1350-4000 obr/min

Liczba zaworów                                16 (4 na cylinder)

Zasilanie                                             bezpośredni wtrysk paliwa

Norma emisji spalin                           Euro 6

Skrzynia biegów

6-stopniowa automatyczna

Zawieszenie kół

Przednie          Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Tylne                          Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe,  stabilizator przechyłów

Hamulce

Z przodu                                330, tarczowe wentylowane

Z tyłu                                     310 mm, tarczowe wentylowane

Koła i ogumienie

Standard                                18-calowe obręcze kół lekkich stopów

Opony                                    Michelin Pilot Sport 3 w rozmiarze 235/45 R18

Koło zapasowe                    Zestaw naprawczy ogumienia

Wymiary (mm) – Optima GT

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1455

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół z przodu                                    1597

Rozstaw kół z tyłu                             1608

Zwis przedni                                        965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               125

*bez lusterek bocznych

Wymiary (mm) – Optima GT kombi

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1460

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół z przodu                       1597

Rozstaw kół z tyłu                             1608

Zwis przedni                                        965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               125

*bez lusterek bocznych

Pojemności (l)

                                                           Sedan              Kombi

Zbiornik paliwa                                  70                    70

Bagażnik (VDA)                               510                  552 / 1686*

*do drugiego rzędu siedzeń / do pierwszego rzędu siedzeń i do dachu

Masy (kg)

                                                           Sedan              Kombi

Masa własna                                      1,580               1,605

Dop. masa całkowita                         2,120               2,190

Masa przyczepy, hamowanej             1,400               1,400

Masa przyczepy, niehamowanej           700                  700

Osiągi

                                                           Sedan              Kombi

Prędkość maksymalna (km/h)            240                  232     

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)           7,4                   7,6

Elastyczność 60-100 km/h (s)            3,7                   3,8

Zużycie paliwa (l/100 km)

                                                           Sedan              Kombi

Średnie                                                 8,2                   8,2

Na trasie                                               6,1                   6,1

W mieście                                          11,8                 11,8

Emisja CO2 (g/km)                            191                  191

Źródło: Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA