REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Tomasz Korniejew
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia wprowadza do sprzedaży 245 konną wersję nowej Optimy. Jak sam przyznaje producent to jednocześnie najszybszy samochód, jaki marka oferowała kiedykolwiek w Europie.

Zmodyfikowane zderzaki (m.in. tylny w kształcie dyfuzora), dwie końcówki układu wydechowego wyprowadzone po bokach, obniżone o 10 mm zawieszenie, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czerwone zaciski hamulcowe, reflektory LED, zmodyfikowany wlot powietrza i inna kolorystyka klamek to detale, które nadają eleganckiemu nadwoziu nowej Kii sportowego sznytu.

REKLAMA

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia

Kia

Sportowego ducha czuć także we wnętrzu. Do zajęcia miejsca za spłaszczoną u dołu kierownicą zachęcają głęboko wyprofilowane fotele (względem standardowo montowanych w słabszych odmianach Optimy poduszki boczne oparcia fotela są wyższe o 2,59 cm, a siedziska – o 1,44 cm) ozdobione emblematami GT.

Ponadto o odpowiednią atmosferę we wnętrzu dbają m.in. standardowo stosowana czarna podsufitka oraz aluminiowe wstawki na konsoli centralnej i aluminiowe nakładki na pedały.

Zobacz też: Nowa Kia Optima 2016 – cennik

Nowa Kia Optima GT 2016 – nowy silnik 2.0 T-GDi/245 KM

Do napędu Optimy GT posłużył nowy silnik – dwulitrowa, turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem osiągająca moc maksymalną 245 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale od 1350 do 4000 obr/min. Standardowo z napędem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według danych producenta Optima sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s (7,6 s wersja kombi) i może się rozpędzić do 240 km/h (232 km/h wersja kombi).

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia

Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 – wrażenia z jazdy

REKLAMA

Jednak mocny silnik i detale stylizacyjne to nie jedyne zmiany względem słabszych odmian Optimy. Wersja GT jest standardowo wyposażona w efektywniejszy układ hamulcowy (zwiększone tarcze wentylowane), obniżone o 1 cm zawieszenie ze zwiększoną siłą tłumienia, adaptacyjne, sterowane elektronicznie amortyzatory i układ kierowniczy z przekładnią zębatkową i sterowaniem elektromechanicznym z silnikiem wspomagania umieszczonym bezpośrednio na listwie zębatkowej (R-MDPS).

Układ napędowy może pracować w trzech trybach – Eco, Normal oraz Sport. Przy czym po wybraniu jednego z trybów zmieniają się – praca układu kierowniczego, praca układu zawieszenia (w trybie Eco jest najbardziej komfortowa), w trybie Sport wyczula się reakcja na gaz, a skrzynia biegów utrzymuje silnik na wyższych obrotach, a ponadto do wnętrza dochodzi głośniejszy niż w pozostałych trybach zmodyfikowany elektronicznie dźwięk pracy jednostki napędowej.

Po wciśnięciu gazu GT ochoczo wyrywa do przodu. Towarzyszy temu emitowany z głośnika szlachetny dźwięk silnika. Podczas prób na przygotowanym torze, Kia dała się poznać jako auto zaskakująco dobrze radzące sobie podczas jazdy w slalomie. Zawieszenie skutecznie utrzymuje auto w ryzach, a układ kierowniczy zapewnia wymaganą w takich sytuacjach precyzję prowadzenia. Podczas jazdy na autostradzie czuć było wyraźny spadek dynamiki po przekroczeniu prędkości ok. 160 km/h. Podsumowując – łowcy wrażeń za kierownicą docenią możliwości GT podczas dynamicznych przejażdżek po krętych odcinkach dróg ale należy się liczyć z tym, że po rozpędzeniu się do wysokich prędkości na autostradzie dynamika przyspieszania wyraźnie osłabnie. Przyznamy, że pod tym względem trochę więcej oczekiwaliśmy od wersji GT.

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia

Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 – dane techniczne

Silnik

2,0 l / 245 KM T-GDI (benzynowy)

Typ/rodzaj                                          czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                          2,0 l, 1998 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          86,0 x 86,0 mm

Stopień sprężania                               10:1

Maksymalna moc                               245 KM (180 kW) przy 6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy        350 Nm w przedziale 1350-4000 obr/min

Liczba zaworów                                16 (4 na cylinder)

Zasilanie                                             bezpośredni wtrysk paliwa

Norma emisji spalin                           Euro 6

Skrzynia biegów

6-stopniowa automatyczna

Zawieszenie kół

Przednie          Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Tylne                          Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe,  stabilizator przechyłów

Hamulce

Z przodu                                330, tarczowe wentylowane

Z tyłu                                     310 mm, tarczowe wentylowane

Koła i ogumienie

Standard                                18-calowe obręcze kół lekkich stopów

Opony                                    Michelin Pilot Sport 3 w rozmiarze 235/45 R18

Koło zapasowe                    Zestaw naprawczy ogumienia

Wymiary (mm) – Optima GT

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1455

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół z przodu                                    1597

Rozstaw kół z tyłu                             1608

Zwis przedni                                        965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               125

*bez lusterek bocznych

Wymiary (mm) – Optima GT kombi

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1460

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół z przodu                       1597

Rozstaw kół z tyłu                             1608

Zwis przedni                                        965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               125

*bez lusterek bocznych

Pojemności (l)

                                                           Sedan              Kombi

Zbiornik paliwa                                  70                    70

Bagażnik (VDA)                               510                  552 / 1686*

*do drugiego rzędu siedzeń / do pierwszego rzędu siedzeń i do dachu

Masy (kg)

                                                           Sedan              Kombi

Masa własna                                      1,580               1,605

Dop. masa całkowita                         2,120               2,190

Masa przyczepy, hamowanej             1,400               1,400

Masa przyczepy, niehamowanej           700                  700

Osiągi

                                                           Sedan              Kombi

Prędkość maksymalna (km/h)            240                  232     

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)           7,4                   7,6

Elastyczność 60-100 km/h (s)            3,7                   3,8

Zużycie paliwa (l/100 km)

                                                           Sedan              Kombi

Średnie                                                 8,2                   8,2

Na trasie                                               6,1                   6,1

W mieście                                          11,8                 11,8

Emisja CO2 (g/km)                            191                  191

Źródło: Kia

Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA