REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Wraz z premierą nowej generacji Optimy, Kia wprowadza do sprzedaży nową wersję hybrydową typu Plug-In, która może pokonać dystans do 54 km z wykorzystaniem tylko silnika elektrycznego.

Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Dziś każdy chcący się liczyć na rynku producent samochodów musi mieć w ofercie nowoczesny model hybrydowy. Jak powiedział Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe „Sprzedaż pojazdów z napędem hybrydowym w Europie wzrosła ponad dwukrotnie na przestrzeni ostatnich pięciu lat i ma szansę osiągnąć poziom około 700.000 egzemplarzy do roku 2020. Optima Plug-in Hybrid pozwala nam uczestniczyć w rosnącym rynku nisko-emisyjnych pojazdów i realizować zapowiedź przyjętego na rok 2020 celu redukcji przeciętnego zużycia paliwa samochodów marki Kia o 25 procent w stosunku do roku 2014.”

REKLAMA

nieznane

O tym, że mamy do czynienia z hybrydową wersją nowej Optimy informują nas detale. M.in. przeprojektowane zderzaki oraz atrapa chłodnicy zmniejszające opór aerodynamiczny. Ponadto nadwozie Plug-In Hybryd zostało ozdobione listwami (np. z niebieską wstawką umieszczoną pod tylnym zderzakiem), listwami progowymi oraz emblematami EcoPlugin. Niestety w wersji hybrydowej do dyspozycji jest mniejszy bagażnik niż w pozostałych odmianach modelu - ma objętość 307 l.

Zobacz też: Nowa Kia Optima 2016 – cennik

Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid – napęd

Układ hybrydowy Optimy Plug-In składa się z silnika elektrycznego o mocy 67 KM i maksymalnym momencie obrotowym 205 Nm, które są dostępne w przedziale od 2330 do 3300 obr./min. oraz dwulitrowego silnika benzynowego o mocy maksymalnej 156 KM osiąganej przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 189 Nm dostępnym przy 5000 obr./min.

Moc sumaryczna układu została ustalona na poziomie 205 KM przy 6000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy na 375 Nm, który jest dostępny przy 2300 obr./min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według danych producenta hybrydowa Kia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,4 s (to wynik o 0,6 s lepszy od hybrydy schodzącej z rynku) oraz może pojechać z maksymalną prędkością 192 km/h.

Jak zapewnia Kia, zużycie paliwa hybrydowej Optimy w ruchu miejskim wynosi 0 l benzyny na 100 km. Czy to możliwe?

Oczywiście możliwe, o ile poruszamy się samochodem z naładowanymi akumulatorami i nie zamierzamy pokonać dystansu dłuższego niż 50 km.

REKLAMA

Kierowca może wybrać spośród trzech trybów jazdy – EV – czyli jazda z wykorzystaniem tylko silnika elektrycznego, HEV – czyli jazda z wykorzystaniem zarówno napędu spalinowego, jak i elektrycznego, jednak w tym trybie priorytetowo jest wykorzystywany napęd elektryczny oraz trzeci tryb - Charge, który pozwala koordynować pracę silnika elektrycznego i spalinowego pod kątem ładowania akumulatorów, w większym stopniu wykorzystując do napędu Optimy spalinową jednostkę napędową.

Nowa hybryda została też wyposażona w szereg systemów ułatwiających maksymalne wydłużenie zasięgu, który możemy przejechać z wykorzystaniem silnika elektrycznego. Ciekawym rozwiązaniem jest funkcja Coasting Guide Control, która działa razem z pokładową nawigacją i umożliwia hybrydowemu zespołowi napędowemu „przewidywać” warunki drogowe w celu obniżenia zużycia energii oraz wykorzystania energii kinetycznej do ładowania akumulatorów podczas spokojnej jazdy lub hamowania. CGC określa optymalny moment zdjęcia stopy z pedału przyspieszenia, aby Optima swobodnie dotoczyła się do skrzyżowania.

nieznane

REKLAMA

Podczas pierwszych jazd testowych mogliśmy sprawdzić, jak jeździ nowa hybryda Kii. Rzeczywiście poruszając się w trybie elektrycznym można przejechać zasięg około 40-50 km. Przy czym, bez trudu można korzystać z trybu EV także na ekspresowych obwodnicach miast, bo silnik spalinowy wkracza do gry dopiero po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Warto też wspomnieć, że z napędem współpracuje sześciostopniowa przekładnia automatyczna, a nie skrzynia bezstopniowa, co nie jest bez znaczenia dla przyjemności prowadzenia.

Poruszanie się pojazdem elektrycznym jest przyjemne z kliku względów. Przede wszystkim podróż upływa w ciszy (silnik spalinowy jest wyłączony), po drugie cieszy dynamika rozpędzania. Mankamentem jest oczywiście szybko zmniejszający się zasięg (który można przejechać na silniku elektrycznym) w przypadku gdy z większą swobodą korzystamy z potencjału dynamiki drzemiącego w hybrydzie. Jest to o tyle uciążliwe, że nowa hybryda Kii nie jest wyposażona w system szybkiego ładowania, tym samym akumulatory możemy naładować albo podczas jazdy (w trybie Charge), albo podłączając pojazd do gniazdka 230V na ok. 5 godzin.

Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid – dane techniczne

Silnik spalinowy

Benzynowy 2.0 GDI o mocy 156 KM 

Typ/rodzaj                                          czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący,

Pojemność skokowa                          2.0 l, 1999 cm3

Maksymalna moc                               156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy        189 Nm przy 5000 obr/min

Liczba zaworów                                16 (cztery na cylinder)

Zasilanie                                             bezpośredni wtrysk paliwa

Norma emisji spalin                           Euro 6

Akumulatory i silnik elektryczny

Rodzaj akumulatorów                       litowo-polimerowe

Napięcie znamionowe                        360 V

Pojemność energetyczna                    9,8 kWh

Maksymalna moc silnika                    67 KM (50 kW) w przedziale 2330-3300 obr/min

Maksymalny moment obrotowy        205 Nm w przedziale 2330-3300 obr/min

Hybrydowy zespół napędowy

Łączna moc                                        205 KM (151 kW) przy 6000 obr/min

Łączny moment obrotowy                 375 Nm przy 2300 obr/min

Skrzynia biegów

6-stopniowa przekładnia automatyczna       

Zawieszenie kół

Przednie                                             Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Tylne                                                  Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe,  stabilizator przechyłów

Hamulce

Przednie                                             Tarcze wentylowane,  300 mm

Tylne                                                  Tarcze lite, 300 mm

Koła i ogumienie

Standard                                            17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, opony 215/55 R17

Koło zapasowe                                  Zestaw naprawczy ogumienia

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

Długość całkowita                             4855

Szerokość całkowita*                        1860

Wysokość całkowita                          1465

Rozstaw osi                                       2805

Rozstaw kół przednich**                  1602

Rozstaw kół tylnych**                      1609

Zwis przedni                                       965

Zwis tylny                                          1085

Prześwit                                               135

*bez lusterek bocznych

**koła 17-calowe

Pojemności

Zbiornika paliwa                                  55 litrów

Bagażnik (VDA)                               307 litrów

Masy (kg)                                                     

Masa własna                                      1705

Dopuszczalna masa całkowita           2200

Masa przyczepy hamowanej   0                   

Osiągi

Prędkość maksymalna (km/h)            192

Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.)       9,4

Zużycie paliwa (l/100 km, NDEC)*                                                

Średnie                                               1.6

W mieście                                          0,0

Na trasie                                             5,3

Emisja CO2 (g/km)                            37

*koła 17-calowe

Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid
Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA