REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Tomasz Korniejew
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Zeszłoroczna debiutantka – najnowsza Kia Sorento przyciąga uwagę atrakcyjnym wyglądem. Masywne nadwozie zostało narysowane miękką linią, a bryła nie została pozbawiona proporcji. Duży SUV prezentuje się zgrabnie, choć wielu Europejczyków może rozmiarem auta poczuć się przytłoczonych.

REKLAMA

Nic dziwnego – długość nadwozia Sorento to 478 cm. To o 12,3 cm więcej niż mierzy nadwozie BMW X3 ale z drugiej strony o 10,6 cm mniej niż mierzy nadwozie BMW X5.

Wyraźnie widać, że Sorento jest dużo większa niż pełnowymiarowe kompaktowe SUV-y, ale mniejsza niż największe dostępne na rynku konstrukcje. Niemniej, czy biorąc pod uwagę przestronność wnętrza i zdolność do przewiezienia siedmiu osób może stanowić ciekawą alternatywę dla największych dostępnych na rynku SUV-ów?

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Sorento jest bardzo przestronny. Przednie fotele zapewniają odpowiedni komfort podczas wielogodzinnych podróży, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej ułatwia zajęcie optymalnej pozycji. Cieszy wyposażenie standardowe. Już w podstawowej wersji M, Sorento jest wyposażone m.in. w automatyczną dwustrefową klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czy elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Standardowym wyposażeniem jest także trzeci rząd składanych siedzeń.

W tylnej części przedziału pasażerskiego największej Kii, nikt nie będzie narzekał na ciasnotę. W drugim rzędzie miejsca jest pod dostatkiem zarówno w okolicach kolan, jak i nad głowami siedzących tam pasażerów. Co więcej, siedziska tylnej kanapy są przesuwane, da się także regulować kąty pochylenia jej oparć (dzielone w stosunku 40/20/40).

Zajęcie miejsca w trzecim rzędzie wymaga sprawności ale warto zaznaczyć, że usiądą tam wygodnie nawet wysokie osoby.

W konfiguracji siedmioosobowej następuje znaczna redukcja przestrzeni na bagaże. Pozostaje 142 l na pakunki. Gdy schowamy dodatkowe fotele w podłodze, objętość bagażnika rośnie do 605 l. Maksymalnie przestrzeń na pakunki możemy powiększyć do 1662 l.

Zobacz też: Kia Cee’d Face Lifting 2015

Układ jezdny

W gamie silnikowej Kii Sorento znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu jest silnik o pojemności 2l, rozwijający moc maksymalną 185 KM i 402 Nm momentu obrotowego. Mocniejsza jednostka ma 2,2 l pojemności, rozwija moc maksymalną 200 KM i 441 Nm momentu obrotowego.

Podstawowa odmiana Sorento jest wyposażona w zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnię i napęd na obie osie.

Według danych producenta 185-konny pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s i może się rozpędzić do 200 km/h.

Wysoka pozycja za kierownicą Sorento zapewnia dobrą widoczność do przodu. Z widocznością do tyłu podczas parkingowych manewrów jest dużo gorzej. Ale z pomocą przychodzą czujniki parkowania (przednie i tylne) dostępne w wyposażeniu standardowym już w podstawowej wersji.

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT - zużycie paliwa

185 konna jednostka napędowa stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1873 kg SUV-a. Silnik pracuje cicho w każdym zakresie obrotów i pasuje do sznytu pojazdu. Podczas jazdy po mieście kierowca Sorento nie ma najmniejszej ochoty na jakikolwiek sprint od świateł do świateł. Raczej delektuje się komfortem.

Największa Kia świetnie sprawdza się podczas jazdy w trasie. Podróżując z prędkością autostradową w aucie wciąż jest cicho, a mimo dużych gabarytów auto prowadzi się bardzo przewidywalnie i pewnie podąża za wskazówkami kierowcy.

Zaskakujące jest bardzo dobre (biorąc pod uwagę rozmiar samochodu) zachowanie podczas jazdy po zakrętach. Nadwozie zachowuje dodającą pewności sztywność, a cała konstrukcja sprawia wrażenie lżejszej niż jest w rzeczywistości. Auto zwinnie pokonuje ciasne łuki i ma dużą tolerancję dla błędów kierowcy.   

Cieszy praca automatycznej przekładni – jest szybka i sprawnie reaguje na kick down.

W błędzie jest ten, kto myśli że Sorento zużywa ogromne ilości paliwa. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km. Jeżdżąc dynamiczniej zużycie paliwa wzrośnie do około 10 l na 100 km. Z kolei podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością największa Kia zużywa około 9 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Podsumowanie testu - Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Podstawowa odmiana Kii Sorento kosztuje 147 500 zł. Za tę kwotę otrzymamy bogato wyposażonego, siedmioosobowego SUV-a z napędem na obie osie i automatyczną przekładnią. Przy czym siedmioosobowy w tym przypadku oznacza, że Sorento może podróżować siedem dorosłych osób, a nie co najwyżej piątka z dwójką dzieci.

Przestronność wnętrza, jakość układu jezdnego i cena, sprawiają że największa Kia może bez trudu przekonać do siebie każdego kto rozgląda się za kompaktowym SUV-em.

Jest też alternatywą dla największych dostępnych SUV-ów n rynku. Co prawda jej wnętrze nie jest aż tak dobrze wykończone a jej układ jezdny nie jest tak wykwintnie skonstruowany, jak w przypadku największych konstrukcji z klasy Premium, ale Sorento jest od prestiżowych konkurentów o co najmniej 100 tys zł tańsza. W porównaniu do klasy Premium zabraknie też wielu pozycji z listy wyposażenia opcjonalnego, niemniej każdy kto szuka pojazdu z tej klasy powinien sprawdzić co oferuje Sorento.

Zobacz też: Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Dane techniczne - Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Kia Sorento 2.0 Diesel CRDi 185 KM aut 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 185 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 402 Nm/1750-2750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 605/1662 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/189/168,5 cm
Rozstaw osi 278 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 8,1/6,0/6,7 l/100 km
Cena od 145 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Deska rozdzielcza najnowszej Kii Sorento została wykonana z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
KIA
System multimedialny w najnowszej Kii Sorento.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
KIA
W najbogatszej odmianie nowej Kii Sorento, tylne lampy LED są dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji.
KIA
Wydłużenie w nowej Kii Sorento rozstawu osi do 278 cm pozwoliło m.in. na znaczne powiększenie wnętrza.
KIA
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA