REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test KIA Sportage 1.6 GDI
Test KIA Sportage 1.6 GDI
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Choć od debiutu koreańskiego SUV-a minęły już cztery lata, Sportage nadal jest jedną z najciekawszych ofert w swoim segmencie.

Niedawny lifting nadwozia odświeżył wygląd wciąż zwracającego uwagę nadwozia KII Sportage.

REKLAMA

REKLAMA

Bo choć od rynkowego debiutu opisywanej generacji modelu minęły cztery lata, Sportage nadal wyróżnia się na tle konkurencyjnych konstrukcji.

Ładnie narysowana, proporcjonalna bryła nadwozia ozdobiona ciekawym wzorem felg ze stopów lekkich oraz reflektorami ze światłami LED do jazdy dziennej nie tylko nie odstaje od nowszych modeli, a często prezentuje się od nich lepiej.

REKLAMA

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM All Mode 4x4-i

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kia Sportage – wnętrze

Również kokpit KII Sportage wciąż prezentuje się atrakcyjnie. Jakość spasowania poszczególnych elementów, design i rozplanowanie nie pozostawiają nic do życzenia.

Przednie fotele są wygodne i wystarczająco obszerne. Większość kierowców bez trudu odnajdzie optymalną dla siebie pozycję za kierownicą.

Wyższy prześwit sprawia, że w Sportage siedziska foteli usytuowane są wyżej niż w tradycyjnych samochodach osobowych. Dzięki temu kierowca ma lepszą widoczność do przodu, ale duże słupki C i mała tylna szyba ograniczają widoczność do tyłu. Dlatego warto zainwestować w czujniki parkowania (1000 zł w podstawowej wersji).

Z tyłu również siedzi się wygodnie, a komfort podróżowania dodatkowo podnosi płaska podłoga (więcej miejsca na stopy).

Bagażnik KII Sportage ma objętość 401 l i warto nadmienić, że seryjnie jest wyposażona w pełnowymiarowe koło zapasowe. Dzięki temu w razie „złapania kapcia” będziemy mogli bez problemu kontynuować podróż.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Test KIA Sportage 1.6 GDI – napęd/układ jezdny

Paradoksem jest, że większość samochodów typu SUV wyjeżdżających z salonów sprzedaży ma napęd na jedną oś. Świadczy to o tym, że klienci nie zamierzają nawet sporadycznie zapuszczać się swoimi samochodami na grząskie nawierzchnie, a ich potrzeby w pełni zaspokaja zwiększony prześwit.

Do redakcyjnej recenzji trafiła KIA Sportage właśnie w popularnej wśród klientów konfiguracji, z benzynowym, wolnossącym silnikiem 1.6, który rozwija moc maksymalną 135 KM, manualną sześciobiegową skrzynią oraz napędem na przednią oś.

Czy 135 KM, i 165 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny od 4850 obr./min. wystarczą do sprawnego napędu ważącego 1305 kg auta?

Według danych producenta opisywana wersja Sportage rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 178 km/h.

Benzynowy silnik KII jest ospały w dolnych zakresach obrotów. Auto nabiera wigoru dopiero, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy ok. 3000 obr./min. Całe szczęście samochód jest dobrze wyciszony i choć odgłos pracy jednostki napędowej po „wkręceniu” na wysokie obroty staje się wyraźniej słyszalny, wciąż nie jest uciążliwy.

W droższych wersjach wyposażeniowych kierowca ma możliwość ustawienia czułości pracy układu kierowniczego. Dostępne są trzy tryby: Comfort, Normal oraz Sport. Odczuwalne zmiany w pracy układu są stosunkowo nieznaczne, choć w trybie Sport, koło kierownicy obraca się z większym oporem, co poprawia jakość prowadzenia.

Koreański SUV prowadzi się neutralnie i nie zaskakuje kierowcy nieprzewidzianą podsterownością. Nadwozie łapie znaczne przechyły na zakrętach dopiero, gdy kierowca popuści wodzę fantazji i będzie się starał przejechać ciasny łuk możliwie najszybciej. Podczas mniej dynamicznej jazdy nadwozie KII zachowuje stabilność.

Zawieszenie miękko tłumi niedoskonałości nawierzchni, choć po najechaniu na większą nierówność zdarzają się głośniejsze stuki.

W ruchu miejskim benzynowy silnik o mocy 135 KM zużywał około 9-9,1 l paliwa na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością dozwoloną na autostradzie Sportage zużywa około 7,2 l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Test KIA Sportage 1.6 GDI – podsumowanie

Podstawowa odmiana KII sportage 1.6 GDI kosztuje 69 990 zł i jest wyposażona m.in. w klimatyzację manualną, radioodtwarzacz, szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, a także centralny zamek sterowany pilotem i autoalarm.

Biorąc pod uwagę wyposażenie ciekawie prezentuje się o 13 tys. zł droższa wersja L. Oprócz standardowego tempomatu, tylnych czujników parkowania, systemu audio Infinity Premium Sound System, dwustrefowej automatycznej klimatyzacji, fotochromatycznego lusterka wstecznego, czy kolorowego, dotykowego wyświetlacza o przekątnej 4,3 cala, jest możliwość dokupienia za 3000 zł pakietu obejmującego m.in. nawigację i kamerę cofania. Za kolejne 3000 zł można też wyposażyć bogatszą wersję KII w pakiet funkcjonalny obejmujący m.in. podgrzewane przednie fotele i tylną kanapę, a także automatyczny system parkowania równoległego.

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

KIA Sportage 1.6 GDI – dane techniczne

KIA Sportage 1.6 GDI 135 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 401 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 444/185,5/163,5 cm
Rozstaw osi 264 cm
V-max 178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Zużycie paliwa* 8,2/6/6,8 l/100 km
Cena od 69 990 zł (67 490 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test KIA Sportage 1.6 GDI
Tomasz Korniejew
Test KIA Sportage 1.6 GDI
Tomasz Korniejew
Test KIA Sportage 1.6 GDI
Tomasz Korniejew
Test KIA Sportage 1.6 GDI
Tomasz Korniejew
Test KIA Sportage 1.6 GDI
Tomasz Korniejew
Test KIA Sportage 1.6 GDI
Tomasz Korniejew
Test KIA Sportage 1.6 GDI
Tomasz Korniejew
Test KIA Sportage 1.6 GDI
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA