REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy
Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia Sportage to najważniejszy model w portfolio koreańskiego producenta. Najnowsza, czwarta generacja kompaktowego SUV-a nie pozostawia wątpliwości – szykuje się kolejny bestseller!

Kia Sportage 2016

Prace nad czwartą generacją KII Sportage były dla inżynierów koreańskiej marki nie lada wyzwaniem. Model schodzący z rynku ustawił poprzeczkę bardzo wysoko. Sportage jest bestsellerem na polskim i europejskim rynku, nieprzerwanie od 2010 r.

REKLAMA

Ale nie zmienia to faktu, że z roku na rok rosną oczekiwania potencjalnych odbiorców a cykl życia produktu na rynku rządzi się swoimi prawami. Nadszedł czas zmiany. Czy na lepsze?

Zobacz też: Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Nowa KIA Sportage 2016 – pierwsze spojrzenie

Pierwsze zdjęcia nowego Sportage rozbudziły wyobraźnię. Koreański SUV prezentował się na nich nadzwyczaj atrakcyjnie. W rzeczywistości, sylwetka czwartej generacji wzbudza kontrowersje. Pojawiły się pierwsze narzekania na przekombinowany przedni pas, z dziwnie wyglądającymi reflektorami. Niemniej, nam nowy design Sporage przypadł do gustu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samochód znów jest wyrazisty, choć proporcjonalny. Ciekawy i wyróżniający się na tle konserwatywnej stylizacji europejskiej konkurencji.

W stosunku do trzeciej generacji modelu, w czwartej, wymiary zewnętrzne zmieniły się nieznacznie. O 3 cm (do 267 cm) zwiększono rozstaw osi. Poskutkowało to zwiększeniem przestrzeni w kabinie. Ponadto o 4 cm zwiększono długość nadwozia (do 448 cm). Zwiększył się także zwis przedni (o 2 cm do 91 cm), a zmniejszył tylny o 1 cm (do 90 cm). Wysokość i szerokość nadwozia pozostały niezmienione i wynoszą odpowiednio 163,5 cm oraz 185,5 cm.

Z pewnością atrakcyjność wizualną modelu podnoszą nietuzinkowo zaprojektowane reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. Są w wyposażeniu standardowym od wersji M, w podstawowej S są niedostępne.

Estetów ucieszy możliwość zamówienia specjalnej wersji GT Line, która jest wyposażona m.in. w elementy zwiększające atrakcyjność wizualną, np. 19 calowe obręcze kół, czy wykończenie konsoli centralnej elementami lakierowanymi w kolorze fortepianowym.

Zobacz też: Kia Cee’d Face Lifting 2015

Nowa KIA Sportage 2016 – wnętrze

Kokpit w najnowszej generacji Sportage ma przyjemny dla oka design. Całość jest przejrzysta i ergonomicznie rozplanowana. Szkoda jednak, że producent nie zastosował, ładnego, fortepianowego wykończenia w pozostałych wersjach wyposażeniowych, a jedynie w GT Line. Bez niego, centralna konsola wydaje się być zbyt plastikowa.

Duży plus za zmienione fotele. W najnowszym Sportage mają większe siedziska co przypadnie do gustu europejskim kierowcom.

REKLAMA

Zwiększyła się także ilość przestrzeni w kabinie. Zarówno w przednim, jak i tylnym rzędzie jest jej pod dostatkiem. Większość kierowców nie będzie miała problemu ze znalezieniem optymalnej dla siebie pozycji. Ułatwia to szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej.

Przedział pasażerski wykończono wyższej jakości tapicerką, a górną część kokpitu miękkim tworzywem. Wciąż jednak zabrakło lepszej jakości tworzywa w dolnej części tablicy przyrządów.

Cieszy zwiększenie obszerności bagażnika do 503 l (z 465 l) oraz zbiornika paliwa z 58 do 62 l.

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Jak jeździ czwarta generacja KII Sportage?

Podczas prac nad najnowszą generacją Sportage, konstruktorzy zmienili konstrukcję nadwozia, zawieszenia oraz gamę dostępnych jednostek napędowych.

Podstawowym (najtańszym) źródłem napędu jest wciąż silnik benzynowy o pojemności 1,6 l, ale innej mocy (132 KM). Już najtańsza odmiana Sportage sprawnie porusza się w ruchu miejskim i na drogach szybkiego ruchu. Podstawowy napęd poprzedniej generacji wydawał się odrobinę zbyt słaby.

Oczywiście wciąż nie należy od 132 konnej wersji oczekiwać osiągów pozwalających na wygranie każdego sprintu spod świateł, niemniej autem da się podróżować bez irytacji.

REKLAMA

Nowością w gamie napędowej jest turbodoładowana jednostka 1.6 T-DGI rozwijająca moc maksymalną 177 KM przy 5500 obr./min. Według danych producenta w wersji ze skrzynią manualną rozpędza Sportage od 0 do 100 km/h w 9,2 s (9,1 z aut) w opcji z napędem na przednią oś oraz 9,5 s w wersji z napędem na obie osie.

Jednostka dobrze sprawuje się zarówno w ruchu miejskim, jak i w trasie ale zdecydowanie lepiej współpracuje z przekładnią manualną. Podczas przyspieszania silnik wyraźnie wyrywa do przodu, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy 265 Nm jest dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min., co sprawia, że auto jest ospałe podczas ruszania, ale zachowuje przyzwoitą dynamikę podczas jazdy na wyższych biegach. Przekłada się to na możliwość znacznego ograniczenia zużycia paliwa. Podróżując dość dynamicznie 177 konnym Sportage, auto zużywa około 11 l benzyny na 100 km. Jednak korzystając głównie z niskich obrotów, zużycie paliwa spada do 7,6 l na 100 km i to jadąc w terenie górskim.

Najnowszy Sportage jest samochodem dobrze wyciszonym. Konstruktorom udało się obniżyć współczynnik oporu powietrza, dołożono również starań by dodatkowo odizolować akustycznie przedział pasażerski. W efekcie, podczas jazdy z prędkością autostradową w Sportage jest cicho, co znacznie podnosi komfort jazdy.

Nowa Kia ma sztywniejszą od poprzedniczki konstrukcję. Inżynierowie utwardzili również zawieszenie. Efekty są więcej niż zadowalające. Sportage zwinnie pokonuje kręte odcinki ani przez chwilę nie stawiając kierowcy w trudnej sytuacji. Wszelkie nierówności tłumione są cicho, ale czuć większą twardość niż w poprzedniej generacji. Poprawiono również pracę układu kierowniczego, choć wciąż nie jest to najwyższy poziom w klasie.

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Nowa KIA Sportage 2016 – podsumowanie

Czwarta generacja Kii Sportage przekonuje do siebie atrakcyjną stylizacją nadwozia, bogatym wyposażeniem, dużo lepszym niż u poprzedniczki układem jezdnym, a także coraz ciekawszą gamą dostępnych jednostek napędowych. Zwiększono rozmiar bagażnika, a na liście wyposażenia znalazły się współczesne systemy wspomagające kierowcę (np. aktywny asystent parkowania, czy system rozpoznawania znaków drogowych).Wciąż można poprawić jakość tworzyw użytych do wykończenia kokpitu, czy dopracować czytelność systemu nawigacji.

Jednak łatwo przymknąć na te niedociągnięcia oko, gdy spojrzymy w cennik i prześledzimy pozycje wyposażenia. Podstawowa odmiana Sportage z napędem na jedną oś kosztuje 74 990 zł. W przypadku wersji wyposażenia M, Sportage jest droższy o 5 tys. zł w stosunku do poprzedniczki. Wersje L i XL są droższe o 2 tys. zł niż ich odpowiedniki w modelu schodzącym z rynku.

Nowa KIA Sportage 2016 - ceny

Kia Sportage 2016 - cennik
S M L GT Line XL
B 1.6 GDI 132 KM 6 MT 2 WD  74 990 zł 80 990 zł 92 990 zł - -
B 1.6 T-GDI 177 KM 6 MT 2 WD  103 990 zł
B 1.6 T-GDI 177 KM 6 MT 4 WD 117 990 zł
B 1.6 T-GDI 177 KM 7 DCT 4 WD  124 990 zł
D 1.7 CRDi 115 KM 6 MT 2 WD  90 990 zł 102 990 zł - 116 990 zł
D 2.0 CRDi 136 KM 6 MT 4 WD  104 990 zł 116 990 zł
D 2.0 CRDi 185 KM 6 MT 4 WD  121 990 zł 129 990 zł 135 990 zł
D 2.0 CRDi 185 KM 6 AT 4 WD  127 990 zł 135 490 zł 141 490 zł

Nowa KIA Sportage 2016 – dane techniczne

Kia Sportage
1.6 GDI 132 KM 1.6 T-GDI 155 KM
Typ silnika benzynowy benzynowy, turbo
Pojemność  1591 cm3 1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16
Maksymalna moc 132 KM/6300 obr./min. 177 KM/5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160,8 Nm/4850 obr./min. 265 Nm/1500-4500 obr/min
Napęd przedni przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg man 6-bieg
Pojemność bagażnika 503/491l z kołem 503/491l z kołem
Wymiary (dł./szer./wys.) 448/163,5/185,5 cm 448/163,5/185,5 cm
Rozstaw osi 267 cm 267 cm
V-max 182 km/h 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s 9,2 s
Zużycie paliwa* 8,6/5,6/6,7 l/100 km 9,8/5,8/7,3 l/100 km
*miasto/trasa/cykl mieszany
Kia Sportage
1.7 CRDi 115 KM 2.0 CRDi 136 KM 2.0 CRDi 185 KM
Typ silnika turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1685 cm3 1995 cm3 1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16 R4/16
Maksymalna moc 115 KM/4000 obr./min 136 KM/2750-4000 obr./min. 185 kM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1250-2750 pbr./min. 373 Nm/1500-2500 obr./min. 400 Nm/1750-2750 obr./min.
Napęd przedni 4x4 4x4
Skrzynia biegów man 6-bieg man 6-bieg man 6-bieg
Pojemność bagażnika 503/491l z kołem 503/491l z kołem 503/491l z kołem
Wymiary (dł./szer./wys.) 448/163,5/185,5 cm 448/163,5/185,5 cm 448/163,5/185,5 cm
Rozstaw osi 267 cm 267 cm 267 cm
V-max 176 km/h 184 km/h 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s 10,5 s 9,5 s
Zużycie paliwa* 5,7/4,2/4,7 l/100 km 6/4,8/5,2 l/100 km 7,1/5,2/5,9 l/100 km
*miasto/trasa/cykl mieszany
Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Kia Sportage 2016 - pierwsza jazda
KIA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA