REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Tomasz Korniejew
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
KIA

REKLAMA

REKLAMA

Na polski rynek z przytupem wjeżdża najnowsza generacja dużego koreańskiego SUV-a – KII Sorento. Model jest jeszcze większy od poprzednika, a przy tym zaskakująco przyjazny w prowadzeniu. Do tego dostępny za przystępną cenę!

Najnowsza generacja Kii Sorrento mierzy aż 4,78 m i jest dłuższa od poprzednika o 9,5 cm. Konstruktorzy zdecydowali się nieznacznie rozszerzyć karoserię (do 189 cm), a także o 1,5 cm ją obniżyć, co pozytywnie wpłynęło na proporcje.

REKLAMA

REKLAMA

Producent przyłożył dużą wagę projektu wnętrza. Tablica przyrządów narysowana została miękką linią, wyposażono ją w szereg kolorowych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości i rozplanowano ergonomicznie. Całość wykonano z materiałów zaskakująco dobrej jakości w dodatku spasowanych z dokładnością.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

REKLAMA

Dzięki wydłużeniu aż o 8 cm (do 278 cm) rozstawu osi, przedział pasażerski nowej Sorrento jest jeszcze przestronniejszy niż był w modelu schodzącym. W dodatku na polskim rynku Sorrento będzie występowała w wersji siedmiomiejscowej, w której dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika. W takiej konfiguracji (ze schowanymi w podłodze siedzeniami) przedział bagażowy ma objętość 605 l licząc do linii rolety, to bardzo dużo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

W gamie napędowej najnowszej Sorrento znajdą się na polskim rynku dwa silniki wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu będzie dostępny tylko w Polsce dwulitrowy CRDi rozwijający moc maksymalną 185 KM i maksymalny moment obrotowy 402 Nm, standardowo współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią i napędem na obie osie. W gamie znajdzie się również jednostka o pojemności 2,2 l, która rozwija moc maksymalną 200 KM i maksymalny moment obrotowy 441 Nm standardowo współpracująca z manualną przekładnią (automat w opcji) i napędem na obie osie.

Podczas prezentacji najnowszej Kii Sorrento mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ wersja wyposażoną w sześciobiegowy automat i mocniejszą, 200-konną jednostkę napędową.

Według danych producenta ważąca 1878 kg Kia, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 203 km/h.

Rzeczywiście, 200-konny silnik stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ogromnego Sorrento.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Samochód od momentu ruszenia z miejsca pewnie nabiera prędkości aż do górnych zakresów obrotów. Jednocześnie automatyczna przekładnia nie gubi się i sprawnie trafia z dobraniem odpowiedniego przełożenia.

Zalety silnika są widoczne zwłaszcza gdy zachodzi potrzeba nagłego przyspieszenia od prędkości przewyższającej 130 km/h. Duży moment obrotowy i niezła elastyczność sprawiają, że Kia posłusznie nabiera prędkości bez chwili zawahania.

Co więcej, mimo dużych rozmiarów karoserii, we wnętrzu Sorento jest cicho nawet wtedy, gdy jedziemy z wysoką prędkością.

Podczas jazdy po zakrętach daje się wyczuć zwiększona sztywność nadwozia. Samochód nie ma tendencji do znacznych przechyłów, a układ kierowniczy z opcją zmienności siły wspomagania zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia.

Zwiększony rozstaw osi poprawił zachowanie pojazdu podczas jazdy po nierównościach poprzecznych. Tłumione są dostojniej bez denerwujących podskoków.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Nowa Kia Sorento przekona klientów popularnych SUV-ów?

Najnowsze Sorrento zaskakuje również ceną. Podstawowa, siedmiomiejscowa odmiana, napędzana przez 185-konny silnik, sześciobiegowy automat, napęd na obie osie oraz m.in. nawigację, kamerę ułatwiającą manewrowanie w trakcie cofania oraz czujniki z tyłu i z przodu, elektryczny hamulec postojowy, 18-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby tylne, automatyczną klimatyzację dwustrefową (dla pasażerów 3 rzędu w regulowaną manualnie) kosztuje 144 900 zł.

Wersja z 200–konnym silnikiem i manualną przekładnią kosztuje 158 900 zł. Z kolei najbogatsza odmiana 185-konna (wersja L), wyposażona dodatkowo m.in. w reflektory ksenonowe, tylne lampy LED oraz 7 calowy wyświetlacz „zegarów” kosztuje 152 900 zł.

Nie można oprzeć się wrażeniu, że z taką polityką cenową, w stronę koreańskiego SUV-a segmentu D, mogą z ciekawością zacząć spoglądać klienci, którzy do tej pory wybierali dobrze wyposażone SUV-y segmentu C.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Nowa Kia Sorento - ceny i dane techniczne

                                                                                Nowa Kia Sorento
Typ silnika turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1995 cm3 2199 cm3 2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V R4/16V R4/16V
Maksymalna moc 185 KM/4000 obr./min. 200 KM/3800 obr./min. 200 KM/3800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 402 Nm/1750-2750 obr./min. 441 Nm/1750-2750 obr./min. 441 Nm/1750-2750 obr./min.
Napęd 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg. man. 6-bieg aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 605/1662 l 605/1662 l 605/1662 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/189/168,5 cm 478/189/168,5 cm 478/189/168,5 cm
Rozstaw osi 278 cm 278 cm 278 cm
V-max 200 km/h 203 km/h 203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 9,0 s 9,6 s
Zużycie paliwa* 8,1/6,0/6,7 l/100 km 7,6/5,3/6,1 7,7/6,1/6,7
Cena od 144 900 zł 158 900 zł 172 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.
KIA
Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.
KIA
Kia Sorento 2015
KIA
Wydłużenie w nowej Kii Sorento rozstawu osi do 278 cm pozwoliło m.in. na znaczne powiększenie wnętrza.
KIA
Kia Sorento 2015
KIA
W najbogatszej odmianie nowej Kii Sorento, tylne lampy LED są dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji.
KIA
Deska rozdzielcza najnowszej Kii Sorento została wykonana z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
KIA
System multimedialny w najnowszej Kii Sorento.
KIA
Fotele kierowcy i pasażera najnowszej Kii Sorento mają wygodny profil, choć przydałyby się obszerniejsze siedziska.
KIA
Na tylnej kanapie najnowszej Kii Sorento miejsca jest pod dostatkiem. Mimo, obniżenia linii dachu, w stosunku do modelu poprzedniej generacji, ilość przestrzeni dostępnej nad głowami pasażerów, zwiększyła się.
KIA
Tradycyjnie, dostępn do trzeciego rzędu siedzeń jest utrudniony, niemniej Kią można przewieźć siedem osób.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Przedział pasażerski nowej Kii Sorento jest większy niż w modelu poprzedniej generacji.
KIA
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA