REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
KIA

REKLAMA

REKLAMA

Na polski rynek z przytupem wjeżdża najnowsza generacja dużego koreańskiego SUV-a – KII Sorento. Model jest jeszcze większy od poprzednika, a przy tym zaskakująco przyjazny w prowadzeniu. Do tego dostępny za przystępną cenę!

Najnowsza generacja Kii Sorrento mierzy aż 4,78 m i jest dłuższa od poprzednika o 9,5 cm. Konstruktorzy zdecydowali się nieznacznie rozszerzyć karoserię (do 189 cm), a także o 1,5 cm ją obniżyć, co pozytywnie wpłynęło na proporcje.

REKLAMA

Producent przyłożył dużą wagę projektu wnętrza. Tablica przyrządów narysowana została miękką linią, wyposażono ją w szereg kolorowych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości i rozplanowano ergonomicznie. Całość wykonano z materiałów zaskakująco dobrej jakości w dodatku spasowanych z dokładnością.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Dzięki wydłużeniu aż o 8 cm (do 278 cm) rozstawu osi, przedział pasażerski nowej Sorrento jest jeszcze przestronniejszy niż był w modelu schodzącym. W dodatku na polskim rynku Sorrento będzie występowała w wersji siedmiomiejscowej, w której dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika. W takiej konfiguracji (ze schowanymi w podłodze siedzeniami) przedział bagażowy ma objętość 605 l licząc do linii rolety, to bardzo dużo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

W gamie napędowej najnowszej Sorrento znajdą się na polskim rynku dwa silniki wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu będzie dostępny tylko w Polsce dwulitrowy CRDi rozwijający moc maksymalną 185 KM i maksymalny moment obrotowy 402 Nm, standardowo współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią i napędem na obie osie. W gamie znajdzie się również jednostka o pojemności 2,2 l, która rozwija moc maksymalną 200 KM i maksymalny moment obrotowy 441 Nm standardowo współpracująca z manualną przekładnią (automat w opcji) i napędem na obie osie.

Podczas prezentacji najnowszej Kii Sorrento mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ wersja wyposażoną w sześciobiegowy automat i mocniejszą, 200-konną jednostkę napędową.

Według danych producenta ważąca 1878 kg Kia, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 203 km/h.

Rzeczywiście, 200-konny silnik stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ogromnego Sorrento.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Samochód od momentu ruszenia z miejsca pewnie nabiera prędkości aż do górnych zakresów obrotów. Jednocześnie automatyczna przekładnia nie gubi się i sprawnie trafia z dobraniem odpowiedniego przełożenia.

Zalety silnika są widoczne zwłaszcza gdy zachodzi potrzeba nagłego przyspieszenia od prędkości przewyższającej 130 km/h. Duży moment obrotowy i niezła elastyczność sprawiają, że Kia posłusznie nabiera prędkości bez chwili zawahania.

Co więcej, mimo dużych rozmiarów karoserii, we wnętrzu Sorento jest cicho nawet wtedy, gdy jedziemy z wysoką prędkością.

Podczas jazdy po zakrętach daje się wyczuć zwiększona sztywność nadwozia. Samochód nie ma tendencji do znacznych przechyłów, a układ kierowniczy z opcją zmienności siły wspomagania zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia.

Zwiększony rozstaw osi poprawił zachowanie pojazdu podczas jazdy po nierównościach poprzecznych. Tłumione są dostojniej bez denerwujących podskoków.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Nowa Kia Sorento przekona klientów popularnych SUV-ów?

REKLAMA

Najnowsze Sorrento zaskakuje również ceną. Podstawowa, siedmiomiejscowa odmiana, napędzana przez 185-konny silnik, sześciobiegowy automat, napęd na obie osie oraz m.in. nawigację, kamerę ułatwiającą manewrowanie w trakcie cofania oraz czujniki z tyłu i z przodu, elektryczny hamulec postojowy, 18-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby tylne, automatyczną klimatyzację dwustrefową (dla pasażerów 3 rzędu w regulowaną manualnie) kosztuje 144 900 zł.

Wersja z 200–konnym silnikiem i manualną przekładnią kosztuje 158 900 zł. Z kolei najbogatsza odmiana 185-konna (wersja L), wyposażona dodatkowo m.in. w reflektory ksenonowe, tylne lampy LED oraz 7 calowy wyświetlacz „zegarów” kosztuje 152 900 zł.

Nie można oprzeć się wrażeniu, że z taką polityką cenową, w stronę koreańskiego SUV-a segmentu D, mogą z ciekawością zacząć spoglądać klienci, którzy do tej pory wybierali dobrze wyposażone SUV-y segmentu C.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Nowa Kia Sorento - ceny i dane techniczne

                                                                                Nowa Kia Sorento
Typ silnika turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1995 cm3 2199 cm3 2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V R4/16V R4/16V
Maksymalna moc 185 KM/4000 obr./min. 200 KM/3800 obr./min. 200 KM/3800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 402 Nm/1750-2750 obr./min. 441 Nm/1750-2750 obr./min. 441 Nm/1750-2750 obr./min.
Napęd 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg. man. 6-bieg aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 605/1662 l 605/1662 l 605/1662 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/189/168,5 cm 478/189/168,5 cm 478/189/168,5 cm
Rozstaw osi 278 cm 278 cm 278 cm
V-max 200 km/h 203 km/h 203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 9,0 s 9,6 s
Zużycie paliwa* 8,1/6,0/6,7 l/100 km 7,6/5,3/6,1 7,7/6,1/6,7
Cena od 144 900 zł 158 900 zł 172 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.
KIA
Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.
KIA
Kia Sorento 2015
KIA
Wydłużenie w nowej Kii Sorento rozstawu osi do 278 cm pozwoliło m.in. na znaczne powiększenie wnętrza.
KIA
Kia Sorento 2015
KIA
W najbogatszej odmianie nowej Kii Sorento, tylne lampy LED są dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji.
KIA
Deska rozdzielcza najnowszej Kii Sorento została wykonana z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
KIA
System multimedialny w najnowszej Kii Sorento.
KIA
Fotele kierowcy i pasażera najnowszej Kii Sorento mają wygodny profil, choć przydałyby się obszerniejsze siedziska.
KIA
Na tylnej kanapie najnowszej Kii Sorento miejsca jest pod dostatkiem. Mimo, obniżenia linii dachu, w stosunku do modelu poprzedniej generacji, ilość przestrzeni dostępnej nad głowami pasażerów, zwiększyła się.
KIA
Tradycyjnie, dostępn do trzeciego rzędu siedzeń jest utrudniony, niemniej Kią można przewieźć siedem osób.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Przedział pasażerski nowej Kii Sorento jest większy niż w modelu poprzedniej generacji.
KIA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA