Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.
REKLAMA
REKLAMA
Najnowsza generacja Kii Sorrento mierzy aż 4,78 m i jest dłuższa od poprzednika o 9,5 cm. Konstruktorzy zdecydowali się nieznacznie rozszerzyć karoserię (do 189 cm), a także o 1,5 cm ją obniżyć, co pozytywnie wpłynęło na proporcje.
REKLAMA
Producent przyłożył dużą wagę projektu wnętrza. Tablica przyrządów narysowana została miękką linią, wyposażono ją w szereg kolorowych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości i rozplanowano ergonomicznie. Całość wykonano z materiałów zaskakująco dobrej jakości w dodatku spasowanych z dokładnością.
Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?
Dzięki wydłużeniu aż o 8 cm (do 278 cm) rozstawu osi, przedział pasażerski nowej Sorrento jest jeszcze przestronniejszy niż był w modelu schodzącym. W dodatku na polskim rynku Sorrento będzie występowała w wersji siedmiomiejscowej, w której dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika. W takiej konfiguracji (ze schowanymi w podłodze siedzeniami) przedział bagażowy ma objętość 605 l licząc do linii rolety, to bardzo dużo.
Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus
W gamie napędowej najnowszej Sorrento znajdą się na polskim rynku dwa silniki wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu będzie dostępny tylko w Polsce dwulitrowy CRDi rozwijający moc maksymalną 185 KM i maksymalny moment obrotowy 402 Nm, standardowo współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią i napędem na obie osie. W gamie znajdzie się również jednostka o pojemności 2,2 l, która rozwija moc maksymalną 200 KM i maksymalny moment obrotowy 441 Nm standardowo współpracująca z manualną przekładnią (automat w opcji) i napędem na obie osie.
Podczas prezentacji najnowszej Kii Sorrento mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ wersja wyposażoną w sześciobiegowy automat i mocniejszą, 200-konną jednostkę napędową.
Według danych producenta ważąca 1878 kg Kia, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 203 km/h.
Rzeczywiście, 200-konny silnik stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ogromnego Sorrento.
Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!
Samochód od momentu ruszenia z miejsca pewnie nabiera prędkości aż do górnych zakresów obrotów. Jednocześnie automatyczna przekładnia nie gubi się i sprawnie trafia z dobraniem odpowiedniego przełożenia.
Zalety silnika są widoczne zwłaszcza gdy zachodzi potrzeba nagłego przyspieszenia od prędkości przewyższającej 130 km/h. Duży moment obrotowy i niezła elastyczność sprawiają, że Kia posłusznie nabiera prędkości bez chwili zawahania.
Co więcej, mimo dużych rozmiarów karoserii, we wnętrzu Sorento jest cicho nawet wtedy, gdy jedziemy z wysoką prędkością.
Podczas jazdy po zakrętach daje się wyczuć zwiększona sztywność nadwozia. Samochód nie ma tendencji do znacznych przechyłów, a układ kierowniczy z opcją zmienności siły wspomagania zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia.
Zwiększony rozstaw osi poprawił zachowanie pojazdu podczas jazdy po nierównościach poprzecznych. Tłumione są dostojniej bez denerwujących podskoków.
Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.
Nowa Kia Sorento przekona klientów popularnych SUV-ów?
REKLAMA
Najnowsze Sorrento zaskakuje również ceną. Podstawowa, siedmiomiejscowa odmiana, napędzana przez 185-konny silnik, sześciobiegowy automat, napęd na obie osie oraz m.in. nawigację, kamerę ułatwiającą manewrowanie w trakcie cofania oraz czujniki z tyłu i z przodu, elektryczny hamulec postojowy, 18-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby tylne, automatyczną klimatyzację dwustrefową (dla pasażerów 3 rzędu w regulowaną manualnie) kosztuje 144 900 zł.
Wersja z 200–konnym silnikiem i manualną przekładnią kosztuje 158 900 zł. Z kolei najbogatsza odmiana 185-konna (wersja L), wyposażona dodatkowo m.in. w reflektory ksenonowe, tylne lampy LED oraz 7 calowy wyświetlacz „zegarów” kosztuje 152 900 zł.
Nie można oprzeć się wrażeniu, że z taką polityką cenową, w stronę koreańskiego SUV-a segmentu D, mogą z ciekawością zacząć spoglądać klienci, którzy do tej pory wybierali dobrze wyposażone SUV-y segmentu C.
Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Nowa Kia Sorento - ceny i dane techniczne
Nowa Kia Sorento | |||
Typ silnika | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność | 1995 cm3 | 2199 cm3 | 2199 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V | R4/16V | R4/16V |
Maksymalna moc | 185 KM/4000 obr./min. | 200 KM/3800 obr./min. | 200 KM/3800 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 402 Nm/1750-2750 obr./min. | 441 Nm/1750-2750 obr./min. | 441 Nm/1750-2750 obr./min. |
Napęd | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 6-bieg. | man. 6-bieg | aut. 6-bieg |
Pojemność bagażnika | 605/1662 l | 605/1662 l | 605/1662 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 478/189/168,5 cm | 478/189/168,5 cm | 478/189/168,5 cm |
Rozstaw osi | 278 cm | 278 cm | 278 cm |
V-max | 200 km/h | 203 km/h | 203 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,4 s | 9,0 s | 9,6 s |
Zużycie paliwa* | 8,1/6,0/6,7 l/100 km | 7,6/5,3/6,1 | 7,7/6,1/6,7 |
Cena od | 144 900 zł | 158 900 zł | 172 900 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.