REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Tomasz Korniejew
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
KIA

REKLAMA

REKLAMA

Na polski rynek z przytupem wjeżdża najnowsza generacja dużego koreańskiego SUV-a – KII Sorento. Model jest jeszcze większy od poprzednika, a przy tym zaskakująco przyjazny w prowadzeniu. Do tego dostępny za przystępną cenę!

Najnowsza generacja Kii Sorrento mierzy aż 4,78 m i jest dłuższa od poprzednika o 9,5 cm. Konstruktorzy zdecydowali się nieznacznie rozszerzyć karoserię (do 189 cm), a także o 1,5 cm ją obniżyć, co pozytywnie wpłynęło na proporcje.

REKLAMA

Producent przyłożył dużą wagę projektu wnętrza. Tablica przyrządów narysowana została miękką linią, wyposażono ją w szereg kolorowych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości i rozplanowano ergonomicznie. Całość wykonano z materiałów zaskakująco dobrej jakości w dodatku spasowanych z dokładnością.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Dzięki wydłużeniu aż o 8 cm (do 278 cm) rozstawu osi, przedział pasażerski nowej Sorrento jest jeszcze przestronniejszy niż był w modelu schodzącym. W dodatku na polskim rynku Sorrento będzie występowała w wersji siedmiomiejscowej, w której dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika. W takiej konfiguracji (ze schowanymi w podłodze siedzeniami) przedział bagażowy ma objętość 605 l licząc do linii rolety, to bardzo dużo.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

W gamie napędowej najnowszej Sorrento znajdą się na polskim rynku dwa silniki wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu będzie dostępny tylko w Polsce dwulitrowy CRDi rozwijający moc maksymalną 185 KM i maksymalny moment obrotowy 402 Nm, standardowo współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią i napędem na obie osie. W gamie znajdzie się również jednostka o pojemności 2,2 l, która rozwija moc maksymalną 200 KM i maksymalny moment obrotowy 441 Nm standardowo współpracująca z manualną przekładnią (automat w opcji) i napędem na obie osie.

Podczas prezentacji najnowszej Kii Sorrento mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ wersja wyposażoną w sześciobiegowy automat i mocniejszą, 200-konną jednostkę napędową.

Według danych producenta ważąca 1878 kg Kia, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 203 km/h.

Rzeczywiście, 200-konny silnik stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ogromnego Sorrento.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Samochód od momentu ruszenia z miejsca pewnie nabiera prędkości aż do górnych zakresów obrotów. Jednocześnie automatyczna przekładnia nie gubi się i sprawnie trafia z dobraniem odpowiedniego przełożenia.

Zalety silnika są widoczne zwłaszcza gdy zachodzi potrzeba nagłego przyspieszenia od prędkości przewyższającej 130 km/h. Duży moment obrotowy i niezła elastyczność sprawiają, że Kia posłusznie nabiera prędkości bez chwili zawahania.

Co więcej, mimo dużych rozmiarów karoserii, we wnętrzu Sorento jest cicho nawet wtedy, gdy jedziemy z wysoką prędkością.

Podczas jazdy po zakrętach daje się wyczuć zwiększona sztywność nadwozia. Samochód nie ma tendencji do znacznych przechyłów, a układ kierowniczy z opcją zmienności siły wspomagania zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia.

Zwiększony rozstaw osi poprawił zachowanie pojazdu podczas jazdy po nierównościach poprzecznych. Tłumione są dostojniej bez denerwujących podskoków.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Nowa Kia Sorento przekona klientów popularnych SUV-ów?

REKLAMA

Najnowsze Sorrento zaskakuje również ceną. Podstawowa, siedmiomiejscowa odmiana, napędzana przez 185-konny silnik, sześciobiegowy automat, napęd na obie osie oraz m.in. nawigację, kamerę ułatwiającą manewrowanie w trakcie cofania oraz czujniki z tyłu i z przodu, elektryczny hamulec postojowy, 18-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby tylne, automatyczną klimatyzację dwustrefową (dla pasażerów 3 rzędu w regulowaną manualnie) kosztuje 144 900 zł.

Wersja z 200–konnym silnikiem i manualną przekładnią kosztuje 158 900 zł. Z kolei najbogatsza odmiana 185-konna (wersja L), wyposażona dodatkowo m.in. w reflektory ksenonowe, tylne lampy LED oraz 7 calowy wyświetlacz „zegarów” kosztuje 152 900 zł.

Nie można oprzeć się wrażeniu, że z taką polityką cenową, w stronę koreańskiego SUV-a segmentu D, mogą z ciekawością zacząć spoglądać klienci, którzy do tej pory wybierali dobrze wyposażone SUV-y segmentu C.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Nowa Kia Sorento - ceny i dane techniczne

                                                                                Nowa Kia Sorento
Typ silnika turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1995 cm3 2199 cm3 2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V R4/16V R4/16V
Maksymalna moc 185 KM/4000 obr./min. 200 KM/3800 obr./min. 200 KM/3800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 402 Nm/1750-2750 obr./min. 441 Nm/1750-2750 obr./min. 441 Nm/1750-2750 obr./min.
Napęd 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg. man. 6-bieg aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 605/1662 l 605/1662 l 605/1662 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/189/168,5 cm 478/189/168,5 cm 478/189/168,5 cm
Rozstaw osi 278 cm 278 cm 278 cm
V-max 200 km/h 203 km/h 203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 9,0 s 9,6 s
Zużycie paliwa* 8,1/6,0/6,7 l/100 km 7,6/5,3/6,1 7,7/6,1/6,7
Cena od 144 900 zł 158 900 zł 172 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.
KIA
Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.
KIA
Kia Sorento 2015
KIA
Wydłużenie w nowej Kii Sorento rozstawu osi do 278 cm pozwoliło m.in. na znaczne powiększenie wnętrza.
KIA
Kia Sorento 2015
KIA
W najbogatszej odmianie nowej Kii Sorento, tylne lampy LED są dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji.
KIA
Deska rozdzielcza najnowszej Kii Sorento została wykonana z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
KIA
System multimedialny w najnowszej Kii Sorento.
KIA
Fotele kierowcy i pasażera najnowszej Kii Sorento mają wygodny profil, choć przydałyby się obszerniejsze siedziska.
KIA
Na tylnej kanapie najnowszej Kii Sorento miejsca jest pod dostatkiem. Mimo, obniżenia linii dachu, w stosunku do modelu poprzedniej generacji, ilość przestrzeni dostępnej nad głowami pasażerów, zwiększyła się.
KIA
Tradycyjnie, dostępn do trzeciego rzędu siedzeń jest utrudniony, niemniej Kią można przewieźć siedem osób.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Przedział pasażerski nowej Kii Sorento jest większy niż w modelu poprzedniej generacji.
KIA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA