REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Superb w wersji Outodoor wygląda na pojazd, którego kierowca nie musi obawiać się wysokich krawężników. Czy ta oryginalna wersja Superba może być alternatywą dla kompaktowych SUV-ów?

Spoglądając na wygląd zewnętrzny Skody Superb Outdoor nie można mieć wątpliwości, że ten pojazd „nie boi” się wycieczek po gruntowych i niezbyt równych drogach. Poważnie wyglądające osłony zderzaków, osłony nadkoli i progów, a także listwy ochronne pod tylnym zderzakiem i po bokach, sprawiają, że kierowca może poczuć się pewniej podczas forsowania krawężników.

REKLAMA

Jednak sprawdzenie danych technicznych modelu powoduje, że można stracić impet w fantazjowaniu o możliwościach Superba Outdoor. Przede wszystkim samochód nie ma zwiększonego prześwitu, a napęd na obie osie (Haldex) jest wyposażeniem opcjonalnym kosztującym ok. 9000 zł. Jest zatem możliwość (to nie żart) zostania posiadaczem groźnie wyglądającego Superba z plastikowymi osłonami i napędem na przednią oś, z prześwitem takim samym, jak w przypadku klasycznej odmiany Superba kombi.

REKLAMA

Nie oznacza to jednak, że jedyną „bronią” Superba Outdoor do walki na gruntowych drogach i w zaspach śnieżnych jest napęd na obie osie. Warto dokupić za 600 zł Pakiet na bezdroża obejmujący dodatkową osłonę silnika, osłonę cięgna hamulca ręcznego, osłonę przewodów hamulcowych, osłony wahaczy tylnego zawieszenia oraz specjalny zestaw amortyzacyjny.  Dzięki tym dodatkom kierowca Superba Outdoor 4x4 może z większą odwagą zjeżdżać z asfaltowych ścieżek, czy forsować śnieżne zaspy.

Z drugiej strony, fakt że za 900 zł można wyposażyć Superba Outdoor w sportowe zawieszenie rozwiewa wszelkie wątpliwości odnośnie wyobrażeń producenta na temat przeznaczenia tego modelu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man. – wnętrze

Przedział pasażerski Superba Outdoor nie różni się niczym od tradycyjnych odmian modelu. Znajdziemy tu tę samą ergonomicznie rozplanowaną i przejrzystą tablicę przyrządów. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że na rynek wjeżdża nowa generacja Skody Superb, kokpit Outdoora wydaje się już trącić myszką. Przydałby się np. większy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości.

Za to wciąż broni się jakość spasowania poszczególnych elementów oraz jakość materiałów wykończeniowych. Dodatkowo, niezaprzeczalnie, Superb wciąż oszałamia swoją podstawową zaletą – przepastnym wnętrzem.

REKLAMA

I choć w przedniej części kabiny, zajmując miejsce na fotelu kierowcy trzeba chwilę poświęcić na znalezienie optymalnej pozycji (odpowiednio wymanewrować odległością siedziska od pedałów w stosunku do ustawienia koła kierownicy), nawet wysocy pasażerowie będą pod wrażeniem obszerności foteli oraz dostępną przestrzenią. Co więcej – osoby, które mają lęk przestrzeni niech lepiej nie spoglądają do tyłu, bo z pewnością zakręci im się w głowie.

Trudno nie czuć zaskoczenia, gdy zasiadając na tylnej kanapie Skody można swobodnie założyć nogę na nogę, a na podłodze oprzeć stopy o wygodne podnóżki. Przy okazji za plecami podróżujących z tyłu pasażerów znajduje się bagażnik o pojemności 633 l.

Szkoda tylko, że kanapa Superba jest trochę zbyt wąska, by wygodnie usiadły na niej trzy dorosłe osoby.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 kombi: uniwersalna maszyna

Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man. – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił Superb Outdoor z napędem na obie osie, napędzany przez wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 140 KM przy 4200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Według danych producenta ważące 1556 kg kombi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,4 s, co należy uznać za wynik niepowalający. Niemniej, mimo przeciętnej dynamiki recenzowanym Superbem jeździ się bardzo przyjemnie.

Zmodyfikowane ustawienie amortyzatorów (w opcjonalnym pakiecie na bezdroża) sprawia, że duża Skoda przemiesza się po wszelkiego rodzaju nierównościach nawierzchni niczym poduszkowiec, zachowując przy tym pożądaną podczas jazdy po zakrętach odpowiednią sztywność nadwozia.

Pasażerów, ucieszy również dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego, a kierującego umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazdy z prędkością autostradową opisywany pojazd zużywał około 6,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy w warunkach miejskich, zużycie paliwa wzrosło do 7,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę wielkość samochodu i napęd na obie osie to świetne wyniki.

W konstrukcji Superba Outdoor zastosowano typ napędu na obie osie wykorzystujący sprzęgło Haldex, w którym komputer steruje przekazywaniem momentu obrotowego pomiędzy osiami w razie uślizgu, któregoś z kół. Mechanizm działa sprawnie i zwiększa możliwości Skody w starciach z zaspami, czy błotnistymi drogami gruntowymi.

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man. – podsumowanie

Największą wadą Superba Outdoor jest jego cena. Za najtańszy egzemplarz z napędem na jedną oś z benzynowym silnikiem 1.4 TSI/125 KM trzeba zapłacić 105 350 zł. Z kolei wersja z napędem 4x4 i silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI/140 KM kosztuje 129 350 zł. To o niespełna 25 tys. zł drożej od podstawowej odmiany tradycyjnego Superba kombi z tym samym silnikiem i tym samym napędem na obie osie.

Mimo to, wersja Outdoor może być łakomym kąskiem dla wielu potencjalnych klientów. Z jednej strony dlatego, że prezentuje się dużo atrakcyjniej niż „zwykły” Superb kombi, a przy tym zachowała wszystkie jego zalety dotyczące przestronności, a jest nawet bardziej komfortowa (opcjonalny nastaw amortyzatorów). Z drugiej, że mimo braku zwiększonego prześwitu dodatkowe osłony sprawiają, że staje się bardziej funkcjonalna dla użytkowników korzystających na co dzień z dróg gruntowych (jest dużo odporniejsza na przytarcia podwoziem). Nie jest natomiast pełnowartościową alternatywą dla pojazdów typu SUV.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man. - dane techniczne

Skoda Superb Kombi Outdoor 2.0 TDI 140 KM 4x4 man.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 633/1865 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 483,3/181,7/151 cm
Rozstaw osi 276,1 cm
V-max 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,6/5,3 l/100 km
Cena od 129 350 zł (122 350 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

REKLAMA

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA