REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Superb w wersji Outodoor wygląda na pojazd, którego kierowca nie musi obawiać się wysokich krawężników. Czy ta oryginalna wersja Superba może być alternatywą dla kompaktowych SUV-ów?

Spoglądając na wygląd zewnętrzny Skody Superb Outdoor nie można mieć wątpliwości, że ten pojazd „nie boi” się wycieczek po gruntowych i niezbyt równych drogach. Poważnie wyglądające osłony zderzaków, osłony nadkoli i progów, a także listwy ochronne pod tylnym zderzakiem i po bokach, sprawiają, że kierowca może poczuć się pewniej podczas forsowania krawężników.

REKLAMA

Jednak sprawdzenie danych technicznych modelu powoduje, że można stracić impet w fantazjowaniu o możliwościach Superba Outdoor. Przede wszystkim samochód nie ma zwiększonego prześwitu, a napęd na obie osie (Haldex) jest wyposażeniem opcjonalnym kosztującym ok. 9000 zł. Jest zatem możliwość (to nie żart) zostania posiadaczem groźnie wyglądającego Superba z plastikowymi osłonami i napędem na przednią oś, z prześwitem takim samym, jak w przypadku klasycznej odmiany Superba kombi.

REKLAMA

Nie oznacza to jednak, że jedyną „bronią” Superba Outdoor do walki na gruntowych drogach i w zaspach śnieżnych jest napęd na obie osie. Warto dokupić za 600 zł Pakiet na bezdroża obejmujący dodatkową osłonę silnika, osłonę cięgna hamulca ręcznego, osłonę przewodów hamulcowych, osłony wahaczy tylnego zawieszenia oraz specjalny zestaw amortyzacyjny.  Dzięki tym dodatkom kierowca Superba Outdoor 4x4 może z większą odwagą zjeżdżać z asfaltowych ścieżek, czy forsować śnieżne zaspy.

Z drugiej strony, fakt że za 900 zł można wyposażyć Superba Outdoor w sportowe zawieszenie rozwiewa wszelkie wątpliwości odnośnie wyobrażeń producenta na temat przeznaczenia tego modelu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man. – wnętrze

Przedział pasażerski Superba Outdoor nie różni się niczym od tradycyjnych odmian modelu. Znajdziemy tu tę samą ergonomicznie rozplanowaną i przejrzystą tablicę przyrządów. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że na rynek wjeżdża nowa generacja Skody Superb, kokpit Outdoora wydaje się już trącić myszką. Przydałby się np. większy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości.

Za to wciąż broni się jakość spasowania poszczególnych elementów oraz jakość materiałów wykończeniowych. Dodatkowo, niezaprzeczalnie, Superb wciąż oszałamia swoją podstawową zaletą – przepastnym wnętrzem.

REKLAMA

I choć w przedniej części kabiny, zajmując miejsce na fotelu kierowcy trzeba chwilę poświęcić na znalezienie optymalnej pozycji (odpowiednio wymanewrować odległością siedziska od pedałów w stosunku do ustawienia koła kierownicy), nawet wysocy pasażerowie będą pod wrażeniem obszerności foteli oraz dostępną przestrzenią. Co więcej – osoby, które mają lęk przestrzeni niech lepiej nie spoglądają do tyłu, bo z pewnością zakręci im się w głowie.

Trudno nie czuć zaskoczenia, gdy zasiadając na tylnej kanapie Skody można swobodnie założyć nogę na nogę, a na podłodze oprzeć stopy o wygodne podnóżki. Przy okazji za plecami podróżujących z tyłu pasażerów znajduje się bagażnik o pojemności 633 l.

Szkoda tylko, że kanapa Superba jest trochę zbyt wąska, by wygodnie usiadły na niej trzy dorosłe osoby.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 kombi: uniwersalna maszyna

Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man. – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił Superb Outdoor z napędem na obie osie, napędzany przez wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 140 KM przy 4200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Według danych producenta ważące 1556 kg kombi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,4 s, co należy uznać za wynik niepowalający. Niemniej, mimo przeciętnej dynamiki recenzowanym Superbem jeździ się bardzo przyjemnie.

Zmodyfikowane ustawienie amortyzatorów (w opcjonalnym pakiecie na bezdroża) sprawia, że duża Skoda przemiesza się po wszelkiego rodzaju nierównościach nawierzchni niczym poduszkowiec, zachowując przy tym pożądaną podczas jazdy po zakrętach odpowiednią sztywność nadwozia.

Pasażerów, ucieszy również dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego, a kierującego umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazdy z prędkością autostradową opisywany pojazd zużywał około 6,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy w warunkach miejskich, zużycie paliwa wzrosło do 7,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę wielkość samochodu i napęd na obie osie to świetne wyniki.

W konstrukcji Superba Outdoor zastosowano typ napędu na obie osie wykorzystujący sprzęgło Haldex, w którym komputer steruje przekazywaniem momentu obrotowego pomiędzy osiami w razie uślizgu, któregoś z kół. Mechanizm działa sprawnie i zwiększa możliwości Skody w starciach z zaspami, czy błotnistymi drogami gruntowymi.

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man. – podsumowanie

Największą wadą Superba Outdoor jest jego cena. Za najtańszy egzemplarz z napędem na jedną oś z benzynowym silnikiem 1.4 TSI/125 KM trzeba zapłacić 105 350 zł. Z kolei wersja z napędem 4x4 i silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI/140 KM kosztuje 129 350 zł. To o niespełna 25 tys. zł drożej od podstawowej odmiany tradycyjnego Superba kombi z tym samym silnikiem i tym samym napędem na obie osie.

Mimo to, wersja Outdoor może być łakomym kąskiem dla wielu potencjalnych klientów. Z jednej strony dlatego, że prezentuje się dużo atrakcyjniej niż „zwykły” Superb kombi, a przy tym zachowała wszystkie jego zalety dotyczące przestronności, a jest nawet bardziej komfortowa (opcjonalny nastaw amortyzatorów). Z drugiej, że mimo braku zwiększonego prześwitu dodatkowe osłony sprawiają, że staje się bardziej funkcjonalna dla użytkowników korzystających na co dzień z dróg gruntowych (jest dużo odporniejsza na przytarcia podwoziem). Nie jest natomiast pełnowartościową alternatywą dla pojazdów typu SUV.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man. - dane techniczne

Skoda Superb Kombi Outdoor 2.0 TDI 140 KM 4x4 man.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 633/1865 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 483,3/181,7/151 cm
Rozstaw osi 276,1 cm
V-max 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,6/5,3 l/100 km
Cena od 129 350 zł (122 350 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI/140 KM 4x4 man.
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA