Nowa Kia Optima 2016 – cennik
REKLAMA
REKLAMA
To z pewnością najważniejsza premiera rynkowa dla Kii w 2016 r. Koreański producent wprowadza do sprzedaży gruntownie zmodernizowaną Optimę, w dodatku poszerzając ofertę o niedostępne dotąd trzy nowe wersje. Tak mocny debiut to z jednej strony manifest, że zainteresowanie Kii europejskim rynkiem nie słabnie, a z drugiej - chęć przyciągnięcia uwagi nie tylko klientów indywidualnych ale też osób odpowiadających za zakupy flot.
REKLAMA
Nowa Kia Optima 2016 – Sportswagon debiut wersji kombi
Wersja Sportswagon to pierwsze kombi Kii w segmencie D. Co ciekawe długość nadwozia tej odmiany Optimy wynosi 485,5 cm, a szerokość 186 cm. To dokładnie tyle samo co w odmianie sedan. Sportswagon jest jednak wyższy od sedana o 5 mm (wys. wersji kombi to 147 cm).
Pierwsze wrażenia z jazdy Kią Optima Sportswagon opisaliśmy tutaj
Nowa Kia Optima 2016 – 245 konna wersja GT
REKLAMA
Koreański producent przygotował też specjalną wersję GT skierowaną do kierowców szczególnie ceniących radość z jazdy. Optima GT została wyposażona w nową turbodoładowaną, dwulitrową jednostkę benzynową, która rozwija moc maksymalną 245 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1350 do 4000 obr./min. Według danych producenta Optima GT w wersji sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s, a w wersji kombi w czasie 7,6 s. Standardowo napęd współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią.
Jednak mocniejszy silnik to nie jedyne co odróżnia wersję GT od pozostałych. 245 konna Kia została standardowo wyposażona m.in. elektronicznie sterowane adaptacyjne zawieszenie, wydajniejszy układ hamulcowy, czy obniżone zawieszenie.
Pierwsze wrażenia z jazdy Kią Optima GT opisaliśmy tutaj
Nowa Kia Optima 2016 – Plug-In-Hybrid
Kolejną debiutującą odmianą jest wersja Hybrydowa, ale w typie Plug-In, którą można przejechać do 54 km z wykorzystaniem tylko napędu elektrycznego (z prędkością do 120 km/h). Choć system jest bardziej wydajny od znanego z hybrydowej Optimy poprzedniej generacji, to jednak w tym przypadku konstruktorom nie udało się zainstalować baterii zasilających silnik elektryczny w sposób, który nie ograniczałby pojemności bagażnika (tak jak w Optimie hybrid poprzedniej generacji). Tym samym do wykorzystania pozostało 307 l przestrzeni na bagaże. Jednak nowa Optima to zaawansowana konstrukcja, która ma wiele zalet.
Pierwsze wrażenia z jazdy Kią Optima Hybryd Plug-In opisaliśmy tutaj
Nowa Kia Optima 2016 – Cennik
Nowa Kia Optima 2016 - cennik | |||||
Sedan | M | L | XL | GT Line | GT |
2.0 DOHC 163 KM 6MT benzynowy | 89 900 zł | 100 900 zł | 120 400 zł | - | - |
2.0 DOHC 163 KM 6AT benzynowy | - | 105 900 zł | 125 400 zł | - | - |
2.0 T-GDI 245 KM 6AT benzynowy-turbodoładowany | - | - | - | - | 145 900 zł |
1.7 CRDi 141 KM 6MT wysokoprężny | 94 900 zł | 105 900 zł | 125 400 zł | - | - |
1.7 CRDi 141 KM 7DCT wysokoprężny 112 900 zł | - | 112 900 zł | 132 400 zł | 135 900 zł | - |
Sportswagon - Kombi | |||||
2.0 DOHC 163 KM 6MT benzynowy | 93 900 zł | 106 900 zł | 128 400 zł | - | - |
2.0 DOHC 163 KM 6AT benzynowy | - | 111 900 zł | 133 400 zł | - | - |
2.0 T-GDI 245 KM 6AT benzynowy-turbodoładowany | - | - | - | - | 153 900 zł |
1.7 CRDi 141 KM 6MT wysokoprężny | 98 900 zł | 111 900 zł | 133 400 zł | - | - |
1.7 CRDi 141 KM 7DCT wysokoprężny 112 900 zł | - | 118 900 zł | 140 400 zł | 143 900 zł | - |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.