Kia Niro HEV 2016
REKLAMA
REKLAMA
Pokazywany po raz pierwszy w Europie nowy, niskoemisyjny crossover o napędzie hybrydowym Kia Niro powstał na bazie istniejących płyt podłogowych Kia, które poddano odpowiedniej modyfikacji pod kątem zastosowania napędu hybrydowego.
REKLAMA
Kia Niro HEV - hybrydowy crossover
Kia Niro to praktyczny i atrakcyjny wizualnie, pojemny crossover o niskim zużyciu paliwa przez zaawansowany napęd hybrydowy. Docelowa emisja CO2 poniżej 89 g/km (średnia, testy własne Kia) zapewni niskie koszty eksploatacyjne.
Zobacz też: Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy
Kia Niro HEV 2016 - napęd
Wyposażona w ‘downsizingowy’ napęd hybrydowy, Kia Niro HEV według zapewnień producenta odznaczać się będzie ultra-niskim poziomem emisji spalin oraz imponującą oszczędnością paliwa. Benzynowa jednostka ‘Kappa’ 1.6 GDI rozwija moc 105 KM oraz moment 147 Nm i współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW zasilanym baterią akumulatorów jonowo-litowych o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc 141 KM tego zespołu napędowego przenoszona jest przy momencie 264 Nm (bieg pierwszy) na koła przednie pojazdu – poprzez sześciostopniową przekładnię dwusprzęgłową (6 DCT).
Zobacz też: Kia Telluride - niesamowity koncept z Korei
Zaletą Kia Niro jest m.in. 421-litrowa pojemność bagażnika wg VDA, z miejscem na pełnowymiarowe koło zapasowe (zależnie od rynku sprzedaży). Począwszy od IV kwartału 2016 Kia Nitro dostępna będzie z funkcjonalnością holowania przyczepy hamowanej o masie 1300 kg – wartością rzadko spotykaną w klasie podobnych pojazdów z napędem hybrydowym.
Rozpoczęcie seryjnej produkcji Niro planowane jest w maju 2016 roku, a początek sprzedaży na rynkach Europy – od trzeciego kwartału bieżącego roku.
Źródło: Kia
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.