REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Cee’d Face Lifting 2015

Tomasz Korniejew
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia zaprezentowała zmodernizowaną gamę kompaktowego modelu Cee’d. Oprócz odświeżenia wyglądu producent zdecydował się wprowadzić do oferty nową jednostkę napędową – 1.0 T-GDI oraz nową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię DCT.

Najważniejszy model w gamie koreańskiego producenta doczekał się face liftingu. Jednak producent nie ograniczył się jedynie do przestylizowania wyglądu nadwozia i odświeżenia kokpitu. Co jeszcze się w zmodernizowanym Cee’dzie zmieniło?

REKLAMA

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – zmiany w wyglądzie i we wnętrzu

Modernizacja nadwozia gamy Cee’d objęła detale. Zmodyfikowano wygląd reflektorów i tylnych lamp, przeprojektowano zderzaki. Zmieniono wygląd osłony chłodnicy, a światła przeciwmgłowe zyskały chromowane obwódki. Dodatkowo nabywcy mają do wyboru nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich oraz nowe kolory nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Także wnętrze niewiele się zmieniło. W zależności od poziomu wyposażenia przedział pasażerski może zostać wyposażony w więcej lub mniej chromowanych wstawek. Zastosowano wyższej jakości okleinę konsoli centralnej.

Ciekawostką jest wprowadzenie do oferty nowej wersji – GT Line, dostępnej dla egzemplarzy napędzanych silnikami 1.0 T-GDI lub 1.6 CRDI/136 KM.

REKLAMA

Z zewnątrz odmianę GT Line można rozpoznać po efektownym wyglądzie, m.in. dzięki zastosowaniu świateł do jazdy dziennej LED w stylistyce kostek lodu, sportowej stylizacji zderzaków z modelu GT, dwóm chromowanym końcówkom układu wydechowego (w wersji 5d) lub podwójnej chromowanej końcówce układu wydechowego (w wersji kombi), siedemnastocalowym obręczom kół ze stopów lekkich, czy lakierowanym nakładkom progowym (w wersji 5d).

Odmiana GT Line wyróżnia się również czarnym kolorem podsufitki, aluminiowymi nakładkami na pedały, dedykowanym wzorem tapicerki oraz elementami wnętrza wykończonymi materiałem w kolorze fortepianowym.

Ponadto pakiet obejmuje system nawigacji satelitarnej oraz system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – nowe silniki i skrzynia biegów

Modernizacja modelu Cee’d była okazją do wprowadzenia do oferty nowej benzynowej, trzycylindrowej, turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności 1 l. Na polskim rynku będzie dostępna 120-konna odmiana tego silnika, która wytwarza maksymalny moment obrotowy 171 Nm w przedziale od 1500 do 4000 obr./min.

Oprócz wprowadzenia nowej jednostki producent zdecydował się zmodernizować silnik 1,6 l CRDI. W mocniejszej wersji rozwija teraz moc 136 KM (przed modernizacją 128 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm od 1500 obr./min. (przed modernizacją 265 Nm od 1900 obr./min.).

Ofertę poszerzono również o nową dwusprzęgłową, siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię, która jest dostępna w parze ze 136-konnym silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – jak jeździ 1.0 T-GDI?

REKLAMA

Podczas pierwszych jazd testowych mogliśmy sprawdzić, jak jeździ najnowszy Cee’d napędzany przez nową trzycylindrową jednostkę. Trzeba przyznać, że dane techniczne 120-konnego silnika, a zwłaszcza przebieg linii momentu obrotowego pozwoliły przypuszczać, że stanowi sprawne źródło napędu dla sporego przecież samochodu. Według danych producenta silnik rozpędza ważącą ok. 1250 kg Kię od 0 do 100 km/h w czasie 11,1 s.

Rzeczywiście w praktyce, nowa jednostka spisuje się dobrze. Bez ociągania przyspiesza od dolnych zakresów obrotów, jest dobrze wyciszona i nie traci wigoru również podczas prób przyspieszania od 110 do 140 km/h.

Oprócz nowego silnika sprawdziliśmy także efektywność działania najnowszej dwusprzęgłowej przekładni. Ta, w zestawie ze 136-konnym silnikiem Diesla sprawuje się doskonale. Mechanizm szybko zmienia poszczególne przełożenia i sprawnie reaguje na tzw. kick down.

Najnowszy Cee’d jest lepiej wyciszony niż poprzednik, słychać to zwłaszcza w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Praca jednostki napędowej nie jest uciążliwa nawet w wyższych partiach obrotów.

Producent zdecydował się również zmodyfikować ustawienia układu kierowniczego. Działa precyzyjniej, zapewnia lepsze wyczucie prowadzenia niż w modelu sprzed modernizacji.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Kia Cee’d 2015 FL – podsumowanie

Kia podąża w dobrym kierunku. Najnowsza modernizacja modelu Cee’d jeszcze bardziej zbliżyła go do konkurentów z europejskiej czołówki klasy kompaktowej. Biorąc pod uwagę bardzo dobrą jakość wykończenia, coraz szerszą gamę jednostek napędowych, dostępność wersji kombi i hatchback, długą listę wyposażenia standardowego i opcjonalnego, rozbudowany komputer pokładowy i system multimedialny, kompaktowa Kia ma dużą szansę zdobyć jeszcze większą część rynku.

Cennik nowego Cee’da otwiera kwota 56 990 zł (za wersję benzynową 1.4/100 KM). Najtańsza odmiana z nowym silnikiem trzycylindrowym kosztuje 67 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Z kolei najtańsza wersja z nową siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią kosztuje 77 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Za wersję GT Line trzeba zapłacić minimum 81 040 zł (z silnikiem 1.0 T-GDI).

Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA