REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia zaprezentowała zmodernizowaną gamę kompaktowego modelu Cee’d. Oprócz odświeżenia wyglądu producent zdecydował się wprowadzić do oferty nową jednostkę napędową – 1.0 T-GDI oraz nową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię DCT.

Najważniejszy model w gamie koreańskiego producenta doczekał się face liftingu. Jednak producent nie ograniczył się jedynie do przestylizowania wyglądu nadwozia i odświeżenia kokpitu. Co jeszcze się w zmodernizowanym Cee’dzie zmieniło?

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – zmiany w wyglądzie i we wnętrzu

REKLAMA

Modernizacja nadwozia gamy Cee’d objęła detale. Zmodyfikowano wygląd reflektorów i tylnych lamp, przeprojektowano zderzaki. Zmieniono wygląd osłony chłodnicy, a światła przeciwmgłowe zyskały chromowane obwódki. Dodatkowo nabywcy mają do wyboru nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich oraz nowe kolory nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Także wnętrze niewiele się zmieniło. W zależności od poziomu wyposażenia przedział pasażerski może zostać wyposażony w więcej lub mniej chromowanych wstawek. Zastosowano wyższej jakości okleinę konsoli centralnej.

Ciekawostką jest wprowadzenie do oferty nowej wersji – GT Line, dostępnej dla egzemplarzy napędzanych silnikami 1.0 T-GDI lub 1.6 CRDI/136 KM.

Z zewnątrz odmianę GT Line można rozpoznać po efektownym wyglądzie, m.in. dzięki zastosowaniu świateł do jazdy dziennej LED w stylistyce kostek lodu, sportowej stylizacji zderzaków z modelu GT, dwóm chromowanym końcówkom układu wydechowego (w wersji 5d) lub podwójnej chromowanej końcówce układu wydechowego (w wersji kombi), siedemnastocalowym obręczom kół ze stopów lekkich, czy lakierowanym nakładkom progowym (w wersji 5d).

Odmiana GT Line wyróżnia się również czarnym kolorem podsufitki, aluminiowymi nakładkami na pedały, dedykowanym wzorem tapicerki oraz elementami wnętrza wykończonymi materiałem w kolorze fortepianowym.

Ponadto pakiet obejmuje system nawigacji satelitarnej oraz system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – nowe silniki i skrzynia biegów

Modernizacja modelu Cee’d była okazją do wprowadzenia do oferty nowej benzynowej, trzycylindrowej, turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności 1 l. Na polskim rynku będzie dostępna 120-konna odmiana tego silnika, która wytwarza maksymalny moment obrotowy 171 Nm w przedziale od 1500 do 4000 obr./min.

Oprócz wprowadzenia nowej jednostki producent zdecydował się zmodernizować silnik 1,6 l CRDI. W mocniejszej wersji rozwija teraz moc 136 KM (przed modernizacją 128 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm od 1500 obr./min. (przed modernizacją 265 Nm od 1900 obr./min.).

Ofertę poszerzono również o nową dwusprzęgłową, siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię, która jest dostępna w parze ze 136-konnym silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – jak jeździ 1.0 T-GDI?

Podczas pierwszych jazd testowych mogliśmy sprawdzić, jak jeździ najnowszy Cee’d napędzany przez nową trzycylindrową jednostkę. Trzeba przyznać, że dane techniczne 120-konnego silnika, a zwłaszcza przebieg linii momentu obrotowego pozwoliły przypuszczać, że stanowi sprawne źródło napędu dla sporego przecież samochodu. Według danych producenta silnik rozpędza ważącą ok. 1250 kg Kię od 0 do 100 km/h w czasie 11,1 s.

Rzeczywiście w praktyce, nowa jednostka spisuje się dobrze. Bez ociągania przyspiesza od dolnych zakresów obrotów, jest dobrze wyciszona i nie traci wigoru również podczas prób przyspieszania od 110 do 140 km/h.

Oprócz nowego silnika sprawdziliśmy także efektywność działania najnowszej dwusprzęgłowej przekładni. Ta, w zestawie ze 136-konnym silnikiem Diesla sprawuje się doskonale. Mechanizm szybko zmienia poszczególne przełożenia i sprawnie reaguje na tzw. kick down.

Najnowszy Cee’d jest lepiej wyciszony niż poprzednik, słychać to zwłaszcza w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Praca jednostki napędowej nie jest uciążliwa nawet w wyższych partiach obrotów.

Producent zdecydował się również zmodyfikować ustawienia układu kierowniczego. Działa precyzyjniej, zapewnia lepsze wyczucie prowadzenia niż w modelu sprzed modernizacji.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Kia Cee’d 2015 FL – podsumowanie

Kia podąża w dobrym kierunku. Najnowsza modernizacja modelu Cee’d jeszcze bardziej zbliżyła go do konkurentów z europejskiej czołówki klasy kompaktowej. Biorąc pod uwagę bardzo dobrą jakość wykończenia, coraz szerszą gamę jednostek napędowych, dostępność wersji kombi i hatchback, długą listę wyposażenia standardowego i opcjonalnego, rozbudowany komputer pokładowy i system multimedialny, kompaktowa Kia ma dużą szansę zdobyć jeszcze większą część rynku.

Cennik nowego Cee’da otwiera kwota 56 990 zł (za wersję benzynową 1.4/100 KM). Najtańsza odmiana z nowym silnikiem trzycylindrowym kosztuje 67 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Z kolei najtańsza wersja z nową siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią kosztuje 77 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Za wersję GT Line trzeba zapłacić minimum 81 040 zł (z silnikiem 1.0 T-GDI).

Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA