REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia zaprezentowała zmodernizowaną gamę kompaktowego modelu Cee’d. Oprócz odświeżenia wyglądu producent zdecydował się wprowadzić do oferty nową jednostkę napędową – 1.0 T-GDI oraz nową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię DCT.

Najważniejszy model w gamie koreańskiego producenta doczekał się face liftingu. Jednak producent nie ograniczył się jedynie do przestylizowania wyglądu nadwozia i odświeżenia kokpitu. Co jeszcze się w zmodernizowanym Cee’dzie zmieniło?

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – zmiany w wyglądzie i we wnętrzu

REKLAMA

Modernizacja nadwozia gamy Cee’d objęła detale. Zmodyfikowano wygląd reflektorów i tylnych lamp, przeprojektowano zderzaki. Zmieniono wygląd osłony chłodnicy, a światła przeciwmgłowe zyskały chromowane obwódki. Dodatkowo nabywcy mają do wyboru nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich oraz nowe kolory nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Także wnętrze niewiele się zmieniło. W zależności od poziomu wyposażenia przedział pasażerski może zostać wyposażony w więcej lub mniej chromowanych wstawek. Zastosowano wyższej jakości okleinę konsoli centralnej.

Ciekawostką jest wprowadzenie do oferty nowej wersji – GT Line, dostępnej dla egzemplarzy napędzanych silnikami 1.0 T-GDI lub 1.6 CRDI/136 KM.

Z zewnątrz odmianę GT Line można rozpoznać po efektownym wyglądzie, m.in. dzięki zastosowaniu świateł do jazdy dziennej LED w stylistyce kostek lodu, sportowej stylizacji zderzaków z modelu GT, dwóm chromowanym końcówkom układu wydechowego (w wersji 5d) lub podwójnej chromowanej końcówce układu wydechowego (w wersji kombi), siedemnastocalowym obręczom kół ze stopów lekkich, czy lakierowanym nakładkom progowym (w wersji 5d).

Odmiana GT Line wyróżnia się również czarnym kolorem podsufitki, aluminiowymi nakładkami na pedały, dedykowanym wzorem tapicerki oraz elementami wnętrza wykończonymi materiałem w kolorze fortepianowym.

Ponadto pakiet obejmuje system nawigacji satelitarnej oraz system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – nowe silniki i skrzynia biegów

Modernizacja modelu Cee’d była okazją do wprowadzenia do oferty nowej benzynowej, trzycylindrowej, turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności 1 l. Na polskim rynku będzie dostępna 120-konna odmiana tego silnika, która wytwarza maksymalny moment obrotowy 171 Nm w przedziale od 1500 do 4000 obr./min.

Oprócz wprowadzenia nowej jednostki producent zdecydował się zmodernizować silnik 1,6 l CRDI. W mocniejszej wersji rozwija teraz moc 136 KM (przed modernizacją 128 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm od 1500 obr./min. (przed modernizacją 265 Nm od 1900 obr./min.).

Ofertę poszerzono również o nową dwusprzęgłową, siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię, która jest dostępna w parze ze 136-konnym silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – jak jeździ 1.0 T-GDI?

Podczas pierwszych jazd testowych mogliśmy sprawdzić, jak jeździ najnowszy Cee’d napędzany przez nową trzycylindrową jednostkę. Trzeba przyznać, że dane techniczne 120-konnego silnika, a zwłaszcza przebieg linii momentu obrotowego pozwoliły przypuszczać, że stanowi sprawne źródło napędu dla sporego przecież samochodu. Według danych producenta silnik rozpędza ważącą ok. 1250 kg Kię od 0 do 100 km/h w czasie 11,1 s.

Rzeczywiście w praktyce, nowa jednostka spisuje się dobrze. Bez ociągania przyspiesza od dolnych zakresów obrotów, jest dobrze wyciszona i nie traci wigoru również podczas prób przyspieszania od 110 do 140 km/h.

Oprócz nowego silnika sprawdziliśmy także efektywność działania najnowszej dwusprzęgłowej przekładni. Ta, w zestawie ze 136-konnym silnikiem Diesla sprawuje się doskonale. Mechanizm szybko zmienia poszczególne przełożenia i sprawnie reaguje na tzw. kick down.

Najnowszy Cee’d jest lepiej wyciszony niż poprzednik, słychać to zwłaszcza w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Praca jednostki napędowej nie jest uciążliwa nawet w wyższych partiach obrotów.

Producent zdecydował się również zmodyfikować ustawienia układu kierowniczego. Działa precyzyjniej, zapewnia lepsze wyczucie prowadzenia niż w modelu sprzed modernizacji.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Kia Cee’d 2015 FL – podsumowanie

Kia podąża w dobrym kierunku. Najnowsza modernizacja modelu Cee’d jeszcze bardziej zbliżyła go do konkurentów z europejskiej czołówki klasy kompaktowej. Biorąc pod uwagę bardzo dobrą jakość wykończenia, coraz szerszą gamę jednostek napędowych, dostępność wersji kombi i hatchback, długą listę wyposażenia standardowego i opcjonalnego, rozbudowany komputer pokładowy i system multimedialny, kompaktowa Kia ma dużą szansę zdobyć jeszcze większą część rynku.

Cennik nowego Cee’da otwiera kwota 56 990 zł (za wersję benzynową 1.4/100 KM). Najtańsza odmiana z nowym silnikiem trzycylindrowym kosztuje 67 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Z kolei najtańsza wersja z nową siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią kosztuje 77 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Za wersję GT Line trzeba zapłacić minimum 81 040 zł (z silnikiem 1.0 T-GDI).

Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA