REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Cee’d Face Lifting 2015

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia zaprezentowała zmodernizowaną gamę kompaktowego modelu Cee’d. Oprócz odświeżenia wyglądu producent zdecydował się wprowadzić do oferty nową jednostkę napędową – 1.0 T-GDI oraz nową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię DCT.

Najważniejszy model w gamie koreańskiego producenta doczekał się face liftingu. Jednak producent nie ograniczył się jedynie do przestylizowania wyglądu nadwozia i odświeżenia kokpitu. Co jeszcze się w zmodernizowanym Cee’dzie zmieniło?

REKLAMA

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – zmiany w wyglądzie i we wnętrzu

Modernizacja nadwozia gamy Cee’d objęła detale. Zmodyfikowano wygląd reflektorów i tylnych lamp, przeprojektowano zderzaki. Zmieniono wygląd osłony chłodnicy, a światła przeciwmgłowe zyskały chromowane obwódki. Dodatkowo nabywcy mają do wyboru nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich oraz nowe kolory nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Także wnętrze niewiele się zmieniło. W zależności od poziomu wyposażenia przedział pasażerski może zostać wyposażony w więcej lub mniej chromowanych wstawek. Zastosowano wyższej jakości okleinę konsoli centralnej.

Ciekawostką jest wprowadzenie do oferty nowej wersji – GT Line, dostępnej dla egzemplarzy napędzanych silnikami 1.0 T-GDI lub 1.6 CRDI/136 KM.

REKLAMA

Z zewnątrz odmianę GT Line można rozpoznać po efektownym wyglądzie, m.in. dzięki zastosowaniu świateł do jazdy dziennej LED w stylistyce kostek lodu, sportowej stylizacji zderzaków z modelu GT, dwóm chromowanym końcówkom układu wydechowego (w wersji 5d) lub podwójnej chromowanej końcówce układu wydechowego (w wersji kombi), siedemnastocalowym obręczom kół ze stopów lekkich, czy lakierowanym nakładkom progowym (w wersji 5d).

Odmiana GT Line wyróżnia się również czarnym kolorem podsufitki, aluminiowymi nakładkami na pedały, dedykowanym wzorem tapicerki oraz elementami wnętrza wykończonymi materiałem w kolorze fortepianowym.

Ponadto pakiet obejmuje system nawigacji satelitarnej oraz system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – nowe silniki i skrzynia biegów

Modernizacja modelu Cee’d była okazją do wprowadzenia do oferty nowej benzynowej, trzycylindrowej, turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności 1 l. Na polskim rynku będzie dostępna 120-konna odmiana tego silnika, która wytwarza maksymalny moment obrotowy 171 Nm w przedziale od 1500 do 4000 obr./min.

Oprócz wprowadzenia nowej jednostki producent zdecydował się zmodernizować silnik 1,6 l CRDI. W mocniejszej wersji rozwija teraz moc 136 KM (przed modernizacją 128 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm od 1500 obr./min. (przed modernizacją 265 Nm od 1900 obr./min.).

Ofertę poszerzono również o nową dwusprzęgłową, siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię, która jest dostępna w parze ze 136-konnym silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – jak jeździ 1.0 T-GDI?

REKLAMA

Podczas pierwszych jazd testowych mogliśmy sprawdzić, jak jeździ najnowszy Cee’d napędzany przez nową trzycylindrową jednostkę. Trzeba przyznać, że dane techniczne 120-konnego silnika, a zwłaszcza przebieg linii momentu obrotowego pozwoliły przypuszczać, że stanowi sprawne źródło napędu dla sporego przecież samochodu. Według danych producenta silnik rozpędza ważącą ok. 1250 kg Kię od 0 do 100 km/h w czasie 11,1 s.

Rzeczywiście w praktyce, nowa jednostka spisuje się dobrze. Bez ociągania przyspiesza od dolnych zakresów obrotów, jest dobrze wyciszona i nie traci wigoru również podczas prób przyspieszania od 110 do 140 km/h.

Oprócz nowego silnika sprawdziliśmy także efektywność działania najnowszej dwusprzęgłowej przekładni. Ta, w zestawie ze 136-konnym silnikiem Diesla sprawuje się doskonale. Mechanizm szybko zmienia poszczególne przełożenia i sprawnie reaguje na tzw. kick down.

Najnowszy Cee’d jest lepiej wyciszony niż poprzednik, słychać to zwłaszcza w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Praca jednostki napędowej nie jest uciążliwa nawet w wyższych partiach obrotów.

Producent zdecydował się również zmodyfikować ustawienia układu kierowniczego. Działa precyzyjniej, zapewnia lepsze wyczucie prowadzenia niż w modelu sprzed modernizacji.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Kia Cee’d 2015 FL – podsumowanie

Kia podąża w dobrym kierunku. Najnowsza modernizacja modelu Cee’d jeszcze bardziej zbliżyła go do konkurentów z europejskiej czołówki klasy kompaktowej. Biorąc pod uwagę bardzo dobrą jakość wykończenia, coraz szerszą gamę jednostek napędowych, dostępność wersji kombi i hatchback, długą listę wyposażenia standardowego i opcjonalnego, rozbudowany komputer pokładowy i system multimedialny, kompaktowa Kia ma dużą szansę zdobyć jeszcze większą część rynku.

Cennik nowego Cee’da otwiera kwota 56 990 zł (za wersję benzynową 1.4/100 KM). Najtańsza odmiana z nowym silnikiem trzycylindrowym kosztuje 67 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Z kolei najtańsza wersja z nową siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią kosztuje 77 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Za wersję GT Line trzeba zapłacić minimum 81 040 zł (z silnikiem 1.0 T-GDI).

Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd GT Line 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Kia Cee'd FL 2015
Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA